palikam napísal:
Jano1987 od druhej polovice novembra by malo spustiť predobjednávky aj CTM, ja už čakám na Koyuk 2.0, to vyzerá celkom sľubne. Nehovoriac o tom, že poniektorí predajcovia ponúkajú zľavy 5 - 10% pri predobjednávke, čiže sa dá dostať aj na 1100e - a tu by som si už tých 100e naozaj priplatil.


Teda, pokiaľ ešte dáš CTM šancu.... :)
30.10.2020 - 11:37:08
00
George17 napísal:
Ked to nekupujes nachvilu, pevne osky by som ako podmienku nehal...

poprosím vysvetliť
30.10.2020 - 12:10:11
00
palikam s CTM problém nemám... Skôr s prístupom predajne/servisu.
30.10.2020 - 12:57:49
01
Jano1987 napísal:
Pevné osky, na nich trvám. Podľa mňa je to budúcnosť a mám 100km, predsa len pri kotúčoch dostáva pri brzdený väčší záhul rychloupinak ako pri klasických brzdách. Bike si plánujem nechať dlhodobo, nechystám sa to každý rok, či 2 meniť.

Prečo??? Brzdná sila pôsobí na pneumatiku, ráfik, špice, uchytenie kotúča etc. Rychloupinák je namáhaný iba na ťah a stále rovnako. Koleso nie je s rýchloupínakom nijako pevne spojené.
Čím ale pevnú osku nijako nespochybňujem.
30.10.2020 - 13:30:37
00
Joe70 pri rychloupáku je zvyčajne diera na os kolesa o niečo väčšia a pri brzdení, ak keď je to stiahnuté, tak môže pracovať ten rychloupinak a koleso v oske sa môže hýbať. Kým pri pevnej oske tie to oveľa pevnejšie a koleso v mieste osky má minimum šancí pracovať v nejakom smere. Spôsob, ktorým je robená pevná oska ti umožňuje spraviť pevnejší spoj, čo hlavne pri prednej vidle je fajn a uzavrie ti ju.
30.10.2020 - 14:01:12
00
mars napísal:
poprosím vysvetliť


Je to standard, buducnost...tak ako pri MTB. Ked si mozes vybrat ci s pevnou alebo rychloupinak, nevidim dovod ist do gravelu bez pevnych osiek.

Netvrdim, ze na rychloupinakoch je nieco zle, odjazdis vklude aj natom...
30.10.2020 - 14:28:31
00
Jano1987 napísal:
Joe70 pri rychloupáku je zvyčajne diera na os kolesa o niečo väčšia a pri brzdení, ak keď je to stiahnuté, tak môže pracovať ten rychloupinak a koleso v oske sa môže hýbať. Kým pri pevnej oske tie to oveľa pevnejšie a koleso v mieste osky má minimum šancí pracovať v nejakom smere. Spôsob, ktorým je robená pevná oska ti umožňuje spraviť pevnejší spoj, čo hlavne pri prednej vidle je fajn a uzavrie ti ju.

Pevnejšia oska je, to nespochybňujem. Aj pôsobí bezpečnejšie. Ale ako sa môže prenášať brzdná sila na rýchloupinák, keď koleso je spojené s rámom iba cez pohyblivé guličky ložísk, ktoré žiadnu brzdnú silu neprenášajú. Tomu nerozumiem.
Pokiaľ sa ložiská nezadrú, tak krútiaci moment z kolesa na osku je minimálny.
30.10.2020 - 15:01:46
00
Neprenášajú sa sily cez osku, ale cez strmeň na ľavú nohu vidlice a tým dochádza ku skrúcaniu nôh vidlice voči sebe. S pevnou oskou je to o dosť tuhšie a vzájomné skrútenie je menšie.
30.10.2020 - 15:20:59
00
Jano1987 cube nuroad si pozeral? Napis do kaktusu ci nebude naskladnovat tvoju velkost.
https://www.cube.eu/sk/2021/bikes/road/offroad/nuroad/cube-nuroad-pro-desertnblack/
30.10.2020 - 17:11:19
00
George17 napísal:
Je to standard, buducnost...tak ako pri MTB. Ked si mozes vybrat ci s pevnou alebo rychloupinak, nevidim dovod ist do gravelu bez pevnych osiek.

Netvrdim, ze na rychloupinakoch je nieco zle, odjazdis vklude aj natom...

Ok, tomuto rozumiem a tiez rozumiem vyhode pevnych osiek, mam ich na 2 bikoch. Len som nerozumel ako to myslis tym, ze gravel s rychloupinakmi by si mal mat len na chvilu.

QR standard (rychloupinaky) je tu rozsireny desiatky rokov a nemyslim, ze o par rokoch nebudes schopny zohnat na cestak (CX, gravel) kolesa, kde sa nebudu dat kupit aspon redukcie osiek na QR. Na druhej strane, pevne osky tu mame rosirene menej ako desat rokov, ale pride mi, za kazdu chvilu pri nich vnika novy standad a cakam, kedy zacnu boostove rozmery prenikat aj na cestu. Toto si uvedomis, napr. ked budes riesit uchytenie bicykla do nosica na auto za prednu os, alebo ked budes kupovat redukciu na cyklovozik na zadnu.

Jeden zo zivota, ked jedna vec je teoria vyhody pevnej osy a druha vec je celkovy "system" - flashback z leta - vyjazd s kamosom, ktory mal bicykel s krasne nalakovanym karbonovy cyklokrosovym ramom na pevnych oskach od premiovej cyklokrosovej znacky a ja som isiel na Tribane. V momente, ked sme presli do trosku terennejsich usekov, od jedneho z tychto bicyklov bolo sem-tam pocut cinknutie kotucoviek. Hadaj, ktory bicykel to robil. A ano, kamosa to ser*e, ale nevie s tym nic urobit.
31.10.2020 - 08:34:33
00
to musí byť chyba ramu ,upinákov či osky ale nabojov.. alebo len iný typ brzdy s menšíou vzdialenostou platničky, či jemne zvlneným kotúčom :)
31.10.2020 - 08:47:36
00
skor sa treba pozriet na vahu a na vykonnost, peedok mi cinka tiez ale mam 84kg a cinka ked tam poslem v kopci zo sedla 500W plus(jasne ze len chvilku heh), cize dost mozne ze jemu cinkal kotuc prave z tohto dovodu
31.10.2020 - 09:08:18
00
Pri klasických brzdách by problém nie je, keďže sila od brzdy sa prenáša prakticky do stredu vidlice pár cm od hlavového zloženia. Kým pri kotúčových brzdách už sila pôsobí na dosť dlhom ramene a extentricky, na ľavú nohu vidlice a tam už vznikajú dosť slušne sily, keďže vidlica sa musí vyrovnávať ako s ohybom priamo dozadu kvôli nerovnostiam, tak zároveň aj kvôli brzdeniu a aj pootačaniu kvôli tomu, že brzda je na jednej strane. Ak si to niekto nevie predstaviť, nech si zoberie 2 30cm pravítka spraví z nich V a v rohu V nech ich pevné chytí. Skúste zatlačiť tak ta hrane V, z vnútornej strany, čo to robí. Potom zatlačte na koniec niektorej nožičky čo sa stane. To je aj jeden z dôvodov, prečo napríklad skútre majú vpredu len 1 kotúč, kým väčšina výkonnejších cestných motoriek má 2 kotúče vpredu na brzdenie, aby rovnomerne rozdelili silu na obe strany. Aj im by stačil 1 kotúč, ale takto to je z hľadiska distribúcie síl je to výhodnejšie.
31.10.2020 - 09:29:24
00
mars obaja mate rovnaky priemer kotucov?
31.10.2020 - 12:54:52
00
alebo kotúč cinká lebo je jemne zvlnený... alebo sú doštičky zle nastavené so strmeňom... tých možností je...

mám 111 kg, ale kotúč mi necinká pri brzdení, zrýchlovaní ani na graveli s pevnou osou, ani na 1/2 mtbčku s QRkom...
31.10.2020 - 14:13:45
00
keyboard_arrow_up