Kategórie
Bike-techHmotnosti MTB komponentov a doplnkov # MTB # výmena dielov # upgrade # výbava # skúsenosti # poradenstvo # hmotnosť # náhradné diely
posledný komentár: 2. 10. 2014 o 9:44
-11% Truvativ Atmos 7K riadidlá, Ø-31.8 mm/760 mm, zdvih 10 mm
70,99 €
-11%
MOC 88,99 €
Akcia -15% FORCE Team Ultra Light MTB riadidlá, Ø-31.8 mm / 760 mm, karbón
108 €
-15%
MOC 149 €
-17% Truvativ Hussefelt Comp riadidlá, Ø-31.8 mm/700 mm, zdvih 20 mm
24,90 €
-17%
MOC 37,99 €
-10% PRO LT MTB HIGH RISE riadidlá, Ø-31.8 mm/740 mm, zdvih 40 mm
38,90 €
-10%
MOC 51,99 €
savings Shimano PD-ES600 nášľapné pedále, jednostranné+zar. SM-SH51
57,99 €
savings
MOC 98,99 €
-10% Leatt CeraMAG Endurance 8.0 Clip-in nášľapné pedále, cera grey
251 €
-10%
MOC 279 €
Akcia savings Shimano SPD PD-M505 nášľapné pedále, strieborná
35,99 €
savings
MOC 52,99 €
-15% Shimano PD-M540 nášľapné pedále + zar. SM-SH51, strieborná
78,99 €
-15%
MOC 92,99 €
savings Shimano PD-ED500 nášľapné pedále s klietkou + zarážky SM-SH56
29,99 €
savings
MOC 60,99 €
-10% Leatt CeraMAG Gravity 8.0 Clip-in nášľapné/platformové pedále, CeraGrey
251 €
-10%
MOC 279 €
(hmotnost s Tubeless ventilmi - cca.12g)
vybral som 2 a usetril tym 24.68g a prifukol vidlu o 20psi. som zvedavy na prejav a ci si s novym setupom budem rozumiet
rozdiel bude asi v tom ze namiesto kaliskovanych X432 (X1700) zapletaju nekaliskovane XR391 (XR1700)...
vybral som 2 a usetril tym 24.68g a prifukol vidlu o 20psi. som zvedavy na prejav a ci si s novym setupom budem rozumiet
Obávam sa, že tých necelých 25g nebude stáť za to. Ale vyskúšaj a uvidíš. Vidla bude menej citlivá na malé nerovnosti a taktiež menej progresívna. Pôjde ľahko do zdvihu a pri jazde dole kopcom sa bude ľahšie zanárať do plného zdvihu. Pri jazde z kopca je naopak žiadúce, aby bola vidla progresívna zostala pokiaľ možno čo najviac hore, t.j. zostával čo najväčší použiteľný zdvih. Čím viac je vidla ponorená tým sa aj mení hlavový uhol na strmší (1cm = 0,5°).
u oboch je DT350, len u XR dali 36z rapkačik. u tých novších u starých na foto bude asi ešte 18z
Ved preto ju zaroven aj prifukol. Nizsia progresivita pri 100mm podla mna nebude az taky problem ak nebude davat pri najvacsich dropoch, ktore s tym jazdi, dorazy.
može ale ak bola sida ladená na závody a skoky, šla tak do pol zvihu pri normalnom jazdení. čo je pomože, aj nemusí ako píšeš, podla mojich pozorovaní na foxe 2 pri 12Okach a Side 21 mám tiež 2..
Bezna vec pri SID-e (ja mam jeden token) ked ides zjazd po zvaznici.
potom je tam aspekt toho, ze tokeny znizuju objem vzduchovej komory, co neviem ci je uplne ziaduce, resp. ak je, tak potom by jazdili vsetci vidly plne tokenov (co mozno jazdia, neviem s kolko tokenmi sa dodavaju vidlice z tovarni) alebo by sa mohli rovno vyrabat so zmensenymi vzduchovymi komorami.. neviem a mozno je ten objem jedno.
SIDA 35 120 jazdí, k velkej spokojnosti......
potom je tam aspekt toho, ze tokeny znizuju objem vzduchovej komory, co neviem ci je uplne ziaduce, resp. ak je, tak potom by jazdili vsetci vidly plne tokenov (co mozno jazdia, neviem s kolko tokenmi sa dodavaju vidlice z tovarni) alebo by sa mohli rovno vyrabat so zmensenymi vzduchovymi komorami.. neviem a mozno je ten objem jedno.
Rovnakú vidlicu používajú bajkerky, ktoré vážia 35kg a aj bajkeri s 90kg. Vidlica má iba jednu vzduchovú komoru. Tokeny slúžia na zníženie objemu a zvýšenie progresivity pre ťažších alebo agresívnejšie jazdiacich bajkerov a pretekárov. Vidlice majú od výroby namontované zvyčajne 3 tokeny a v krabici býva potom pribalený zvyšok myslím, že do celkového počtu 5 alebo 6ks.
Kate Courtney (52kg)
Fork: RockShox SID SL Ultimate, 100mm (69psi, two tokens)
https://www.pinkbike.com/news/bike-check-kate-courtneys-scott-scale-albstadt-xc-world-cup-2021.html
nejaké info: https://www.bird.bike/2016/09/30/tech-talk-tuning-air-forks-with-tokens/
https://www.singletracks.com/mtb-gear/how-a-volume-spacer-changes-your-mountain-bikes-suspension/
tazsi jazdec nie som, agresivnejsich xc-karov od seba tiez poznam, tak uvidim.
ten predchadzajuci post som nenaformuloval najstastnesie, skor ma zaujimalo aky je tradeoff medzi vela tokenmi a prejavom vidly. lebo ak by viac znamenalo lepsie en bloc, tak by to tak potom jazdil kazdy, len by si podfukol vidlu na svoj sag a mal by ju supercitlivu na zaciatku a progresivnu ku koncu zdvihu.
ale po branomelisovej odpovedi uz asi chapem preco sa pouziva aj menej ako tie 3 factory tokeny.
Vidlicu vždy nastavuješ na sag.
Tokeny pridávaš, alebo uberáš, aby si išiel do celého zdvihu a zároveň nedával dorazy.