Trochu nerozumiem tej marketingovej poziadavke vyrobcov. Interval si predsa urcuje zakaznik podla vyberu typu oleja (longlife alebo obyc), ci?
Pri novom aute som poziadal o prvu vymenu oleja po 5.000 a bolo mi vyhovene.
Pretoze ked si kupuje firma flotilu 20 aut, tak si rozmysli ci kupi auto s 10k km intervalom alebo 30k km, co bude v praxi znamenat navstevu servisu raz alebo tri krat za rok, co znamena dalsie naklady, vybavovacky(dovoz odvoz auta do servisu), nedostupnost auta (ak nedaju hned nahradne) atd atd.
Tie oleje ten interval daju, dnesny
olej nieje to iste co olej spred 20 tich rokov, na to treba tiez mysliet. Ani motory niesu tie iste a pouzivaju sa ine materialy, cize nieje to len marketing.
Ale ja tiez menim kazdych 10tis aj ked vyrobca udava 30tis, pretoze je dokazane ze to tomu motoru prospieva ( predlzujes zivotnost motora a komponentov) olej je proste alfa a omega motora, na tom setri iba hlupak.
A firmy ani ludia co kupuju nove auta nepotrebuju aby to auto vydrzalo 400tis km, staci aby to zvladlo 160tis a potom to auto aj tak ide prec.
Vzduchovy netreba spolu s olejom, zalezi kde sa jazdi ale v beznych podmienkach kludne aj 40-50tis (pripadne to co hovori servisna knizka, tam sa udavaju docela rozumne intervaly)
No a kabinovy ja menim kazdy rok, je to nieco co dychame v aute, na tom tiez netreba setrit.
Ale chapem ze je rozdiel ked si to niekto vie spravit doma do 100e alebo niekto musi ist do servisu a da za to vsetko 200-300euro, potom rozmysla inak.