co chces docielit?
konkretnu
vazelinu neporadim, lebo v tom prehlad nemam, ale pokusim sa vysvetlit princip:
* ak ti ide o "minimalny odpor", tak minimalny odpor bude mat perfektne ciste, neposkodene, kvalitne lozisko,
bez oleja alebo vazeliny. Toto ale moc prakticke nieje, preto, co som zachytil (ci je to pravda alebo nie neviem), sa na cestne preteky dava kusok relativne "riedkeho" oleja. To ale servisujes/menis po kazdom vyjazde.
* ak ti ide o kombinaciu dobra zivotnost a dobra efektivita, tak treba zvolit vhodnu vazelinu (i.e. idealne nieco specificky do lozisk, na nizke otacky, s dobrou vodeodolnostou) a poriadne nou naplnit lozisko, resp. overit si ktore loziska su naplnene od vyroby - problem je ze prachovky sa pri vyberani lahko poskodia. Pri potoceni "pre pomachrovanie", "za studena", sa bude taketo lozisko pravdaze tocit menej oproti bodu vyssie/keramike, ale to ma 2 priciny - 1) mnozstvo vazeliny ktore vies korigovat -> viac vazeliny=lepsia odolnost proti vode, menej vazeliny=mensi odpor tocenia; 2) ked sa lozisko zahreje, tak sa znizi vyskozita vazeliny (bude viac tekuta) a tym sa aj znizi odpor
* ako bolo spomenute vyssie, keramicke loziska nemaju realny zmysel na
biku z viacerych dovodov. Taktiez, vacsina dostupnych lozisk je "polokeramicka", kde keramicke su bud len drahy alebo len gulicky, nie oboje, a tym padom je ich zivotnost nizka. Kvalitne ocelove loziska je "way to go"
celkovo, efekt loziska, pokial je v dobrom stave je malinky - strata je ~<0.5-2W. Skus pozriet napr.
sem. Kazdopadne, ja osobne by som si nad tym lamal hlavu jedine z dovodu minimalizacie udrzby --> hladat vazelinu s co najvacsou odolnostou proti vode a poriadne nou napatlat lozisko, napr.
tuna spominane + pravdaze pouzitie kvalitneho loziska s dobrym utesnenim (tu su tiez rozne stupne utesnenia aj od kvalitnych vyrobcov a plati umera ze lepsie tesnenie = vyssie trenie).