Bol to doplňujúci poslanecký návrh, asi to nie je na parlamentnej stránke.
25.11.2021 - 13:34:10
00
mam strach ze Polsky kamionista nas bude obiehat 1,5m :D aj ked mu oproti nic nejde obiehaju ako chu-ji, nejaky novy zakon ma on na haku. vseobecne si myslim ze sa nezmeni vobec nic. blbci ta budu stale lizat a slusny vodic pojde daleko on cyklistu vzdy, nepotrebuje na to zakon


Naposledy upravil Hack3r dňa 25.11.2021 - 13:42:49, celkovo upravené 1 krát.

25.11.2021 - 13:41:02
03
stále to bude o ohladuplnosti. ja to beriem ako facku tým vodičom, ktorí si mýlili bezpečný odstup s nebezpečným. teraz to bude jasne dané.
25.11.2021 - 13:41:46
00
poľského šoféra nezastaví ani vlak, ešte aby ho rozhadzal nejaký cyklista 😄
25.11.2021 - 13:44:50
01
Inak, viete o tom, že tých 1.0/1.5m pre predchádzaní sa týka aj cyklistov? Na zmiešanej komunikácii je teda povinný obiehať chodcov s daným odstupom. To isté sa týka aj obiehania na cyklotrasách. Takže čakám, že to všetci budú dodržiavať.
25.11.2021 - 14:04:52
01
V dovodovej sprave sa pise, ze "tento minimálny odstup nie je obligatórny", asi preto je v narvhu zakona slovo "spravidla".
25.11.2021 - 15:07:56
00
Tento odstup približne 1,5m by mal byť už dlhé roky samozrejmosť. Samozrejmosť je aj to, že nikto to ničím nedokáže odmerať, takže policajti by mali skôr takých vyslovene drzých šoférov čo cyklistu prakticky idú zhodiť do priekopy odchytávať a exemplárne pokutovať....

Iné som sa ale dlhšie chcel spýtať v takejto legislatívnej téme...Nie je tu nejaká osoba čo by vedela nejaké prvé lastovičky zakomponovať do nejakej legislatívy pre legálny pohyb horských bicyklov po lesných cestách a chodníkoch pre turistov? Niekto mi minule pripomienkoval nejakú jazdu po lesnom chodníku nejakým paragrafom z ktorého vyplývalo, že v podstate by som mal bike nechať o 50m nižšie v dedine a zvyšok už ísť pešo aj to vlastne len polo-legálne. Prečo pôvodný zákon vylúčil cyklistov z týchto lokalít bez ich pripomienkovania vieme...ale ..či niekto s týmto vie niečo do budúcna robiť ?
25.11.2021 - 15:10:19
00
Jano1987 napísal:
Inak, viete o tom, že tých 1.0/1.5m pre predchádzaní sa týka aj cyklistov? Na zmiešanej komunikácii je teda povinný obiehať chodcov s daným odstupom. To isté sa týka aj obiehania na cyklotrasách. Takže čakám, že to všetci budú dodržiavať.



Chcem sa ospravedlniť že som sa zle vyjadril. Predbiehať, nie obiehať.
25.11.2021 - 15:13:27
01
branomelis napísal:
... prvé lastovičky zakomponovať do nejakej legislatívy pre legálny pohyb horských bicyklov po lesných cestách a chodníkoch pre turistov?


Po lesných cestách môžeš jazdiť aj dnes (okrem území s 3. a vyšším stupňom ochrany, teda okrem národných parkov a rezervácií).

Po turistických chodníkoch môžeš de iure jazdiť tiež (okrem území s 2. a vyšším stupňom ochrany, teda okrem CHKO, národných parkov a rezervácií), pretože zákon o lesoch zakazuje "jazdiť na bicykli ... mimo lesnej cesty alebo vyznačenej trasy").
25.11.2021 - 15:21:58
00
Jaroh

Tu práve smerujem. Tie akože stupne ochrany prírody a podobné hovadiny. Na týchto dvoch fotkách je NP 3. Stupeň a na druhej príroda bez ochrany. Odhadom. ... vedel by si posúdiť prečo sa v jednej časti môže podľa zákona jazdiť a v druhej nie ? A vedel by si posúdiť čo je NP a čo je územie hospodárskeho lesa bez ochrany ? 🙄🙄

Prílohy:

9693BCAF-C456-4C39-B716-9625047056E2.jpeg
9693BCAF-C456-4C39-B716-9625047056E2.jpeg 1.24 MiB thumb_up0thumb_down

A0836D30-17B0-4038-93DE-108BCE40988D.jpeg
A0836D30-17B0-4038-93DE-108BCE40988D.jpeg 735.71 KiB thumb_up0thumb_down

25.11.2021 - 15:33:25
00
Stupne ochrany nie sú hovädiny, sú to potrebné veci.

Povolenie jazdy po lesných cestách v 3. stupni sme už párkrát načali, ale zatiaľ neúspešne a s nástupom e-MTB sa šance ešte viac zmenšujú. Momentálne to nevidím reálne, ale určite sa budeme snažiť aj dalej.
25.11.2021 - 16:25:40
23
Tak sa prosím o toto snažte ďalej. Ja budem tiež hľadať tu v okolí ľudí čo sa tejto problematike venujú a niečo v tom podnikať. Lebo s tými stupňami ochrany je fajn čo hovoríš, ale podľa tých fotiek čo som tu zverejnil si niekto zo stupňov ochrany prírody urobil trhací kalendár a zákon ktorý tieto veci rieši je ešte z r. 2002 s nejakými pozmeňujúcimi návrhmi. Bicyklovanie vrátane eMTB zažíva rozvoj aktuálne v tomto období. Vyháňať bicykle aj z takýchto akože chránených lokalít je nezmysel o ktorý sa v r. 2002 postarala hlavne poľovnícka lobby. Dohoda a dodržiavanie určitých návštevných pravidiel pre cyklistov v týchto lokalitách by mohlo byť cestou. V podstate poľovníkom vadí hluk čo spôsobujú niektorí cyklisti a potom čas kedy sa vyskytujú v lese.
Konflikty na turistických chodníkoch medzi turistami a cyklistami sú preto, lebo zatiaľ bicykel v niektorých lokalitách oficiálne povolený nie je a preto dochádza ku konfliktom aj v lokalitách povolených. Pri oficiálnom zakomponovaní spojenia "MTB a eMTB je povolené" by došlo pravdepodobne k väčšej vzájomnej tolerancii skupín cyklisti - turisti.
25.11.2021 - 17:03:39
00
Jaroh napísal:
Po lesných cestách môžeš jazdiť aj dnes (okrem území s 3. a vyšším stupňom ochrany, teda okrem národných parkov a rezervácií).


Ak su ucelova komunikacia. podla § 1 ods. 2 až 4 zákona č. 135/1961 Zb.
(2) Pozemné komunikácie sa rozdeľujú podľa dopravného významu, určenia a technického vybavenia na

a) diaľnice,

b) cesty,

c) miestne cesty,

d) účelové cesty.

(3) Pozemnú komunikáciu tvorí cestné teleso a jej súčasti. Cestné teleso je ohraničené vonkajšími hranami priekop, rigolov, násypov a zárezov svahov, zárubných a obkladových múrov, pätou oporných múrov a pri miestnych cestách pol metra za zvýšenými obrubami chodníkov alebo zelených pásov.

(4) Súčasťou diaľnic, ciest a miestnych ciest sú všetky zariadenia, stavby, objekty a diela, ktoré sú potrebné pre úplnosť, na zabezpečenie a ochranu diaľnic, ciest a miestnych ciest a na zaistenie bezpečnej, rýchlej, plynulej a hospodárnej premávky na nich. Súčasťami diaľnic, ciest a miestnych ciest nie sú zariadenia na elektronický výber mýta a kontrolu elektronického výberu mýta, najmä stavby, portály, brány, stožiare, technológie určené na elektronický výber mýta a kontrolu elektronického výberu mýta.

Aby mohlo byt nieco účelovea komunikácia v zneni Zákona č. 543/2002 Z. z Zákon o ochrane prírody a krajiny musi to splnat nalezitosyi podla § 1 ods. 2 až 4 zákona č. 135/1961 Zb. vid poznamka v zakone.
Tie nalezitosti som vykoppiroval. Halvne to znamena, zeto musi mat cestne teleso. Ciz ziadne lesne cesticky, kde jaky chodnik, zvaznica, stara cesta lesom, ak nema cestne teleso nie je ucelova komunikacia v zneni Zákona č. 543/2002 Z. z Zákon o ochrane prírody a krajiny.

Jedine ze by mi niekto dokazal, ze sa mylim. Kazdopadne tak si to vyklada aj urad ochrany prirody a tak instruje lesnu straz.
25.11.2021 - 17:27:25
00
andrej25 napísal:
Kde? Lebo v tejto novele sa tie iné zmeny nespominaju:
https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/DocumentPreview.aspx?DocID=500853


Tak veru z daneho vychadza, ze musi vodisc (kazdy aj cyklista) drzat odstup 1m do 50km/h a 1.5 nad 50km/h od cyklistu alebo chodca alebo maleho motocykla pri predchadzani a to bez ohladu na to, o aku komunikaciu ide. Cize aj na cesticke pre cyklistov, pripadne zmiesanej pre cyklistov a chodcov. A to aj pri predchadzani kolobezkarov a samovyvazovakov. No to bude ina sranada na drvivej vacsine cesticiek pre cyklistov so sirkou 1m sa tym padom neda predchadzat.

A odkial sa ten odstup meria ? Od kraja rajdov, ci od ruky (lakta)? A odkial u chodcu ? A co este taky cargobike ?
Vodic (aj cyklista) je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy pri predchadzani. Cize ked ukazuje rukou, ze sa zaraduje maria sa odstup od konca jeho prstov ? Cyklista 800mm + 1000+ 800+600 (ruka ukazujuca zmenu smeru jazdy) ? potrebujeme aspon 3200mm (3.2m) siroku cesticku pre cyklistov, aby na nej bolo mozne predchadat v sulade s § 15 odsek 3 zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke ... ?

:tmi: :fubar: :facepalm: :clap:
25.11.2021 - 17:51:21
00
Tak ja teda opat prikladam link na dôvodovú správu, kedze raz nestacilo.
Na druhej strane však tento minimálny odstup nie je obligatórny. Znamená to, že za bežných okolností by sa mala v zásade dodržať minimálna vzdialenosť 1,5 m, resp. 1 m; pri niektorých atypických situáciách však zachovaná byť nemusí (napr. pri rozbiehaní sa na svetelne riadených križovatkách, pri predbiehaní cyklistu idúceho v cyklistickom pruhu alebo ochrannom pruhu pre cyklistov a pod.).
25.11.2021 - 18:05:03
13

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up