Evidovať niečo pre štát má zmysel len vtedy keď z toho aj niečo bude mať t.j. napr. poplatok za registráciu alebo podobný prísun € ako daň z nehnuteľnosti, psa a pod. a potom poplatok pri zmene majiteľa, farby, výkonu atď., atď., atď.
Eko dopravu treba rozširovať ale aj udržať príjem z daní, napr. stratu v prijme daní za phm bude treba nahradiť iným príjmom z inej daní.
Netreba byť za každú cenu prvý.
Nemyslim si, ze by to az tak daleko zaslo. Je v zaujme statu podporovat rozsirovanie eko dopravy, nie ju podkopavat. Centralny register by praveze sluzil k benefitu majitelov bicyklov. Buduci majitel by si napr. mohol overit, ci
bicykel nie je kradnuty, alebo pri naleze bicykla v drzbe nejakeho kriminalnika by bolo mozne lahko najst opravneneho majitela.
Povinnost registracie by nebola retrospektivna (len pre nove bicykle), ale ak by mal clovek doklad o kupe a bicykel by mal na rame vyrazene cislo, mohol by si ho zaregistrovat. Este by bolo treba domysliet, co s bicyklami, ku ktorymi neexistuju doklady (napr. pri kupe z druhej ruky, boli stratene..).
Myslim, ze neexistuju ziadne statistiky kolko je na Slovensku bicyklov/cyklistov. Ak by to cislo v registri bolo velke, stat by mozno nalieval aj viac penazi do budovania cykloinfrastruktury.