branomelis S tymto nazorom suhlasim, silno vaham nad garbaruk kazetou a rad by som skusil xx1/x01 eagle retaz pre ich povestnu niekolko tisicovu vydrz. Ale zaroven sa bojim, tym ze su take "tvrde" aby som si za pol sezony neodpalil kazetu... Prevodnik pouzivam hlinikovy garbaruk a doteraz mi retaze slx/xt/xtr/gx vydrzali tak 1200-1900km na xtr kazete. Vzdy si to odnesie najslabsi clanok, preto mam z toho obavy, aj xtr uz pomaly dosluhuje, minimalne 5 najmensich pastorkov, nejakych +- 15k km. Alebo zostanem nadalej pri xt-ckovych retaziach... Ale zas ta zbierka retazi co mi lezi doma... :-D
15.02.2021 - 10:53:56
00
Je tam trochu problém, že opotrebenie reťaze sa dá merať mierkou. Ale ja napríklad opotrebenie kazety ani prevodníku neviem po 6 tisíc km posúdiť. Toľko mi vydržala reťaz SRAM XX1 na novej kazete XX1 s hliníkovým prevodníkom Wolfttoth. Kúpil som novú reťaz SRAMxx1 nahodil a ľahké prevody hrkotali ako na starom vybehanom traktore. Vymenil som prevodník za menej jazdený a všetko išlo hladko. Tak som si povedal, že kúpim antikor Wolftooth a bude pokoj..pokoj bol, ale reťaz XX1 som dotočil sotva do 2 tisíc km. Tak som kúpil novú reťaz XX1 (myslel som že predtým bola vadný kus) a na tej sotva 1200km...

V podstate pohon sram XX1 komplet doporučujem, ale ako komplet nový set kazeta, reťaz, prevodník..vtedy je výdrž perfektná ..kľudne by som potom na dojazdenie prešiel aj na reťaz GX, ale keby dala aspoň tých 1500-2000km...a nie ako teraz 500-800km...nejde ani tak o cenu ako o to že raz mesačne musím meniť reťaz..to je na drbnutie.
15.02.2021 - 11:08:30
00
Ahoj, reťaze aj striedaš v rámci toho mesiaca alebo jazdíš jednu celý mesiac napr.?
15.02.2021 - 11:18:50
00
už musím aj striedať. Len už neviem akú tam dať. Dám novú tak ju strašne rýchlo natiahne, tak tam dávam jazdené, len to už aby som menil pomaly raz týždenne a to sa mi nechce. ..Je tu ináč aj téma na tento problém, len tam sa riešilo hodne vecí ale či aj toto ohľadom prevodníkov neviem..Môžeme aj tam sa baviť, lebo materiál prevodníku má hodne čo povedať o životnosti reťaze.
15.02.2021 - 11:34:21
00
Materiál prevodníka môže samozrejme, ale skorej by som sa zameral na profil-šírku, dĺžku,výšku zubov wolftooth vs Orig. Mne na hliníkovom Garbaruku sa spravili už po pár jazdách jemné nazvem to "otlačenia" na zuboch t.j. skrátila sa dĺžka a v mieste otlačenia je zub širší a ak má podobný profil aj tvoj wolftooth, nerez neotlačíš tak výsledok môže byť príliš veľké namáhanie čapov reťaze t.j. sa skôr natiahne
15.02.2021 - 13:40:14
00
Nikto sa tu ale okrem výdrže prevodníka nezaoberá tým že Shimano prevodníky sú IMHO na drsnejšie dolekop použitie nepoužiteľné kvôli ich nízkym zubom. S vysokými zubami som jazdil Garbaruk, a teraz mám Deckas od aliho za 6€ (zuby majú vysoké cca tak isto, len cena je trochu iná :) ). Predchádzajúci Deckas som vyradil spolu s XT reťazou po 1100km. Preventívne, ešte reťaz "nelepil". Garbaruk mi vydžal toľko isto a musel som meniť lebo mi reťaz pri jednom výjazde "nalepil" a som ju zničil.
15.02.2021 - 13:54:53
00
A neviete kde kúpim nejaký low cost ovál na shimano direct mount? 30t alebo 32t... Na ali stoja okolo 30€, a to sa mi zdá veľa :D
15.02.2021 - 14:22:39
01
len pri striedani retazi do mrtva vidim skratenie zivotnosti celeho systemu koli opotrebeniu prevodnika ktory pojde prvy (zacne namotavat retaze) - preto mam radsej ocelovy. a davat na jazdene retaze novy prevodnik je blbost.
15.02.2021 - 15:02:50
00
To tvarovanie zubov ako píše cabastefan je samozrejme rozdielne. Pripájam fotku SramGx a wolftooth. Len čo som mal Garbaruk tak tam sú tie zuby ešte horšie tvarované oproti originálom Sram.

Opotrebenie prevodníku by až tak nevadilo. Ten môj mal 6 tisíc km pro výmene a nič nemotal len v kopci pri zábere nesedel s novou reťazou a robil pazvuky. Len tých jazdených reťazí nemám toľko na striedanie ??. Ale asi to budem musieť prijať ako fakt že za 10-12 tisíc km ročne to chce : jednu kazetu SramXX1, 4 schopné reťaze Sram X01 a 2 schopné prevodníky. ?

Prílohy:

890D36A5-F9CF-442D-BC25-03252C9A739A.jpeg
890D36A5-F9CF-442D-BC25-03252C9A739A.jpeg 1.04 MiB thumb_up0thumb_down

15.02.2021 - 15:18:55
00
u mna to chce na tie km 11sp. slx kazetu, 6 sram retazi a jeden slx prevodnik = 120€ :-D a kladky do prehadzovacky za par drobnych
15.02.2021 - 15:25:45
00
Už som sa v polozúfalstve pozeral aj na 11sp systém :) Ale nechcem ísť do toho...veď aj nedávno tu dávali fotky hmotností SLX kľúk a to je hrozné, veď to bude mať môj bicykel 14,5-16 kíl..Kľuky vyše 600g, prevodníky 120, kazeta pol kila..ešte kadeaké vŕzganie a záseky na orechu riešiť. No neviem. ???
15.02.2021 - 15:39:14
00
To mas drahe vozenie, na sezonu 12k km, dva prevodniky a kazetu. Moj garbaruk po cca 13k km a samizda 6 ci 7 retaziach nevykazoval ziadny naznak opotrebovania a s prehladom by fungoval a aj bude fungovat dalej. Rovnako kazeta, ktora po cca 15k km zacina pomaly dosluhovat, ale hadam tych 20k spolu dame.
15.02.2021 - 15:53:09
01
to vieš ako...tak ako tebe to zas aj mne vie fungovať aj 20 tisíc. Kazeta vyzerá veľmi dobre, prevodník by tiež ešte dal. Len ja myslím stav systému, že to ide radením a zvukovým prejavom ako nové. Ešte možno skúsim reťaze meniť často. Asi tam hodiť Sram GX reťaz a meniť pri 60% opotrebenia. To mám tých 6 reťazí možno ročne. Vizuálne na systéme nevidím extra známky opotrebenia.
15.02.2021 - 16:16:36
00
Presne ako píšeš Garbaruk to má ešte horšie a neverím ze ten môj dá aspoň polovicu toho čo orig.Sram. Však skús si zrátať náklady pri tvojom nájazde orig. Xx1 prevodnik, reťaz, kazeta vs. Wolftooth prevodnik, viac reťazí, kazeta neviem ale asi tiež pôjde skorej dole a podľa toho sa zariaď. Ja po skúsenosti s garbarukom ostávam pri srame, ale reťaze mám na sezónu 4 a to mám ani nie polovičný nájazd čo ty(jedna na bike pred výjazdom nahodená, jedna akurát zhodená na vyčistenie, dve zavesené vyčistené-namazané) po výjazde (hlavne keď je mokro, blato) zhodím reťaz očistím pohon, vyčistím a namažem obe retaze, nechám schnúť a takto dookola.





branomelis napísal:
To tvarovanie zubov ako píše cabastefan je samozrejme rozdielne. Pripájam fotku SramGx a wolftooth. Len čo som mal Garbaruk tak tam sú tie zuby ešte horšie tvarované oproti originálom Sram.

Opotrebenie prevodníku by až tak nevadilo. Ten môj mal 6 tisíc km pro výmene a nič nemotal len v kopci pri zábere nesedel s novou reťazou a robil pazvuky. Len tých jazdených reťazí nemám toľko na striedanie ??. Ale asi to budem musieť prijať ako fakt že za 10-12 tisíc km ročne to chce : jednu kazetu SramXX1, 4 schopné reťaze Sram X01 a 2 schopné prevodníky. ?
15.02.2021 - 17:12:36
00
cabastefan
Dík za skúsenosť . Budem musieť asi tiež točiť viac reťazí..v podstate to aj robím už ..a hlavne nedrať ich od nova do 95%. Prevodník asi tiež vymením, ale problém mám, že SRAM XX1 originál už na bike nedám, lebo mám RaceFAce kľuky. Ešte som sa pozeral a celkom tvarom zubov je blízko ku Sramu prevodník CarbonTi. (teda napriek honosnej značke hliníkový ??)...

A reťaze aké používaš?
15.02.2021 - 17:31:18
00
keyboard_arrow_up