Ja nemam vlastnu skusenost, ale od dvoch ludi, ktori sice nemali karbonove modely, ale lacne zakladne hlinikove. Cenovky boli fakt nizke, nizsie ako za zakladne modely bikeov znamych znaciek, lenze na to bol aj velmi dobry dovod. Zdaleka nejde len o ram, aj ked tam by som sa bal tiez. Ide aj o zliatinu hlinika pouzitu na komponentoch, aj kvalita materialu malych gumovych a plastovych dielov, tolerancie niektorych spojov, pouzite loziska a tesnenia, antikoroznu ochranu skrutiek a inych ocelovych komponentov, dizajn (resp. skor absencia realneho dizajnu) geometrie ramu a jeho vlastnosti atd.
Jednoducho sa niekde setrit musi a setri sa najma na veciach, ktore nikto nepozna bez toho aby ten
bike rozobral a analyzoval alebo ho vlastnil aspon par tyzdnov a zazil sam prekvapka v podobe vydrateho zavit pedalu v kluke vyrobenej z plasteliny a vypaceny pedal, tesneni
vidlice z papiera, loziska bez tesnenia alebo s tesnenim s toleranciou ako keby tam ani ziadne nebolo a podobne... To su vsetko veci, ktore v e-shope ani nazivo pri novom bikeu s velmi lakavou cenovkou clovek nevidi bez rozoberania a skumania.
A ak chces karbonovy ram, tak by som povedal, ze nie si uplne nenarocny cyklista, ktory len chce obcas zajst par km po ceste a lesnom chodnicku rekreacnym tempom. A tak odporucam vyhnut sa takymto bicyklom. Lepsie mat kvazi-horsi hlinikovy, ale spolahlivy bike ako karbonovy zlepenec, ktory bude robit iba problemy, pripadne rovno odide do vecnych lovist kompletne. Riskovat by sa mozno oplatilo iba ak by si nasiel niekoho, kto ma presne model aky chces a da ruku do ohna za to, ze ten bike nema problemy a zaroven mu iba nestoji doma v sklenenej vitrinke...
Napis presne aj o ktory model mas zaujem. Ale ak cenovka je VELMI lakava v porovnani s inymi znackami, tak bez debaty ruky prec!