Takto to tam vyzeralo minulý týždeň. Som zvedavý na finál...

Prílohy:

20201203_153454.jpg
20201203_153454.jpg 733.31 KiB thumb_up0thumb_down

20201203_153540.jpg
20201203_153540.jpg 685.01 KiB thumb_up0thumb_down

07.12.2020 - 18:27:26
01
Ľavobrežná - hotovo.

Prílohy:

20201209_150920.jpg
20201209_150920.jpg 557.97 KiB thumb_up1thumb_down

20201209_150932.jpg
20201209_150932.jpg 1.04 MiB thumb_up1thumb_down

20201209_151022.jpg
20201209_151022.jpg 756.61 KiB thumb_up1thumb_down

09.12.2020 - 16:05:03
02
To sa prerábalo a voda z tej rúry vyteká stále na ten chodník? To je teda prerábka hodná krajského mesta. A to sa uchechtávame z nejakých fotiek z Ruska.
09.12.2020 - 17:15:19
00
Mne to pride momentalne ako najlepsie riesenie. Rurovy priepust s takym priemerom ako ma ta prepadova rura by zasahoval do brehu Vahu a dvihal niveletu cesticky. Ak je povrch rovny a vyspadovany, tak za mna super :clap:
Mozme ist nahanat komy :P
09.12.2020 - 17:34:29
00
Som šiel po cyklochodníku od Krasňan po odbočku do Gbelian :o
26.02.2021 - 17:46:33
00
Akoby nestacilo, ze na lavkach zle navrhli sklon, este do nich miestny robia diery :swear: https://www.zilinak.sk/fotoalbumy/3920/foto-vandali-poskodili-nedavno-dokonceny-most-na-novej-cyklotrase-zilina-terchova
14.07.2021 - 12:51:04
00
Som tak premýšľal, že to akože niekto si donesie sekeru a bije hlava nehlava do tej úbohej (nemyslím úbohá = nekvalitná, ale bez viny - že za nič nemôže) podlahy? Možno by bolo dobré takéto jedince dohľadávať, nariadiť ústavnú liečbu a navrhnúť zbavenie svojprávnosti do budúcna. Lebo tie podlahové dosky sú dosť odolné aj na prejazd auta. Takéto čosi je dielom pre spoločnosť veľmi nebezpečného magora.

Samotný návrh tých mostov je len odraz aktuálneho stavu vzdelania a zručností stavebných inžinierov. Minule som náhodne šiel s kamarátom okolo a neprestal som sa smiať 15 minút. Tie nájazdy majú odhadom 30-40% - tam už by automobilky mohli testovať systémy 4x4 :) Nehovoriac o tom, že smerom na Varín je necelé 2 km pripravený základ na ďalší most. Bavíme sa stále o nedostatku financií a dovolíme navrhnúť a postaviť totálne nezmysly.
14.07.2021 - 13:07:04
00
Nič proti, ale súdiť vzdelanie a zručnosti stavebných inžinierov podľa jedného projektu je trochu odvážne tvrdenie. ;)

Ja mám tak trochu pocit, že verejná súťaž na dokumentáciu zase raz vyhrala najnižšia cenová ponuka.
Nepoznám síce okolnosti projektu a štúdie - či už v rámci nej nebol daný vzhľad a materiálové riešenie mostov - no za mňa je to tiež sklamanie. Mosty mi prídu ako deti toho dolno-kubínskeho (r. 1994) odkiaľ zhodou okolností pochádza aj projekčná firma.

Škoda, mohli to byť štíhle oceľové konštrukcie s dlhšou životnosťou, jednoduchšou údržbou, moderným vzhľadom a možno by boli aj lacnejšie (lepené lamelové drevo išlo pred rokom okolo 750 €/m3). Takto máme drevené bio-mosty so strechou !!! a dlhodobo náročnou údržbou. Mohli by ich aspoň pomaľovať ornamentami.

Každopádne nechcem mudrovať a zhadzovať niekoho prácu (nepoznám okolnosti a vývoj prípravy), som však rád, že sa ten projekt realizuje a určite to bude veľký prínos pre okolie.
Škoda však že tento projekt nemá potenciál stať sa stavbou roka (ani nomináciou) a skôr mi pripomína návrat do 90. rokov.

Diery v moste za Belou už sú zas iný príbeh. :fubar:
14.07.2021 - 14:41:57
00
Bohužiaľ nesúdim len podľa jedného projektu. Mosty na cyklotrase v okolí Klubiny sú ti isto známe. Neviem presne ich rok výstavby, ale majú tak do 10 rokov. šírka medzi zábradliami menej ako 1,50m, dĺžka mostov aj viac ako 50m. Ja som aktuálne projektant jedného mosta na pripravovanej trase smerom na Vrútky..nie je to ale súčasť projektu Nezbudská Lúčka - Vrútky, ale existujúceho mosta. Tento most má aktuálne nevyhovujúcu šírku medzi zábradliami 1840mm. šírka je daná konštrukciou mosta. Mne sa z mosta podarilo vyždímať finál 1960mm veľkou úpravou zábradlí. Skoro ma zožrali, že prečo nemá most 3000mm.

Takže isto netáram len tak do vetra, že aká je úroveň. Trasa Varín - Belá je absolútny zhluk divných nápadov. Pri Varíne most č.1, za ním pokračuje cyklotrasa šírky asi 6m - tam už vidím ideu, že niekto tam pripojí zrazu novú štvrť v Krasňanoch...Kto momentálne číta debaty o cyklolegislatíve z okolia BA, tak vie, že tu by sme sa takejto situácie neradi dočkali. Preto ak sa dá, tak nech je cyklotrasa čo najviac delená od ostatnej siete. ...Následne po 1,5km tento oblúkový most - konštrukčne a hlavne funkčne to najhoršie čo sa v okolí dá vidieť...od neho pokračuje cyklotrasa s definitívnym povrchom - štrkodrva....špica, takže žiletkári budú naďalej iritovať vodičov na preplnenej hlavnej ceste....Takže tých inžiniersko - legislatívno - vlastníckych chýb viac než dosť, nie ??? Nehovoriac o tom, že keby sa to robilo normálne a mosty a šírky boli robené účelovo, tak by sa v tých istých peniazoch dalo urobiť možno o 3,5 km cyklotrasy viac....Samozrejme, že sa na tieto trasy tešíme a fandíme im, ale z inžinierskeho hľadiska ozaj hrôza.
14.07.2021 - 17:57:32
01
Most v Klubine veru nepoznám ale 1,5m je ozaj na hlavu, to už lávka do Strečna má odhadom aspoň 2m? Nepíšeš práve o nej? :) (tam dosiahnúuť 3m = nový most + rozšírenie podpier a ako bonus zábavky s plynovodom)

S ostatným čo píšeš sa nedá nesúhlasiť, akurát mám pocit, že tie mosty nenavrhoval skutočný mostár. Preto si myslím, že to neodráža aktuálny stav a zručnosti inžinierov. Nemyslím si, že by mali architekti "kecať" do konštrukcie mostárom, no v tomto prípade by to bolo viac než vhodné. Príkladom toho je cyklomost pri Tpeličke n Váhom. Paradoxne rovnaký materiál ale výrazne jednoduchšia konštrukcia - priehradovka "na okrasu" nie je kritický prvok náročný na údržbu. Samozrejme rozpätie mosta je oproti tým ponad Varínku výrazne kratšie, takže sú to neporovnateľné konštrukcie.

Tá 6m štrkodrva prechádza cez prírodnú pamiatku Krasniansky luh. Kedysi to bol celý pás vysokých stromov (od Stráže až k mostu ponad Varínku). To je zrejme dôvod prečo tam nebude asfalt a zrejme aj preto pribudol pri Stráži ešte jeden bonusový most, aby sa dalo asfaltom dostať aspoň na smer Teplička (cez Koňhoru). Každopádne do Varína a na VD zostáva jedine prejsť z rázcestia pri Koňhore po klasických cestách.

Pod poslednú vetu by som sa podpísal. :y:
14.07.2021 - 18:55:49
01
Áno..o tej lávke je reč. Rozširuje sa na maximum čo sa dá dosiahnuť v danej dotácii. Ak to nevyjde, tak ju dám osobne na prejednanie na uzatvorenie, lebo je v katastrofálnom stave. Samozrejme super, že spomínaš plynovod - to je jedna z vecí, ktorú obec Strečno toleruje na moste a je to hlavná prípojka Nezbudskej Lúčky. Možno potom dáme uzatvoriť aj plynovú prípojku :) A je vymaľované.

Pri Krasňanoch viem, že je akési chránené územie, ale to sa dá rešpektovať aj s asfaltom na kryte. Trasu mohli viesť skôr priamo na Koňhoru a týmto hrozným mostom na druhý breh a ušetriť jeden most. On ten most sa mi pôvodne páčil na fotkách celkom aj keď je jasné, že to je práčka na peniaze. Ja som ostal zhrozený až naživo..to je monštrum neskutočných parametrov.
Napríklad spomínaná lávka pri Tepličke je dielom jedného z najlepších architektov v Žiline a širšom okolí. Napriek dreveným ozdobám pôsobí veľmi solídne..a ani nie je až tak predražená. Pri Stráži to rozpätie nie je až tak veľké, aby tam bolo potrebné riešiť také vysoké vzopätie oblúka.

Napríklad lávka pri Brodne je veľmi elegantné a funkčné riešenie cyklomosta. Ja som s kolegami tiež riešil pekné cyklolávky na Orave na pripravovanej cyklotrase Beňadovo-Krušetnica-Breza...tam to je riešené po trase starej úzkorozchodnej železnice, ktorá šla až do Vychylovky. Ale neviem v akom stave je ten projekt.
14.07.2021 - 20:09:58
01
Našiel som zdroj zaujímavých informácií.

Výhodou celého projektu a jeho realizácie je unifikácia jednotlivých drevených dielov z lepených lamiel. Hoci 9 vybudovaných zastrešených mostov budú mať tri rôzne dĺžky, nosné prvky z lepeného dreva zostávajú v rovnakých prierezoch...

9 mostov s rôznym rozponom a rovnakými prierezmi???

... Celú konštrukciu vyrobili s lepeného lamelového dreva normovanej kvality GL 28 h hrúbky 180 mm. Spodné oblúky majú výšku 1000 mm (2 ks) a 600 mm (2 ks). Horné oblúky majú výšku 480 mm ...

Spodný pás výrazne väčšieho prierezu ako horný pás???

Tento projekt asi naozaj nebude patriť medzi tie s ideálnym pomerom cena/výkon. :shake:

Btw prejazdná šírka má byť 2,5m čo je 2x minimálna šírka cyklopruhu. To už pri tých prierezoch mohla byť ozaj aspoň 3,0m.
14.07.2021 - 21:53:30
00
Ono na tomto moste to pri tom vzopätí oblúka môžeš pravdepodobne nechať aj na samotnom spodnom páse. Tam je ten zvyšok tak do počtu skôr. Tu si všimni ten hrozný sklon a ešte aby nebolo dosť lepeného lamelového dreva tak si pozri tie oceľové stuženia. Tie sú aj hore aj dole. Plus hore ešte bohato stužená konštrukcia krovu. 🙂

Prílohy:

281DADAA-4E69-4B02-86D6-C13BBFDD94DE.jpeg
281DADAA-4E69-4B02-86D6-C13BBFDD94DE.jpeg 1.18 MiB thumb_up0thumb_down

14.07.2021 - 22:29:08
00
Kua na tom reze vyzera, ze ta najazdova rampa ma sklon tak 50%. Som zvedavy este na dopravne značenie, lebo sa fakt bojim, za nas policajti zacnu vyhanat z hlavnej na tuto nezjazdnu srandu. Skusim zajtra stavbyveducemu zavolat, co si o tom mysli. Miro k tej min. sirke potrebujes este odstupy 2x0,2m a asi aj niekde upratat chodcov.
14.07.2021 - 22:36:43
00
Držte si klobúky!
3,5-4,0m prevýšenie na chodníku, 11,2m výška hrebeňa od aktuálne zabetónovaných základov.

www.regionmalafatra.sk
15.07.2021 - 01:04:09
01
cron
keyboard_arrow_up