Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Keby motor zral 6 litrov oleja na 1000km tak ho tam musis liat asi obden. To je cipovina podla mna. Ved 1000km spravim aj ja mesacne a to velmi nejazdim. Viem ze embecky su smadne na olej. Niektore stare auta mali spotrebu aj 1 liter na 1000km ale aj to uz znelo strasne. Keby si mal napln 4 litre tak to za rok vymenis ten olej tri krat ?
Beriem späť, pozrel som to, takže spotreba oleja má byť 0,6l/1000km, očividne som si to dobre nezapamätal. Čo aj to mi príde extrémne veľa, teraz mám tak 0,1l/1000km ale musia byť v tom aj diaľnice, event dlhšie jazdy v kopcoch
Myslel som, ze pri LPG sa olejovy interval ma skor skracovat ako predlzovat. To “nezasieranie” sa tyka karbonovych usadenin, ze olej nescernie, ale vizualna cistota mazanie nerobi...
Pri lpg musis olej dolievat castejsie ako pri benzine aspon teda ten moj maly trojvalcek potrebuje od vymeny oleja po vymenu oleja doliat tak 1,5 litra dokopy co je skoro polovica vsetkeho oleja v motore pri vymene sa tam zmesti 3,3 litra
Mam predpisane intervali ktore dodrzujem a vzdy menim trochu skorej
Vymeny oleja v motore stanovuje výrobca.
V praxi bohuzial aj preto aby splnil marketingove poziadavky.V Nissane ked prisiel motor K9K (1,5dCi) v Almere mal interval30tkm ked benzinove QG15 mali 15tkm.
V modeli Note mal benzinak HR16 interval 30tkm a nafta K9K 20tkm.
Ked sme boli na skoleni k novym modelom som sa skolitela pytal prečo sa to " obratilo" a jeho odpoved bola ze motory HR16 su ako nova generacia tak konstruovane a u toho K9K je to iba marketingova zalezitost!!!!
Model D22 Pick up s motorom YD25 mal interval 10tkm a vykon cca80kW.Ale D 40 Navara s modifikovanym YD25( common rail) mal interval 30tkm a vykon az 128kW!!!
Tak treba hladiet na doporucovane vymeny od vyrobcov ktore sa časom viac menej predlzovali podla "mody" a ked uz boli moc našponovane prišiel premenlivy interval kde si riadiacia jednotka motora rata počet štartov a senzor v olejovej vani strazi kontaminacou uhlikom(sadzami).A tak sa stava ze palubny počítač pošle uzivatela na vymenu oleja aj v prvej tretine marketingovo dlheho intervalu.
Je však vzdy lepsi novy olej ak chcete plechovku pouzivat dlhsie ako skonci jej leasing...
Ja keď v robote mením oleje, tak dávam interval 15000 km, alebo menej.Ludia aj tak na to zabudnú a vždy pre tiahnu interval(česť výnimkám). A zákazník sa aj tak vždy rozhodne či olej vymení, alebo necha 30000km.Ale ako spomínal kolega vyzsie, ak si chceš auto nechať, tak aj 10000km je dosť.
Ja menim kazdych 15000km spolu so vzduchovym a olejovym filtrom,naftovy nechavam 30000km,pelovy raz za rok a tak to odporucam aj vsetkym,ktorym servisujem auta.Na oleje bacha hlavne pri autach s dpf-norma+interval😉
Ja mením tak, ako káže elektronická servisná knižka v aute. Tam sú zaznamenané všetky úkony servisu, o zvyšok sa postarajú upozornenia, ktoré mi dáva auto. Intervaly dodržiavam, neskracujem, nepredlžujem, 2.000 km pred daným intervalom mám upozornenie, kliknem na objednanie servisu, auto odošle objednávku do servisu presne na ten úkon na ktorý je upozornenie, oni to potvrdia, a to je všetko. 😊
Niekde davnejsie som videl zaujimavu reportaz o tych intervaloch 30tis km na vymenu oleja... akoze este kvalitny plne synteticky olej by teoreticky mohol tieto kilometre vydrzat, ale co by sa malo v tom intervale aspon 1, ci 2 x menit bol filter. Boli tam ukazky filtrov po 10 -20 -30 tis km a tie posledne dva uz boli komplet nepouzitelne. Castejsia vymena oleja , resp. skratenie takto nezmyselne natiahnuteho interval moze motoru len prospiet. Ak teda (ako bolo trefne poznamenae vyssie) to nie je sluzobak do skoncenia lizingu...
Trochu nerozumiem tej marketingovej poziadavke vyrobcov. Interval si predsa urcuje zakaznik podla vyberu typu oleja (longlife alebo obyc), ci?
Pri novom aute som poziadal o prvu vymenu oleja po 5.000 a bolo mi vyhovene.
Pretoze ked si kupuje firma flotilu 20 aut, tak si rozmysli ci kupi auto s 10k km intervalom alebo 30k km, co bude v praxi znamenat navstevu servisu raz alebo tri krat za rok, co znamena dalsie naklady, vybavovacky(dovoz odvoz auta do servisu), nedostupnost auta (ak nedaju hned nahradne) atd atd.
Tie oleje ten interval daju, dnesny olej nieje to iste co olej spred 20 tich rokov, na to treba tiez mysliet. Ani motory niesu tie iste a pouzivaju sa ine materialy, cize nieje to len marketing.
Ale ja tiez menim kazdych 10tis aj ked vyrobca udava 30tis, pretoze je dokazane ze to tomu motoru prospieva ( predlzujes zivotnost motora a komponentov) olej je proste alfa a omega motora, na tom setri iba hlupak.
A firmy ani ludia co kupuju nove auta nepotrebuju aby to auto vydrzalo 400tis km, staci aby to zvladlo 160tis a potom to auto aj tak ide prec.
Vzduchovy netreba spolu s olejom, zalezi kde sa jazdi ale v beznych podmienkach kludne aj 40-50tis (pripadne to co hovori servisna knizka, tam sa udavaju docela rozumne intervaly)
No a kabinovy ja menim kazdy rok, je to nieco co dychame v aute, na tom tiez netreba setrit.
Ale chapem ze je rozdiel ked si to niekto vie spravit doma do 100e alebo niekto musi ist do servisu a da za to vsetko 200-300euro, potom rozmysla inak.
Stranu dozadu sa tu pisalo o riedeni oleja naftou u dieselov.pri 15000km je +/-15-20 regeneracii+nejake prerusene,ak je motor ok.pri kazdej rege. sa po stenach valca dostane nejaka nafta do oleja.Cim dlhsi interval,tym viac nafty v oleji,nasleduje napr."lepsie" mazanie turba a moze sa pozvolna spustit kolobeh neprijemnosti.
Máte niekto nejaký zaujímavý typ na auto?
Rozpočett okolo 8k. Podmienky benzin ideálne atmosféra bez turba. Momentálne mám fiestu ST150 a chcel by som niečo väčšie. Zatiaľ čo som pozeral tak jedine čo ma zaujalo boli BMW E91(325i/330i) prípadne E61(530i) len ich je strašne málo.
Pretoze ked si kupuje firma flotilu 20 aut, tak si rozmysli ci kupi auto s 10k km intervalom alebo 30k km, co bude v praxi znamenat navstevu servisu raz alebo tri krat za rok...
este raz, je jedno, kolko aut mam vo flotile, ja predsa urcujem interval - podla volby oleja, ked si zvolim longlife, mam interval kazdych 30, ked si zvolim normal, mam interval napr kazdych 15. Nema to nic spolocne s vyrobcom auta. Alebo mi nieco unika?
To, ze si korporat zvoli longlife "rezim" a pripadne auto preda este pred prvou navstevou servisu (napr. tzv. jahreswagen) mi je jasne.
Máte niekto nejaký zaujímavý typ na auto?
Rozpočett okolo 8k. Podmienky benzin ideálne atmosféra bez turba. Momentálne mám fiestu ST150 a chcel by som niečo väčšie. Zatiaľ čo som pozeral tak jedine čo ma zaujalo boli BMW E91(325i/330i) prípadne E61(530i) len ich je strašne málo.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Beriem späť, pozrel som to, takže spotreba oleja má byť 0,6l/1000km, očividne som si to dobre nezapamätal. Čo aj to mi príde extrémne veľa, teraz mám tak 0,1l/1000km ale musia byť v tom aj diaľnice, event dlhšie jazdy v kopcoch
perpetuum mobile - staci olejovu nadrz prepojit s palivovou a jazdis zadarmo
Auto jazdi na LPG tj. Ovela menej zasiera olej ako keby jazdilo na benzin
Dodrzujem servisne intervali tak ako su stanovene
Mam predpisane intervali ktore dodrzujem
V praxi bohuzial aj preto aby splnil marketingove poziadavky.V Nissane ked prisiel motor K9K (1,5dCi) v Almere mal interval30tkm ked benzinove QG15 mali 15tkm.
V modeli Note mal benzinak HR16 interval 30tkm a nafta K9K 20tkm.
Ked sme boli na skoleni k novym modelom som sa skolitela pytal prečo sa to " obratilo" a jeho odpoved bola ze motory HR16 su ako nova generacia tak konstruovane a u toho K9K je to iba marketingova zalezitost!!!!
Model D22 Pick up s motorom YD25 mal interval 10tkm a vykon cca80kW.Ale D 40 Navara s modifikovanym YD25( common rail) mal interval 30tkm a vykon az 128kW!!!
Tak treba hladiet na doporucovane vymeny od vyrobcov ktore sa časom viac menej predlzovali podla "mody" a ked uz boli moc našponovane prišiel premenlivy interval kde si riadiacia jednotka motora rata počet štartov a senzor v olejovej vani strazi kontaminacou uhlikom(sadzami).A tak sa stava ze palubny počítač pošle uzivatela na vymenu oleja aj v prvej tretine marketingovo dlheho intervalu.
Je však vzdy lepsi novy olej ak chcete plechovku pouzivat dlhsie ako skonci jej leasing...
Pri novom aute som poziadal o prvu vymenu oleja po 5.000 a bolo mi vyhovene.
Pri novom aute som poziadal o prvu vymenu oleja po 5.000 a bolo mi vyhovene.
Pretoze ked si kupuje firma flotilu 20 aut, tak si rozmysli ci kupi auto s 10k km intervalom alebo 30k km, co bude v praxi znamenat navstevu servisu raz alebo tri krat za rok, co znamena dalsie naklady, vybavovacky(dovoz odvoz auta do servisu), nedostupnost auta (ak nedaju hned nahradne) atd atd.
Tie oleje ten interval daju, dnesny olej nieje to iste co olej spred 20 tich rokov, na to treba tiez mysliet. Ani motory niesu tie iste a pouzivaju sa ine materialy, cize nieje to len marketing.
Ale ja tiez menim kazdych 10tis aj ked vyrobca udava 30tis, pretoze je dokazane ze to tomu motoru prospieva ( predlzujes zivotnost motora a komponentov) olej je proste alfa a omega motora, na tom setri iba hlupak.
A firmy ani ludia co kupuju nove auta nepotrebuju aby to auto vydrzalo 400tis km, staci aby to zvladlo 160tis a potom to auto aj tak ide prec.
Vzduchovy netreba spolu s olejom, zalezi kde sa jazdi ale v beznych podmienkach kludne aj 40-50tis (pripadne to co hovori servisna knizka, tam sa udavaju docela rozumne intervaly)
No a kabinovy ja menim kazdy rok, je to nieco co dychame v aute, na tom tiez netreba setrit.
Ale chapem ze je rozdiel ked si to niekto vie spravit doma do 100e alebo niekto musi ist do servisu a da za to vsetko 200-300euro, potom rozmysla inak.
Rozpočett okolo 8k. Podmienky benzin ideálne atmosféra bez turba. Momentálne mám fiestu ST150 a chcel by som niečo väčšie. Zatiaľ čo som pozeral tak jedine čo ma zaujalo boli BMW E91(325i/330i) prípadne E61(530i) len ich je strašne málo.
este raz, je jedno, kolko aut mam vo flotile, ja predsa urcujem interval - podla volby oleja, ked si zvolim longlife, mam interval kazdych 30, ked si zvolim normal, mam interval napr kazdych 15. Nema to nic spolocne s vyrobcom auta. Alebo mi nieco unika?
To, ze si korporat zvoli longlife "rezim" a pripadne auto preda este pred prvou navstevou servisu (napr. tzv. jahreswagen) mi je jasne.
Rozpočett okolo 8k. Podmienky benzin ideálne atmosféra bez turba. Momentálne mám fiestu ST150 a chcel by som niečo väčšie. Zatiaľ čo som pozeral tak jedine čo ma zaujalo boli BMW E91(325i/330i) prípadne E61(530i) len ich je strašne málo.
čo tak dáka Mazda 6?