Ha, narazil som na tuto temu cez Google pri hladani recenzii a porovnavania CB Joplin a Gravity Dropper. Bikeri na mtbr fore aj niektori, s ktorymi si mailujem priamo, povazuju teleskopicku sedlovku po vidlici za druhu najlepsiu investiciu do biku! Dokonca stretol som sa s postom, kde chlapik pisal, ze spustanie a vysuvanie sedlovky (Joplin) pouziva castejsie, ako smykac! To je vazne na zamyslenie, Warzone trafil klinec po hlavicke. Ked mam nahodenu NU sedlovku, tak ju ani nespustam, lebo kazde spustenie na nej derie elox a je mi to luto. Potom sa zas horsie jazdi.

P.S. A to je post od "gramara" (neortodoxneho).


...a trocha by som prisposobil k tejto teme este jeden Katkov vyrok a sice...."Tam kde peterq tvoji kamarati a znami potrebuju davat sedlovku dolu alebo hore, ini jazdci to prejdu bez nutnosti spustat ruku z riadidiel." :)
24.06.2008 - 22:35:44
00

"Tam kde peterq tvoji kamarati a znami potrebuju davat sedlovku dolu alebo hore, ini jazdci to prejdu bez nutnosti spustat ruku z riadidiel." :)


Dufam, ze to nenarazal na AMEN riders :evil:
24.06.2008 - 23:11:05
00

Dufam, ze to nenarazal na AMEN riders :evil:


AMEN riders?....to co su za looseri, ked ich ani google nepozna :)
24.06.2008 - 23:36:22
00
ci davat alebo nedavat sedlovku dolu je otazka stylu jazdenia.Ak niekto jazdi rychle,svizne XC s obcastnymi zjazdmi a technickymi usekmi je pre neho nevyhodne zastavovat a spustat sedlo dolu,potom zase nazad...
No ak na druhej strane jazdi niekto dlhsie technicke pasaze a nejde mu o to,aby to po ukonceni hnal rychlo dalej a je cas tu sedlovku zasunut tak nieje o com.To je o tom ci si ten teren vychutnavas ci ho chces len rychlo mat za sebou...Samozrejme tak 60% veci by sa mozno so sedlom hore dalo(hoci niekedy by to asi bolelo :p),no je na uvazeni jazdca a konkretnej situacie ci sa mu oplati spustit.mne ak sa len trocha da, spustim sedlovku a nemusim sa zaoberat tym,ze ci nedostanem ranu zo spodu a uzijem si jazdu.V rozbitom zjazde aj so spustenou sedlovkou na doraz aj tak sem tam zacitim sedlo,tak si to ani nedokazem predstavit so sedlom v XC polohe.Ono by to niekde mozno aj slo,ale ovela opatrnejsie,pomalsie...
25.06.2008 - 07:05:57
00
...a pochybujem ze ju po zjazde resp. vyslepe dokazem rychlo vratit spat do mojej nativnej polohy, tak aby mi sedela presne na milimeter :wink:


Gravity dropper ma dve (hore-dole) alebo tri (hore-1 palec dole-uplne dole), takze ju vzdy das do spravnej polohy...
25.06.2008 - 12:05:01
00
Tam kde peterq tvoji kamarati a znami potrebuju davat sedlovku dolu alebo hore, ini jazdci to prejdu bez nutnosti spustat ruku z riadidiel." :)


Aj Joplin-R aj Gravity dropper ma ovladanie z riaditok a zmena polohy je kratsia ako sekundu...
25.06.2008 - 12:09:54
00
...a trocha by som prisposobil k tejto teme este jeden Katkov vyrok a sice...."Tam kde peterq tvoji kamarati a znami potrebuju davat sedlovku dolu alebo hore, ini jazdci to prejdu bez nutnosti spustat ruku z riadidiel." :)

K tomu vyroku niet co dodat, urcite to je pravda. Rovnaka pravda je tiez, ze su jazdci, ktory prejdu technicky narocne useky aj s pevnou vidlou, pripadne s pevnym ramov. Spolocnym znakom vsetkych 3 (pravdivych) vyrokov je rychlost prejazdu a/alebo miera bezpecnosti. Len v tom vidim rozdiel. Jak še hvari na Šarišu, "i tak še da".

P.S. Teleskopicke sedlovky su skutocne tazke a drahe, ostatne parametre (dizajn, napr. CB Joplin, presnost nastavenia) su OK. Ak by neboli tazke a drahe, nebolo by co riesit.
25.06.2008 - 22:03:01
00
ci davat alebo nedavat sedlovku dolu je otazka stylu jazdenia.Ak niekto jazdi rychle,svizne XC s obcastnymi zjazdmi a technickymi usekmi je pre neho nevyhodne zastavovat a spustat sedlo dolu,potom zase nazad...
No ak na druhej strane jazdi niekto dlhsie technicke pasaze a nejde mu o to,aby to po ukonceni hnal rychlo dalej a je cas tu sedlovku zasunut tak nieje o com.To je o tom ci si ten teren vychutnavas ci ho chces len rychlo mat za sebou...


Aj keby som jazdil "rýchle, svižné XC s občasnými zjazdami a technickými úsekmi :lol: ", sedlovku by som si každopádne dolu nedával, tak ako napísal duracer (konečne niečo k veci :roll: ), je malá šanca, že ju nastavíš tak ako si ju mal a niekedy to môže znamenať nepríjemné problémy s kolenami, chrbtom.... Ono človek to pri 40 km s 20 foto zastávkami nepocíti, ale ak ideš celodenku v teréne s dĺžkou okolo 100 km tak podobné hlúposti neriešiš, jednoducho sa každý podľa svojich schopností rozhodne či daný úsek prejde abo nie. A rovnako je hlúposť, že človek jazdiaci so sedlovkou hore si terén nedokáže vychutnať...Toť môj pohľad na vec.

aby som nepísal len OT, jeden môj nemenovaný kamarát jazdiaci SP DH v elite ju mal origo na Ransome a moc chvály som teda na ňu nepočul...
:wink:
25.06.2008 - 22:55:02
00
katko Ty spekulant,vies co som tym chcel povedat :) ak niekto leti jak o zavod,tak si tu sedlocku dole-hore podla terenu davat nebude,je to hlavne o style jazdenia(a teraz to nechcem delit len na XC a AM/EN,aj pohodovy XCckari ci tour tuto moznost vyuzivaju).A co sa tyka nastavenia nazad,urobil som si na nej ciaru podla ktorej ju rychlo nastavim nazad...
A nakoniec doplnim to,že človek jazdiaci so sedlovkou hore si terén nedokáže NAPLNO vychutnať-za tym si stojim,ak si predstavim,ze by som mal ist ten asi pol km strmy,rozbity,kamenisty zjazd co davame so sedlom hore,urcite by som to nesiel naplno ako si to vychutnam so sedlom dole.Aj spustena mi niekedy zavadi.
26.06.2008 - 06:54:52
00
warzone plne súhlasím,ináč ja mám na sedlovke stupnicu od výroby,takže nieje problém dať ju vždy presne tak ako potrebujem,.Nebyť tej váhy a premrštenej ceny tak by som teleskopickú kúpil,určite by našla využitie :mrgreen:
26.06.2008 - 09:41:17
00
ja si jazdim pohodove XC na HT ale sedlovku som nedal dole aspon 5 rokov uz.. nechce sa mi stym babrat.. a castokrat je zadrbana od blata a to tlacit do ramu no neviem..
a k vychutnavaniu terenu: heh by si neveril ako si vychutnas ten teren so sedlovkou hore.. sice nejdes tak rychlo ale musis si 3x rozmysliet ci to tade mozes pustit alebo nie.. tie sutre a korene citis minimalne 2x :D ale ten adrenalin a pocit ked dojdes dole cely a bez drzky je fajn :) nie vsetko je o rychlosti.. az by som skor zapochyboval ci si to dokazes vychutnat ked tade letis 40, ved to polku terenu len preletis alebo preskocis, kdezto so sedlovkou hore si stale v kontakte..
26.06.2008 - 12:48:27
00

...a trocha by som prisposobil k tejto teme este jeden Katkov vyrok a sice...."Tam kde peterq tvoji kamarati a znami potrebuju davat sedlovku dolu alebo hore, ini jazdci to prejdu bez nutnosti spustat ruku z riadidiel." :)


njn, pri tlaceni biku sa zvyknu drzat riadidla

AMEN riders?....to co su za looseri, ked ich ani google nepozna


v slove looseri si dal podla mna malo ooooo, takto niesi dost cooool


anyway, bolo by vhodne nechat na kazdeho, ci ma pre neho teleskopicka sedlovka vyznam, a nie tvrdit, ze je to nezmysel, lebo JA som to nikdy nepotreboval
26.06.2008 - 13:25:53
00
... sice nejdes tak rychlo ale musis si 3x rozmysliet ci to tade mozes pustit alebo nie.. tie sutre a korene citis minimalne 2x :D ale ten adrenalin a pocit ked dojdes dole cely a bez drzky je fajn :) nie vsetko je o rychlosti.. az by som skor zapochyboval ci si to dokazes vychutnat ked tade letis 40, ved to polku terenu len preletis alebo preskocis, kdezto so sedlovkou hore si stale v kontakte..


ved to,ze si to nedas v odpovedajucej rychlosti...vela krat sa tie zjazdy aj tak nedaju ist velmi rychlo a 40 ako pises uz vobec nie.Kazdy si tu jazdu uziva inac-niekto radsej pomaly,niekto rychlejsie,ale nebudem nikomu vycitat,ze ide moc pomaly.
btw.skus si dat zjazdik na fulle (140+) a pochopis kedy si jazdu uzijes :P totiz HT Ti ani rychlejsie dole nedovoli ist,je to potom fakt o hubu...
s tym adrenalinom suhlas :wink:

muffin lol...
26.06.2008 - 16:35:48
00
Fakticka otazka: ked nahodou kupim CB Joplin Remote a nebude vyhovovat, najde sa nejaky zaujemca :P ? Za 4700,- Sk :cry:
26.06.2008 - 20:30:38
00
http://www.zsza.sk/ :lol:
26.06.2008 - 22:04:19
00
keyboard_arrow_up