Táto tvoja teória vychádza z toho, že počítaš s tým, že ten druhý bike kúpiš a nič na ňom meniť nebudeš.
Lenže reálne budeš.
A nie, keby to boli komponenty naprd, tak ti to nikto nedoporučí - pre predstavu tie MT200 sa dávali aj na Cube stereo čo naozaj nieje čisto
xc bike a menili sa až keď nestačili. Mal som tu pár sád MT200 a MT400 a rozdiel som moc nepostrehol. Smerom vyššie to už bolo o inom.
Tiež prezraď koľko km plánuješ jazdiť a potom zistíš, že tak či tak sa o bike budeš musieť starať - buď meniť spotrebné veci ako reťaz, brzdové platničky, plášte, prípadne
duše aj dostaneš defekt a tak ďalej.
A okrem toho treba počítať s tým, že ešte môžeš chcieť doladiť posed: riaditká, gripy, predstavec, prípadne aj sedlo.
Takže máš 2 možnosti:
1. Kúpiš bike a budeš jazdiť tak málo, že ti toto všetko bude jedno, lebo ani prvú reťaz nezničíš
2. Kúpiš bike a budeš jazdiť veľa a tieto veci budeš riešiť a tým pádom si ich kúpiš.
A ako posledná vec: nezabudni, že bike je len základ a na jazdenie je dobré si nechať minimálne 100€, ale reálne lepšie 200€ na doplnky. Tie kúpiš 1x a väčšina má veľkú životnosť, akurát, že na úvod ich treba mať. Môžeš si pod tým predstaviť všetko od helmy, cez multikľúč, náhradnú dušu, pumpu, osvetlenie, držiak na fľašu na vodu a tak ďalej.