čo sa mňa týka tak naozaj len dlhé trasy. jazdu pod 30km som mal naposledy snáď niekedy pol roka dozadu
Ale tak či tak ten 1,2 benzín teda určite nezoberiem. Viac ma láka tá 1,5 blueHDi. DPFko mám aj teraz a ešte za 200 000 km sním nebol žiaden problém. pravidelne regenerujem. Ak by som sa predsalen odhodlal ísť do benzínu tak radšej pôjdem asi do kie kde ma láka to T-Gdičko.
Peugeot 308 som testoval len ako hatchback ale uprimne, zdal sa mi "uzky" a to vobec nie som vysoky. Kia Ceed bude o nieco pohodlnejsia a Kia Xceed by bola podla mna najpohodlnejsia (ale ako spotreba diesel oproti inym dieslovym autam podobnej kategorie, to neviem
)
Co sa tyka benzinovej Kie, tak ja mam 1.4 TGDI Kia Xceed a beham vacsinou po meste (80%), ale spotreba je taka co ja viem... 8,4l/100 km a viem si predstavit aj lepsie. Ale 1.5 TGDI je na tom urcite lepsie co sa tyka spotreby
A co sa tyka prevodoviek, automatickej DCT by som sa nebal, obcas si robi trosku co chce najma pri prudkej akceleracii a za studena ale vobec nemam pocit, ze by nefungovala. Skor by som sa vyhol paskvilu typu inteligentna manualna prevodovka (iMT) ale
uvaz sam.
Co sa tyka hluku od podvozku, podla mna Kie (Ceed, Xceed) su o nieco hlucnejsie ako trebars niektore ine znacky a modely (ako trebars VW T-Roc), co je najviac vadit hlavne na dialnici. Mozno by som bral 16" pneu max. a ak stale hluk od podvozku, tak uvazovat o vymene pneu za tiche.
Ako je na tom hluk diesloveho motora neviem, ale benzinova Kia Xceed ma motor uplne tichucky najma po zohriati (za studena trochu tlmeny rachot).
Ale celkovo za tu cenu je to podla mna velmi fajn auto (o par tisic lacnejsie ako konkurencia). Mozno sa da najst aj lepsie ale nemam s inymi moc skusenosti. A navyse mozno ak vychytas skladovku za dobru cenu trebars v Cechach, tak je to aj velmi vyhodne, ale je s tym spojena byrokraticka tortura (napis mi spravu ak mas zaujem o detaily
)