Denne to vidim a pocujem v radiu kolko mali nadludia v autach nehod.
Keby si vynechal tuto vetu, kludne by som sa pod to ja podpisal. Nadludia, cestni pirati, tuneri, pretekari.... ako sa casto ludia zo vztahom k motosportu a vozidlu tituluju, su najmenej nehodova skupina populacie. Tiez to nie su typicki prekracovatelia povolenej rychlosti, ale ludia ktori presne vedia, kde je ich limit a limit ich auta a hlvne su vybaveny schopnostami o ktorych sa 99% motoristov ani len nesniva. Ked niekto z nich ide 2x tolko ako je povolene este stale ma ovela vacsiu bezpecnostnu rezervu, ako bezny motorista iduci podla predpisu. Je to ako porovnavat Bruniho s beznym cyklistom iducim po cyklotrase.
O tejto skupine v radiu nepocujes, problem su ludia co nevedia vyuzit potencial svojho auta ani na 10% ich pozornost je venovana krmeniu deti, telefonovanoiu, pocuvaniu sprav v radiu, debate s posadkou. A ked zistia, ze niekam nestihaju, bezmysleinkovite pridaju plyn. 100km/h idu cez dedinu aj mimo, cez den, v noci, za dazda aj za sucha do prehladnej aj neprehladnej zakruty, cez horizont,... nerozmyslaju, kto dalsi je na ceste okrem nich.... To su ti o ktorych pocujes denne v radiu. Ako moj sused co uz rozmlatil 3 auta, ale on jazdi podla predpisov... obcas 10 nad. Co z toho ked jeho pozornost a schopnosti nestacia ani na to. Preco ma este vodicke opravnenie ? Lebo vzdy trafil len srnu, strom, alebo zvodidlo ? Caka sa az trafi cyklistu ? Minuly tyzdren zrazil dalsi sused stlp od plota tu v areali kde je povoelenych 30km/h a na kolko ho ten stlp zastavil, isiel fakt tych 30. Tolko k tomu ako obmedzenie rychlosti pomoze. Jedno auto na ceste 2 prudova komunikacia nikde nikto uzavrety areal jasny den, on zrazi plot. Vraj sa mu smykol volant v zakrute.
"Denne to vidim a pocujem v radiu kolko mali nadludia v autach nehod."
Keby si vynechal tuto vetu, kludne by som sa pod to ja podpisal.Nadludia, cestni pirati, tuneri, pretekari.... ako sa casto ludia zo vztahom k motosportu a vozidlu tituluju, su najmenej nehodova skupina populacie.
Tak som to nemyslel,narazka bola vseobecne na tych vodicov,ktori nedodrziavaju predpisy.
Ja som to pochopil tak ako pises. Nic v zlom, len som agresivny na to ked niekto pise = medzi nedodrzovanie predpisov a nehodovost. To je tak zjednodusene, ze je to viac chybne, ako spravne. A to iste ked niekde vidim pomaly=bezpecne. Ano, obvikle mensia rychlost = mensie nasledky nehody, ale casto tym neumerne narasta pravdepodobneost vzniku nehody. Ale koncim OT.
Čo sa stane, keď cyklista na cyklotrase prekročí 25km/h? Lebo aj ty si zase skončil na 25km/h. To sa na nej nedá ísť rýchlejšie?
Dá... 25 km/hod. je rýchlosť, na ktorú sú projektované cyklochodníky - šírka (nie každý vie jazdiť rovno) a najmä zákruty. Je to rýchlosť, pri ktorej je jazda relatívne bezpečná. Vyššou rýchlosťou sa zvyšuje nebezpečenstvo - aj pre toho, čo ide rýchlejšie, aj pre toho pomalšieho, ktorého predbieha rýchlejší, aj pre toho, čo ide oproti.
Ak jazdíš po bratislavskej hrádzi, tak to nepoznáš, ale v Rakúsku, v Nemecku a aj inde sú kľukaté cyklochodníky, v pohode ideš 50 - 100 aj viac m v klesaní a na konci je pravouhlá zákruta, pričom za roh nevidíš. Rýchlosť 25 km/hod. je pre cyklistu v pohode, dá sa to prejsť aj rýchlejšie, ale pre bicyklistu je aj tých 25 len tak-tak, opatrný alebo priposratý pribrzdí na 15. Rovnako je to aj na ceste - niekto ide autom na kľukatej ceste 80 a bezpečne, iný 50 a nebezpečne. Na ceste je pritom tabuľa s obmedzenou rýchlosťou 60 km/hod.
V Nemecku pred vyše 20 rokmi najvyšší súd, ak sa dobre pamätám tak v Hesensku, rozhodol, že cyklista, ktorý bežne jazdí 30 km/hod a viac, nemá čo robiť na cyklochodníku, lebo je nebezpečenstvom nielen pre seba, aj pre iných používateľov cyklochodníka. A polícia musela vrátiť pokutu 20 mariek, ktorú udelila cyklistovi, pretože ho chytili a pokutovali na ceste, aj keď kúsok vedľa bol cyklochodník. Jeho kamarát fiškál to dotiahol až na najvyšší súd Hesenska a samozrejme, že polícia vrátila nielen pokutu, ale aj trovy konania a zákonnú odmenu právnemu zástupcovi.... Čo bolo oveľa viac ako tá pokuta. A policajti na základe tohto rozhodnutia prestali pokutovať cestných cyklistov za nepoužívanie cyklochodníkov. V celom Nemecku.
Vsetkym miestnym autickarom odporucam ist jazdit do Rakuska po ceste na biku aby zistili ako sa v civilizovanej krajine spravaju vodici k cyklistom. Odporucam aspon 30+ km od BA. Minimalizujete tak vplyv slovenskych polovodicov.
Scarinko, staci ist smerom na lasse ... alebo hocde za caka norisa. Tam slovenske auta nejazdia. A inak je pravda, vcera domaci aj ked brutal rychlo ale obiehali ma pomalu lavym kolesom v garate ... a ked ma obehlo jedno auto tesnejsie bol to poliak
No ano, ty mas z DNV tam blizsie. Ja skor juh jazdim. Ale to je jedno. Je to proste vidiet. Kolko krat uz mam aj nervy na tych rakusanov ze sa furt vezie za mnou a nechce predbiehat aj ked podla mna by uz mohol a ja koli tomu dupem ako kralik 😁
JoKo takže keď si to zosumarizujem. Takže cyklista, čo nedokáže jazdiť rovno sa bude trepať na cestu. Cyklista, čo nedokáže ísť viac ako 25km/h po cyklotrase, lebo je úzka chce jazdiť po ceste a preto je pre neho bezpečnejšie riskovať zrážku s autom ako cyklistom? Takže pre koho sú vlastne tie cyklotrasy? Som zistil, že pre ľudí, čo dokážu jazdiť viac ako 25km/h nie sú, lebo ich neučili používať brzdu v prípade potreby, tak isto nie sú ani pre ľudí, ktorý nemajú dostatočné schopnosti ísť rovno.
A ja som bol vždy v tom, že jazdec/šofér je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad.
Odporúčať cyklistom, aby jazdili "defenzívne", teda 1,5m od kraja cesty, zároveň prikázať vodičom, aby museli dodržať 1,5m odstup, zrušiť povinnosť cyklistom, aby museli použiť paralelnú cyklotrasu... Škoda, že nacisti pri ústupe vyhodili v Birkenau tie plynové komory a krematória do povetria. Ako by sa dnes hodili na tých motoristov!
Ja málo horších vecí, ako dav ľudí, ktorí nedokážu spacifikovať psychotikov vo vlastnom tábore, ale nechajú ich vyhrotiť intoleranciu a nenávisť k "tým druhým".
Ako šofér by som najradšej bral niektorým vodičáky a v istých prípadoch zabavoval autá. Ako cyklista by som niektorým cyklistom zabavoval bicykle a dával doživotné zákazy činnosti. Stále viac mám pocit, že normálni ľudia sa ocitli v zemi nikoho, kdesi medzi zákopmi tých motoristov, čo kolektívne nenávidia cyklistov a cyklistov, čo kolektívne nenávidia motoristov (vrátane tých na e-bajkoch).
ja co sledujem tak su vodici a polovodici, priapadne aj nevodici a potom su tiez cyklisti a ludia jazdiaci na bicykli a tieto dve kategorie by nemali byt posudzovane rovnako.
Porovnavat napr Imra alebo Cepa s lojzom z hornej dolnej iduceho z krcmy na vrzgajucej ukrajine je ako porovnavat Schumachera na ferrari s Ďurom na traktore.
Jaroh Prosím ten zákon, čo explicitne hovorí, že pokiaľ je cyklotrasa/cykloceste vedľa klasickej cesty pre autá, tak cyklista ju musí využiť a nesmie ísť po ceste. Ďakujem.
ide o toho isteho cloveka v iny den. Ked ide autom nadava na cyklistov, ked ide na biku na vodicov aut a chodcov, a ked ide peso opat na vsetkych ostatnych.
este dobre ze si tu rovno nenapisal aj jeho meno a neoznacil nick, dostal by si vynadane
To blokovanie tranzitnej dopravy rekreujucimi cyklistami dopadne jednoducho. Zakazu im na tych cestach jazdit. A tak to bude spravne. Otazka len je, ako velmi si fanaticki nadludia naseru do svojho hniezda a ci si vybojuju rovno plosny zakaz, alebo sa niekomu bude chciet osadzat zakazove znacky len na vybranych usekoch. Smelo do toho.
Ak by sa v autoskolach vyucovalo ako sa ma a ak by soferi jazdili ohladuplnejsie k cyklistom (chodcom,bezcom,ludi s karickami na krajnici atd. a aj voci sebe),tak by sa nejakych 1,5m vobec nemuselo riesit.
Vsetkym miestnym autickarom odporucam ist jazdit do Rakuska po ceste na biku aby zistili ako sa v civilizovanej krajine spravaju vodici k cyklistom. Odporucam aspon 30+ km od BA. Minimalizujete tak vplyv slovenskych polovodicov.
Jazdia rakúsky cyklisti v Rakúsku na červenú?
Treba si všímať aj "ako sa v civilizovanej krajine správajú cyklisti k vodičom" - a tam je pes zakopaný. Svet nie je čierno-biely.
Hovorí sa tomu selektivna slepota (bez irónie). Postav sa v Salzburgu, Linzi či inom nejakom meste a sleduj to. Ja si takéto veci všímam dlhodobo, choroba z povolania . Je to podobne ako u nás.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Keby si vynechal tuto vetu, kludne by som sa pod to ja podpisal. Nadludia, cestni pirati, tuneri, pretekari.... ako sa casto ludia zo vztahom k motosportu a vozidlu tituluju, su najmenej nehodova skupina populacie. Tiez to nie su typicki prekracovatelia povolenej rychlosti, ale ludia ktori presne vedia, kde je ich limit a limit ich auta a hlvne su vybaveny schopnostami o ktorych sa 99% motoristov ani len nesniva. Ked niekto z nich ide 2x tolko ako je povolene este stale ma ovela vacsiu bezpecnostnu rezervu, ako bezny motorista iduci podla predpisu. Je to ako porovnavat Bruniho s beznym cyklistom iducim po cyklotrase.
O tejto skupine v radiu nepocujes, problem su ludia co nevedia vyuzit potencial svojho auta ani na 10% ich pozornost je venovana krmeniu deti, telefonovanoiu, pocuvaniu sprav v radiu, debate s posadkou. A ked zistia, ze niekam nestihaju, bezmysleinkovite pridaju plyn. 100km/h idu cez dedinu aj mimo, cez den, v noci, za dazda aj za sucha do prehladnej aj neprehladnej zakruty, cez horizont,... nerozmyslaju, kto dalsi je na ceste okrem nich.... To su ti o ktorych pocujes denne v radiu. Ako moj sused co uz rozmlatil 3 auta, ale on jazdi podla predpisov... obcas 10 nad. Co z toho ked jeho pozornost a schopnosti nestacia ani na to. Preco ma este vodicke opravnenie ? Lebo vzdy trafil len srnu, strom, alebo zvodidlo ? Caka sa az trafi cyklistu ? Minuly tyzdren zrazil dalsi sused stlp od plota tu v areali kde je povoelenych 30km/h a na kolko ho ten stlp zastavil, isiel fakt tych 30. Tolko k tomu ako obmedzenie rychlosti pomoze. Jedno auto na ceste 2 prudova komunikacia nikde nikto uzavrety areal jasny den, on zrazi plot. Vraj sa mu smykol volant v zakrute.
Keby si vynechal tuto vetu, kludne by som sa pod to ja podpisal.Nadludia, cestni pirati, tuneri, pretekari.... ako sa casto ludia zo vztahom k motosportu a vozidlu tituluju, su najmenej nehodova skupina populacie.
Tak som to nemyslel,narazka bola vseobecne na tych vodicov,ktori nedodrziavaju predpisy.
Dá... 25 km/hod. je rýchlosť, na ktorú sú projektované cyklochodníky - šírka (nie každý vie jazdiť rovno) a najmä zákruty. Je to rýchlosť, pri ktorej je jazda relatívne bezpečná. Vyššou rýchlosťou sa zvyšuje nebezpečenstvo - aj pre toho, čo ide rýchlejšie, aj pre toho pomalšieho, ktorého predbieha rýchlejší, aj pre toho, čo ide oproti.
Ak jazdíš po bratislavskej hrádzi, tak to nepoznáš, ale v Rakúsku, v Nemecku a aj inde sú kľukaté cyklochodníky, v pohode ideš 50 - 100 aj viac m v klesaní a na konci je pravouhlá zákruta, pričom za roh nevidíš. Rýchlosť 25 km/hod. je pre cyklistu v pohode, dá sa to prejsť aj rýchlejšie, ale pre bicyklistu je aj tých 25 len tak-tak, opatrný alebo priposratý pribrzdí na 15. Rovnako je to aj na ceste - niekto ide autom na kľukatej ceste 80 a bezpečne, iný 50 a nebezpečne. Na ceste je pritom tabuľa s obmedzenou rýchlosťou 60 km/hod.
V Nemecku pred vyše 20 rokmi najvyšší súd, ak sa dobre pamätám tak v Hesensku, rozhodol, že cyklista, ktorý bežne jazdí 30 km/hod a viac, nemá čo robiť na cyklochodníku, lebo je nebezpečenstvom nielen pre seba, aj pre iných používateľov cyklochodníka. A polícia musela vrátiť pokutu 20 mariek, ktorú udelila cyklistovi, pretože ho chytili a pokutovali na ceste, aj keď kúsok vedľa bol cyklochodník. Jeho kamarát fiškál to dotiahol až na najvyšší súd Hesenska a samozrejme, že polícia vrátila nielen pokutu, ale aj trovy konania a zákonnú odmenu právnemu zástupcovi.... Čo bolo oveľa viac ako tá pokuta. A policajti na základe tohto rozhodnutia prestali pokutovať cestných cyklistov za nepoužívanie cyklochodníkov. V celom Nemecku.
A ja som bol vždy v tom, že jazdec/šofér je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad.
Prikazuje.
Najprv si naštuduj legislatívu a potom vypisuj na internety.
Čau.
P.S. A chceme sa pokúsiť zrušiť tú povinnosť, lebo je nezmyselná.
Ja málo horších vecí, ako dav ľudí, ktorí nedokážu spacifikovať psychotikov vo vlastnom tábore, ale nechajú ich vyhrotiť intoleranciu a nenávisť k "tým druhým".
Ako šofér by som najradšej bral niektorým vodičáky a v istých prípadoch zabavoval autá. Ako cyklista by som niektorým cyklistom zabavoval bicykle a dával doživotné zákazy činnosti. Stále viac mám pocit, že normálni ľudia sa ocitli v zemi nikoho, kdesi medzi zákopmi tých motoristov, čo kolektívne nenávidia cyklistov a cyklistov, čo kolektívne nenávidia motoristov (vrátane tých na e-bajkoch).
Porovnavat napr Imra alebo Cepa s lojzom z hornej dolnej iduceho z krcmy na vrzgajucej ukrajine je ako porovnavat Schumachera na ferrari s Ďurom na traktore.
To blokovanie tranzitnej dopravy rekreujucimi cyklistami dopadne jednoducho. Zakazu im na tych cestach jazdit. A tak to bude spravne. Otazka len je, ako velmi si fanaticki nadludia naseru do svojho hniezda a ci si vybojuju rovno plosny zakaz, alebo sa niekomu bude chciet osadzat zakazove znacky len na vybranych usekoch. Smelo do toho.
Jazdia rakúsky cyklisti v Rakúsku na červenú?
Treba si všímať aj "ako sa v civilizovanej krajine správajú cyklisti k vodičom" - a tam je pes zakopaný. Svet nie je čierno-biely.
Áno, zhruba tak isto ako u nás.