Kašľať na výzor, skôr čo tá polmetrová páka spraví keď si na to sadne 100+ kg biker. Čo vôbec nemusí byť pri človeku jazdiacom XXL rám nejak veľa.

beer inside team

08.04.2021 - 08:15:46
03
Práve sme sa o tom bavili, ze tie váhové limity sú pre 2 m chlapov rovnaké ako pre ľudí čo majú 160cm.

Ja s mojimi 2m výšky a stavbou tela akú má nebudem nikdy ani omylom pod 100 kg. 110 je už keď som naozaj chudý.

Ale preto som "musel" ísť smerom spectral. Nečakám, že budem nejako skákať, ale bike je robený na väčšiu záťaž pri jazde, takže to takto kompemzujem a snáď bude ako má byť
08.04.2021 - 08:55:58
00
Co sa tyka vahovych limitov, tak "americke" znacky mavaju vyssie. Trek ma 136kg len na jazdca.
A napr. Specialized sa chvali tymto:
https://www.specialized.com/us/en/rider-first-engineered

Ten formalny limit nie je problem, nemusis sa priznat :) Problem, je ze velky jazdec aj vo vahovom limite moze pri intenzivnejsom neagresivnom jazdeny (3+ kkm rocne) ram casom zlomit.

An idle brain is the devil's workshop.

08.04.2021 - 10:45:21
00
Palo TT napísal:
Link a obrazok z b-f , ako dopadli dlhani pri aktualnych trendoch - Tallboy XXL.
https://www.bike-forum.cz/foto/detail/67663-santa-cruz-tallboy-diy
Ta dlha paka ma mna posobi velmi zlym dojmom. Nie kvoli vzhladu, ale vydrzi.

Prekvapuje ma, že ešte tomu pomohol iba 175mm sedlovkou. Reverb požaduje zo všetkých teleskopiek najmenšie zasunutie iba 80mm, ako nato pozerám, má ju v ráme cca 10cm, takže sedlovka končí nad spojom sedlovej a hornej rúrky, ktorý by myslím mohol byť pevnejší, ako samotná sedlová trubka. Hlavne keď 200mm Reverba stojí rovnako a už sú nejakú dobu pod 300€.
Ešte by bola zaujímavá informácia, aké minimálne zasunutie sedlovky požaduje SC.

S teleskopkami je to tiež bieda. Okrem RS, všetci výrobcovia predpisujú relatívne veľké zasunutie, čo v extrémnych prípadoch zužuje výber práve na Reverb.
Ja akurát zvažujem kúpu ht rámu s dĺžkou st 510mm, tak mi 175mm Reverba vychádza zasunúť 9cm, keďže je to hliník (a pevný zadok), asi to bude ešte väčší prúser. Nepomôže mi ani 210mm OneUp, tá je ešte kratšia. A kupovať tretiu Reverbu mi dosť pokazí rozpočet.


Palo TT napísal:
Tu ma majitel tabulku s porovnanim rozmerov roznych ramov:
https://drive.google.com/file/d/1QRTfROa6t7poQZU2sr-7z55owG9wlwkH/view
Mne v nej chyba Liteville.

LV nemá momentálne model v tejto kategórii.
Tiež som sa najprv potešil, koľko modelov s dĺžkou st okolo 540mm, čo by bol fakt luxus, až potom pozerám, že sú to len XC haraburdy. Ale možno o rok dva začnem túžiť po ľahkom expedičnom fulle, tak budem musieť urobiť aj kompromis so zdvihmi a tabuľka sa hodí. Otázka je, ako dovtedy stihnú aktuálne modely znížiť... :D

Ja som urobil prehľad dolekopcových hardtailov, jeden z mála reálne dostupných modelov Kona Honzo XL s rozumnými parametrami tento rok už nerobia. Koncom februára som sa v BA posadil na Orbea Laufey, ale zdal sa mi dosť krátky (inak sériová sedlovka od Orbei sa dala vytiahnúť na 910mm stred-lyžiny, ale asi sa nedá kúpiť bez biku). Z ostatných sérioviek asi nič dostupné. Iba jeden holý rám, len som sa ešte nerozhodol...

29" HT, tabuľka online, väčšina modelov 2020

08.04.2021 - 10:51:22
00
Palo TT napísal:
A napr. Specialized sa chvali tymto: deleted

Problem, je ze velky jazdec aj vo vahovom limite moze pri intenzivnejsom neagresivnom jazdeny (3+ kkm rocne)


Specialized má výhodu, že dáva celoživotnú záruku na rám a a viem najmenej o jednom človeku, ktorý to využil a nemal s tým žiadne problémy - skrátka mu z Ameriky poslali nový rám... :-)

Mám 198 cm a hmotnosť vysoko vysoko nad 100 kg... :-) Jazdím Specialized Rockhopper 2017, predtým Specialized Rockhopper 2007. Primárne som vyberal podľa veľkosti rámu, nič väčšie vtedy na Slovensku nebolo k zohnaniu (vlastne sorry, ten starší som musel ísť kúpiť do Viedne, lebo v slovenskom obchode mi povedali, že mi ten posledný 23-palcový rám, čo bol vtedy v intranetoch, zo skladu v Holandsku nedovezú, tak som zašiel o 60 km a paradoxne aj pri cene cesty som ho stále dostal o kúsok lacnejšie :-) ).

Najmä s tým starším som to v teréne vôbec nešetril, zjazdy som púšťal naplno - a v pohode.
Tento novší som prvý rok vôbec nešetril, potom som mal blbý pád a už som pomalší a opatrnejší a najmä teda v tých zjazdoch si dávam pozor :-( Ale rám je stále v pohode. Vidla je tam nejaká lowcost RockShox, keď ju napumpujem na horný limit, tak je pre moje účely v pohode (ale pri brzdení sa krúti, ale čo už, dá sa s tým žiť). Skôr mám problémy s brzdami. a tiež mi odišiel samozrejme zadný náboj ...
08.04.2021 - 13:10:04
00
Pre doplnenie, aby sme nemiesali jablka a hrusky, moj komentar sa tykal fullov - najma tych s tlmicom zvislo.
Pri HT ani trend skracovania sedlovych rur nie je taky velky, ako pri fulloch. Moc to nesledujem.

An idle brain is the devil's workshop.

08.04.2021 - 13:37:04
00
Dlhani maju dalsiu nevyhodu, ze vyrobcovia ramov na nich vacsinou "kaslu" pri geometrii ramu. Pokial rastie ram podla vysky a dlzka zadnej stavby (chain stay) ostava konstantna pri S aj XXL, tak sa pri najmensom resp. najvacsom rame o efektivnom vyvoji geometrie vobec neda diskutovat. Na takeho vyrobcu by som sa doslova "z vysoka" vykaslal.

môj bajk je môj sen

08.04.2021 - 13:48:21
01
Hehe keby som aj nevedel aký bike máš, tak po tomto by mi to bolo jasné :)

beer inside team

08.04.2021 - 14:04:54
01
Dudo V com je problem s rovnakou dlzkou chain stay?
Vysoki maju vysoko tazisko a stabilitu nizkych jazdcov nikdy nebudu mat. Pri zachovani pomeru vyska jazdca/wheelbase by wheelbase musel mat 1.5m . Ten 1-2cm na zadnej stavbe tomu asi moc nepomoze.
Ale vsak moderna geometria a sedlova kolmo toto riesi :)

An idle brain is the devil's workshop.

08.04.2021 - 14:46:41
00
Dudo uz sa aj to pomalicky meni, viem o par ramoch kde s velkosotu ramu rastie aj dlzka zadnej stavby

Palo TT problem je v tom ze cim mas viac vysunutu sedlovku tak sa dostavas viac nad os zadneho kolesa
08.04.2021 - 15:03:00
00
PaloTT, samozrejme, ze priamo umerne rast nemoze, no inak sa sprava bajk, ak natiahnes front-center a ponechas end-center, to nie je len o polohe sedla, ale o klukach, kde sa zvacsenim frontu posuva tazisko viac k endu, takze rovnaky bajk v roznych velkostiach sa sprava inak (co nemusi vzdy znamenat zle), je nutne inak pracovat s taziskom. (Mam na rame moznost posunut zadnu os dalej o ca. 2cm a citit to je, ale samozrejme tym natahujem aj razvor.)

Edit: Polo, ja som nevyzdvihoval svoju znacku, dost vyrobcov to aspon ciastocne zohladnuje... (okrem toho sa ma problematika netyka, nastastie nie som dlhan ;) )

môj bajk je môj sen


Naposledy upravil Dudo dňa 08.04.2021 - 15:09:52, celkovo upravené 1 krát.

08.04.2021 - 15:07:39
00
neviem aku mas znacku, myslel som to vseobecne ze uz sa take ramy robia, ale je ich zatial malo
08.04.2021 - 15:09:37
01
Polo napísal:
problem je v tom ze cim mas viac vysunutu sedlovku tak sa dostavas viac nad os zadneho kolesa

Jasne, ten posun pozadu to vysoke tazisko este zhorsuje. Ale vyrobcovia to vo vseobecnosti nikdy neriesili dlhsimi zadnymi stavbami.

Dudo napísal:
kde sa zvacsenim frontu posuva tazisko viac k endu,

Z pohladu fyziky by zvacsenie frontu (pri zachovani posedu = znizi sa len hlavovy uhol) nemalo mat negativny vplyv na preklapanie dozadu pri stupakoch - poloha taziska jazdca voci zadnemu kolesu sa nemeni a poloha taziska celku by naopak mala ist mierne dopredu, lebo koleso je viac vpredu.

V kazdom pripade umiestnenie taziska pri velkych bikeroch je pri prudsich stupaniach problem. Ja to uz dlhe roky riesim vidlicami so znizovanim, ale tiez je uz nemozne take zohnat.
V tomto smere moze mat moderna geometria svoje vyhody (za cenu slapania viac pod seba), aj ked podla marketingu tento problem uz davno 29" kolesa poriesili :)

An idle brain is the devil's workshop.

08.04.2021 - 20:57:14
00
Mozno som to zle napisal, myslel som na rozlozenie taziska medzi zadne a predne koleso...a ked zvacsim hlavny ram a posuniem iba predne koleso vpred (prezeniem napr. meter), tak sa pomer rozlozenia tlaku presunie viac na zadne koleso na ukor predneho. A to by malo mat vplyv ako pri vyjazde tak aj pri zjazde. Alebo to zle chapem?

môj bajk je môj sen

08.04.2021 - 22:06:56
00
Tak ako si to napisal to ma logiku. Vacsia vaha vzadu bude mat vplyv na preklopenie. Ale vacsi vplyv ma podla mna poloha sedla a dlzka zadnej stavby.

Zaujmavy clanok o geometrii:
https://www.mtbiking.com.au/how-to/bike-tech/mtb-frame-geometry-explained

An idle brain is the devil's workshop.

09.04.2021 - 18:10:44
00
keyboard_arrow_up