bob303, vďaka za názor. Vážim si to :)

Ten rock, tá sáda je porovnateľná s SLX? Prípadne ta vidlica, nebude tam chýbať, že nemá 120mm?
03.10.2020 - 11:32:46
00
SLX je papierovo lepšia sada, ale podľa mňa by plne stačila v tomto prípade aj Deore sada. Rozdiel medzi nimi nie je nejaký veľký. Nedávno som tú Deore sadu montoval vo verzii 1x10 na jeden bicykel, už na tom priateľka najazdila xxx km a funguje výborne - je to vo všeobecnosti overená a spoľahlivá sada.

100 mm kvalitne fungujúca vidlica bude na bežné jazdenie lepšia voľba ako nejaká 120 mm vidlica nižšej kvality (menej citlivá, v zime tuhnúca, s horším tlmením).
03.10.2020 - 11:48:38
00
Vďaka za nové informácie. Každým odporúčaním sa učím 🙂 napísal som email na predajňu. Uvidíme, či sa bude ešte niečo dať poriešiť s cenou.

Jedna nevýhoda je len to, že rock machine ma normu na L do 184cm, ja mám 185...
03.10.2020 - 11:53:25
00
Neviem, kde to pozeráš, ale na ich webe uvádzajú pre 19" veľkosť rozsah 175-190 cm.
https://rockmachine.sk/2020/mountain-hardtail/torrent-50-29/gloss-radioactive-yellow-black-silver

Záleží od toho, kto má aké dlhé nohy, trup... Podľa mňa by mohol sadnúť, ideálne je ale odskúšať ho.
03.10.2020 - 12:19:10
00
Dobre potom. Počkám na ich odpoveď. Takže hovoríš, že to osadenie je kvalitné a nemusím sa báť, že by som do toho musel o nejakú dobu vrazit 250 eur ako to býva pri srame sx?
03.10.2020 - 12:21:18
00
Kvalitne to je, ale je to 2x10 nie 1x 12 to si zvaz ci ti bude sediet. Podla mna je 2x10 epsi system, ale je to vec nazoru. Rafiky 19mm co je zalostne malo. Hladas aspon 21mm, RockShox 30 Silver TK, Tapered, SoloAir , a teraz ma ukamenuju, ale podla mna je Suntour XCR 34 podstatne lepsia vidla. A na moj bod 1 si zjavne uplne zabudol. POZERAJ GEOMETRIU! Ten Torrent je ciste XC. Co nemusi byt zle, ale porovnavas trailbiky s xc bikami a ani pri rom pauzu vo vete neurobis. Proste to je ako porovnatat osobak s SUV, ci nebodaj este s offroad autom podla poctu prevodov a kvality pruzenia, ale uplne si zabudol, ze je kazde urcene na nieco uplne ine. Ten Ghost je podla geo a pruzenia skor trail bike.

Vrat sa k mojmu prispevku o prioritach, oboduj si kazdy bike podla neho a nemozes sa domotat. Pohon je najmenej dolezity z toho celeho. Aj tak je to spotrebny material na 1-2 sezony ak jazdis viac km. Ako ti tu pislai nemusis menit cely pohon. Je tu este aj bazar, obcas kupis skoro nove komponeny za 50% ceny ak hladas. Ako ti tu uz radili mozes vyemnit pohon po castiach, razetu ked sa zoderie, prehadzovac az najdes na bazosi pekne SLX, XT, a radenie tez az bude niekto predavat. Alebo https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/prehadzovace/mtb-10-11-12-prevodov/shimano-deore-rd-m6100-sgs-12sp.html
04.10.2020 - 12:40:33
00
Popravde som teraz najviac priklonený k tomu GT...
04.10.2020 - 13:29:08
00
Ahojte. Tiež by som chcel pomôcť s výberom bicykla: Moja výška je 183cm váha 99kg nohy mam krátke 82cm. Využitie dá sa povedať ze rekreačné asi 2-4 krát za mesiac v lete v zime zatiaľ neviem.. Rád by som občas vybehol do hor v okolí Žiliny napr. na chatu pod suchým alebo niekam v okolí Bela, Terchová. Zatiaľ mam vybratý https://www.canyon.com/cs-sk/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-9/2621.html?dwvar_2621_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY&dwvar_2621_pv_rahmengroesse=M&quantity=1#detailed-geometry-section-tab
akurát cena je dosť vysoká. Nebránim sa ani bazarovemu kúsku. No a moje požiadavky ako laika po preštudovaní tém tu na fóre vzduchová vidlica (len neviem ktorá áno ktorá nie), asi jednoprevodnik, brzdy aspoň SLX ostatne asi stací Deore. Celkovo by som asi uprednostnil Shimano pred sram aj keď nechám si poradiť. Ďakujem
04.10.2020 - 21:45:39
00
Ale vies, ze to co si sem dal stoji 1800 a nie 800, ze?
04.10.2020 - 22:33:53
00
TrailNew
Z nejakeho zazracenho dovodu a pre trening mam chut urobit tovju domacu ulohu za teba, tak tu to je:
1. Geometria ram: Nirvana vs GT
Nirvana bude stabilnejsia v zjadzoch, ma o dost vacsii BB drop, ale ma kratsiu zadnu stavbu. Cize ak budes taziskom v strede bude velmi stabilna bez tendencie ta vyhodit, ale ak posunies taziko do zadu pojde velmi lahko do wheelie manualu. Trocha tzasie sa na nej pojdu technicke stupania a castejsie chytis pedalom kamen koren ak nedas pozor. Gt bude "hravejsie" to znamena menej stabilne, ale rychlejsie reagujuce na impulzy, citlivejsie. GT ma v mojich ociach velke minus a to su QR. Preco som vysvetlil, drzi to u GT dobru geometriu v dobach minulych. Tiez ti tam urcite nevojdu tak siroke plaste ako na tu Nirvanu, lebo QR ma uzsiu osu a tym aj uzsiu vidlicu. Verim, ze Nirvana obuje aj 2.6" ale to GT max 2.3" Pre HT obrovsky rozdiel hlavne pre zaciatocnika 2.6" toho vlela odpusti v terene. Je to jedine pruzenie v zadu. Na QR 29" kolesach budu makke a budu sa krutit lebo mensi flange (UTFG) na vyplete. To je inak aj najvacsia chyba 29"kolies ktoru prave kompenzuju boost stavbami. Kym boli V brzdy tak to bolo ako tak ale ked zuzili naboje pre to aby tam vosli kotucove, bola to zuvacka preto sa hned preslo na boost. Nirvana je boost cize ten argument pre mna sam o sebe hovori, ze idem do Nirvany, lebo nechem spongiu pod sebou. Tiez hodnota kolies ked ich budes predavat je skoro 0, lebo take kolesa uz dnes nikto nekupi. Dnes uz aj cestne bicykle prechadzaju u kotucovych brzd na pevne osy. Ale podme dalej. Vedenie laniek Nirvana vonkajsie, GT vnutorne. Nirvana ma vyborne vyriesenu ochranu ramu aj spodnej trubky aj zadnej stavby. Cize tu 2:0 pre nirvanu v mojich ociach minimalne.

2. Vidlica oba maju XCR ale Nirvana 34mm nohy na boost vidlici, GT QR a 32mm nohy cize opat maksie vojede len uzsia guma a celkovo sa to bude ovela viac zvachlat pod tebou. Tiez odolnost vidlice bude ovela mensia. Tiez vidla na nirvane znesie zrejme aj 203mm kotuc (over manual ale SR suntour 34mm su na 203mm). Cize Nirvana GT 1:0

3. Nirvana ma Boost,GT QR. Cize hodnota kolies je uplne ina ako som uz pisal. GT ma lepsie naboje, ale len 19mm sirku rafu. Nirvana ma slusnych 25mm. Tu ide o to ake plaste ches jazdit, ak sirsie ako 2.2" tak zabudni na GT lebo to bude extrem zuvacka v zakrutach ak sa to rovno nevyzuje. Tiez to tazko prerobis na bezdusaky ako som ti kazal citat temu o prestavbe. Cize zalzi od sirky plastov, ale za mna napriek horsim nabojom opat Nirvana 1:0

4.Brzdy maju obe celkom slusne shimana MT200 ale nirvana ma 180mm kotuce a AT len 160mm cize nirvana bude brzdit o cca 20% lepsie. A na prednom kolese mensi kotuc ako 180mm pre 29" koleso je k nicomu na tom sa dorazis a po prvom zjazde to budes menit. Cize jasne 1:0 pre Nirvana

5.Pohon, tu je na tom lepsie GT. Aj ked kluky su lepsie od sram ako ma shimano. Stredove zlozenia, retaze su lepsie tiez od SRAM. Ale celkovo 1:0 pre GT

6.Hmotnost nechaj si to odvazit, verim ze GT bude lahsie aspon o 1kg (uzsie rajdy, mesnie koltuce, uzsie naboje, rafy, uzsia slabsia sedlovka, slabsia vidlica, tensie plaste....) Ak nie tak je to katastrofalne tazky ram a treba od neho utekat.
Prever ale ratajme 1:0 pre GT

7. Ostatne: tu porovnam len rajdy lebo pre teba budu skoro na isto 740mm uzke. Dnes aj baby vozia sirsie. Nirvana ma aspon 760mm co jazdim aj ja a ja mam rad naoaj uzke rajdy. 180cm kratke ruky a trup dlehe nohy. Nirvana ma tiez sirkovo nastavitelne sedlo od dobrej firmy, mas slusnu sancu ze ti bude sediet. Cize 1:0 pre Nirvanu


Kalkulacia s prihladnutom na prioritu kriterii:

1. 7 bodov Nirvana 2x7 GT 0x7
2. 6 b. Nirvana 1x6 GT 0x6
3. 5 b. Nirvana 1x5 GT 0x5
4. 4b. Nirvana 1x4 GT 0x4
5 3b Nirvana 0x3 GT 1x3
6 2b Nirvana 0x2 GT 1x2
7 1b Nirvana 1x1 GT 0x1

Spolu
Nirvana 24b
GT 5b

A teraz mi povedz preco ti to vychadza na GT. :lol:


Naposledy upravil Kenai dňa 04.10.2020 - 22:53:11, celkovo upravené 1 krát.

04.10.2020 - 22:44:13
21
Flyte viem ale nechcel som zakladať dalšiu tému ak vadí tak to zmažem a založim dalšiu
04.10.2020 - 22:51:46
00
To SLX... bojím sa ísť do sramu SX, prostý dôvod. Financie. Všade boli recenzie na SX len záporné... bojím sa, že by som do roka alebo 2 musel kupovať celú novú sádu SLX. Pre mňa bude cyklistika ako koníček, nechcem do toho, po prvotnej investícii, vrážať obrovské peniaze. Môj jediný príjem je len brigáda po letnom semestri...

Taktiež opäť ďakujem za takéto zhodnotenie, nesmierne si to vážim :)
04.10.2020 - 22:55:16
00
OK, kolko km planujes urobit rocne ?
04.10.2020 - 23:17:06
00
To je ťažká otázka, keďže s tým športom začínam. Ale pre obraz, včera som nemal problém urobiť cez 30 km na 20 ročnom starom železe s kolesami a do toho ešte stihnúť workoutovy tréning...

Podľa môjho odhadu, ak bude počasie a čas priať, tak nebudem mať problém urobiť aj 60km za týždeň.
04.10.2020 - 23:19:44
00
Kenai dik za tie veci co pises, nie len tuto kolegovi to pomohlo. Ak by sa ti chcelo môžem ťa poprosiť a zhodnotenie hlavne geometrie ešte tohoto? https://eshop.merida.sk/big-nine-seven-600-matny-tmavostrieborny-cierny-cerveny-_d28190.htmlM-ko, viem ho mat za nejakych 900 z obchodu. Ja mam 60 kg, 172 cm, potrebujem taky univerzalny horsky bicykel, jazdim okolo Popradu, podobne trasy ako na horalovi, slovensky raj, obcas skocim aj do tatier tam po polňačkach plus nejake popradske/hrebienok po asfate, take lahke modre traily na okoli v kozich chrbtoch, lechnica, lubovna, vsetko do 60 km, prilezitostne aj v okoli BA karpaty. Rozhodujem sa medzi meridou a tym ghostom. Mam to nastudovane ale z tej geometrie som jelen ci ta na tej meride nie je nejako uplne odveci.
1. tie cisla ohladom geometrie netusim a pevne osky maju oba.
2. Merida ma manitou markhor, z toho co som cital asi ta vidlica bude lepsia, ale nohy ma uzsie ale neviem ci to pri mojej vahe vadi, a mensi 100 mm zdvih, pevne osky maju oba
3. neviem ktore naboje su lepsie, merida ma uzsie rafky
4. brzdy a kotuce uplne rovnake
5. Pohon merida ma nx co je asi trosku spolahlivejsie a lahsie ale inak aj to vraj na nic ale ja to risknem, na starom mam prehadzovacku altus a nastavit to viem
6. Merida bude lahsia, asi aj o dost, podla vyrobcu 12,4kg
7. Merida ma tie rajdy uzke len 720 a je to rocnik 2019. Ďakujem
04.10.2020 - 23:32:37
00
keyboard_arrow_up