volodaj tak dopad na doraz tlmica zavisi od daneho tlmica... jeden tlmic stlacis 2cm a druhy pri tom istom drope das na doraz, vravim z vlastnej skusenosti....
vacsina ramov ma presne taku medzeru medzi sedlovkou a plastom a ani o tom neviete.... 1cm je bezne... 0,5 cm je zriedka, ale je viac takych pripadov....

naozaj nerozumiem coho sa tam bat...
05.11.2020 - 08:35:18
02
Lukas333

Here you go :)

https://youtu.be/NMq2p12RkTk
05.11.2020 - 08:39:16
01
v 1:43 je asi najhorsi pripad.... ale stale je to ok.... a kukam ze tych pripadov kedy clovek dopadol s klukou dole je pozenhane :D.. ale stat sa moze, nevravim ze nie...

05.11.2020 - 08:49:36
00
Rumakk napísal:
naozaj nerozumiem coho sa tam bat...

1. Kluky
Síce nie pri dopade, ale pri točení a prechadzani nerovnosti hore kopcom. Fakt nízky bottom bracket. Pár ľudí na to písalo že je fakt nízko a treba si na to dávať pozor.
2. Sedlo a koleso Si uvedomte keď by bolo sedlo dole pri zjazde. Jasne, takto na doraz to nik asi nedá, ale aj pri 3/4 tlmeni so sedlom dole, neviem tiež je to na hrane. A nechcem vidieť čo by to spravilo.

Ale inak super bajk ?
05.11.2020 - 08:54:43
00
Hlada sa problem tam kde nieje :) Pri spravne nastavenom pruzeni so 170mm klukami som nezaznamenal ziadny problem ani pri zjazde ani pri vyslapoch. Aktualne mam 175mm sedlovku, zasunutie do ramu je vidno na fotke, vyuzitie tlmica pri 30% sag tiez (nejake cvicne skocky s nie vzdy idealne zvladnutym dopadom). Jazdil som aj V1 ram s 210mm sedlovkou a tiez to bolo absolutne bez problemu.

Prílohy:

1F35DF12-3E8A-4147-9C34-7DC290205808.jpeg
1F35DF12-3E8A-4147-9C34-7DC290205808.jpeg 234.57 KiB thumb_up0thumb_down

B96A2224-2F12-4DD1-A23F-CB979659209C.jpeg
B96A2224-2F12-4DD1-A23F-CB979659209C.jpeg 228.37 KiB thumb_up0thumb_down

05.11.2020 - 09:11:53
01
ano, pri vyslape ti to moze par krat pekne skrtnut o kamene... ale to prezijes.. teda nevytrepes sa....

dublin, kazdy sme asi vraveli o inom :D.. takze sedlo vs koleso berem,... ale v tomto pripade mi to pripada ucelovo... ved ho ma nizko ako keby to bolo pre cinana.... bohvie ako by to vyzeralo na mensom rame, este horsie? rataju s tym?.... kazdopadne by som chcel vidiet co by mysleny crash tyhto dvoch veci spravil :D
05.11.2020 - 09:12:55
00
ja vidim problem len v tom moznom kontakte sedla a kolesa pri zasunutej sedlovke, tipujem ale ze na obrazku bude nejaky S-kovy ram
05.11.2020 - 09:16:03
00
Onedlho by som mal mat druhy tlmic zo servisu, ked ich budem menit tak sedlovku zasuniem a vymenu zdokumentujem pre vedecke ucely :)
05.11.2020 - 09:24:14
04
martinkluckask super, tak potom su to plane poplachy, mne sa to obcas stave ze skrtnem pedale, nic prijemne, hlavne ked slapes o dusu zo sedla do kopca a je tam nejaky hrbol a rozhodi ta to v rovnovahe.
Rumakk nebud si isty ze ked nieco dropujes alebo skaces na limite, ze si vies ukontrolovat polohu pedalov, prave v tych kritickych situaciach ak nie si profik co to robi denne.
Ta sedlovka... martinkluckask ked niekedy budes servisovat tlmic, alebo ho budes vyberat, schvalne skus so spustenou sedlovkou to odfotit..
05.11.2020 - 09:27:54
00
No keď sa pozrem na foto tvojeho Mojo3, tak nevyzerá že by tam mal byť problém, ale na tej foto čo je tu v téme tak to bude ozaj asi nejaké S-ko a tam to vyzerá že by ju odtrhlo aj z neviem čím všetkm :)
05.11.2020 - 09:28:45
00
Dublinboy praveze nie som profik a najbezpecnejsie to je s pedalmi v horizontalnej polohe, ako pred odpalom tak pri dopade... s tym sedlom si mal pravdu, riziko tam je,... ale v tomto problem nevidim...
05.11.2020 - 09:36:52
00
Ak riesite to ze ked bude dolu sedlo na v1 tak riesite blbosti.
1. ten bajk ma nizku sedlovu trubku = 418 vo velkosti L
2. pri narazoch kedy by siel bajk takto do zdvihu moze dojst k deformacii ramu i zadnej stavby. Neviem ci je to tento pripad s pevnym trojuholnikom vzadu ale nie je stopercentne riesit to vyfucanim tlmicu a vidlice. Potom clovek zisti ze sice s vyfucanymi patronami je v pohode ale po jazde ma odtlacky plasta na zadnej trubke.
3. Ten bajk so sedlom uplne dole vyzera takto forums.mtbr.com Pochybujem ze to niekto takto vozi pri tych najmensich velkostiach. Znacna cast bajkov so sedlom uplne dolu by sa spravala uplne rovnako.

Nizsi stred potrebuje viac jazd kym si na to clovek zvykne aby neskrtal o teren. Nie preto ze by sa veci nedali jazdit ale preto aby si clovek zvykol na to v akej vyske ma pedale a naucil sa s tym jazdit automaticky. Podobne to je so sirsimi rajdami, dlhsim bicyklom, vacsimi kolesami atd. Ziadny problem len si to musi jazdec otukat. Ale ak by som sa niecoho bal tak skor toho ze chytim v dopade prevodnik a povlacim retaz po zemi ako toho ze chytim pedal. Aj ked to sa mi stalo tiez, zatial ale iba raz. Bola to kombinacia nezvyknutia si na bajk, maksieho tlmicu, prepalenia dopadu a dopadu pedalom priamo na trciacu skalku. Vo vysledku z toho bola brzda na nulu a katapult hlavou dopredu. Nic z toho ale bezne nezazijem, ten jeden pripad bol skutocne extrem kde sa posralo vsetko co sa dalo. Pinkbike robi pri testoch tie videa huck to flat, vital robil fotky dh a enduro bajkov pocas pretekov v maximalnej kompresii. Hlavne tie vital fotky ukazuju ze castejsie ide po zemi prevodnik ako pedale.
05.11.2020 - 10:21:30
00
asi chceli vidiet zasunute sedlo+sfuknuty tlmic.
toto sa javi pri najmensich velkostiach a uplne zasunutej sedlovke ako problem, ale taky novy vitus s podobnou sedlovkou/bb dropom a zdvihom o 15mm vacsim by tento problem s velkou pravdepodobnostou vobec nemal :P
05.11.2020 - 10:33:06
00
Asi som to mal napisat exaktnejsie. Ta fotka ukazuje ako uplne zbytocne je to sedlo dole ked sa da najnizsie mozne. Alebo inak, skus si zmerat dlzku pri vysunutej sedlovke od zamku sedla po os pedalu v dolnej uvrati, odpocitaj od toho 418mm (sedlova trubka v1 v Lku), 170mm (dlzka kluk), cca 50mm (cast sedlovky, objimka atd) a vo vysledku dostanes aky zdvih sedlovky by si potreboval ak by si na v1 chcel mat sedlo co najnizsie a stale by si chcel slapat so sedlom v spravnej vyske. Myslim ze v pohode prekonas 210mm co znamena ze tu sedlovku nebudes mat uplne zasunutu. Preto riesit kontakt sedla a plasta pri uplne zasunutej sedlovke nedava az taky zmysel ako sa zda. Aj k tej fotke co som postol ma v serii chalan tu sedlovku vo vysledku nakoniec ovela viac vysunutu.
05.11.2020 - 11:05:09
00
K tomu skrtaniu pedalu o zem by som pridal dva psotrehy, 1. Ano treba jazdit s klukami v rovine ale este sa vam nikdy pri dopade nestalo ze ste dopadli s vahou prilis vpredu/ prilis vzadu, pretoze skok vas rozhodil, prestrelili ste/ nedoleteli dopad ( ak sa to nikomu zvas nestalo tak klobuk dolu, jazdite na o dost lepsej urovni ako ja) Vtedy sa mi stava ze nohy na klukach sa pootocia a napriklad v kombinacii s tym ze ste kratky na skoku to uz moze byt problem. 2. s nizkym stredom sa urcite naucit da ale napriklad ked si vezmeme Rychleby tak na stupacom traily alebo na Welese kde si treba prislapavat som skrtal hodne aj na Trance ( samozrejme keby mam lepsie skilly tak sa mi to nestava), cize nizsi stred moze byt obcas problem.
Netvrdim ze ten Ibis je zly a moct si ho dovolit v karbone ( alebo aj Yeti, Pivot a mnoho krasnych bajkov) tak do toho idem.
Verim ze aj ten Vitus bude mat svoje chyby, chcel som skor trochu rozvirit debatu ohladom tychto menej znamych znaciek.
05.11.2020 - 11:38:43
00
keyboard_arrow_up