JOLI hneď v prvých vetách ste ospravenili porušovanie predpisov, keď cyklista jazdí po chodníku.
Vyberiem vám pár hlavných bodov z diskusií, čo sa najčastejšie opakovali, prečo ľudia tade jazdiť nebudú a upozorňujem, nikto z nich sa nesťažoval na to, že tam je tá prídlažba a že kvôli tomu tade nevie jazdiť:
1) jazdím iba po chodníku, na ceste ma chcú zabiť. Kto sa bojí, nech nejde do lesa. Prečo ja ako chodec sa mám nechať ohrozovať cyklistom na chodníku?
2) chcem jazdiť 40km/h a budú tam pomalý cyklisti a budem musieť spomaľovať. Pôjdem po ceste/chodníku
3) chcem jazdiť 40km/h a ľudia budú vystupovať z áut rovno mne do cesty, volím cestu/chodník. Pre bod 2) a 3) platí to jazde primeranou rýchlosťou, predvídať atď
4) zle parkujúce autá (tak budem volať políciu, že zle parkujú), teda zase cesta/chodník

Aj keby to bolo podľa normy, 4/5 cyklistov to odmietajú používať. Zvyšok s tým nemá problém, ani za súčasného stavu. A ten zvyšok je ten, ktorý nemá problém dodržiavať pravidlá pri jazde na bicykli. Jedinou chybou je tá prídlažba, ale vôbec nikoho neohrozuje, ani neobmedzuje ani nebráni v užívaní.
13.10.2021 - 12:22:49
00
Jano1987 napísal:
JOLI hneď v prvých vetách ste ospravenili porušovanie predpisov, keď cyklista jazdí po chodníku.
Vyberiem vám pár hlavných bodov z diskusií, čo sa najčastejšie opakovali, prečo ľudia tade jazdiť nebudú a upozorňujem, nikto z nich sa nesťažoval na to, že tam je tá prídlažba a že kvôli tomu tade nevie jazdiť:
1) jazdím iba po chodníku, na ceste ma chcú zabiť. Kto sa bojí, nech nejde do lesa. Prečo ja ako chodec sa mám nechať ohrozovať cyklistom na chodníku?
2) chcem jazdiť 40km/h a budú tam pomalý cyklisti a budem musieť spomaľovať. Pôjdem po ceste/chodníku
3) chcem jazdiť 40km/h a ľudia budú vystupovať z áut rovno mne do cesty, volím cestu/chodník. Pre bod 2) a 3) platí to jazde primeranou rýchlosťou, predvídať atď
4) zle parkujúce autá (tak budem volať políciu, že zle parkujú), teda zase cesta/chodník

Aj keby to bolo podľa normy, 4/5 cyklistov to odmietajú používať. Zvyšok s tým nemá problém, ani za súčasného stavu. A ten zvyšok je ten, ktorý nemá problém dodržiavať pravidlá pri jazde na bicykli. Jedinou chybou je tá prídlažba, ale vôbec nikoho neohrozuje, ani neobmedzuje ani nebráni v užívaní.


Nevymýšľaj si a nevkladaj mi do úst niečo čo som nenapísal. Písal, som, že ľudia čo jazdia po chodníkoch tak budú jazdiť naďalej, lebo im nevyhovuje žiadne riešenie cyklopruhu na vozovke. Lebo oni proste po ceste nebudú jazdiť. To je všetko čo som k týmto ľuďom napísal a ešte som pridal, že cesta je pre nich ortieľ smrti. Už z toho ti mohlo dôjsť, že tých ľudí pokladám za totálnych sraľov a ignorantov. A že ja nejazdím vždy po cykloceste, alebo inom paškvile, ktorý tú samospráva vybudovala a buduje je môj problém. Radšej bude na tom bicykli obmedzovať vodičov áut, ako chodcov. Ak by ten cyklopruh mal tých stanovených 1,2 m bez prídlažby tak sa dá hovoriť o bezpečnom cyklopruhu. Lebo ani ten ochranný pás pre dvere nemá dostatočnú šírku a dvere vozidla pri plnom otvorení ho presahujú. Takže na 120 cm cyklopruhu mám oveľa väčšie možnosti ísť viac vpravo aby mi ostal dostatočný bezpečnostný odstup od parkujúcich vozidiel a zároveň sa nedostanem na nerovný povrch dlažby, ktorý je pri jazde a vyššej rýchlosti dosť nekomfortný a dovolím si tvrdiť, že aj nebezpečný. Ak je to také funny, tak prečo rovno nerobia z kamenných kociek cyklopruhy. No asi preto, že je to dosť nekomfortné pre jazdu a to nehovorím o korčuliaroch a kolobečkároch, ktorý tú stabilitu majú ešte krehkejšiu. Mňa nezaujímajú názory, kto, čo, prečo a z akého iného dôvodu bude alebo nebude využívať cyklopruh. Túto tému som tu otvoril hlavne kvôli tomu, že pri budovaní cykloinfraštruktúry nie sú zodpovedné osoby ani natoľko skúsené, že si nevedia ustrážiť ani projekt a následnú realizáciu a tým pádom nedodržujú dané normy pre realizáciu cyklopruhov. A tu som akurát tak dostal odpoveď, že vlastne môžem byť rád, že sa tam niečo vybudovalo, čo tu otravujem s nejakým dodržiavaním noriem.
13.10.2021 - 12:52:59
01
Ďakujem za odpoveď, akurát ste potvrdil, že aj keby to bolo podľa normy, tak tade nepôjdete, lebo ani 75cm ochranný pás medzi parkovacím miestom a cyklopruhom nie je dostatočný. A vlastne všetko, čo vám nevyhovuje, aj keď to je podľa normy nestojí za použitie a pôjdete ako uznáte za vhodné. Tým pádom je zbytočné čokoľvek budovať.
13.10.2021 - 14:02:30
00
Čo si zase domýšľaš? Kde som potvrdil, že radšej pôjdem po ceste ako po cyklopruhu. Keď raz niečo nie je podľa noriem, tak sa to nemôže pokladať za to na čo to má primárne slúžiť. To potom aj diaľnice môžeme stavať bez noriem. Odrazu sa ti zúži odstavný pruh, že polovicou osobného vozidla budeš pretŕčať do jazdného pruhu, alebo rozpätie medzi piliermi nadjazdu bude také malé, že bude musieť zaniknúť ľavý jazdný pruh. To pri predchádzaní určite ocení veľa vodičov. Takúto diaľnicu by si určite uvítal s otvorenou náručou.
13.10.2021 - 14:15:30
02
Magistrát sa vyjadril, že tá široká prídlažba v cyklopruhu na Vajnorskej nie je úmysel, ale chyba v koordinácii.
V opačnom smere už to bude dvojkocková prídlažba.
Vajnorská sa bude o pár rokov rekonštruovať od fasády po fasádu a tam by už cyklo malo byť riešené separovanou cyklotrasou.
13.10.2021 - 20:34:38
00
Pri rýchlosti ako magistrát dokáže pripravovať projekty rekonštrukcií radiál tam bude tento stav tak 10 rokov. Ďalšia vec je nezmysel robiť na takejto ulici segregovanú cyklotrasu. Toto usporiadanie čo je je v poriadku, akurát tam treba dať lepšiu ochranu cyklistom a teda aj šírku cyklopruhu podľa noriem. Môžu to fyzicky ešte oddeliť tými polozapustenými obrubníkmi, ako to urobili na Páričkovej akurát na Vajnorskej bude smerovo rozdelená premávka cyklistova ako je to teraz. Nakoniec projekt rekonštrukcie Vajnorskej mimo električkovú trať aj s cyklopruhmi je už na svete od roku 1993. Takže toto čo realizovali nie je nič, že "vau", ale jednoducho iba niečo s čím sa rátalo už 18 rokov. Akurát to dovrzali. Ale to je už na inú tému čo všetko tím Vallo dovrzal čoho sa chytil.
14.10.2021 - 08:20:43
00
tr3mp napísal:
https://cyklokoalicia.sk/cyklokoalicia/

Problémy MTBikerov, zákona o lesoch a pod. mi do tejto náplne úplne nesedia. Prečo práve Cyklokoalícia a nie nejaké združenie horských cyklistov či cykloturistov?

Ano mudro pises, len problem je ze cyklokoalicia operuje cislami kde zaratava do ludi ktorych zastupuje vsetko co ma dve kolesa. Keby napisali, ze zastupuju len komuterov, tak by sa ich pomyslene rady cyklistov zredukovali na 1/100 ak nie 1/1000. Cize ak uz hadzu vsetkych cyklistov do jedneho vreca a nerozlisuju v argumentacii a statistikach, tak nech urobia nieco aj pre tych zvysnuch 99.9% co nemaju bike na dopravu, ale pre zabavu.
14.10.2021 - 13:10:07
01
Gusto0 napísal:
zacalo sa tu stym pohybom v lese - nieco som uz okrajom pocul - vedel by tu niekto zhrnut co sa to vlastne chysta?


Neviem o tom ze sa nieco pripravuje, viem le nze sucastny stav umoznuje velmi pestry vuklad. Co je na jednej strane lepsie ako by bol priamo proti mtbikerom a jednoznacny, na druhej strane to vytvara velke mnozstvo konfliktov v pripade protichodnych vykladov. Jedne extrem je ze ked na turistickej znacke zrazis v II. stupni hada tak mozes skoncit vo vazbe za usmrtenie chcraneho zivocicha z nedbanlivosti lebo siu bol nikde kde si nemal byt na biku. Druhy extrem je, ze si sucastnu legislativu vykladaju tak, ze v II. stupni mozes jazdit kadialkolvek bez ohladu na sirku a stav chodnika cesty, jedine nesmies jazdit volnym lesom. No a potom vsetko medzi tym. Vysie stupne ochrany nerieim v III. az V. je vyrzne obmedzneie cyklistiky na mieste IMHO.
14.10.2021 - 13:23:02
00
Kenai napísal:
Ano mudro pises, len problem je ze cyklokoalicia operuje cislami kde zaratava do ludi ktorych zastupuje vsetko co ma dve kolesa.


Vieš dať príklad vyjadrenia, kde sa takýmto spôsobom operuje s číslami?
14.10.2021 - 17:56:16
01
JOLI napísal:
Pri rýchlosti ako magistrát dokáže pripravovať projekty rekonštrukcií radiál tam bude tento stav tak 10 rokov. Ďalšia vec je nezmysel robiť na takejto ulici segregovanú cyklotrasu. Toto usporiadanie čo je je v poriadku, akurát tam treba dať lepšiu ochranu cyklistom a teda aj šírku cyklopruhu podľa noriem. Môžu to fyzicky ešte oddeliť tými polozapustenými obrubníkmi, ako to urobili na Páričkovej akurát na Vajnorskej bude smerovo rozdelená premávka cyklistova ako je to teraz. Nakoniec projekt rekonštrukcie Vajnorskej mimo električkovú trať aj s cyklopruhmi je už na svete od roku 1993. Takže toto čo realizovali nie je nič, že "vau", ale jednoducho iba niečo s čím sa rátalo už 18 rokov. Akurát to dovrzali. Ale to je už na inú tému čo všetko tím Vallo dovrzal čoho sa chytil.


Drobnost, výpočtová (i ked neviem overit, ze 1993 je spravny datum): nie je odvtedy 18 ale 28 rokov ;(
14.10.2021 - 21:18:08
00
Marli napísal:
Drobnost, výpočtová (i ked neviem overit, ze 1993 je spravny datum): nie je odvtedy 18 ale 28 rokov ;(

Letí to.
15.10.2021 - 10:19:58
00
tr3mp napísal:
Vieš dať príklad vyjadrenia, kde sa takýmto spôsobom operuje s číslami?

Ked hovori cyklokoalicia o zastupovani zaujmov cyklistov mysli tym aj moje zaujmy ? Som podla cyklokoalicie cyklista ?
15.10.2021 - 12:23:52
00
Nie, si batôžkár... Maximálne cykloturista
15.10.2021 - 14:11:44
10
Hmm asi nie, Cykloturista rozhodne nie som. Ale ked sa da vybavujem veci po meste na biku radsej ako autom. Ale nemam na ziadnom biku kosik na tulipany, nemam fixku, jazdim v likre, alebo v chranicoch zaujima ma priemerka, nosim vzdy prilbu (to bude asi hlavny diskvalifikacny dovod), nepozivam alkohol na vyjazdoch. Cize asi si budem musiet najst inu organizaciu. Potom sa ntlaca otazka, kto je vlastne ten, cyklista koho zaujmi haji cyklokolaicia ? Ako pise scarinko comuter na duch biku a hipster na fixke ? Alebo dokonca imaginarny, radovy, obcan co hodi kluce od auta do kanala a kupi si cargo bike ?
Niet divu, ze tu citam tolko staznosti na ich pracu, ved vlastne ignoruju drvivu vacsinu cyklistov. Asi by mali pouvazovat nad zmenou nazvu na nieco menej zavadezajuce. OZ comuterov a hipsterov slovenka ....

Druha zasadna otazka je potom, kto zastupuje zaujmy cyklistov sportovcov. Napriec spektrom od casovkarov po DH, od rekreacnych po amaterskych pretekarov? Ak nikto, tak sa niet co cudovat, ze legislativa vyzera ako vyzera. Zadupu nas do zeme polovnici a turisti.

A posledna uvaha, byva dobrym zvykom, ze ten kto zije z penazi danej skupiny sa usiluje o jej well-being. Mozno by sme sa mali v tomot smere obratit na velke siete cykloobchodov, alebo internetove portaly, ktore maju mienkotvornu funkciu. Urcite by mohli cast vynosov investovat do lobinku za zaujmy skuiny ktora ich zivi a tym podporit jej rozkvet a nasledne si tak zvysit trzby.
15.10.2021 - 14:37:12
02
Kenai napísal:
Potom sa ntlaca otazka, kto je vlastne ten, cyklista koho zaujmi haji cyklokolaicia ?


No, jednak sa natíska odpoveď, že na Slovensku je predsa len o trochu viac cyklistov, ako je Kenai, Scarinko či Jano1987 a tak, ako Cyklokoalícia svojim aktivitami či názormi vyvoláva u značnej skupiny ľudí pohoršenie, tak isto ju značná skupina ľudí podporuje. Netrúfam si povedať, ktorý tábor je väčší, ale je faktom, že Cyklokoalícia je schopná povinných 500 podpisov pod hromadné pripomienky zohnať večer doslova za 3-4 hodiny, čo dokáže iba máloktorý subjekt.

Lenže podstata je v inom. Združenie občanov môže existovať nielen preto, aby hájilo záujmy svojich členov alebo podporovateľov, ale aj preto, aby sa snažilo dosiahnuť veci, ktoré pokladá za dôležité. Ja vnímam Cyklokoalíciu práve v tej polohe - snažia sa, aby čo najviac ľudí začalo na dopravu používať bicykel. Nie ich členovia či podporovatelia, ale všeobecne populácia Slovenska. No a majú na toto azda nejaký plán či stratégiu, skrátka postup, ktorým idú. Patrí k tomu napríklad kampaň Do školy na bicykli či pripomienkovanie stavebných projektov, aby mysleli na nemotorových účastníkov premávky a patrí k tomu aj snaha o lepšiu legislatívu, ktorá bude tento cieľ umožňovať a podporovať.
15.10.2021 - 18:52:28
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up