Zdravím všetkých,

O mne:
Asi pred 4 mesiacmi som začal jazdiť v teréne (lesné cesty, traily), náhodou som odbočil na miestny trail a nejako ma to chytilo. Dovtedy som jazdil len po asfalte v meste. Mám 184cm, asi 80kg. Jazdím na 8 ročnom Giant Revel 3 disc 2012, pružinová vidlica, 26'' kolesá, slabá výbava. Jazdím pomerne často, 3 - 5 krát do týždňa 1 - 3 hod. za deň, najmä lesné cesty, traily, čiastočne aj po asfalte. V pomere asi takto: lesné cesty (70%) - asfalt (30%).

V čom by som potreboval poradiť:
Chcel by som kúpiť nový bike, na tom mojom terajšom sa necítim bezpečne. Moje predstavy o novom bicykli, z toho čo som čítal a zisťoval, sú zatiaľ: že by mal mať 29'' kolesá (keďže 27,5'' sú technickejšie - nemám na ne skúsenosti), rám veľkosti L (keďže som vyšší jazdec), hydraulické brzdy (kotúče široké 180mm), vzduchová vidlica, zdvihy aspoň 130mm a viac, prevody 1x11, teleskopická sedlovka, bike by asi mal mať trailovú geometriu. Hlavne, aby som na ňom nejazdil zhrbený, lebo z toho môjho terajšieho ma už bolí chrbát, asi to bude preto, že riadidlá sú pre mňa nízko aj keď sú v najvyššej polohe. Rozpočet: do 1500€. A teraz mám dilemu. Mám počkať, nechodiť do až tak náročného terénu, trochu si vylepšiť môj terajší bike (širšie plášte, lepšie brzdy) a zdokonaľovať sa na ňom? Kúpiť nejaký nový poriadny HT? Alebo kúpiť rovno jazdený full? Očakávam od toho hlavne bezpečnejší bike ako mám teraz, aby to so mnou netrieskalo po koreňoch, kameňoch a lesných cestách. Do budúcnosti by som sa v tom určite chcel zlepšovať a posúvať svoje limity možno aj na downhill. Preto rozmýšľam, že už rovno kúpiť full, ktorý mi vystačí na mnoho rokov.

Čo som sa tak pozeral po bazároch, tak za 1500€ sa už, podľa mňa, dá kúpiť slušný 2-3 ročný full (napr. Specialized Stumpjumper, Trek Remedy, Canyon Neuron alebo aj modely od iných značiek, CTM, Kellys...). Čo môže byť u mňa problémom, že vlastne ani neviem čo chcem, keďže som nikdy na nejakom lepšom HT, fulle nejazdil. Neporadili by ste mi, čo by pre mňa bolo vhodné? Kde by som nejaké lepšie biky mohol vyskúšať? Predajcu, ktorí má testovacie kusy, vo svojom meste nemám. Testovacie akcie budú asi až na ďalšie leto? Čo by ste poradili mne, MTB začiatočníkovi? Malo by byť pre mňa podstatné mať aj zadný tlmič? Nestačí mi HT?

Ďakujem všetkým za prípadné odpovede/rady.
Prajem pekný deň.
24.10.2020 - 21:21:56
01
Pozri sem tu sa o tom pred chvíľou písalo https://www.mtbiker.sk/forum/post1646909.html#p1646909
24.10.2020 - 22:44:43
01
Podla tvojho popisu chod do fulla, dopadnes ako ja, kupil som HT (grand canyon al sl 8 2020) a aktualne ho zamyslam predat a kupit full (neuron 7 2021 alebo trek trance x 29 2 2021).
24.10.2020 - 23:14:05
10
DanZtrail napísal:
Zdravím všetkých,

O mne:
Asi pred 4 mesiacmi som začal jazdiť v teréne (lesné cesty, traily), náhodou som odbočil na miestny trail a nejako ma to chytilo. Dovtedy som jazdil len po asfalte v meste. Mám 184cm, asi 80kg. Jazdím na 8 ročnom Giant Revel 3 disc 2012, pružinová vidlica, 26'' kolesá, slabá výbava. Jazdím pomerne často, 3 - 5 krát do týždňa 1 - 3 hod. za deň, najmä lesné cesty, traily, čiastočne aj po asfalte. V pomere asi takto: lesné cesty (70%) - asfalt (30%).

V čom by som potreboval poradiť:
Chcel by som kúpiť nový bike, na tom mojom terajšom sa necítim bezpečne. Moje predstavy o novom bicykli, z toho čo som čítal a zisťoval, sú zatiaľ: že by mal mať 29'' kolesá (keďže 27,5'' sú technickejšie - nemám na ne skúsenosti), rám veľkosti L (keďže som vyšší jazdec), hydraulické brzdy (kotúče široké 180mm), vzduchová vidlica, zdvihy aspoň 130mm a viac, prevody 1x11, teleskopická sedlovka, bike by asi mal mať trailovú geometriu. Hlavne, aby som na ňom nejazdil zhrbený, lebo z toho môjho terajšieho ma už bolí chrbát, asi to bude preto, že riadidlá sú pre mňa nízko aj keď sú v najvyššej polohe. Rozpočet: do 1500€. A teraz mám dilemu. Mám počkať, nechodiť do až tak náročného terénu, trochu si vylepšiť môj terajší bike (širšie plášte, lepšie brzdy) a zdokonaľovať sa na ňom? Kúpiť nejaký nový poriadny HT? Alebo kúpiť rovno jazdený full? Očakávam od toho hlavne bezpečnejší bike ako mám teraz, aby to so mnou netrieskalo po koreňoch, kameňoch a lesných cestách. Do budúcnosti by som sa v tom určite chcel zlepšovať a posúvať svoje limity možno aj na downhill. Preto rozmýšľam, že už rovno kúpiť full, ktorý mi vystačí na mnoho rokov.

Čo som sa tak pozeral po bazároch, tak za 1500€ sa už, podľa mňa, dá kúpiť slušný 2-3 ročný full (napr. Specialized Stumpjumper, Trek Remedy, Canyon Neuron alebo aj modely od iných značiek, CTM, Kellys...). Čo môže byť u mňa problémom, že vlastne ani neviem čo chcem, keďže som nikdy na nejakom lepšom HT, fulle nejazdil. Neporadili by ste mi, čo by pre mňa bolo vhodné? Kde by som nejaké lepšie biky mohol vyskúšať? Predajcu, ktorí má testovacie kusy, vo svojom meste nemám. Testovacie akcie budú asi až na ďalšie leto? Čo by ste poradili mne, MTB začiatočníkovi? Malo by byť pre mňa podstatné mať aj zadný tlmič? Nestačí mi HT?

Ďakujem všetkým za prípadné odpovede/rady.
Prajem pekný deň.

nový , a tvoje jazdenie postačujuci...
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/cannondale-habit-6-model-2020-cierny.html
nejake jazdenky
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/429274/ctm-ridge-expert-dvo-susp.html

tento je fajn ponuka , len trošku priplatíš
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/423386/trek-fuel-ex-97fox-36-velkost-l.html

    25.10.2020 - 06:58:05
    10
    zihadlo 5 napísal:


    Habit mam, akurat vyssiu verziu, super bike. Pozor ale na MTBiker velkostnu tabulku, je nespravna, treba pozerat na stranke vyrobcu.

      25.10.2020 - 08:20:10
      01
      DanZtrail

      Osobne by som kupoval celopero len z overeneho zdroja, pretoze nikdy nevies ako sa o neho dany predavajuci staral, napr. vidlice Rock Shox maju predpisany interval servisu spodnych noh kazdych 50h, komplet kazdych 200h, malokto to vsak dodrziava, pripadne ci sroby na zadnej stavbe dotahoval "pocitovo" alebo momentovym klucom.

      Radsej by som sa s danym rozpoctom pozrel po slusnom novom HT biku, mas na to zaruku, vies v akom je stave, nenarocny na servis. Napr. nieco taketo by splnalo tvoje poziadavky a este ostane 350 eur na vybavu: https://www.cannondalebikes.sk/bicykle/2021-horske/trail/trail-se/trail-se-3
      25.10.2020 - 08:34:23
      10
      Mal som HT, chcel som fukal na trochu drsnejšie zjazdy, mám ho je to ok ale na lesné cesty v podstate zbytočný, áno odpustí chyby a pomôže ale tí najmä pri náročnejším teréne, ak chces nebyť vytraseny daj 2.35 a sfukni gumy ten rozdiel mäkkej gumy spraví pomaly viac ako zadné odpruženie.
      Inak netrúfas si na technické chces skúšať downhil.. ďalej 30% asfalt.. ako ber aj Fuka zamknutý je v podstate HT ale možno fakt zbytočný
      25.10.2020 - 08:35:53
      02
      Ja by som kupu ramu z bazaru nevidel vobec tak skepticky. Interval 50/200 hodin dodrzuje tipujem tak 10% ludi (neviem, ˇmizno sa mylim ale v mojom okoli teda nikoho takeho nepoznam) ;) a to ci stavbu dotahoval momentakom alebo rukami ti moze byt tiez jedno, ked tam nebude nikde puknuty ram od prilis silneho utiahnutia. Osobne som nikndy nemal momentovy kluc a zatial vsetko OK (klop klop) aj ked uznavam ze je to dobra vec, no je to na inu debatu.

      Biku z bazaru by som sa vobec nebal ale spat ku odpovedi na tvoju otazku - ber urcite FULL :)


      CyclopathicLaughs napísal:
      DanZtrail

      Osobne by som kupoval celopero len z overeneho zdroja, pretoze nikdy nevies ako sa o neho dany predavajuci staral, napr. vidlice Rock Shox maju predpisany interval servisu spodnych noh kazdych 50h, komplet kazdych 200h, malokto to vsak dodrziava, pripadne ci sroby na zadnej stavbe dotahoval "pocitovo" alebo momentovym klucom.

      Radsej by som sa s danym rozpoctom pozrel po slusnom novom HT biku, mas na to zaruku, vies v akom je stave, nenarocny na servis. Napr. nieco taketo by splnalo tvoje poziadavky a este ostane 350 eur na vybavu: https://www.cannondalebikes.sk/bicykle/2021-horske/trail/trail-se/trail-se-3
      25.10.2020 - 09:49:10
      02
      patrol23 napísal:
      Ja by som kupu ramu z bazaru nevidel vobec tak skepticky. Interval 50/200 hodin dodrzuje tipujem tak 10% ludi (neviem, ˇmizno sa mylim ale v mojom okoli teda nikoho takeho nepoznam) ;) a to ci stavbu dotahoval momentakom alebo rukami ti moze byt tiez jedno, ked tam nebude nikde puknuty ram od prilis silneho utiahnutia. Osobne som nikndy nemal momentovy kluc a zatial vsetko OK (klop klop) aj ked uznavam ze je to dobra vec, no je to na inu debatu.

      Biku z bazaru by som sa vobec nebal ale spat ku odpovedi na tvoju otazku - ber urcite FULL :)


      Zas je rozdiel ci ma clovek doma bicykel za 500 eur alebo za 5000 eur. Hej, na bicykli za 500 eur by mi bolo jedno ci dotahujem obycajnymi imbusmi. Tiez je rozdiel ci ma clovek vidlu za 100 eur alebo za 1000 eur. Vidlu za 100 eur sa neoplati ani servisovat, rovno vyhodit a kupit novu.
      25.10.2020 - 10:30:27
      00
      Zas nerobte z toho raketovú vedu, teraz som robil prvý základny servis po 200hod (ani náznak žeby som niečo prešvihol), inak výmena oleja 2x ročne, momenťák tiež nepoužívam.

      Čo môže byť u mňa problémom, že vlastne ani neviem čo chcem...

      No to ti nikto z fóra neporadí, jeden bude radiť full, druhý HT. Podľa odstavca "O mne" kľudne aj HT. Hlavne si povedz či ťa limituje neodpružené zadné koleso. No a podľa odstavca "V čom by som potreboval poradiť" to vidím skôr na full. Ale s tým ide zložitejší servis, údržba, hmotnosť a pod...
      25.10.2020 - 12:24:42
      11
      Caute, ja som riesil nedavno tiez tuto istu dilemu. Pozeral som hlavne nove HT, ale koli problemom s chrbticou som chcel aby to malo aspon nejake zadne tlmenie. Tu pripadali do uvahy iba Ghost Lector, Lapierre prorace, alebo Trek Procaliber. Vobec som neuvazoval and fullom. Hlavne koli servisu a koli pocitu ze to nedokazem vyuzit. Okrem toho sa mi velmi nepacil dizajn fullov ktore maju tlmic uchyteny pri stredovom ulozeni. Pacili sa mi len tie co maju tlmic pod "vazou" ale tie boli dost drahe.
      Nakoniec som sa vsak dostal k inzeratu fullu, ktory sa mi dizajnovo velmi pacil, sadla mi aj geometria, aj ked podla tabuliek som si mal kupit M namiesto L. Doladil som to vsak dlzkou a sklonom predstavca. Bajk je po slovenskom pretekarovi a mal som obavy ci nebude moc zodraty pripadne moc opotrebovany. Dost veci tam bolo vymenenych a okrem plastov, ktore su zodrate som nemal voci nemu vyhrady. Som rad ze som sa nakoniec rozhodol pre fulla, hlavne koli mojej chrbtici. Ked chcem mat z neho HT tak jednoducho zamknem jednym pohybom predne aj zadne pruzenie a idem si svoje po asfalte.
      Snad som pomohol, vela stastia pri vybere.
      26.10.2020 - 13:50:32
      20
      andrew87 napísal:
      Caute, ja som riesil nedavno tiez tuto istu dilemu. Pozeral som hlavne nove HT, ale koli problemom s chrbticou som chcel aby to malo aspon nejake zadne tlmenie. Tu pripadali do uvahy iba Ghost Lector, Lapierre prorace, alebo Trek Procaliber. Vobec som neuvazoval and fullom. Hlavne koli servisu a koli pocitu ze to nedokazem vyuzit. Okrem toho sa mi velmi nepacil dizajn fullov ktore maju tlmic uchyteny pri stredovom ulozeni. Pacili sa mi len tie co maju tlmic pod "vazou" ale tie boli dost drahe.
      Nakoniec som sa vsak dostal k inzeratu fullu, ktory sa mi dizajnovo velmi pacil, sadla mi aj geometria, aj ked podla tabuliek som si mal kupit M namiesto L. Doladil som to vsak dlzkou a sklonom predstavca. Bajk je po slovenskom pretekarovi a mal som obavy ci nebude moc zodraty pripadne moc opotrebovany. Dost veci tam bolo vymenenych a okrem plastov, ktore su zodrate som nemal voci nemu vyhrady. Som rad ze som sa nakoniec rozhodol pre fulla, hlavne koli mojej chrbtici. Ked chcem mat z neho HT tak jednoducho zamknem jednym pohybom predne aj zadne pruzenie a idem si svoje po asfalte.
      Snad som pomohol, vela stastia pri vybere.


      Čau, ďakujem ti za radu. Nevieš mi náhodou približne napísať, aký je finančný rozdiel medzi HT a fullom pri servisovaní? Myslím na bežný servis (sezónne prehliadky a pod.). Je mi jasné, že výmena komponentov bude asi drahšia, keďže samotné komponenty sú drahšie. Či sa mýlim? Ďakujem.
      28.10.2020 - 12:12:45
      00
      DanZtrail napísal:
      Čau, ďakujem ti za radu. Nevieš mi náhodou približne napísať, aký je finančný rozdiel medzi HT a fullom pri servisovaní? Myslím na bežný servis (sezónne prehliadky a pod.). Je mi jasné, že výmena komponentov bude asi drahšia, keďže samotné komponenty sú drahšie. Či sa mýlim? Ďakujem.


      Cau, zatial som neservisoval tak neviem, ale nemyslim si ze to bude nejak extra drahe. Ak pojdes do autorizovaneho servisu kde si za hodinu prace vypytaju 60 euro tak ano bude to drahsie. Jeden znamy co sa cely zivot venuje predaju bajkov mi povedal ze pokial sa to nekazi netreba do toho sprtat, maximalne tak premazat pohyblive casti. Vidlicu a tlmic som tiez nikdy neservisoval tak sa neviem vyjadrit, ale popravde netusim aky servis tam treba. Po kazdej jazde nastriekam tie gumene casti prostriedkom na to urcenym a dufam ze sa nic nebude kazit :)
      Servis ostatnych dielov ako retaz, radenie a celkovo pohon bude taky isty aj pri fulle aj pri HT.
      28.10.2020 - 12:45:33
      01
      No to máš cca 80-100 euro repas tlmiča ak si to nubudeš robiť sám (dávam to tak každý druhý rok cca) ďalej výmena ložísk tiež dosť individuálna cena za ložiska cca 50 euro plus robota zase podľa toho či si to budeš robiť sám. to je asi také gro servisu navyše medzi nákladmi na HT a Full.
      28.10.2020 - 12:47:12
      10
      LukasOn napísal:
      No to máš cca 80-100 euro repas tlmiča ak si to nubudeš robiť sám (dávam to tak každý druhý rok cca) ďalej výmena ložísk tiež dosť individuálna cena za ložiska cca 50 euro plus robota zase podľa toho či si to budeš robiť sám. to je asi také gro servisu navyše medzi nákladmi na HT a Full.


      Co sa tam za stovku repasuje? A vobec, preco repasovat nieco co dobre funguje?
      28.10.2020 - 12:53:11
      00
      keyboard_arrow_up