Ja dávam pozor, nikdy neviem aký šialenec odniekiaľ vyskočí. Žiaľ veľké množstvo cyklistov nie je šoférov. Pár rokov dozadu, ako boli povinné vesty, resp. reflexné prvky mimo obce pre cyklistov (pre chodcov sú stále) sme šli večer na chatu a ako spolujazdec bol kamoš, čo nemá vodičák, ale veľa jazdí na biku. Samozrejme investovať do reflexných prvkov sa mu vôbec nechcelo, že vyhodené prachy, že autá majú
svetlá a uvidia ho. Na okreske mu hovorím, pozri cyklista (cesta medzi dedinami asi 10km, jeseň, piatok večer, poznám to, veľa ľudí ide s kŕčmi domov). On že kde? Nikoho nevidím. Lebo nevedel, čo má hľadať. Všimol si ho asi tak 3 sekundy predtým, ako sme ho minuly a ešte mi predtým stihol vynadať, čo idem do protismeru. Zostal šokovaný, že ho vôbec nevidel. Keď sme sa vracali z chaty, tá istá cesta a cyklista mal na sebe reflexný vestu. Pozeral ako puk, že to vážne tá
vesta tak veľa spraví? Cyklistu sme videli asi tak 8-10 sekúnd predtým ako sme ho minuli. Na druhý deň návšteva obchodu, dokúpené odrazky, svetlá a reflexné traky, či ako to nazvať. 4 roky do neho ľudia hučali, že daj si svetlá a odrazky, ale on nie. Stačila osobná skúsenosť a zrazu pochopil. Veľa nešoférov si neuvedomuje, že bežný reakčný čas na situáciu je okolo 1,5 sekundy. Sú ľudia, čo majú lepšie reakcie, potrebujú tak 1 sekundu, sú ľudia, čo majú horšie reakcie, potrebujú tak 2-3 sekundy. Pri rýchlosti 90km/h prejde auto za 1 sekundu cca 25m, brzdná dráha zo 90km/h je tak okolo 36-40m. Ak niekoho teda zbadá šofér 50m pred sebou, už je neskoro, v najlepšom prípade zabrzdí tak 10m potom ako ho zrazí.