Len FYI, my nie sme v tomto pripade predajcom. Diskuter s cervenym nickom sa zapojil ako predajca Ghostu, ktoreho sa to tiez tyka. Za mna, ak je dodany produkt so zlou specifikaciou, zakaznik by sa mal ozvat obchodu, z ktoreho ho kupoval a dohodnut sa na rieseni, zatial vsak produkt nepouzivat. Ak nie je mozne dodat produkt s avizovanou specifikaciou a zakaznik nesuhlasi s novou specifikaciou, ma moznost odstupit od zmluvy a obchod mu vrati peniaze, vratane nakladov na postovne spat do obchodu (kedze ide o chybu obchodu, nie zakaznika). Odstupit od zmluvy do 14 dni ma pravo tak ci tak, aj keby obchod nereagoval a tvaril sa, ze ta zmena specifikacie je OK. Ak na bicykli medzitym jazdil (viac ako je nutne na zakladne vyskusanie produktu), to uz je otazne a podla mna na individualnej dohode (my by sme bicykel zobrali spat s adekvatnou zlavou ak bicykel nie je v povodnom stave).
04.04.2021 - 15:50:50
13
ja som sa dohodol na zľave z ceny.
bicykel som nemal v úmysle vrátiť predajcovi ani mu robiť vietor v kráme do momentu kým by predajca nebol drzý jak ploštica. to blatové SXo som si vymenil za SLXo a nechcelo by sa mi s tým už špekulovať.

Nirvanu som si kúpil len ako dočasnú lacnú zábavku kým čakám na ebike. Nirvana sa mi dizajnovo páči a chcel som ju vyskúšať. Samozrejme, podobná chytráckosť v štýle "dáme čo máme, veď oni nám to aj tak nevrátia lebo si nemajú čo kúpiť" by ma na ebajku za 8000 nasrdila oveľa viac a riešil by som to úplne inak.

každopádne mi šlo o princíp ale aspoň viem, že od Ghostu si nekúpim nič, nikdy. Nejaké situácie v bike industry a problémy výrobcov ako spomína Kristína ma vôbec nezaujímajú, pretože nie som zvyknutý vyhovárať sa neakceptujem to ani od druhých. môj zákazník chce za prachy 100% splnenie svojich požiadaviek a obe strany sú spokojne. Keď neviem niečo dodať tak ako chce, napíšem to hneď.
04.04.2021 - 21:33:47
13
Neviem si predstavit ze si zakaznik objedna pc alebo NB a ja mu v nom miesto SSD dodam HDD a ani sa h oneopytam ci s tym suhlasi 😁
By mi to omlatil o hlavu a uz nikdy by so mnou nic neriesil.
04.04.2021 - 22:54:51
01
Tu nešlo o SSD vs HDD, ale o 34 mm vs 32 mm.
A predajca sa nemohol spýtať, či s tým kupujúci súhlasí, keďže o tom nevedel.
04.04.2021 - 23:00:05
01
scarinko Vitaj v Nay tam ti kludne predaju NB s uvedenym inym procesorom, ako tam v skutocnosti je. Vela ludi ledva tusi co procesor je a v ciselkach sa neorientuje. Obchodnik zrejme spoliehaju na to, ze to nevratia. Znamemu som tak poradil NB, presne ktory si ma ist kupti do NAY (chel kamennu predajnu, starsi pan) ked ho doniesol domov, model sedel cena tiez, procesor nie.

Jaroh hmm a to je v poriadku, ked predajca nevie co odovzda zakaznikovi ? To by sa ani priznat nemal, ze to nevie. Nie je prave ulohou MO aby komunikoval so zakaznikom, tovar predviedol, nastavil, vysvetlil ..... Za co berie tu marzu ?

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

04.04.2021 - 23:05:58
00
Pochybujem ze nay bude montovat nejake procesory. Krabice su zabalene a maju plomby. Ak tak mal nay len zly popis tovaru.podla PN si to vies overit.
04.04.2021 - 23:08:05
00
Jaroh hmm a to je v poriadku, ked predajca nevie co odovzda zakaznikovi ? To by sa ani priznat nemal, ze to nevie. Nie je prave ulohou MO aby komunikoval so zakaznikom, tovar predviedol, nastavil, vysvetlil ..... Za co berie tu marzu ?[/quote]

Netušíš, o čom píšeš. Ale presviedčať ťa nejdem, lebo je to zbytočne. :-)
04.04.2021 - 23:21:22
01
To je fakt po viac ako 10 rokoch prevadzkovani roznych MO predajni, naozaj netusim o com pisem. :rofl:

scarinko Neviem, bud mu dali iny kus, alebo bol chybny popis... kazdopadne, ked som sa po mesiachch k nemu dostal, lebo nieco poteboval pomoct malo to iny procesor, ako kus co som ho poslal kupit. Model s takym procesorom tusim v tedy ani nemali mat na predajni.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

04.04.2021 - 23:31:54
00
Kenai - na predchadzajucej strane si napisal, ze kupujuci vzdy taha za kratsi koniec. Ak si odpracoval v maloobchode tolko, co pises tak si asi nikdy neprecital zakon o ochrane spotrebitela. Nase zakony a EU legislativa je tak prozakaznicky orientovana, ze doslova a do pismena umoznuje zakaznikovi zneuzivat legislativu. Aj my sme sa stretli so spravanim zakaznikov, ktore bolo jemne povedane nemoralne, ale v medziach zakona.

Toto je OT vzhladom na temu ale ako predajca, ktoremu zalezi na korektnom vztahu predajca/zakaznik sa musim ozvat. Ako mi svojho casu povedali na linke SOI, kde som preveroval jednu chutovku kde s nami zakaznik doslova vypiekol a jedinym legalnym riesenim by bol sud a nahrada- "aj nas skvely prozakaznicky zakon je udajne postaveny na tom, ze clovek, ktory ho aplikuje je normalny" (sranda, ze toto ti povie statny organ, ze= legislativa nemysli na to, ze ta chce niekto ojekabatit). Reklamacie ci zameny tovaru riesime zasadne v prospech zakaznika pokial to len troska ide a este za tych par rokov v biznise nebola situacia, kedy by som dal hlavu do piesku a nesnazil sa najst riesenie priechodne pre kazdu stranu. Z tisicov predanych bicyklov bolo zo 4-5 pripadov kedy sme vracali peniaze aj za slusne pojazdeny bike.... Boli to ale pripady kde bola jasna chyba na linke vyrobca - distributor - predajca a nie na strane zakaznika. Az na to jedno individuum co som spomenul vyssie sa vsetko dalo vyriesit a akceptovat aj ked to bola pre nas strata.

http://www.okolo-domase.sk

05.04.2021 - 09:04:00
11
Boo_boo napísal:
Nase zakony a EU legislativa je tak prozakaznicky orientovana, ze doslova a do pismena umoznuje zakaznikovi zneuzivat legislativu.
Toto je neodskriepitelna pravda a povedzme si aj B, teda prečo je taká? Pretože je potrebná nato, aby koncový spotrebiteľ bol rovným partnerom v hre v ktorej ako Kenai správne píše by inak ťahal za kratší koniec... inými slovami, aby nepoctivy maloobchodni predajcovia nemohli zneužívať svoje postavenie na trhu ...
05.04.2021 - 10:04:01
01
na tahanie zakaznika za kratsi koniec - par prikladov za moj "kratky" zivot brigadnika
1) ~10+r dozadu, v sklade jednej donaskovej sluzby - pri vytvarani shipping labelu sa niekto pomylil a miesto dobierky za 10k korun dali len obyc zasielku. Zakaznicka zasielku prebrala, a mozte hadat co zakaznicka spravila, ked ju nasledne sluzba kontaktovala ze nastala chyba a mala to byt dobierka za 300e.

2) zakaznik donesie "nenosene" topanky po par tyzdnoch, ze mu nesadli a chcel by ich vratit - tuto sluzbu sme ozaj neoficialne poskytovali. Otocime topanky, na podrazkach vidno ze zchodene, a taka ta zajdena spina co sa neda umyt z podrazky.... no co, zakaznik si v nich pochodil na dovolenke a vratil

3) zakaznicka prisla, ze chce vratit samonafukovaciu karimatku, ze sa jej nenafukuje sama, ze ju chce ako novy nefungujuci tovar vratit a chce naspat peniaze. Otvorim ventil, karimatka za chvilu plna.... To ste mali vidiet to nechapanie a vysvetlovanie ze im to doma neslo, a neviemco. Po vysvetleni, ze pravdaze mozme spisat reklamacny papier, ale sama vidi co vidi a to iste uvidi reklamacny technik, zakaznicka oduta zobrala karimatku manzelovi naspat domov ze on nam to pride sam vytmavit. Pravdepodobne znova chceli vratit po pouziti...

na druhu stranu, tiez mi pride utrhnute co/ako pise Kristina. Iste, je otazne ako sa zachovat ked zakaznik zisti po x-dnoch, ze dostal produkt co nesplna specifikaciu, ked x je veeelke cislo, ale imo to zavisi od situacie - ak po 2r zistim ze prevodnik nieje znacky "x" ale znacky "y" a nieje tam principialny/vyrazny cenovy rozdiel, tak je to asi nieco ine ako keby zistim ze miesto keramickych lozisk mam najeky zhrdzaveny fejk.
A bol tu spomenuty priklad s notasmi - fajn porovnanie, pretoze pri kupe ntb vyrobcovia pisu veci co "garantuju" - cize napr. nepovie mi aky presny model RAM/disku/display dostanem, ale garantuje niektore parametre (ako napr. kapacitu, frekvenciu, rozhranie, rozlisenie...). Ked chcu, tak vyrobcovia/predajcovia bicyklov to iste mozu robit tak isto, ale toto nebol ten pripad a imo, zakaznik bol vyrobcom (a sprostredkovane nevedomky aj predajcom) uvedeny do omylu, a tam by som bol zvedavy ci ta 14-dnova lehota je relevantna. Ja 14-dnovu lehotu chapem ako na rozmyslenie si kupy, nie zistovanie toho ci mi bol dodany produkt podla specifikacie.

Btw, napr. bike24 hovori ze v cene tych dvoch vidlic je rozdiel ~60-70e ak kukam spravne modely (220 vs 280). A to mi intuituvne pride dost na to aby som taketo 2 vyhotovenia nepovazoval za "ekvivalntne".
05.04.2021 - 10:05:48
00
stanos4 napísal:
na druhu stranu, tiez mi pride utrhnute co/ako pise Kristina.

ivast napísal:
@kristina to nie je ociernenie ale vecna rada ... Ty normálne zavadzas aj v bežnej konverzácii

Pobavilo ma, že z celého môjho príspevku si všetci "znalci" vybrali iba jednu hypotézu, ktorú som spomenula na okraj ako možný dôvod :clap:
05.04.2021 - 11:03:32
00
Kristina - aby som pouzil tvoj slovnik - pobavilo ma, ze vyse 50% (v pocte znakov, 1069 z 1892 z tvojich prvych 2 prispevkov), oznacujes za "hypotezu na okraj". Ja som nereagoval na tvoje zdovodnenie preco pouzili iny model, reagoval som na "Pokiaľ si tak neučinil tak si vlastne potvrdil, že akceptuješ to čo ti prišlo. Vyplakávanie na fóre už nič nerieši." a veci okolo
05.04.2021 - 11:09:13
00
Okrem toho. Odkiaľ ma BFU vedieť, ze ta vidlica nie je XCR34 ale XCR32? Na vidlici je nálepka XCR a potom malicka nálepka 32mm. Tú som si všimol až po čistení po prvom výjazde. Kľudne som si mohol vziať čas na posúdenie odborným servisom ako veľmi škodný som. Zaujímavé však je to, ze sa tu niekto oháňa, tým že si to BFU má všimnúť hneď, ale odborníci čo biku robili PR, recenzujú, majú to na sklade a predávajú daný produkt si to všimli až po upozornení obyčajným BFU. ?

Analógia s CPU v laptope je výborná. Moja mama by tiež nikdy nezistila ze ma v laptope i5 namiesto i7. Problem ani nemusí byť v tom, že by jej i5 nestačila - problem je ten ze notas s týmto CPU mohla kúpiť o 150e lacnejšie. Ergo take alebo onake rozhodnutie by nespravila, bola uvedená v omyl a smrdí to paragrafom co som tu spomínal.

Bagatelizovať takéto správanie, tak ako to robí Kristina a Jaroh a ospravedlňovať to kadečím je blbosť. Kto chce môže take tolerovať, ale ja nie.
05.04.2021 - 11:11:11
03
stanos4 A čo je teda na tom "utrhnuté"? Ako môže predajca reagovať na nespokojnosť zákazníka, ktorý neozve že je z niečím nespokojný?
05.04.2021 - 11:13:54
00
keyboard_arrow_up