Čaute, nemali ste niekedy problém so Shimano brzdami a gumovým prejavom ? Jazdím Zee, všetko bolo do istého času v poriadku. Zadná brzda o ktorej je reč brzdila tak ako by mala. V zime som bol na jednom výjazde, kde sa mi stalo že tá zadna brzda dosť stuhla (čo sa zvykne v zime stávať) a neviem či je medzi tým nejaka korelácia, ale teraz tá brzda brzdí strašne zle, tak že do šmyku vôbec, iba strašne kričí pri uplnom stlačení páčky a brzdný účinok tam bohvieaky nie je.

Skúsil som vymeniť komplet tekutinu, bapriam som mierne preplnil, kedže aj kotúč aj platne už sú trocha zjazdené (nie extremne), no nič z toho nepomohlo, páčka je stále gumová a brzdný účinok nie je taký ako býval.

Neviete v čom môže byť problém ? vďaka.
26.04.2021 - 09:26:15
00
Skôr by som hľadal pričinu v zamastenych platničkách. Neviem ako iní, ale ja mam skusenosti, že ak shimano dlho stojí a s bikom sa nejazdí, platničky vedia nasiahnuť okolitu vlhkosť, alebo si to inak neviem vysvetliť. Prejav je však presne taky, ako popisuješ. Silne kričanie brzd, gumova paka a zaflekovať sa nedá. Išiel by som skor po platničkách a pred ich výmenou poriadne odmastiť kotuč.
Druha možnosť je platničky zabehnuť dole nejakym kopcom opakovanym brzdenim (nie cely čas držať pačku, aby sa nespravila sklovina na platničkách). Hovorim len moje skusenosti a postrehy, snaď sa vyjadrí niekto študovaný do problematiky :)
26.04.2021 - 09:41:26
00
Ja som mal podobný problém s prednou BR-M520. Odvzdušnil som ju, vyčistil kotúč a platničky niekoľkokrát a brzda gumená, nebrdzila, kvičala (organické platničky). Až som raz skúsil proste brzdu + kotúč "vypáliť" - proste som dlhšie pedáloval (po rovine) s mierne pribrzdenou brzdou, potom taký menší zjazd som ju jemne držal stlačenú celý čas a ono si to proste sadlo. Prestala vydávať zvuky a začala brzdiť - od vtedy normálne hryzie. Takže neviem či to bolo fakt mastnotou - ale v mojom prípade to vyzerá, že áno. Za pokus to stojí...

EDIT: aha, tak sme sa v podstate vyjadrili rovnako ako zoller-simon
26.04.2021 - 09:42:33
00
Daj dolu platne, prebrus ich smirglom, odmasti alkoholom kotuce a znova postup so zabehnutim platniciek. Niekedy byva problen s tesnim pri prasati. Ale ak ti ide brzda odvdusnit v och smeroch tak by mlo byt v poriadku. Pripadne mas zle odvzdusnenu brzdu.
26.04.2021 - 09:52:20
00
Mal som v zime ten istý problém na prednej ZEE brzde, organické dosky. Kvílilo to ako besné a účinok žiadny. Hodil som tam nové metaliky a problém vybavený.
26.04.2021 - 11:14:25
00
aj sa najprv pozriete na brzdu ako vam chodia piesty a ci mate platne rovnako vzdialene od kotuca? lebo prave nerovnomerny chod piestov a vzd. od kotuca robi presne to co pisete - brzda pisti, ma slaby ucinok a paka je gumova - je to tym ze platne vtedy nedosadaju na kotuc priamo ale pod miernym uhlom - az po silnejsom stlaceni paky (gumovy pocit) sa kotuc medzi platnami ohne a tie dosadnu uplne. kto niekto riesi "vypalenim" v zjazde spravi len to ze platne sa prisposobia (obrusia) tejto polohe.

organicke platne strasne prasia, ked je mokro tiez robia dobry bordel cim zasieraju piesty a cele prasa = neustaly problem. dal som metalicke platne a problem zacina az ked su pomerne dost zjazdene. tak isto sa problem vyskytuje castejsie ked su viac zjazdene kotuce.

este ma napada jeden problem preco tie piesty chodia na houno a to je jednoducho min. olej - je moc "husty" na konstrukciu paky a je to jenoducho vyrobna chyba alebo po par prehriatiach scerna a meni vlastnosti
26.04.2021 - 12:00:54
02
Vďaka za tipy.
Moja kombinácia je presne to čo spomína Gusto0 a to mierne zjazdené metalické platne a mierne zjazdený kotúč. Aj platne aj kotúč som nedávno odmastnoval, tak v tom by to byť nemuselo, taktiež olej original shimano vymenený celý obsah systému za nový.

EDIT: Mám pocit že to je spôsobené zlou pozíciou prasaťa voči kotúču (tú nastavujem tou lenivou metodou teda stlačiť páčku a utiahnuť prasa, ale asi by som mal vyskúšať nejaký lepší spôsob) ked som sa pozrel na kotúč tak platnička z jednej strany doliehala ku kotúču takmer ihned a z druhej strany mala dlhšiu trajektoriu, takže nakoniec ta z tej strany kde bolo malo miesta až akoby pretláčala ten kotúč k tej druhej, skúsil som to nastaviť by očko približne na stred, a uvidíme či sa to zlepší.
26.04.2021 - 12:23:45
00
Tato cinska sranda je lepsie riesenie.

https://www.aliexpress.com/item/32942057320.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dBgTSNe
26.04.2021 - 12:58:32
00
jachmel napísal:


Naco to je?
26.04.2021 - 13:29:55
00
Pozri obrázok, dáš to medzi platničky a kotúč, čo ti vycentruje strmeň, takže šikovná vecička za tých pár centov.
26.04.2021 - 13:42:35
00
a znova link na cinu :-)
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/super-b-tb-br10-podlozka-medzi-dosticky-a-kotuc.html
26.04.2021 - 14:00:13
01
Za to mas platnicky v cine :)
26.04.2021 - 14:05:23
00
ja to robim cez normalny kancelarsky papier a ide to aj s 5eurovkou z kazdej strany :)
26.04.2021 - 15:03:22
01
Čaute, poradte prosim brzdy.

Momentalne MT400 nedostatocne - chcem spravit upgrade

Vaha cca do 90 kg. Bike CTM Rascal 3.0 -pevne osi. Ziadne extremne prudke zjazdy a vsak tie zakladne mi nepostacuju.

Uvazujem nad Deore M6100 alebo M6120 pripadne ich kombinaciou ale neviem ci je to vhodne? Davat stvorpiesty dozadu a dvojpiest dopredu?

Kotuce SM RT 64 - myslim si ze mam vzadu vnutorne utahovanie a vpredu vonkajsie. Musim tak isto zohnat kotuce s takymto utahovanim? Ci aky v tom je rozdiel?

Dakujem za konstruktivne komentare.
29.04.2021 - 11:36:31
00
cim ti nedostacuju ?
29.04.2021 - 11:38:55
00
keyboard_arrow_up