Dufam ze nemusime polemizovat ci su to boost :-) Ale otazka, maju tieto 240-tky (ale aj stare) aj nejako lepsie utesnene loziska, resp. aj kvalitnejsie loziska, alebo su iba lahsie od 350-tok?
12.10.2020 - 11:58:10
02
Čo môžem porovnať staršie 240 tak utesnené v principe rovnako (nasunutá krytka). Ložiská netuším.
12.10.2020 - 12:21:45
00
Dnes v podstate sklamanie vydrzou lozisk v prednom naboji 240s, jazdene ako set FFWD Outlaw AM (zadnemu nie je nic) od polky novembra 2019 maju najazdene cca 4600km. Co je najcudnejsie, ked som jazdil predosle kolesa EX1501(tie iste naboje), tak za cca 16000km nebolo potrebne nic riest s loziskami.
Este tak zvlastnost, ze v noboji bolo podla oznacenia 6903, ale v reale su to ENDURO 18307 LLB,.SKF-ove 16903 mali mensi vnutorny priemer
12.10.2020 - 19:10:39
00
Tak od 350tok rozdiel asi len nalepka par gramikov a ratchet v zadnom naboji
12.10.2020 - 19:30:15
00
Ale 350tky predsa majú ratchet.
Inak v 370tkach (zo spline1900m) mi odišli ložiská v prednom náboji po 3 dňoch jazdenia na rozvodnených Rychlebkách tento rok v júni.


Naposledy upravil mars dňa 12.10.2020 - 19:49:09, celkovo upravené 1 krát.

12.10.2020 - 19:46:13
00
kej ale nesetové maju iba 18zub.
mne dali na XRka 350ku s 36z
12.10.2020 - 19:48:55
01
pisal som do demolacii lebo tam to myslim patri - 350 predny naboj, zaseknute obe loziska, po vyklepani v naboji za loziskami plno vody - naboj absolutne bez tesnenia - krytky len nasunute - ano vody bolo dost, no ziadna vapka ani jazdenie v lejaku, len umyvanie hadicou - predpokladam ze sa voda dostala cez krytky k oske a odtial medzi loziska a ten vnutorny valcek natiekla dnu.
inac mali natocene cez 15-t a tocili by sa asi este dlho dalej. zadny naboj podobne - vonkajsie lozisko drhne - krytka bez akehokolvek tesnenia len nasunuta. na strane orecha je aspon jedno tesnenie na krytke - loziska v orechu ok aj vnutorne za ratchetom.
12.10.2020 - 20:34:26
00
Podla toho co tu pisete mam pocit ze kupujete ine naboje ako ja. :) Nekupovali ste nejake polske napodobeniny? :)
13.10.2020 - 10:47:05
00
Mňa by zaujímalo ako to majú riešené iné náboje. Predtým som jazdil roky DT Swiss. Teraz mám na jednom biku Bontrager, na druhom Novatec a tiež sú tam len ložiská, do nich zasunutá oska a na nej nasadené krytky. Tesnenie je jedine medzi orechom a telom náboja. Nič navyše oproti DT Swiss, robí to niekto aj nejak inak? Iné som nemal, tak ma to celkom zaujíma.
13.10.2020 - 10:59:08
00
ja som ml na AC ešte taku gumovú prachovku pred ložiskami na matkáchktoré sa šrobovali na osku
13.10.2020 - 11:01:47
01
Aj Hope ma prachovky. Je to pod cislom 2.

Prílohy:

pro2spT.jpg
pro2spT.jpg 90.39 KiB thumb_up0thumb_down

13.10.2020 - 11:14:39
01
Väčšinou všetky top komponenty (náboje , stredy atď) majú len krytky. Každá prachovka ktorá sa musí niečoho dotýkať je odpor navyše. Potom závisí ako je utesnené ložisko pod krytkou. Keramika je mizerne napríklad. Ale je to daň za nízky odpor. Ale v servisných postupoch sa zas uvádza, že pod krytky sa má naniesť hrubá vrstva vazelíny. Jednoducho DT sú špičkové náboje, ale občas treba dať dolu krytky všetko vyčistiť a aplikovať vazelinu a je to. Rovnako ako treba často čistiť a premazávať ratchet systém.
13.10.2020 - 11:24:02
01
Tiež dávam pod krytky pri DT Swiss vazelínu... To som spravil aj teraz na všetkých 240 čo mám.
13.10.2020 - 11:39:50
00
novatec https://www.youtube.com/watch?v=0DhPRva4uWI
13.10.2020 - 11:40:53
01
branomelis Nikto tu neznizuje kvalitu dt nabojov, naopak pre mna su vzhladom k cene jedny z naj co sa daju kupit. Len ma zaujma, ci si voci 350-tkam clovek polepsi len hmotnostou, alebo aj nejakou inou pridanou hodnotou. Lebo nejakych 60-70g za cca 200€ pre mna prestava byt argument pri identickych ostatnych vlastnostiach. Napr. vyssia vydrz, resp. bezudrzbovost vdaka utesneniu, odolnost... Napr. pri 240 uvadzaju (teda mimo noveho exp ratchetu, ten zatial vynechajme, rovnako pocet zubov na rohatke, to su jasne uvedene a zname vlastnosti) labyrintove tesnenia, ci to je to co vplyva napr. na vydrz, ale ze samotne loziska su v konecnom dosledku rovnake...
13.10.2020 - 11:56:50
00
keyboard_arrow_up