Ad PSA:
1,5 BlueHDi je koncepcne dobry motor, ale muchy zial ma. Problemy moze robit cerpadlo AdBlue, vstrekovac AdBlue, sonda NOx, alebo hlucna vodna pumpa. Ak robi problemy cerpadlo, tak tam vyrobca preplaca cenu materialu na opravu aj po zaruke ak boli dodrzane
servisne prehliadky v autorizaku (zakaznik plati len pracu). Ak robi problemy vstrekovac alebo sonda NOx, tak v ramci zaruky by to malo byt kryte, po zaruke uz asi na vlastne naklady. Ak robi problemy hlucna vodna pumpa, tak napr. Citroen uz oficialne vydal TSB a meni vodnu pumpu aj rozvodovy remen, Peugeot ale este take TSB nevydal pokial viem. Cerpadlo AdBlue aj vodna
pumpa uz boli modifikovane, tzn. pri kupe noveho auta teraz by uz problemy byt nemali. Ale zdoraznujem to slovicko "nemali".
1,2 PureTech je problematicky motor, nakolko ma rozvodovy remen v oleji a pri studenom starte sa dost riedi
olej benzinom a ten benzin v oleji potom postupne poskodzuje ten rozvodovy remen, cize remen sa musi priebezne kontrolovat (vidno nanho cez otvor pre nalievanie oleja) a v pripade zacinajuceho popraskania sa musi menit, lebo ak sa to neodsleduje / nevymeni vcas, tak sa remen zacne rozpadat. Pri väcsom poskodeni potom ciastocky remena zanesu sitko olejoveho cerpadla a klesne tlak mazania, pripadne jemnejsie ciastocky sa dostanu v ramci okruhu vsade, cize mozu zaniest dokonca aj podtlakovu vyvevu a nastane problem s poklesom brzdneho vykonu. Bola na to aj zvolavacka, aj modifikovali remen a skratili interval na vymenu remena na cca polovicny cas (aktualne asi okolo 100k km / 5-6 rokov myslim), ale principialne ked sa nejaka pryz maca v zmesi oleja a benzinu, tak to asi dlhodobo idealne nebude. Nehovoriac ze aj mazanie asi nebude dokonale ak je benzinu v oleji privela, cize z dlhodobejsieho hladiska moze byt aj problem zvyseneho opotrebenia motora. Cize 1,2 PureTech pri pouziti len na dlhe trasy je relativne OK, ale na jazdenie kratkych tras po meste je to casovana bomba a urcite nebrat. Naviac moze robit problem aj palivove cerpadlo a vtedy sa tiez do oleja dostava benzin v zvysenej miere pokial si dobre spominam, cize treba priebezne kontrolovat hladinu oleja.
A este im robila problem aj manualna prevodovka - hucala pri urcitych rychlostiach. Niekomu len jemne, niekomu vyraznejsie. Aj tam bola nejaka modifikacia a nove prevodovky by uz problem mat nemali.
Cize pri PSA je to co sa tyka motorov problematicke a je dobre zvazit predlzenu zaruku. Motor na jazdenie po meste vlastne v ponuke nemaju ked to trochu prezeniem, kedze diesel potrebuje obcas regenerovat filter (a to je pri kratkych trasach v meste nerealizovatelne) a ten ich benzin je do mesta uplne nevhodny...
P.S. Druha vec je, ake problemy maju aktualne verzie motorov od inych vyrobcov, lebo problemy maju pomaly snad vsetky, len tie insiderske info treba tahat z dobrych zdrojov. V kazdom pripade by som bol velmi opatrny pri akomkolvek priamovstrekovom benzine, lebo sa zda, ze je to najproblematickejsia kategoria motorov. Nakoniec asi jediny spolahlivy motor bude Dacia s tym jej neznicitelnym bezproblemovym turbotrojvalcom s retazovym rozvodom a nepriamym vstrekom s tovarenskym LPG.