Srsen konecne niekto kto to ma podobne :D uz som si tu pri tych geriatrickych jazdcoch pripadal divne 😅
25.12.2020 - 22:50:30
02
a to som už starší a dosť som sa ukľudnil
doštičky som dával za 15k, a kotúče za 30k
ešte v 90-rokoch kamarát doniesol chevrolet beretta, auto slušne široké, sedelo na tú dobu nenormálne.
z KE do SNV a naspäť som odpálil brzdy úplne, doteraz sa za to hanbím, ale aj tak to stálo za to :)
upload.wikimedia.org
25.12.2020 - 23:03:43
03
vsimol som si, ze pri cervenych strmenoch mavam aj cervene kotuce... no reklamaciu mi neuznali...
25.12.2020 - 23:04:36
04
Tiez som kukal co to su za najazdy km na jedny brzdy :D ale chlapci asi jazsia vela dialnic
26.12.2020 - 08:03:45
01
ten kto casto brzdi, jazdi pod svoje moznosti, to iste plati aj pri bajku :D
26.12.2020 - 08:46:58
02
Jedna pani pred rokom a pol nejazdila vôbec pod svoje možnosti a okrem jej auta rozbila ďalšie tri.
Teraz keď bude raz Luki predávať, dostane o pár stoviek menej.
😉
26.12.2020 - 09:31:20
00
Taku pani som videl, ako jazdila v nasej skupine na polygone v Centre bezpecnej jazdy na Slovakiaringu. Tej sa nepodarilo zvladnut ani jedno stanovisko... Skratka, kto na to nema, tak na to nema.
26.12.2020 - 09:41:43
01
@sesulak ex snúbenica zrovnala na ibize cupre odtrhovu latu aj na 4 úrovni. ( pre vysvetlenie 4 sa používa na nákladné autá.) Ano mala šialené gumy a vedela no inštruktor bol s nej na prášky. V celkovom skóre mala lepšie hodnotenie ako ja
26.12.2020 - 09:49:15
01
Na vysvetlenie...
Ochranny stit,ten plech na ochranu zadneho kotuca byva vymenitelny az po demontazi naboja kolesa,kde je podmienkou vymena loziska,a to je ina zabavka na pracu na ulici na zdvidaku z vybavy vozidla.
Co sa tyka upevnenia brzdovych kotucov na naboji,tam som sa nestretol s kuzelom obvykle je radialne centrovany na valcovom osadeni naboja a pevnostne upnuty kolesovimi skrutkami.V prípade pouzitia skrutiek byva fixnuty jednou M6 -M8 skrutkou,ak su skrutky nalisovane v naboji a koleso sa dotahuje maticou bez dalsieho fixnutia.
Co sa tyka prihrdzavenia kotuca o naboj da sa tomu zabranit pastou,kedze Cu pastu ako bolo spominane vyrobcovia kotucov pouzivaju ako zamienku na neuznanie reklamacie(netusim preco),vhodna je keramicka napr od Wurth Bremsen-schutz HT.
26.12.2020 - 10:27:26
13
Ak niekto chce zrusit zaruku pre medenu pastu, staci ju ocistit cisticom na brzdy. Z ocelovej plochy ktora je len dosadacia a nieje tam ziadne trenie tam neostane ziadna stopa. Nektore firmy ale kotuce striekaju takou hlinikovou farbou proti korozii. Tam netreba davat medenu pastu, treba to vsak pred nahodenim dat dole z plochy pre dosticky lebo sa to tam pri brzdeni zapecie a dost dlho to potom piska. Moj syn ich ma nahodene na mazde ale ked som take chcel pre swift alebo navaru, nevedel som to nikde objednat.
27.12.2020 - 11:45:03
00
Je tu niekto, kto vie meniť olej v DSG prevodovke? Mám sa toho báť? Olej v motore si mením sám, je to trocha pakáreň, keďže je filter pod motorom. Premýšľam, že by som mohol zvládnuť aj výmenu toho prevodovkového, keď sa vyhecujem :).
27.12.2020 - 12:43:29
00
zalezi aky typ ale je to trocha zlozitejsie ako pri mot. oleji, pretoze treba dodrzat presne mnozstvo pri urcitej teplote prevodovky ked je auto vo vodorovine( na zdvihaku ) Popozeraj si na YT videa, je toho plno a odhadni ci to zvladnes.
27.12.2020 - 13:21:44
01
Aby si mal predstavu ako na to, toto ti pomoze.https://www.michal-imre.sk/news/vymena-oleja-v-automatickej-prevodovke-bmw-e46/
Filter sa neda kupit ku kazdemu modelu, vdedy ho treba vyplachnut v tech. benzine. Je to take plechove sitko. Ak nemas odsavacku a plnicku, da sa kupit za cca 40,- EUR. Tesnenie pod vanu treba pokazde nove a skrutky vane dotahovat na striedacku 7,5Nm. Nezabudni, ze kontrola hladiny sa robi pri zohriatom oleji (treba trochu pojazdit a preradit vsetky prevody, odvzdusni sa to same) a nastartovanom motore. Nie vsetky auta sa plnia zospodu, napr swift sa plni cez hrdlo kontrolky hladiny. Navara ziadnu kontrolku nema a plni sa zdola plnickou az olej nepreteka cez kontrolny otvor.
Najdolezitejsie je dat tam olej spravnej specifikacie inak sa to moze pokazit.
27.12.2020 - 19:45:17
03
Díky! Je to škoda superb 6sp dsg. Teraz v lockdowne budem mať habadej času na to pozrieť. A baví ma učiť sa nové veci okolo auta. Na druhej strane, s výmenou meškám (až sa hanbím povedať koľko olej nadsluhuje :o ), tak možno autíčku doprajem komfort v teple u odborníka.

A ešte sa pochválim, nedávno som si kúpil OBDeleven vecičku na prekódovanie a nastavenie niektorých vecí v aute, funguje parádne, odporúčam. Ja to mám hlavne na resetnutie servisného intervalu (výmena oleja) na variabilný a mazanie problémov. Nedávno sa mi začal ozývať "cylinder 4 glow plug circuit fault", to možno tiež budem riešiť svojpomocne, ak to nebude komplikované.

Veselé vianoce! ;)
27.12.2020 - 21:22:55
00
lubor1 v tom clanku je pisane ze adaptacne hodnoty sa prisposobuju stylu jazdenia. Je to pravda? Lebo podla mojho researchu sa adaptacne hodnoty prisposobuju proporcne ku opotrebeniu prevodovky a nie stylu jazdy. Mne sa ZF prevodovka sprava dynamicky ale pochybujem ze to ma nieco spolocne s adaptacnymi hodnotami, bude to nieco nad tym. Citit to dost znacne, ked clovek jazdi sviznejsie cez mesto, tak prevodovka radi neskor, drzi motor v otackach atp, nepride mi ze to ma vplyv aj na mechatroniku ale nebol by som prekvapeny keby malo. Ved minule mi auto stiahlo same okno pri nastupovani ked vedla mna zaparkovalo blizko auto aby som nebuchol sklom do toho auta ( pri bezramovych dverach sklo vytrca viac ako plech), po nastupeni znova zavrelo. Kukam ze auto, co robis :D az potom mi to docvaklo.
27.12.2020 - 23:09:54
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up