Pozdravujem páni, už pár rokov jazdím na staršom cesťáku z Decathlonu, Triban 500. Nie je to terno, ale poslúžil výborne a absolvoval som na ňom aj zopár triatlonov, duatlon a amatérsku cykloakciu, kde som s ním nijak extra nezaostával za solídnymi mašinami. Keďže sa tomu venujem čoraz viac, riešim výber niečoho lepšieho a keďže mám pozitívnu skúsenosť + na zahraničných fórach počúvam výborné referencie, zvažoval som toto: https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-edr-af-cierny-id_8529300.html

Problém je ale niekde inde. Jediné momenty, kedy si uvedomím, že mám bajk zo "supermarketu", je servis. V dvoch servisoch nezávisle od seba som schytal poriadny náklad za to, že mám BTwin a nie "skutočnú" značku, a potom som ešte narazil aj na toto: https://www.lovechouse.sk/lovec-servis/ , konkrétne pasáž "*BICYKLE ZAKÚPENÉ V SUPERMARKETOCH / DECATHLONE BOHUŽIAĽ NESERVISUJEME."

Nerád by som dal za niečo 1000 eur a potom sa hanbil prísť s tým raz za čas na generálku.

Otázka je, či je toto len nejaká forma elitárstva alebo tieto bicykle sú skutočne len kopou šrotu, nad ktorou sa ani neoplatí uvažovať. Či moja pozitívna skúsenosť nie je len o tom, že som si neskúsil "niečo skutočné". A aké máte prípadne skúsenosti so servisovaním týchto bajkov.

Vďaka.
30.12.2020 - 16:15:23
00
Lacnejsie bicykle zo supermarketu/Decathlonu byvaju casto osadzane komponentami inych znaciek mimo klasickej dvojky Shimano/Sram. Neochota servisovat taketo bicykle moze suvisiet s tym, ze ich technici nemaju absolvovane skolenie na ne, pripadne im chybaju nahradne diely. To je len moja domienka a skutocny dovod moze byt iny. Treba sa skor spytat priamo ich.

Osobne by som sa za VAN RYSEL EDR AF 105 nehanbil :-)
30.12.2020 - 16:27:34
03
tiež osobne nevidím dôvod, prečo by mal byť menejcenný, teda kopa šrotu
kamarát má už kopec rokov mtb rockrider z decathlonu, servisujem ho ja, nenašiel som tam nič, čo by ho degradovalo oproti iným značkám.
30.12.2020 - 16:41:05
01
Podľa mňa, dôvodom môže byť aj to, že kamenné cyklo predajne a servisy (a nie len oni ) si uvedomujú akým konkurentom decathlon pre nich je. Myslím že príchod na Slovensko narobil, alebo ešte len narobí vrásky na ich čelách. A to u nás sú obchody dekáču čo veľkosťou a sortimentom tovaru len zlomkom toho čo ponúkajú napr. Vo Francúzsku .... O e-shope ani nehovoriac, ak to rozbehnú na plno tak to bude mať konkurencia ťažké.
30.12.2020 - 16:44:34
00
Mám skúsenosť, že predajcovia servisujú len tie biky, ktoré si u nich aj kúpiš (aspoň u nás vo Zvolene )
30.12.2020 - 16:53:53
00
JamesDean : jeden cas to tak bolo, ze slo o srot, v casoch, ked servis stal bagatel, ale cas straveny so servisom bol drahy, hlavne preto,ze stal vyznamnu cast celej ceny bajku. Ale tento pristup casom skonci .. ked bude cena servisu taka, ze sa vyrovnaju hladiny prace , servisu, nahradnych dielov. Niektore servisy, ako Bajkula v BA sa brania tym, ze bajky, ktore nie su u nich kupene, servisuju s cenou 65e/hod. Co je asi tak 3x tolko ako bezny servis auta :D .. nemyslim, ze by bajky z Decatlonu bol srot. Dokonca ani v Tescu uz casto nepredavaju sroty, v tom povodnom slova zmysle. Ale ked vidim vetu "Náši mladí, energickí a skúsení mechanici" .. tak utekam kadelahsie :D :D
30.12.2020 - 17:04:05
00
cela polemika je uplne zbytocny trolling pretoze oni maju v kazdej predajni servis s dostupnostou lepsou ako ktorykolvek iny ...
30.12.2020 - 17:14:58
02
lto:
Náš špičkový starý, cynický a hundrajúci mechanik - tam asi nedajú :)
30.12.2020 - 17:17:56
01
To som nepochopil :D :angel:
30.12.2020 - 17:50:41
00
preto tam je
"Náši mladí, energickí a skúsení mechanici"
:)
30.12.2020 - 18:26:04
00
Treba si bud najst iny servis a hentych zakomplexovanych chudakov poslat do p.. alebo sa to naucit servisovat sam. Na cestaku okrem pressfitu a vypletu kolies asi odservisujem vsetko co treba.
30.12.2020 - 22:33:45
01
JamesDean Co sa tyka komponentov tak od inych znaciek sa lisi akurat ramom, nevidim dovod preco by bol problem ho odservisovat v lubovolnom servise. Inac, konkretne na tomto cestaku je servis velmi jednoduchy, staci zakladne naradie a k tomu Big Blue Book, pripadne YouTube. Ak sa teda nebavime o cene casu, ktoru musi clovek do toho investovat.
30.12.2020 - 22:59:16
00
nieje to o zakomplexovanych chudakoch....cykloobchody neziju zo servisu, ale z predaja....cize ak decathlon nema servis, tak sa len striasol sluzby na ktorej nezarobi. Netreba sa potom cudovat, ze to inde nechcu zobrat ked maju dost svojich zakaznikov, ktory si kupili bike u nich. To plati aj pre znacky Canyon a pod.
31.12.2020 - 00:06:37
02
to úplne rovnako platí aj pri onlineshopoch.. po internetoch hladá každý najnižšiu cenu ale servisovať už by chcel v kameňáku pri dome..
keby decathlon nemal vlastnú nálepku na ráme tak je všetko ok, lebo servisák si ju nevie tak priamo spojiť s hypermarketom..
31.12.2020 - 06:51:40
00
lubo-pp napísal:
...cize ak decathlon nema servis, tak sa len striasol sluzby na ktorej nezarobi.....

Až na to, že Decathlon servis ma.
Inak konkrétne ten spomínaný cestak mám, cca 5000 km žiaden problém, a to slúži ako pracovný.
K tomu cajglu bol dokonca pribalený taký plastový momentovy kľúč.
Osobne si myslím, že v zime by problém v servisoch mal byť dosť zriedkavý, resp. nie je nič nezvyčajné, že servis robia nielen predajne.
Zaver: Bike z dekacu nie je problém.
31.12.2020 - 07:35:52
11
keyboard_arrow_up