B-rh-positivo ja by som sa nebal ani tych 11-40. Ja som to takto jazdil s prehadzovackou SRAM FORCE s kratkym ramienkom. Tu v KE jazdil svojho casu jeden chalan na klasickej prehadzovacke SHIMANO 105 kazetu s rozsahom 10-42. Myslim, ze tam mal len nejaky medziclanok medzi patkou a prehadzovackou.
hmm, to by sa mi páčilo, titánový rám, vidlica, sedlovka, predstavec a aj riaditká
také by som si kúpil na 50tku ... koľko si mám našporiť?
Nemusis az tak moc dlhi sporit. Ak mas odvahu skus si objednat ram rovno od Waltly. Nechcem ani vediet pre koho vsetkeho v eu a us vyrabaju ramy. Robia len Titan. Vyrobia podla specifikacie cokolvek. https://youtu.be/WMxBaq13UO4
Tento typek anglan zijuci roky v risi stredozeme ma celkom zaujimave postrehy. On si dal vyrobit ram podla geometrie hlinikoveho Grailu, ....https://youtu.be/jgQvHJz5OqU
Kto chce Titan na ucely "porovnavania cicin" tak ide rovno za Moots a da za ram 4 -5 tis. Euro. Tiez sa tak chystam urobit. Cca za 5 rokov to sem postnem.
B-rh-positivo Videl som video, kde long cage 105tka s extenderom Roadlink vezme 11-40z kazetu pri prevodnikoch 46/30. Cize kapacita 45z oproti tvojim 47z s kazetou 11-42.
Tak dnesna jazda na lade a snehu isla dobre vdaka novym Suomi Hile W240 s ostnami. Lepsie som kupit asi nemohol - v prepocte okolo 59 EUR kus. Pred par dnami som sa vysypal na lade so Schwalbe X-One Allround TLE, cize som mal dost respekt, ale tieto sedeli pevne aj na cistom lade. Odporucam, Fini to s pneumatikami vedia (aspon tak ako s vodkou).
Jazdia aj u nas spiky. Minimalne na MTB som uz videl. Spominam si ze kamos co nas vzdy hnal na biky ked nachumelilo "zjazdovat" na luky tak bol schopny zohnat plaste s hrotmi a neboli ani drahe. A to bolo zaciatkom 90tych cize ziadne e-shopy ci Ali. V poslednom videu z Brnčalky Imroman, mal spiky nahodene na prednom kolese. Uvidim kolkokrat ma hvizdne tento rok. Mozno by som skusil tie finske gumy. Mame tu 2 den sneh tuto zimu ale po mraze uz ani stopy a pod mokrym snehom uz mlaska blatko...Tu dole na Zitnom ostrove mam na mysli?
Jazdia aj u nas spiky. Minimalne na MTB som uz videl. Spominam si ze kamos co nas vzdy hnal na biky ked nachumelilo "zjazdovat" na luky tak bol schopny zohnat plaste s hrotmi a neboli ani drahe. A to bolo zaciatkom 90tych cize ziadne e-shopy ci Ali. V poslednom videu z Brnčalky Imroman, mal spiky nahodene na prednom kolese. Uvidim kolkokrat ma hvizdne tento rok. Mozno by som skusil tie finske gumy. Mame tu 2 den sneh tuto zimu ale po mraze uz ani stopy a pod mokrym snehom uz mlaska blatko...Tu dole na Zitnom ostrove mam na mysli?
Tak Zitny ostrov uz je snad pomaly aj subtropicke podnebie Tam by ti mozno stacilo aj so 120 hrotmi a nie 240 ako mam ja. Tu bol ten problem, ze napadlo 20 cm, na druhy den sa oteplilo na par hodin na 4 stupne, zacalo sa to samozrejme topit a vecer klesla teplota o 10 stupnov. Cize si vies predstavit, co z toho bolo - ladove kolajnice a zamrznute velke kaluze, na ktore zasa napadal cerstvy sneh.
Ja som dnes bol pojazdit cesty luky lesy v okoli a dalo sa. Bol cerstvo napadany sneh a zasolenym hlavnym tahom som sa vyhynal myslel som si ako to dobre drzi aj po ceste , ze to nesmyka az kym som nezosadol a skoro som sa nevytoto na topankach, plaste smart sam ako tak drzali len moc nebrzdit ani netocit
Neda mi to, ale po tom co som dneska videl clanok Gravel okolo 5000€ tak mi to zacalo vrtat v hlave. Vsak za 5klacky uz neriesis asi nic (teda ak fakt nechces nejaky custom Ti frame co sa v podstate do toho budgetu "okolo 5k" aj tak asi zmestis) tam je to uz podla mna fakt len o rozhodovani ako zena (hned aj prosim zenske pokolenie od odpustenie) aka farba, aky tvar a aka znacka, ci sa mylim ? Samozrejme viem ze v dnesnej dobe sa rozmaru medze nekladu a ceny bikov idu kludne aj za hranice novej Dacie .
A potom sme tu my normalni pracujuci hobbysovia (netusim ci som to slovo neskomolil ) co chodia do prace maju na krku hypo a dieta/deti. A ked si ideme my strednovrstaci kupovat bike tak je to na peknych par sezon a rozpocet sa skor pohybuje okolo 1500-2000€ (kokos to bude lincovanie teraz polka povie ze vela polka ze malo sorry ludia. ja som priemerny vychodnar z maleho mesta ) Tak a teraz, povedzme, ze ovela zaujimavejsi clanok pre sirsie masy by mala byt : "Gravel okolo 1600€"
Preto zvolavam bike shamanov, odbornikov a spekulantov. Odhliadnuc od nedostupnostiČo si kupit ? 2x10? 1x11? 2x11? Apexa ? GRX ? staci Sora, Tiagra či 105? vidla staci Hlina ci Carbon ? Trhoug Axle ci QR ?
A co si vlastne za tu sumu viem kupit co mi vystreli dekel v pomere cena/max. vybava ?
Neda mi to, ale po tom co som dneska videl clanok Gravel okolo 5000€ tak mi to zacalo vrtat v hlave. Vsak za 5klacky uz neriesis asi nic (teda ak fakt nechces nejaky custom Ti frame co sa v podstate do toho budgetu "okolo 5k" aj tak asi zmestis) tam je to uz podla mna fakt len o rozhodovani ako zena (hned aj prosim zenske pokolenie od odpustenie) aka farba, aky tvar a aka znacka, ci sa mylim ? Samozrejme viem ze v dnesnej dobe sa rozmaru medze nekladu a ceny bikov idu kludne aj za hranice novej Dacie .
A potom sme tu my normalni pracujuci hobbysovia (netusim ci som to slovo neskomolil ) co chodia do prace maju na krku hypo a dieta/deti. A ked si ideme my strednovrstaci kupovat bike tak je to na peknych par sezon a rozpocet sa skor pohybuje okolo 1500-2000€ (kokos to bude lincovanie teraz polka povie ze vela polka ze malo sorry ludia. ja som priemerny vychodnar z maleho mesta ) Tak a teraz, povedzme, ze ovela zaujimavejsi clanok pre sirsie masy by mala byt : "Gravel okolo 1600€"
Preto zvolavam bike shamanov, odbornikov a spekulantov. Odhliadnuc od nedostupnostiČo si kupit ? 2x10? 1x11? 2x11? Apexa ? GRX ? staci Sora, Tiagra či 105? vidla staci Hlina ci Carbon ? Trhoug Axle ci QR ?
A co si vlastne za tu sumu viem kupit co mi vystreli dekel v pomere cena/max. vybava ?
Ten clanok bol totiz platena PR reklama a na bicykloch okolo 5k je vyssia marza nez na bicykloch v tej sume, co si bezny clovek ako my moze dovolit
ingnovakm v prvom rade si nam nepovedal na co ten gravel chcel pouzivat ako casto a teda aj v akom terene. Je to tvoj primarny bajk alebo budes mat vedla toho aj iny?
ja som riesil minuly rok uplne rovnaku otazku ako ty. ale mal som v hlave predstavu na co ho chcem pouzivat.
mne nevadilo ze je pomalsi a menej aero ako bezny cestak v rovnakej cene. Nemam problem natriet chlapcov co maju 7 kilove Colnaga do kopca
chcel som bici ktory mi prilezitostne odnesie aj kapsy na bikepacking, ma pohodlny uchop a posed a vydrzim na nom bez problemov aj 12 hodin, preto som chcel skor gravel ako cestak.
rovnako som chcel kotucovky a lahke prevody do kopcov, ked ides s kapsami tak lahsich prevodov nikdy nie je dost, preto som volil 2x10 (tiagra - neskor prerobena na grx 400) koli tomu ze tiagra hrkotala v terene a liezlo mi to krkom.
hladal som gravel kde sa daju dat aspon 43mm plaste - nie vsetky znacky maju taky rozsah. (teda do max 42mm - co sa uvadza das v poho 43mm)
chcel som aj pekny dizajnovy ram, ktory nie je cely pocmarany znackou a inymi napismi, a ma pekne pozvarane trubky- nech to nevyzera ako pozvaranie lesenie (canyon) - vyberal som hlinik lebo obcas nalozim aj 10-15kg na bicykel a neviem ci karbon by bol stastny,
rovnako som chcel viac uchytov na flase, nie len 2 zakladne.
Podarilo sami vybrat cannondale topstone tiagra 2020. Geometria mi sedi vynikajuco a bicykel mi robi radost druhym rokom. dal som na nom 10 tisic km a robi mi len radost.
Odjazdil som na nom minuly rok napriklad aj Hungarian Divide 620km pretek, bike mi dal dostatocny komfort a podporu aj pocas takeho dlheho preteku a hodin presedenych v sedle.
A v clanku bol cestak gravel elektricka... naozaj neslo o obsah len o splnenie si povinnosti. Po com ty volas by uz si dakto musel dat pracu a vygenerovat zmysluplny obsah
ingnovakm treba sa zamyslieť aké máš požiadavky a kde na ňom budeš jazdiť. A podľa toho vyberať. Ja skúsim zhrnúť aké som mal požiadavky a ako som sa približne rozhodoval. Niekto iný môže mať ale úplne iné požiadavky.
1. Hneď na začiatku som si povedal, že chcem hydraulické brzdy lebo mechaniky jednoducho nemám rád.
2. Pri voľbe prevodov som volil 2x11 lebo dosť veľkú časť leta jazdím hlavne asfalt a dosť často aj s kamošmi na cesťákoch. Takže som chcel širší rozsah prevodov a nejaké normálne odstupňovanie. V teréne mi skoky medzi prevodmi až tak veľmi nevadia, ale na ceste to vie byť nepríjemné.
3. Chcel som dostatočne ľahký najľahší prevod, kľudne na úkor maximálnej rýchlosti. Skúsil som si Sliezsky dom a Čierny Váh na predchádzajúcom cesťáku a 34/28 bol pri mojej výkonnosti fakt už na hrane. Takže 46/30 kľuky a kazeta 34 zubov.
4. Možnosť plášťov aspoň 40 mm. Veľa jazdím doliny Malej a Veľkej Fatry, ktoré majú rozbitý asfalt a dosť zvažníc. S tým súvisia aj možnosť bezduší (nemám a už som pár krát oľutoval).
5. Určite som chcel pevné osky. Mám 87 kg, občas víkendová akcia takže ďalšie kg navyše.
6. Vybrať si geo podľa toho či chceš skôr odolný "cesťák" alebo jazdiť aj nejaké traily a podobne. Toto som neriešil, radšej si trail užívam na MTB.
7. Rozhodnúť sa či potrebuješ návarky na nosič, blatníky, viac fliaš ako dve alebo nie.
Vybral som si Soot 50 za 1415E osadený 2x11 GRX a som maximálne spokojný. 5000E nemajú hodnotu ani oba moje biky dokopy. Stále síce bojujem s posedom, lebo som na hranici S a M a Kellys má len 3 veľkosti a dosť racový posed. Pri jazdách do nejakých 150 km to ale dokážem prežiť aj keď druhý deň je občas boj s bolesťou krčnej chrbtice. Keby som si vyberal teraz, tak asi vezmem Trek Checkpoint ALR 5. Majú viac veľkosti, takže by sa mi ľahšie triafalo.
B-rh-positivo Videl som video, kde long cage 105tka s extenderom Roadlink vezme 11-40z kazetu pri prevodnikoch 46/30. Cize kapacita 45z oproti tvojim 47z s kazetou 11-42.
mne aj GRX 46/30 400 prehadzovacka -aj bez Roadlinku - pekne prehadzuje 11-42 kazetu (10-rychlostna)
@volodaj @Misko_Hrasko - Presne toto som tu v podstate chcel rozprudit obaja mate Gravel obaja uz na nich mate co to odjazdene.
Takze takto. Gravel bude moj primarny bike hlavne preto lebo tu kde byvam tych "trailov" teda vela nieje. Skor tu su cesty 2 3 triedy, prejazdy cez polia, lesne cesticky atd. preto mi pride na moje bezne jazdenie moj HT nevhodny. Hlavne rok 2020 som objavil caro vyludnenych ciest v nasom okrese s prejazdami cez polia lesiky atd. Hlavne na ceste sa na MTB citim ako na tanku. preto rozmyslam Gravel/Adventure bike. Vacsina vyjazdov co chodim je tak na 1,5-2,5hodinky. Chcel by som to zacat trocha natahovat a teda aj tu prejdenu vzdialenost.
hydraulicke brzdy a trough axle chcem urcite. Na MTB mam este QR a kedze som presne "asi-metricky" tak im davam hlavne pri zjazdoch dost zabrat.
@Misko_Hrasko- presne na Topstone som teraz celkom nabruseny len si na neho niekde chcem aj sadnut. pretoze mam podobny problem ako Volodaj- som presne medzi M/L (184cm)
@volodaj @Misko_Hrasko - Presne toto som tu v podstate chcel rozprudit obaja mate Gravel obaja uz na nich mate co to odjazdene.
Takze takto. Gravel bude moj primarny bike hlavne preto lebo tu kde byvam tych "trailov" teda vela nieje. Skor tu su cesty 2 3 triedy, prejazdy cez polia, lesne cesticky atd. preto mi pride na moje bezne jazdenie moj HT nevhodny. Hlavne rok 2020 som objavil caro vyludnenych ciest v nasom okrese s prejazdami cez polia lesiky atd. Hlavne na ceste sa na MTB citim ako na tanku. preto rozmyslam Gravel/Adventure bike. Vacsina vyjazdov co chodim je tak na 1,5-2,5hodinky. Chcel by som to zacat trocha natahovat a teda aj tu prejdenu vzdialenost.
hydraulicke brzdy a trough axle chcem urcite. Na MTB mam este QR a kedze som presne "asi-metricky" tak im davam hlavne pri zjazdoch dost zabrat.
@Misko_Hrasko- presne na Topstone som teraz celkom nabruseny len si na neho niekde chcem aj sadnut. pretoze mam podobny problem ako Volodaj- som presne medzi M/L (184cm)
K tomu Topstone by som ako alternativu priradil aj Orbea Terra H30 IX. Pred hodinou som sa bol nan pozriet v mojom lokalnom obchode. Dizajnovo velmi podareny bike a co sa tyka komponentov, tak isto lepsie nez Tiagra.
ingnovakm ja mam XL a 198 takze ti asi uplne neporadim. ale podla mna si skor Lko. Kamos si skusal moje XL a ma 190 a povedal ze sa citi dost na hrane., ti si priblizne v strede velkosti, v podstate aj ja. takze by som siel v tvojom pripade do Lka. Narozdiel od kellysu (co ma volodaj) ma cannondale 5 velkosti takze je tam vacsia sanca ze trafis.
JakobSWE tiagra sa uz nerobi to je stary model nove uz maju GRX ale cena je tych spominanych 1600, pravda je ze cannondale je z premiovejsich znaciek takze je drahsi. Orbea je dizajnovo ovela horsie na tom, vsade vidis pozvarane trubky, aj tam kde to u cannondale nie je vidiet. Samozrejme nie kazdy dava taky doraz na celkovy vyzor ramu ako napriklad ja preto nemusi vidiet problemy tam kde ich vidim
voloda tvoj problem s krcnou chrbticou by mozno vyrisiel o 1-2cm kratsi predstavec.
Chystám sa testnúť, postupne to ladím. Lebo vyskladanie z výroby Kellys teda nič moc. Páky až moc nízko na oblúkoch, tak to bolo prvé čo trochu pomohlo. Potom som otočil predstavec a tiež lepšie. Ešte dám šancu tomu kratšiemu predstavcu. Keď jazdím len cestu, tak to je celkom pohoda, spodný úchop moc nejazdím. Horšie je to na rozbitých zvážniciach, kde ho používam pri zjazde, lebo ísť na pákach je nepríjemné. Krk zalomený ako korytnačka a druhý deň mi v ňom vŕzga ako nenamazané dvere
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
také by som si kúpil na 50tku ... koľko si mám našporiť?
Nemusis az tak moc dlhi sporit. Ak mas odvahu skus si objednat ram rovno od Waltly. Nechcem ani vediet pre koho vsetkeho v eu a us vyrabaju ramy. Robia len Titan. Vyrobia podla specifikacie cokolvek. https://youtu.be/WMxBaq13UO4
Tento typek anglan zijuci roky v risi stredozeme ma celkom zaujimave postrehy. On si dal vyrobit ram podla geometrie hlinikoveho Grailu, ....https://youtu.be/jgQvHJz5OqU
Kto chce Titan na ucely "porovnavania cicin" tak ide rovno za Moots a da za ram 4 -5 tis. Euro. Tiez sa tak chystam urobit. Cca za 5 rokov to sem postnem.
Tak Zitny ostrov uz je snad pomaly aj subtropicke podnebie
A potom sme tu my normalni pracujuci hobbysovia (netusim ci som to slovo neskomolil
Preto zvolavam bike shamanov, odbornikov a spekulantov. Odhliadnuc od nedostupnosti Čo si kupit ? 2x10? 1x11? 2x11? Apexa ? GRX ? staci Sora, Tiagra či 105? vidla staci Hlina ci Carbon ? Trhoug Axle ci QR ?
A co si vlastne za tu sumu viem kupit co mi vystreli dekel v pomere cena/max. vybava ?
A potom sme tu my normalni pracujuci hobbysovia (netusim ci som to slovo neskomolil
Preto zvolavam bike shamanov, odbornikov a spekulantov. Odhliadnuc od nedostupnosti Čo si kupit ? 2x10? 1x11? 2x11? Apexa ? GRX ? staci Sora, Tiagra či 105? vidla staci Hlina ci Carbon ? Trhoug Axle ci QR ?
A co si vlastne za tu sumu viem kupit co mi vystreli dekel v pomere cena/max. vybava ?
Ten clanok bol totiz platena PR reklama a na bicykloch okolo 5k je vyssia marza nez na bicykloch v tej sume, co si bezny clovek ako my moze dovolit
ja som riesil minuly rok uplne rovnaku otazku ako ty. ale mal som v hlave predstavu na co ho chcem pouzivat.
mne nevadilo ze je pomalsi a menej aero ako bezny cestak v rovnakej cene. Nemam problem natriet chlapcov co maju 7 kilove Colnaga do kopca
chcel som bici ktory mi prilezitostne odnesie aj kapsy na bikepacking, ma pohodlny uchop a posed a vydrzim na nom bez problemov aj 12 hodin, preto som chcel skor gravel ako cestak.
rovnako som chcel kotucovky a lahke prevody do kopcov, ked ides s kapsami tak lahsich prevodov nikdy nie je dost, preto som volil 2x10 (tiagra - neskor prerobena na grx 400) koli tomu ze tiagra hrkotala v terene a liezlo mi to krkom.
hladal som gravel kde sa daju dat aspon 43mm plaste - nie vsetky znacky maju taky rozsah. (teda do max 42mm - co sa uvadza das v poho 43mm)
chcel som aj pekny dizajnovy ram, ktory nie je cely pocmarany znackou a inymi napismi, a ma pekne pozvarane trubky- nech to nevyzera ako pozvaranie lesenie (canyon) - vyberal som hlinik lebo obcas nalozim aj 10-15kg na bicykel a neviem ci karbon by bol stastny,
rovnako som chcel viac uchytov na flase, nie len 2 zakladne.
Podarilo sami vybrat cannondale topstone tiagra 2020. Geometria mi sedi vynikajuco a bicykel mi robi radost druhym rokom. dal som na nom 10 tisic km a robi mi len radost.
Odjazdil som na nom minuly rok napriklad aj Hungarian Divide 620km pretek, bike mi dal dostatocny komfort a podporu aj pocas takeho dlheho preteku a hodin presedenych v sedle.
1. Hneď na začiatku som si povedal, že chcem hydraulické brzdy lebo mechaniky jednoducho nemám rád.
2. Pri voľbe prevodov som volil 2x11 lebo dosť veľkú časť leta jazdím hlavne asfalt a dosť často aj s kamošmi na cesťákoch. Takže som chcel širší rozsah prevodov a nejaké normálne odstupňovanie. V teréne mi skoky medzi prevodmi až tak veľmi nevadia, ale na ceste to vie byť nepríjemné.
3. Chcel som dostatočne ľahký najľahší prevod, kľudne na úkor maximálnej rýchlosti. Skúsil som si Sliezsky dom a Čierny Váh na predchádzajúcom cesťáku a 34/28 bol pri mojej výkonnosti fakt už na hrane. Takže 46/30 kľuky a kazeta 34 zubov.
4. Možnosť plášťov aspoň 40 mm. Veľa jazdím doliny Malej a Veľkej Fatry, ktoré majú rozbitý asfalt a dosť zvažníc. S tým súvisia aj možnosť bezduší (nemám a už som pár krát oľutoval).
5. Určite som chcel pevné osky. Mám 87 kg, občas víkendová akcia takže ďalšie kg navyše.
6. Vybrať si geo podľa toho či chceš skôr odolný "cesťák" alebo jazdiť aj nejaké traily a podobne. Toto som neriešil, radšej si trail užívam na MTB.
7. Rozhodnúť sa či potrebuješ návarky na nosič, blatníky, viac fliaš ako dve alebo nie.
Vybral som si Soot 50 za 1415E osadený 2x11 GRX a som maximálne spokojný. 5000E nemajú hodnotu ani oba moje biky dokopy. Stále síce bojujem s posedom, lebo som na hranici S a M a Kellys má len 3 veľkosti a dosť racový posed. Pri jazdách do nejakých 150 km to ale dokážem prežiť aj keď druhý deň je občas boj s bolesťou krčnej chrbtice. Keby som si vyberal teraz, tak asi vezmem Trek Checkpoint ALR 5. Majú viac veľkosti, takže by sa mi ľahšie triafalo.
mne aj GRX 46/30 400 prehadzovacka -aj bez Roadlinku - pekne prehadzuje 11-42 kazetu (10-rychlostna)
Takze takto. Gravel bude moj primarny bike hlavne preto lebo tu kde byvam tych "trailov" teda vela nieje. Skor tu su cesty 2 3 triedy, prejazdy cez polia, lesne cesticky atd. preto mi pride na moje bezne jazdenie moj HT nevhodny. Hlavne rok 2020 som objavil caro vyludnenych ciest v nasom okrese s prejazdami cez polia lesiky atd. Hlavne na ceste sa na MTB citim ako na tanku. preto rozmyslam Gravel/Adventure bike. Vacsina vyjazdov co chodim je tak na 1,5-2,5hodinky. Chcel by som to zacat trocha natahovat a teda aj tu prejdenu vzdialenost.
hydraulicke brzdy a trough axle chcem urcite. Na MTB mam este QR a kedze som presne "asi-metricky" tak im davam hlavne pri zjazdoch dost zabrat.
@Misko_Hrasko- presne na Topstone som teraz celkom nabruseny len si na neho niekde chcem aj sadnut. pretoze mam podobny problem ako Volodaj- som presne medzi M/L (184cm)
Takze takto. Gravel bude moj primarny bike hlavne preto lebo tu kde byvam tych "trailov" teda vela nieje. Skor tu su cesty 2 3 triedy, prejazdy cez polia, lesne cesticky atd. preto mi pride na moje bezne jazdenie moj HT nevhodny. Hlavne rok 2020 som objavil caro vyludnenych ciest v nasom okrese s prejazdami cez polia lesiky atd. Hlavne na ceste sa na MTB citim ako na tanku. preto rozmyslam Gravel/Adventure bike. Vacsina vyjazdov co chodim je tak na 1,5-2,5hodinky. Chcel by som to zacat trocha natahovat a teda aj tu prejdenu vzdialenost.
hydraulicke brzdy a trough axle chcem urcite. Na MTB mam este QR a kedze som presne "asi-metricky" tak im davam hlavne pri zjazdoch dost zabrat.
@Misko_Hrasko- presne na Topstone som teraz celkom nabruseny len si na neho niekde chcem aj sadnut. pretoze mam podobny problem ako Volodaj- som presne medzi M/L (184cm)
K tomu Topstone by som ako alternativu priradil aj Orbea Terra H30 IX. Pred hodinou som sa bol nan pozriet v mojom lokalnom obchode. Dizajnovo velmi podareny bike a co sa tyka komponentov, tak isto lepsie nez Tiagra.
https://www.orbea.com/se-en/bicycles/road/terra/cat/terra-h30-1x
Chystám sa testnúť, postupne to ladím. Lebo vyskladanie z výroby Kellys teda nič moc. Páky až moc nízko na oblúkoch, tak to bolo prvé čo trochu pomohlo. Potom som otočil predstavec a tiež lepšie. Ešte dám šancu tomu kratšiemu predstavcu. Keď jazdím len cestu, tak to je celkom pohoda, spodný úchop moc nejazdím. Horšie je to na rozbitých zvážniciach, kde ho používam pri zjazde, lebo ísť na pákach je nepríjemné. Krk zalomený ako korytnačka a druhý deň mi v ňom vŕzga ako nenamazané dvere