ivast napísal:
divo
A co sa tyka porovnania medzi vidlami roznych kategorii ked su v udrziavanom stave, nie je to podla mna rozdiel ktory by si postrehol pri statickom skusani a asi ani na polnacke nie. Ked tie vidly funguju na rovnakom principe, tak je logicke ze rozdiely su v detailoch. Tie postrehnes vtedy, ked tomu das trochu nazrat, pojdes blizko k dorazom a dolezity je aj cas v zmysle ze drncat po korenoch musis nekaku tu chvilku kym ta rozbolia ruky ;-]

pri RS rozoznas uplne jasne rozdiel medzi solo air a debon air modelmi aj pri statickom teste
24.03.2021 - 19:57:15
00
no ja som dosť bezcitný tak uvidíme ;-] chvíľu som bol na pochybách či si sa nepreklepol dual/debon ... na svoju Rebu mám kúpený debonair upgrade kit, už som to tu písal, tak som zvedavý co to dá ...
24.03.2021 - 20:06:37
00
Páni, mám vidlicu RS Reba (2017) a za posledné 2 roky bola 2x v servis - pred rokom vyletelo gufero (spravil sa kompletný servis) a teraz po roku zasa problém, že nedrží tlak. Dal som ju teda do servisu, nech spravia/vymenia čo je potrebné a že vraj stačilo iba doliať pár ml oleja. Dofúkaná na 90 psi a po pár dňoch tam bolo 50 psi. Pôjdem ju tam reklamovať, ale rád by som počul od skúsenejší na čo presne sa treba zamerať?
02.05.2021 - 06:41:06
00
engineer medzi tým stala alebo si jazdil? Prepruzil si po nafukani? Lebo druhu polovicu tlaku môžeš mať vcul v negatívke a žiaden funkcny problem ...
02.05.2021 - 07:30:35
00
Hm, skúsim to ešte odsledovať. Ale v servise ju dofúkali, potom stála asi 2 týždne a keď som išiel jazdiť tak bol tlak nižší. Dofúkal som, odjazdil a o 2 dni pred jazdou "zmeral" a opäť o 20 psi tlak nižší. Tak som dofúkal pred jazdou a po jazde som nameral o 10 psi nižší tlak. Vyzerá to tak, ako keby niekde prepúšťala vzduch.
02.05.2021 - 08:33:51
00
no, odfuknutie do negatívky je jednorazová záležitosť ... ale to postupne spúšťanie nevyzerá ako problém v tesnení vzduchovej komory, to by šlo rýchlejšie hlavne pri používaní ... ešte vidím takú možnosť že to odpustas sám nesikovnou manipuláciou s pumpou pri kontrolách tlaku ... a ak nie, skús ako prve skontrolovať únik na korunke a okolo ventilu, zarob mydlovu vodu a štetcom ponatieraj, ak niekde uniká vzduch uvidíš bublinky ... keď si vezmeš aký je objem vzduchovej komory a ty píšeš o znižovaní tlaku z 90psi za niekoľko dní, tak ten únik musí byť veeelmi pomaly alebo nie je staticky ...
02.05.2021 - 08:44:50
00
Z 90 psi na 50 nepadnes len tym, ze ti cast vzduchu prejde do negativky, ta je na to prilis mala.. Ak by aj mal 90 psi pred prepruzenim, tak po vyrovnani by mohol dojst o 10, max 15 psi
engineer Pri takto velkej strate (90 -> 50) mas pravdepodobne netesnost medzi negativkou a seal headom, teda ti vzduch unika do spodnych noh. To by aj vysvetlovalo preco ti vyrazilo gufero. A ak sa nemylim, tak je to pomerne bezny problem prave pri Rebach. Pohladaj v starsich prispevkoch, riesilo sa to vymenou tesnenia.
02.05.2021 - 15:46:38
00
DanoL91: Takže stačí vymeniť tesnenie? Servisák ho nemenil, lebo usúdil, že to dvojročné je úplne v pohode.
Btw.: dnes po 4 dňoch státia bajku pokles zo 120 na 50 psi.
04.05.2021 - 17:47:58
00
Preto si to robim sam. Okom nevidis rozdiel medzi novym a starsim.
04.05.2021 - 19:52:47
00
engineer ano, ale zda sa mi, ze ako riesenie sa tam davalo mierne sirsie tesnenie, kedze to originalne je vraj poddimenzovane.. detaily uz neviem, ako vravim, pozri starsie prispevky
05.05.2021 - 21:20:49
00
engineer napísal:
... Servisák ho nemenil, lebo usúdil, že to dvojročné je úplne v pohode...

:facepalm:
vies, kam nabuduce netreba chodit ...
07.05.2021 - 00:37:48
00
KinDo napísal:
:facepalm:
vies, kam nabuduce netreba chodit ...

Nikto iný tento servis v ZA nerobí, takže nemal som na výber. Nakoniec som im to tam zaniesol a som zvedavý kedy sa mi ozvú čo s tým spravili :)
07.05.2021 - 07:02:01
00
spýtaj sa koľko akých O-kruzkov vymenili ... ako už bolo napísané, okom nerozoznas rozdiel medzi novým a opotrebovanym ... pre tesnost vzduchovej komory sú podstatne tri, jeden na air piston a dva na air sealhead. A potom samozrejme tesnosť air top cap, ktorý sa dá skontrolovať mydlovu vodou, čo som už písal ...
07.05.2021 - 07:11:41
00
caute, Mam vidlicu Reba RL 80-100 2018 solo air (45T84693581) Robil som pred tyzdnom prvy servis dolnych noh po 100h jazdy, vymena molitanovych kruzkov a oleja. po stiahnuti noh takmer ziaden olej nevytiekol, co som ostal prekvapeny, rozhodne 5-8ml na kazdu nohu ako udava vyrobca to nebolo. Neviem ci som nieco neurobil zle a ak ano, ako to napravit, pretoze ked som to mal rozobrate, bol som zvedavy ci je este vzduch v tej vzduchovej komore alebo co, neviem, a stlacil som ventil na nafuknutie vidlice. Hned po stlaceni sa piest (asi shaft sa vola) stiahol uplne dnu! Neviem co som cakal ale mam pocit ze vidlica neide teraz pekne maslovo. Fukanu jazdim stale na 90psi a vazim 75kg. Aj ked si jemne sadnem na bike ked chcem skontrolovat sag, tak nemam pocit zeby sa zaborila jemne do seda, ale az ked zapruzim. chova sa tak trhavo akoby. a ked je v kludovom stave, tak pri danom tlaku ma sag na nejakych 15% pri 100mm a na 0% sag sa neda vytiahnut. (prikladam foto) Tiez je pravda, ze si nepamatam, ci aj pred mojim prvym servisom bola na 0%, ale logicky by mala byt! Co mi viete poradit? Rozmislal som, ze by som ju znova rozobral, a vytiahol aj ten vzduchovy shaft, lebo sa zrejme vzduch dostal pod tesnenie, ked som stlacil vtedy ten ventil. Vybral by som ten shaft vonku a znovy ho vlozil ale len na zaciatok aby bolo co najmenej vzduchu pod tesnenim... Ale hlava mi neberie, preco sa ten shaft po odfuknuti stiahol prudko nahor, ked vzduchova komora ma byt v hornej casti a dole by zrejme mal byt podtlak, a teraz ked tam nasalo vzduch do spodnej casti pod hlavu shaftu, tak mi to akoby ubralo zdvyh. Aky je vas nazor? Chcem to cim skor napravit!!! Oleja som dal 8ml do kazdej nohy, niekto dava 5 iny zase 10ml... Ja som nasiel na nete 3-8ml
https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/rockshox/oil-chart/732

Prílohy:

IMG_3615.JPG
IMG_3615.JPG 470.67 KiB thumb_up0thumb_down

13.07.2021 - 21:26:32
00
Zostal ti vzduch v negativnej komore, preto ti "vcuclo" shaft.. Bud je upchaty vyrovnavaci port medzi + a - komorou, co by sa ale podla mna prejavilo uz skor.. alebo si proste len prilis rychlo vyfukol vzduch z + komory a teda z negativnej sa nestihol "preliat" do pozitivnej..
Riesenie by malo byt jednoduche - prifukni vidlu tolko, aby si pokojovy sag dostal aspon na cca 10 % alebo aj menej (pozor na max pripustny tlak, cca 200psi).. priblizne na 10% sa totiz nachadza vyrovnavaci port a teda obe komory sa v danom mieste akoby "prepoja", cim sa tlak medzi nimi vyrovna.. pre istotu mozes potom vidlu aj parkrat prepruzit.. potom uz len POMALY vyfukni vidlu na tvojich standardnych 90 psi.. ak sa ti pocas vyfukovania opat zacne sama zanarat, je zrejme upchaty spominany port a bude to treba komplet rozobrat..
14.07.2021 - 00:51:41
00
keyboard_arrow_up