Chcel by som sa spýtať. Keďže 3. novembra mi končí 30 dňová reklamácia na Koyuk a zatiaľ je ticho ohľadom toho, a pochybujem, že to budú posielať dnes, či v pondelok na predajňu, takže ak nebudú robiť obštrukcie, dúfam že dostanem späť peniaze. Čím ho nahradiť? Až na tie problémy s ním som bol spokojný. Nejaké moje podmienky:
1) stačí hliníkový rám, karbónová vidla by bola fajn, váhu extra neriešim pri mojej váhe.
2) pevné osky
4) mal som Soru a tá mi stačila. Rád by som ostal pri 2x niečo okrem 2x8 keďže to budem používať častejšie ako cesťák ako na brodenie sa bahnom v lese. Ale zase nie je úplne podmienka.
5) brzdy som tam mal mechanické a stačili mi. Ak bude hydraulika, nebude mi to zase trhať žily.
6) stačí mi, aby sa mi tam zmestili plášte niekde medzi 35-38. Na Koyoku som mal 37 a viac som nepotreboval.
7) cena tak do 1000€. Ak bude menej, bude to fajn, nie je zase podmienka minúť všetky prachy.
Za mňa Gravel Triban RC520 s pár poznámkami:
1) nemá síce pevné osi ako požaduješ, ale nepotrebuje ich - po viac ako najazdených 3000 mi kotúče nezačali cinkať a nemám pocit, že by v tomto prípade bola pevná os prínos. Tak ako to je, je to podľa mňa dostatočne tuhé. Koniec koncov ten bicykel nie je bezdôvodne ťažší ako čistý cesťák.
2) budeš asi musieť vymeniť kľuky, lebo 50/34 s kazetou 11-32 nie je do terénu dostatočné. Ja som použil kľuky GRX 600 46/30 s prešmykovačom GRX400 a nemám tejto kombinácii čo vytknúť. Ak predáš tie 105, čo tam sú, tak sa asi dostaneš celkovo do 1000 Eur.
Celkovo má Triban veľmi príjemný posed aj do terénu (vyšší stack) a je neuveriteľné pohodlný. Tiež 11 rýchlostná 105 funguje ako má. Reálna šírka plášťov, ktoré vozím, je 39 mm vpredu a 36 mm vzadu - je tam takto dostatočná rezerva na prípadné blato.
Jano1987 nechces priplatit ~200e a kupit napr Kellys Soot 50 alebo Kross Esker 6.0? V cechach boli aj zlavy na eshopoch, treba to sledovat. Pripadne ten Triban, albo bazar. Na Slovensku su gravel biky dost vypredane ...
Jano1987 od druhej polovice novembra by malo spustiť predobjednávky aj CTM, ja už čakám na Koyuk 2.0, to vyzerá celkom sľubne. Nehovoriac o tom, že poniektorí predajcovia ponúkajú zľavy 5 - 10% pri predobjednávke, čiže sa dá dostať aj na 1100e - a tu by som si už tých 100e naozaj priplatil.
Mne kúpa kúpa neponáhľa. Trocha cez rozpočet, ale páči sa mi Marin Gestalt 1, že vraj sa ešte dá kúpiť 2020 model, stojí nejak 1100€, alebo Marin Nicasio 2, model 2020 a za nejakých 1200€. Rozmýšľal som aj nad Canyon Grail. Ten Triban je asi dobrá voľba, aj RC500, aj RC120 by asi bola v pohode, ale nepáči sa mi veľmi dizajn.
Pevné osky, na nich trvám. Podľa mňa je to budúcnosť a mám 100km, predsa len pri kotúčoch dostáva pri brzdený väčší záhul rychloupinak ako pri klasických brzdách. Bike si plánujem nechať dlhodobo, nechystám sa to každý rok, či 2 meniť.
Na Koyoku som mal 50/34 vpredu a 11/32 vzadu a stačilo mi to na každý kopec v okolí BA, kde som bol. Najľahší prevod som použil len raz a to som si povedal, že rýchlejšie bude bike vytlačiť hore asi už.
Hazard tam ide skôr o prístup predajne/servisu a ich práci neverím už. Som z BA a predajňa je v Šamoríne a za rok, čo mám bike som tam bol už 7x s blbosťami, čo mali byť vyriešené a neboli a prejazdil som tak cez 800km na aute len kvôli servisu. Ak ťa to viac zaujíma, môžem ti to poslať podrobnejšie do správy, nech tu s tým nespamujem zbytočne.
Jano1987 od druhej polovice novembra by malo spustiť predobjednávky aj CTM, ja už čakám na Koyuk 2.0, to vyzerá celkom sľubne. Nehovoriac o tom, že poniektorí predajcovia ponúkajú zľavy 5 - 10% pri predobjednávke, čiže sa dá dostať aj na 1100e - a tu by som si už tých 100e naozaj priplatil.
Pevné osky, na nich trvám. Podľa mňa je to budúcnosť a mám 100km, predsa len pri kotúčoch dostáva pri brzdený väčší záhul rychloupinak ako pri klasických brzdách. Bike si plánujem nechať dlhodobo, nechystám sa to každý rok, či 2 meniť.
Prečo??? Brzdná sila pôsobí na pneumatiku, ráfik, špice, uchytenie kotúča etc. Rychloupinák je namáhaný iba na ťah a stále rovnako. Koleso nie je s rýchloupínakom nijako pevne spojené.
Čím ale pevnú osku nijako nespochybňujem.
Joe70 pri rychloupáku je zvyčajne diera na os kolesa o niečo väčšia a pri brzdení, ak keď je to stiahnuté, tak môže pracovať ten rychloupinak a koleso v oske sa môže hýbať. Kým pri pevnej oske tie to oveľa pevnejšie a koleso v mieste osky má minimum šancí pracovať v nejakom smere. Spôsob, ktorým je robená pevná oska ti umožňuje spraviť pevnejší spoj, čo hlavne pri prednej vidle je fajn a uzavrie ti ju.
Joe70 pri rychloupáku je zvyčajne diera na os kolesa o niečo väčšia a pri brzdení, ak keď je to stiahnuté, tak môže pracovať ten rychloupinak a koleso v oske sa môže hýbať. Kým pri pevnej oske tie to oveľa pevnejšie a koleso v mieste osky má minimum šancí pracovať v nejakom smere. Spôsob, ktorým je robená pevná oska ti umožňuje spraviť pevnejší spoj, čo hlavne pri prednej vidle je fajn a uzavrie ti ju.
Pevnejšia oska je, to nespochybňujem. Aj pôsobí bezpečnejšie. Ale ako sa môže prenášať brzdná sila na rýchloupinák, keď koleso je spojené s rámom iba cez pohyblivé guličky ložísk, ktoré žiadnu brzdnú silu neprenášajú. Tomu nerozumiem.
Pokiaľ sa ložiská nezadrú, tak krútiaci moment z kolesa na osku je minimálny.
Neprenášajú sa sily cez osku, ale cez strmeň na ľavú nohu vidlice a tým dochádza ku skrúcaniu nôh vidlice voči sebe. S pevnou oskou je to o dosť tuhšie a vzájomné skrútenie je menšie.
Je to standard, buducnost...tak ako pri MTB. Ked si mozes vybrat ci s pevnou alebo rychloupinak, nevidim dovod ist do gravelu bez pevnych osiek.
Netvrdim, ze na rychloupinakoch je nieco zle, odjazdis vklude aj natom...
Ok, tomuto rozumiem a tiez rozumiem vyhode pevnych osiek, mam ich na 2 bikoch. Len som nerozumel ako to myslis tym, ze gravel s rychloupinakmi by si mal mat len na chvilu.
QR standard (rychloupinaky) je tu rozsireny desiatky rokov a nemyslim, ze o par rokoch nebudes schopny zohnat na cestak (CX, gravel) kolesa, kde sa nebudu dat kupit aspon redukcie osiek na QR. Na druhej strane, pevne osky tu mame rosirene menej ako desat rokov, ale pride mi, za kazdu chvilu pri nich vnika novy standad a cakam, kedy zacnu boostove rozmery prenikat aj na cestu. Toto si uvedomis, napr. ked budes riesit uchytenie bicykla do nosica na auto za prednu os, alebo ked budes kupovat redukciu na cyklovozik na zadnu.
Jeden zo zivota, ked jedna vec je teoria vyhody pevnej osy a druha vec je celkovy "system" - flashback z leta - vyjazd s kamosom, ktory mal bicykel s krasne nalakovanym karbonovy cyklokrosovym ramom na pevnych oskach od premiovej cyklokrosovej znacky a ja som isiel na Tribane. V momente, ked sme presli do trosku terennejsich usekov, od jedneho z tychto bicyklov bolo sem-tam pocut cinknutie kotucoviek. Hadaj, ktory bicykel to robil. A ano, kamosa to ser*e, ale nevie s tym nic urobit.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
1) stačí hliníkový rám, karbónová vidla by bola fajn, váhu extra neriešim pri mojej váhe.
2) pevné osky
4) mal som Soru a tá mi stačila. Rád by som ostal pri 2x niečo okrem 2x8 keďže to budem používať častejšie ako cesťák ako na brodenie sa bahnom v lese. Ale zase nie je úplne podmienka.
5) brzdy som tam mal mechanické a stačili mi. Ak bude hydraulika, nebude mi to zase trhať žily.
6) stačí mi, aby sa mi tam zmestili plášte niekde medzi 35-38. Na Koyoku som mal 37 a viac som nepotreboval.
7) cena tak do 1000€. Ak bude menej, bude to fajn, nie je zase podmienka minúť všetky prachy.
Za každú radu budem vďačný.
1) nemá síce pevné osi ako požaduješ, ale nepotrebuje ich - po viac ako najazdených 3000 mi kotúče nezačali cinkať a nemám pocit, že by v tomto prípade bola pevná os prínos. Tak ako to je, je to podľa mňa dostatočne tuhé. Koniec koncov ten bicykel nie je bezdôvodne ťažší ako čistý cesťák.
2) budeš asi musieť vymeniť kľuky, lebo 50/34 s kazetou 11-32 nie je do terénu dostatočné. Ja som použil kľuky GRX 600 46/30 s prešmykovačom GRX400 a nemám tejto kombinácii čo vytknúť. Ak predáš tie 105, čo tam sú, tak sa asi dostaneš celkovo do 1000 Eur.
Celkovo má Triban veľmi príjemný posed aj do terénu (vyšší stack) a je neuveriteľné pohodlný. Tiež 11 rýchlostná 105 funguje ako má. Reálna šírka plášťov, ktoré vozím, je 39 mm vpredu a 36 mm vzadu - je tam takto dostatočná rezerva na prípadné blato.
Pevné osky, na nich trvám. Podľa mňa je to budúcnosť a mám 100km, predsa len pri kotúčoch dostáva pri brzdený väčší záhul rychloupinak ako pri klasických brzdách. Bike si plánujem nechať dlhodobo, nechystám sa to každý rok, či 2 meniť.
Na Koyoku som mal 50/34 vpredu a 11/32 vzadu a stačilo mi to na každý kopec v okolí BA, kde som bol. Najľahší prevod som použil len raz a to som si povedal, že rýchlejšie bude bike vytlačiť hore asi už.
Hazard tam ide skôr o prístup predajne/servisu a ich práci neverím už. Som z BA a predajňa je v Šamoríne a za rok, čo mám bike som tam bol už 7x s blbosťami, čo mali byť vyriešené a neboli a prejazdil som tak cez 800km na aute len kvôli servisu. Ak ťa to viac zaujíma, môžem ti to poslať podrobnejšie do správy, nech tu s tým nespamujem zbytočne.
Teda, pokiaľ ešte dáš CTM šancu....
poprosím vysvetliť
Prečo??? Brzdná sila pôsobí na pneumatiku, ráfik, špice, uchytenie kotúča etc. Rychloupinák je namáhaný iba na ťah a stále rovnako. Koleso nie je s rýchloupínakom nijako pevne spojené.
Čím ale pevnú osku nijako nespochybňujem.
Je to standard, buducnost...tak ako pri MTB. Ked si mozes vybrat ci s pevnou alebo rychloupinak, nevidim dovod ist do gravelu bez pevnych osiek.
Netvrdim, ze na rychloupinakoch je nieco zle, odjazdis vklude aj natom...
Pevnejšia oska je, to nespochybňujem. Aj pôsobí bezpečnejšie. Ale ako sa môže prenášať brzdná sila na rýchloupinák, keď koleso je spojené s rámom iba cez pohyblivé guličky ložísk, ktoré žiadnu brzdnú silu neprenášajú. Tomu nerozumiem.
Pokiaľ sa ložiská nezadrú, tak krútiaci moment z kolesa na osku je minimálny.
https://www.cube.eu/sk/2021/bikes/road/offroad/nuroad/cube-nuroad-pro-desertnblack/
Netvrdim, ze na rychloupinakoch je nieco zle, odjazdis vklude aj natom...
Ok, tomuto rozumiem a tiez rozumiem vyhode pevnych osiek, mam ich na 2 bikoch. Len som nerozumel ako to myslis tym, ze gravel s rychloupinakmi by si mal mat len na chvilu.
QR standard (rychloupinaky) je tu rozsireny desiatky rokov a nemyslim, ze o par rokoch nebudes schopny zohnat na cestak (CX, gravel) kolesa, kde sa nebudu dat kupit aspon redukcie osiek na QR. Na druhej strane, pevne osky tu mame rosirene menej ako desat rokov, ale pride mi, za kazdu chvilu pri nich vnika novy standad a cakam, kedy zacnu boostove rozmery prenikat aj na cestu. Toto si uvedomis, napr. ked budes riesit uchytenie bicykla do nosica na auto za prednu os, alebo ked budes kupovat redukciu na cyklovozik na zadnu.
Jeden zo zivota, ked jedna vec je teoria vyhody pevnej osy a druha vec je celkovy "system" - flashback z leta - vyjazd s kamosom, ktory mal bicykel s krasne nalakovanym karbonovy cyklokrosovym ramom na pevnych oskach od premiovej cyklokrosovej znacky a ja som isiel na Tribane. V momente, ked sme presli do trosku terennejsich usekov, od jedneho z tychto bicyklov bolo sem-tam pocut cinknutie kotucoviek. Hadaj, ktory bicykel to robil. A ano, kamosa to ser*e, ale nevie s tym nic urobit.