Zdravím bikeri,

Mám na Vás prosbu, jazdil som na 15ročnom bike po horách, všetko bolo oka až dokedy som sa nevysypal a nedolámal sa, preto som sa rozhodol, že je čas na zmenu, to znamená kúpa nového MTB. Chcel by som poradiť aký typ bike mám kúpiť. Nie som biker, čo jazdí len po asfalte, ale hlavne po horách, bývam pod kúsok od Javoriny - pohorie Bielych karpát. Jazdím prevažne lesné cesty a sem tam aj asfalt. Doteraz som jazdil na starom šrote, 26" kolesá, klasické brzdy, dokúpena bola akurát odpružená predná vidlica. Ročne najazdím okolo 1000km, nie som profík, nerobím downhill ani nič také, ale nie som ani začiatočník, preferujem kvalitu. Prosím o konkrétne navrhy aký typ bike kúpiť, určite tu máte všetci grču skúseností, rád si nechám poradiť.

ĎAKUJEM

Lukáš
31.08.2021 - 17:31:49
00
Ahoj,
Napis tvoje zakladne miery (vyska, inseam,...) kvoli aktualnej skladovej dostupnosti, ktora je velmi zla.
Ja ti doporucim najlepsi bajk v cene okolo 1000 v pomere cena/vybava, ktory je aktualne aj pomerne lahko dostupny:
https://www.decathlon.sk/mtb-rockrider-xc-120-eagle-id_8616936.html
31.08.2021 - 18:57:05
00
lesslukas Nad fat bike nerozmyslas? Servis minimalny, kolesa tlmia, mozes jazdit v piesku, v snehu ... A do 1000 sa zmestis.
01.09.2021 - 15:56:26
00
183cm meriam, // Fat bike asi nie, v zime nejazdim, ale dik za nazor.
Premyslal som nad tymto, je to srot?

https://bicykle.heureka.sk/kross-level-1_0-2021/#specifikacia/
01.09.2021 - 18:55:09
00
lesslukas Okolo priehrady staci, do lesa by som ho nebral.
01.09.2021 - 19:25:11
01
Nie je to srot. Jazdit sa da na vsetkom. Len si treba stanovit, za aku cenu chces bici kupit, co a ako jazdit/kam sa posunut. Bajky za 500 a za dvojnasobok su aj zodpovedajuco rozdielne.

Pokusim sa ti vypichnut hlavne rozdiely u tych dvoch (co som dal ja co si dal ty):
- hmotnost: 11,5kg VS 14kg - to je sakra rozdiel