Prave mi prisla ponuka na ten Ghost nirvana 2021 z 900 na 800 eur
02.10.2020 - 09:44:14
00
Z predajne, ktorú mam neďaleko...
02.10.2020 - 09:44:38
00
Takže mam navýber toto
https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/mountain-bikes/cross-country-mountain-bikes/x-caliber/x-caliber-7/p/33194/
S tym ze by som mal 3 roky servis zdarma. Cena okolo 850€

A potom toto
https://www.ghost-bikes.sk/produkt/ghost-nirvana-tour-base-petrol-blueblack-perlized/5610

S tym, ze by som mal len 3 garancne prehliadky, ale bicykel je osadeny Sram, ma pevne osy a cena by bola 800€
02.10.2020 - 10:41:33
00
Uz som to tu pisal a zosumarizujem ti to este raz a na posledy. Kriteria pre vyber podla mna a mojich skusenosti plati pre ludi co jazdia jeden bike 5 rokov a viac, nie pre tych, co musia mat vzdy aktualny model.
1. Dobry ram = geometria ktora mi vyhovuje na to co chcem jadit a nebude za 2 roky zastarala (vid. https://www.mtbiker.sk/forum/xc-am-en-bicykle/velkost-ramu-t40236-60.html?hilit=geometria), dobra hmotnost< 2kg u enduro, <1.6kg XC, pevne osy (niektore ramy maju tak dobre vyriesene osadenie QR, ze to nie je velky problem, ale u vacsinu co ma len obycajnu vidlicku NEBRAT) Idealne BSA stredove zlozenie. Samozrejme u karbonu to je rarita. Ak budes robit servis sam, radim vonkajsie vedenie bowdenov a hadic, ale to v tejto pochabej ere asi uz nezoozenies. Kedisi to mali vsetky, dnes nema skoro ziaden, ale niektore ramy sa k tomu zacinaju pod tlakom odbornej verejnosti vracat. Nie kazdy tuzi po biku co dobre vyzera na foto, ale hrkocu v nom lanka a vymena brzd a laniek je nocna mora na niekolko dni. (su aj ramy co maju tento problem vyrieseny napriek vnutornemu vedeniu, ale to su luxusne znacky a vysoke rady > 1000E za samotny ram.
2. Dobra vidlica = servisovatelna, dostupne diely, ak som v beznej vahe (85-95kg) tak moze byt aj struna, vsetci ostatny vzduch. A rataj, ze ak nemas tuk pod 10% a budes bikovat tak schudnes. Ja som za 3 roky isiel zo 100kg na 75kg. Moznost osadit aspon 180mm kotuc (Kazda vidla ma udany max rozmer kotuca). Vidlu neratam za komponent, lebo zasadne meni chovanie biku a je to druha najdrahsia vec na biku po rame. Kupit bike so slabou/zlou vidlou su vyhodene peniaze, lebo upgrade vyde viac ako si priplatit za ten isty bike s vidlou ktoru chcem. MO ceny vidlic su ovela vyzsie ako OM pre firmu co sklada bicykle. Vynimka moze byt jedine ak kupujes z druhej ruky. Ale to by som pri tovjich vedomostiach a skusenostiach rovno zavrhol.
3.Dobre kolesa = vnutorna sirka rafu > 21mm naboje ak shimano tak XT ak priemyselne lozisko, tak je to jedno ak nemaju vakel a idu pekne. Raf musi byt TLR alebo aspon model, ktory uz niekto na bezdusak uspesne prestaval. Vid tema bezdusove systemy. Idealne ocelovy orech, ak chces predist problemom neskor. Ak chces gramit, tak mozes ist do AL orechu, ale zaplatis to na drahej kazete, alebo jeho castych vymenach. Opat overit dostupnost dielov na naboj.
4.Brzdy = kotuce hydraulicke niektore z overenych, je ich teraz obrovske mnozstvo dobrych treba pogooglit tu vo vlakne o brzdach. Vymena brzd moze vyst dost draho, cize plati to co o vidlici. Tiez zvaz ci ich budes vediet servisovat sam. Vyber nenarocne na servis. A hlavne nie packy kombinovane s radenim.
5.Dobry pohon = za mna dost nepodstatne. vsetko od 3x7 hore je uplne postacujuce. Skor by som povedal, ze cim vyzsia novsia koncepcia tym menej spolahlive a drahsie na prevadzku. Cize ak hladas dnes nico lacne, spolahlive a plne funkcne za kazdych podmienok isiel by som v poradi: 3x9, 3x10, 2x10, 1x12. Zamerne som vynecha 1x10 a 1x11 lebo je to zly kompromis. Mnohi to jazdime lebo mame na to kolesa ale na novom biku by som to nechcel. Ci sram alebo shimano je vec vkusu, ale shimano je tipicky lacnejsie a o par gramov tazsie.
6. Hmotnost, kluky, sedlovka. Tieto veci spolu priamo suvisia preto pisem do jedneho bodu. Hmotnost je osemetny problem. V zasade palti, ze cim lahsi bike tym drahsi a ta cena narasta exponencialne. Empiricky som prisiel na rozumny pomer usetrenej vahy k cene u MTB 2g za 1E u cestneho biku 1g za 1E vsetko kde ma stoji usetrenie viac ako je uvedene sa podla mna uz neoplati, jedine, ze by tvoj problem bol na ktore Bentley bude lepsie pasovat stresny nosic.
Kluky su tiez dost drahy komponent, ale rozdiel v nich je primarne v ich hmotnosti. A je to aj jeden z najtazsich komponentov na biku. Preto sa opalti poziret, ake kluky bike ma a vygooglit hmotnost. Paradoxne ak su to uplne lacnaky moze to byt dobre. Das dole nove nejazdene kluky a vymenis za jazdene z vyzsej sady. Napr Alivia za XT. Ak nebudes velky estet a nebudu ti vadit skriabance na tych jazdenkach, mozno ta to nebude stat ani E na vrch a nove Alivia predas, za tolko co kupis jazdene XT. Velka usetrena hmotnost zdarma. Ale pozor, nie kazde kluky pasuju do kazdeho stredoveho zlozenia a dolezita je aj retazova linka. Viac v prislusnych temach tu na fore.
Sedlovka bud klasicka alebo teleskop. Ak chces jazdit DH traily, alebo akyakolvek strmsi teren teleskopicka sedlovka je nutnost. nie ze by to bez nej neslo, ale teleskop urobi z utrpenia zabavu. Ak ma bike v zaklade teleskop, treba si urobit dosledny prieskum. Teleskopky su totiz v cenach od 120E do 900E a kvalita vobec nezodpoveda cene. Ak bike teleskop nema, zvaz dokupenie. Je to obrovsky rodiel. Ak teleskop nechces, usetris > 200g na vahe.
7. Sedlo, gripy, predstavec, riaditka pri kupe ignoruj. To su veci ktore su extremne individualne a mal bysi si ich vybrat podla svojich proporcii stylu jazdenia atd. Najhorsiie co mozes urobit je kupit bike na zaklade toho ze sa ti na nom dobre vozilo 5min po parkovisku. Lebo to znamena len ze ma sedlo ktore zacne po hodine tlacit, gripy co su pravdepodobne moc makke. To ake mas mat gripy a sedlo zistit az po hodinach jazdenia v terene, az ked pochopis co vlastne potrebujes. Makke sa nerovna pohodlne po par hodinach! Poloha v ktorej sa na biku dobre sedi na parkovisku je uplne na prd v terene .... Tie diely budes aj tak na 99% menit. Ak uz pre nic ,tak pre to, ze je to dobre miesto, kde zaroven usetrit hmotnost.

Sorry za dlhy prispevok, ale pisal som ho pomaly, aby ste stihali citat.
02.10.2020 - 11:37:16
511
Ako prvé ti chcem poďakovať, že si to tu takto krásne rozpísal a obetoval pre mňa čas. Vážim si to.

Keďže som ešte len nádejný resp začínajúci biker, tak potrvá kým sa vo všetkých týchto veciach aspoň ako tak vyznám...

Ak si to zosumarizujem, vyzerá to tak, že ten ghost by bol pre mňa asi lepšia alternatíva. Má pevne osy, zdvih až 120mm (ja mám 70 kil a som vysoký, takže maco nikdy nebudem, takže u mňa by podla tvojich slov coil nemal vyznam).
Predajňa má v cene 3 garancne prehliadky a servis s tym spojeny, takze hadam na 3 roky mam o pripadne problemy servisom postarane (1 prehliadka na 1 rok, tipujem).
Vidlica, ak som spravne pochopil, tam je dolezita ta prevencia, osetrovanie, pripadne dofukanie a nejaky problem na servis by nemal byt...
02.10.2020 - 12:33:34
00
Kenai 2 strany textu, a pritom to mohlo byt o 2/3 kratsie, ak by si si precital, ze chalan chce jazdit luky a polne cesty.

TrailNew Nirvana v porovnani s tym GT sice ma pevne osi, ale inak je to s vynimkou pohonu to iste. Ja som presiel z 3x9 na 2x10 a vobec nic mi nechyba. Mimochodom 12-rychlostna kazeta na ten Sram stoji cez 200E a cele SX nie je zrovna etalonom spolahlivosti.
Ak ti tu Nirvanu ponukaju v kamennom obchode, skusil by som sa s nimi dohodnut na vymene prehadzovacky a radenia (mozno aj kazety) za Shimano SLX s tym, ze tie nove Sram diely si nechaju a ty doplatis len rozdiel. Niekde to obchodnici nemaju problem spravit.
02.10.2020 - 13:04:17
00
Myslím, že s tým by už asi nesúhlasili, keďže mi spustili 100 eur z najnovšieho modelu, čo takú sumu nechcú spúšťať ani zo starých...
02.10.2020 - 13:14:30
00
Ale zase keď mam o nejaku dobu dať toľko peňazi do nových komponentov, keď je to sx tak slabé, tak teraz rozmýšľam, či sa mi to oplatí...
02.10.2020 - 13:15:43
00
Mam sx a v pohode
02.10.2020 - 13:27:37
00
Treba aj bazár pozrieť keď chceš niečo lepšie za tie peanize neviem akú máš výsku či hľadáš M-L-XL veľkosť
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/431104/specialized-rockhopper-1x12.html
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/428583/mondraker-chrono-r-29-2019.html
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/429772/vitus-nucleus-vrx-2018.html
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/430229/merida-big-trail-800-29-vyskladany.html
02.10.2020 - 13:39:36
00
Pozeral som aj bazár, veľakrát, ale nikdy som nenašiel nič vyhovujúce...

Teraz čítam recenzie na ten SX a všade na 75% samé zle ohlasy. Bol som pevne rozhodnutý na ten ghost, ale opäť som na začiatku....
02.10.2020 - 13:47:41
00
Na začiatku tam boli problemy --zuby krive--hlavne to treba spravne nastaviť a je to ok
02.10.2020 - 14:48:04
00
Tak nastaviť by to mali ešte oni na predajni, nie?
02.10.2020 - 14:50:21
00
jasne--a občas ako každu treba znova
02.10.2020 - 14:53:05
00
TrailNew NZ. ak pomohlo som rad. Servisne prehliadky zalezi ako ktory shop, ale ber to s rezervou. Niekde to pohrkaju prevezu sa a ak vsetko ide ako mapovedia hotovo. Niekde aj nieco namazu a dotiahnu. Ale velmi sa na to nespoliahaj. Obavam saze to nebude fungovat ako si predstavuses, shop bude drzat bike v chode a ty len jazdit. Budes sa musiet aspon naucit najst zavadu a ukazat co maju riesit. Tu na fore najdes vela infa a ak nie tak urcite ti niekto poradi ked budes mat problem.

Vidlica je v podstate bezudrzbova, az po urcitej dobe treba vymenit mazivo tesnenia ... podla modelu. JE to od km resp hod. Vid navod. To je plateny ukon, nic co by urobili v ramci zaruky. V podstate to je tak ze ak nenajdes na niecom vyrobnu vadu, vsetko co ti odode bude bezne opotrebenie tudiz platis. Canyon napr dava zaruku len 90dni na vsetky loziska. Potom je vymena na majitelovi.

flyte Ano, ale nepisal som to len TrailNew ale univerzalne vsetkym. Lebo takato otazka je tu stale do okola, tak som sa snazil dat univerzalnu odpoved lebo konkretnych som za tie roky napisal pozehane.

TrailNew je mozne ze flyte ma v tomto pravdu. Ja som cely zivot Shimno a nikdy som od Sram nic nemal. Ale vo vseobecnosti Sram nerobi horsie veci ako shimano. Ale je drahsi na prevadzku, ako som uz spominal. Na druhej strane SX je nizka rada a skus si pozriet recenzie napr na alivio aleobo aceru od shimana, moc pozitivneho nenajdes. Je to o tom, ze take rady kupuju zacinajuci jazdci a ti tomu moc nerozumeju a co im chyba na schopnostiach hadzu na vybavenie. Majorita majitelov nikdy na ziadne forum recenziu pisat nebude, lebo ani nevie ze ma sram neito este aky. Ledva vedia ktora packa co robi.

Nie som odbornik cez SRAM, neikto ti urcite poradi lepsie, ale urcite sa da SX kazeta kupit lacnejsie ako za 200E lebo to by ten bike bol k tomu pohonu zdarma :)

Hosť napísal:
Tak nastaviť by to mali ešte oni na predajni, nie?

Mali, ale to nemusi byt nastavenim ako citam.
Tu je kazeta za 82.90E co by tam mala pasovat, ale pozri si hodnotenia specialne:
kalamarmatus 13.06.2020 (17:13)
Kazeta osadena na CTM ku od vyroby, krive zuby na najvysom a 4tom pastorku - potreba vyhnut, potom to funguje ako ma. Aj tak mi to pride divne ze clovek dostane novy produkt a musi ohynat zuby aby nestrielala retaz.

Pegerhar tinoLM 30.09.2020 (15:19)
Zaujimave ja to mam tiez na CANYON NEURON 7.AL ... jeden zub ohnuty na 4...
:?:
02.10.2020 - 18:28:53
00
keyboard_arrow_up