Len pre zaznam k poslednej teme. Mavic Crossride FTS-X 26" zadne koleso s 24 spicmi 2x krizenymi bez prepletenia. V zatackach a pri dupani zo sedla praskot v kolese. Typol som rozhaseny vyplet, ale koleso nemalo ani osmu ani vajce. Naboj sa zdal tiez poriadku, podla majitela (lahka diecina) malo sotva 1500km po asfalte. Premeral som napnutie vypletu a bolo to uplne rozhadzane. Odchylka aj 40% na jednej strane. Na ko,ko koleso nikto nikdy necentroval a nehadzalo, mam za to ze to tak fasa postavfili v mavic. Tak namiesto doladovania co uz bolo aj tak na prd urobene som to cele preplietol na novo. A pri tej prilezitosti som urobil vyplet nie len krieny, ale je prepleteny (s dotikom na krizeni). Pomohlo, od vtedy je koleso ticho. Dievcina vysmiata.
21.10.2021 - 18:23:12
01
Musím sa naučiť vypletať kolesa, nech za mnou chodia ľahké dievčiny 😂


Naposledy upravil volodaj dňa 21.10.2021 - 19:20:07, celkovo upravené 1 krát.

21.10.2021 - 18:34:26
06
jj, odporucam a ak nebudu chodit budes mat aspon cim travit dlehe zimne vecery. ;-)
21.10.2021 - 18:58:21
04
Ahoj.Je bežná vec ze niektorý výrobca ramov(u mňa sa jedná o cannondale) ma zadnú stavbu zuhlovanu tak ze výplet sa nerobí standarne podľa šablóny? Myslím že nieje rovnaká vzdialenosť koncov náboja od rafiku?Z tým ze pätky mam ôk sú rovnobežne, karbónový rám Fsi.


Naposledy upravil Peter0608 dňa 15.11.2021 - 18:26:06, celkovo upravené 1 krát.

15.11.2021 - 18:13:06
00
Úplne bežné to nie je, Cannondale je s tým skôr výnimka.
15.11.2021 - 18:24:17
02
Ten co mi to výpletal mi vravel ze už sa s tým stretol u cannondale nejakého gravelu
15.11.2021 - 18:27:31
00
Hej, kamoš to zabudol spomenúť servisákovi tak sa muselo prepletať. Neviem, či to má až taký prínos, keď to skoro nikto okrem nich nerobí.
15.11.2021 - 18:33:12
01
no maju to vyosené aby bol výplet rovnomernejšie napnutý. myslím že maju stranu kazety vysunutú...ak ma pamäť neklame.... robili si na tom ja marketing
15.11.2021 - 18:37:37
11
Áno je to tak. Keď tam dám koleso z iného biku tak je ráfik na strane kazety bližšie k rámu.
15.11.2021 - 18:44:37
00
Vyhoda to urcite je, ale este vacsia vyhoda by bola, keby to tak robili vsetci, aby kolesa pasovali.
15.11.2021 - 20:06:34
03
aj Cannondale aj Liteville :P
Povedal by som, ze je to pokracovanie vyvoja Boostu. Zo 142 sa preslo na 148 kvoli pevnosti vypletu a FSI alebo EVO6 dalej len vystredi koleso, aby dlzka spic oboch stran sa co najviac vyrovnala.

Prílohy:

boost-evo6-naben-standard-6.jpg
boost-evo6-naben-standard-6.jpg 81.77 KiB thumb_up1thumb_down

15.11.2021 - 21:58:10
02
Len pre zaujimavost dodam, ze rovnaky efekt sa dosahuje pouzitim asymetrickeho rafika. Vyhodou je, ze mate rovnomerny vyplet aj vpredu a kolesa mozte pouzit napriec ramami roznych znaciek.
16.11.2021 - 06:43:36
11
Rovnaký efekt?
Konštruktérom Ide o asymetrickú zadnú stavbu, rovnaké napnutie výpletu je len sprievodný jav.
16.11.2021 - 07:29:29
00
Nie je to ziadny sprievodny jav. Zvysena tuhost zadneho kolesa zabezpecena rovnomernejsim vypletom je jednym z dovodov pouzitia asymetrickej zadnej stavby.
16.11.2021 - 12:13:06
00
Dudo napísal:
aj Cannondale aj Liteville :P
Povedal by som, ze je to pokracovanie vyvoja Boostu. Zo 142 sa preslo na 148 kvoli pevnosti vypletu a FSI alebo EVO6 dalej len vystredi koleso, aby dlzka spic oboch stran sa co najviac vyrovnala.


Ono by to bolo cele jednoduchsie keby sme nemali 12 rychlostne kazety. Cim viac pastorkov tym vacsi problem. Naozaj ma zaujima kam sa vyberie bike priemysel z tejto slepej ulicky. Byd budeme mat zadnu stavbu ako fatbike a Q faktor ani nechcem vediet. Alebo retaz o sirke 3mm a pastorky hrube 1.5mm ? Riesenie by bol nejaky BB s vnutornym radenim aspon 2 rychlosti aby sme mohli ist naspat na uplne postacujucich 2x9.
16.11.2021 - 18:46:40
01
keyboard_arrow_up