Zdravím.Viem,že táto tému tu už možno niekedy odznela,ale nechce sa mi to tu hľadať .Chcel by som sa opýtať,či má niekto z Vás skúsenosti ohľadom výšky vidlice.Dajme tomu,že by sa jednalo o bike Specialized Hardrock a chcel by som na neho dať napr. vidlicu so zdvihom 150 mm.Je dosť veľká pravdepodobnosť,že sa mi rám zlomí v slabších miestach?Či ani nie? .Prosím poraďte,lebo na tej mojej 80ke ma to už nebaví
ja mam tento bike je urceny na 100 a maximalne by som tam daval 130 viac uz nie. zlomit sa nemusi lebo to je pevny ram, ale bude sa zle ovladat a na takomto biku je taky zdvyh nadmieru zbytocnyy.
Co si tam za vidlu chcel dat???
EDIT: ty mas asi model xc tak to urcite viac ako 120mm nie!!!!!
Uz to bude extrem.
Zdravím.Viem,že táto tému tu už možno niekedy odznela,ale nechce sa mi to tu hľadať .Chcel by som sa opýtať,či má niekto z Vás skúsenosti ohľadom výšky vidlice.Dajme tomu,že by sa jednalo o bike Specialized Hardrock a chcel by som na neho dať napr. vidlicu so zdvihom 150 mm.Je dosť veľká pravdepodobnosť,že sa mi rám zlomí v slabších miestach?Či ani nie? .Prosím poraďte,lebo na tej mojej 80ke ma to už nebaví
Tak na tej 150 budeš mať o zábavu postarané a možno aj IRS
Nechapem ako je to mozne ze ked to je robene na 80, max 100mm zdvihu to je pre niekoho pouzitelne so 130 resp 150mm... Neviem co ti ludia jazdia alebo co si od toho slubuju... Nemam skusenosti s Hardrockom ale z inym ramom, konkretne GT Avalanche velkost L ktory bol tiez standartne osadeny 80mm zdvihu RS Pilot XC, svojho casu som skusal tu vidlicu nastavit na 100mm (ma taku moznost ale musi sa rozoberat) a jedine co som tym ziskal bola vacsia tendencia dvihat predne koleso pri slapani do poriadneho kopca na poslednych dvoch najlahsich prevodoch. Lepit sa na riaditka ako *****no koli tomu aby som vozil o 2cm viac zdihu ma nebavilo tak som to vratil do povodneho stavu. Pokial by bola vidlica s vacsim zdvihom s tym ze vlastovky by mi zostali v takej istej vyske ako teraz bolo by to pre mna zaujimave ale pokial viem tieto dve veci sa pri konstatnej velkosti kolesa vylucuju A menit kruzky alebo predstavec aby som to trocha prisposobil sa mi moc veru nechce a ani neviem ci by to nieco riesilo a geometriu by som mal uz aj tak inu. Mozno ine ramy su na tom lepsie ale neverim ze co je dobre na 150mm zdvihu je dobre aj na 80mm.
mam ram scott yz2, povodne tam bola 80 vidla, hned pri kupe som tam dal 100 a teraz po case som nahodil Z1 so 150mm, presiel som skor na freeride, a ram si vobec nestazuje, geometria je v norme a ovladanie tiez
ROpa Avalanchy sú predsa robené na 100 mm zdvih, aj keď asi ide o to že model z ktorého roku... minimálne od 2006 učite, lebo som si v júni 07 skúšal Avalanche 1.0 že či ho nekúpim...
ale 150!? zdvih na XC ráme a ešte HTčku, to načo, to mi fakt nie je jasné
tak sa pýta asi nejaký 13ročný sopliak, čo chce "hlavne nejako vyzerať"
na HT to VŽDY!!! bude kaziť tvrdý zadok!!! a ani meter zdvihu vpredu to neodstráni!!!
To ze si chce dat niekto 150mm vidlicu na bike ktory je urcena na 80 az 100mm je podla mna len s cistej frajeriny ze ma vidlicu s velkym zdvihom (mozno si tym chce nieco kompenzovat ).
Nechapem ako je to mozne ze ked to je robene na 80, max 100mm zdvihu to je pre niekoho pouzitelne so 130 resp 150mm... Neviem co ti ludia jazdia alebo co si od toho slubuju... Nemam skusenosti s Hardrockom ale z inym ramom, konkretne GT Avalanche velkost L ktory bol tiez standartne osadeny 80mm zdvihu RS Pilot XC, svojho casu som skusal tu vidlicu nastavit na 100mm (ma taku moznost ale musi sa rozoberat) a jedine co som tym ziskal bola vacsia tendencia dvihat predne koleso pri slapani do poriadneho kopca na poslednych dvoch najlahsich prevodoch. Lepit sa na riaditka ako *****no koli tomu aby som vozil o 2cm viac zdihu ma nebavilo tak som to vratil do povodneho stavu. Pokial by bola vidlica s vacsim zdvihom s tym ze vlastovky by mi zostali v takej istej vyske ako teraz bolo by to pre mna zaujimave ale pokial viem tieto dve veci sa pri konstatnej velkosti kolesa vylucuju A menit kruzky alebo predstavec aby som to trocha prisposobil sa mi moc veru nechce a ani neviem ci by to nieco riesilo a geometriu by som mal uz aj tak inu. Mozno ine ramy su na tom lepsie ale neverim ze co je dobre na 150mm zdvihu je dobre aj na 80mm.
Ja mam Avalanche - Lko. Original tam bola RS - J3 125mm. Dvihanie predneho kola zavisi aj od techniky jazdy. Staci sa posunut pri vyslape zadkom na s***** sedadla a nebude ti ani predne dvihat, ani zadne smykat na prazdno.
Teraz tam je Fox float 100mm - jazdi sa mi na tom fajn, ale pri zjazdoch sa mi obcas zacnie po vacsom zdvihu.
K teme:
osobne si myslim, ze 150mm je prilis vela na XC ram.
to su bezne veci posuvat sa dopredu ale niekde je ta hranica za ktorou to uz nie je akceptovatelne a na tu som sa ja vtedy dostal. Ty mas mozno uz novsi ram tak tam mozu byt odlisnosti ale na mojom mod2003 to je dost na kocku. Mozno by to chcelo skusit aj inu vidlicu...
Nejde o frajerinu,len mám možnosř kúpiř takúto vidlu,tak som sa spýtal na názor ostatných bikerov.Btw.neviem kto to tu písal,mám rám Sport.A nekompenzujem si tým nič,neviem ako si na tom ty,ale ja sa na svoj nesťažujem .
to su bezne veci posuvat sa dopredu ale niekde je ta hranica za ktorou to uz nie je akceptovatelne a na tu som sa ja vtedy dostal. Ty mas mozno uz novsi ram tak tam mozu byt odlisnosti ale na mojom mod2003 to je dost na kocku. Mozno by to chcelo skusit aj inu vidlicu...
p.s. davat 150mm na XC ram je kravina.. zakusnut do predstavca by som nechcel..
bola 125mm, riesil som to tu este kedysi s Palim - G. Uvadzana bola 100ka, ale vyhrabali sme niekde realne udaje potom. Navyse som vidlu doma premeriaval, lebo sa mi to zdalo byt nejake divne a zdvih bol uz na pohlad vacsi ako uvadzanych 100. Vypatrali sme, ze k tymto modelom boli montovane aj 125mm zdvihy na tychto vidlach. Predal som ju niekde tusim do Michaloviec, ked som kupil foxu. Kazdopadne vsak bola to J3 - 125mm.
to je dobra otazka. ak mam pravdu povedat uz si nepamatam, ale co si pamatam urcite je, ze ked som dal tie dve vidly k sebe (myslim ako tu Foxu - 100ku a RS - J3) bol tam uplne evidentny rozdiel. Pravda je, ze sa mi tu J3ku nikdy nepodarilo dat na doraz - a to som sa vazne snazil Dokonca po extremnom pade boli kruzky (od spiny a oleja) este asi cca 1 - 1,5 cm pred koncom, resp. zaciatkom vnutornych noh.
Dlžka nôh, nemá nič spoločné s využitelným zdvihom.
treba vypustiť vzduch, prípadne vybrať pružinu a potom zatlačiť. Odmerať vzdialenosť gufera od korunky. Potom natlakovať (vložiť pružinu) a znovu premerať. Rozdiel v nameraných hodnotách je využitelný zdvih vidly.
J3 na 125mm? hmmm netvrdím že nemôže byť ale nedáva mi to zmysel. Možno len zabudli vložiť negatívnu pružinku
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Co si tam za vidlu chcel dat???
EDIT: ty mas asi model xc tak to urcite viac ako 120mm nie!!!!!
Uz to bude extrem.
Tak na tej 150 budeš mať o zábavu postarané a možno aj IRS
ale 150!? zdvih na XC ráme a ešte HTčku, to načo, to mi fakt nie je jasné
tak sa pýta asi nejaký 13ročný sopliak, čo chce "hlavne nejako vyzerať"
na HT to VŽDY!!! bude kaziť tvrdý zadok!!! a ani meter zdvihu vpredu to neodstráni!!!
inac na ten hc sa montovali standardne aj 100ky vidly.
Ja mam Avalanche - Lko. Original tam bola RS - J3 125mm. Dvihanie predneho kola zavisi aj od techniky jazdy. Staci sa posunut pri vyslape zadkom na s***** sedadla a nebude ti ani predne dvihat, ani zadne smykat na prazdno.
Teraz tam je Fox float 100mm - jazdi sa mi na tom fajn, ale pri zjazdoch sa mi obcas zacnie po vacsom zdvihu.
K teme:
osobne si myslim, ze 150mm je prilis vela na XC ram.
pravdu vravis - mam 2006 model
p.s. davat 150mm na XC ram je kravina.. zakusnut do predstavca by som nechcel..
p.s. davat 150mm na XC ram je kravina.. zakusnut do predstavca by som nechcel..
bola 125mm, riesil som to tu este kedysi s Palim - G. Uvadzana bola 100ka, ale vyhrabali sme niekde realne udaje potom. Navyse som vidlu doma premeriaval, lebo sa mi to zdalo byt nejake divne a zdvih bol uz na pohlad vacsi ako uvadzanych 100. Vypatrali sme, ze k tymto modelom boli montovane aj 125mm zdvihy na tychto vidlach. Predal som ju niekde tusim do Michaloviec, ked som kupil foxu. Kazdopadne vsak bola to J3 - 125mm.
p.s. meral si skutocny zdvih alebo len dlzku vnut. noh ?
treba vypustiť vzduch, prípadne vybrať pružinu a potom zatlačiť. Odmerať vzdialenosť gufera od korunky. Potom natlakovať (vložiť pružinu) a znovu premerať. Rozdiel v nameraných hodnotách je využitelný zdvih vidly.
J3 na 125mm? hmmm netvrdím že nemôže byť ale nedáva mi to zmysel. Možno len zabudli vložiť negatívnu pružinku
http://obchod.sportmania.sk/?profile=57 ... 26CID%3D70
"zdvih volitelny 80/100/125mm"