Ja som rad. Je to velke, je tam skoda infotainment na ktory je zvyknuta, vybava je slusna a zmestili sme sa do rozpoctu.
01.12.2021 - 08:53:48
05
ja zase premýšľam v nižšej strednej triede o novej 308 SW alebo kia ceed SW. čo hovoríte na tieto autá? neviem ani či ešte ísť do nafty či už radšej do benzínu. Autom jazdím takmer iba dlhé trasy cez víkend či počas dovolenky. Inak auto nevyužívam vôbec. Vždy som mal naftu a vyhovovala mi no dnes už nafta ide do úzadia a neviem či nie je lepší radšej ten benzín aj v tomto prípade.
01.12.2021 - 09:09:50
00
Išiel by som do kii pezot je stále taká lotéria
01.12.2021 - 09:14:56
02
Ja som teraz v lete zobral Ceed SW s 1,5 T-GDi benzínom a nie je o čom... zatiaľ ma to auto celkom príjemne prekvapilo... ale určite si treba priplatiť za ten 10,25" Navi a Ledky... Pažouta by som chcel jedine kvôli peknému interiéru, ale jazdné vlastnosti zůfalé (jednoduchá náprava vzadu, mäkké, pláva), 1,3 motor slabý pre 4 osoby a náklad
01.12.2021 - 09:24:01
00
Laco1993 napísal:
ja zase premýšľam v nižšej strednej triede o novej 308 SW alebo kia ceed SW. čo hovoríte na tieto autá? neviem ani či ešte ísť do nafty či už radšej do benzínu. Autom jazdím takmer iba dlhé trasy cez víkend či počas dovolenky. Inak auto nevyužívam vôbec. Vždy som mal naftu a vyhovovala mi no dnes už nafta ide do úzadia a neviem či nie je lepší radšej ten benzín aj v tomto prípade.


Jazdim ceed-ku sw 1.6 diesel 100kw uz druhym rokom. Presadol som z vozu, ktory nemal ani palubny pc a vykon 55kw v dieseli (dokker), takze skok enormny. Na vsetky tie dnesne vymozenosti sa velmi rychlo zvyka a nemozem povedat na auto jedine zle slovo. Vykon, komfort, velkost kufra, spotreba, vsetko hodnotim vyborne. Koluju na nete reci ze kombik je zle odhlucneny a velmi pocut hluk od zadnych kolies. Za mna tam nic nepocut. Nech si skusia ti kritici obcas aj vozidla urcene pre pracujuci lud:) Dnes mi pripadaju ludia az moc zhyckani a aj malichernost sa povazuje za fatalnu chybu. Mam odjazdene vyse 1 000 000 km prevazne na ojazdenych autach a ta ceedka je uplne super auto. Kludne do nej chod a budes spokojny. Kolega ma identicky voz akurat v konfiguracii 1.4-5? benzin 105kw + automat a tomu autu som neprisiel na chut. Ma urcite sviznejsiu dynamiku ale nestoji to v konecnom dosledku za to. Nadrze maju oba vozi rovnako objemne a na dieslaku dokazem spravit dojazd 800-900km (dalo by sa aj viac, ale slapem tomu), on tak 550km v priemere. Je tam len 42l a to je na dnesny standard podla mna malo. Automatu sa vyhni, nefunguje to dobre, ale mozno som len neni zvyknuty, no neoslovilo ma to. Adblue sa neboj, za 47000km bolo 2x doplnane pri garancke a ani som nepostrehol podla palubaku, ze by ubudlo viac ako 1/3.
01.12.2021 - 09:33:49
19
tomu hovorim hodnotna recenzia podlozena skusenostou a kilometrami. Aj ja by som si teraz kupil KIU, Keby kazdy pisal kveci ako Ty.
01.12.2021 - 09:40:11
03
Ja som tiez par aut pojazdil. Benzin, benzin/lpg, diesel, diesel. A mne tiez celkom vyhovuje maly diesel.
Kazdy vyrobca riesi spotrebu, ale fakt k 1.6 alebo 1.5 dieslu v prevadzkovych nakladoch v sucasnosti velmi neni co porovnat (mozno LPG). Najma, ak pojdu ceny paliva hore. A ony pojdu.
A ked je tam adblue, tak aj z pohladu cisteho vzduchu je to ok. Dokonca lepsie ako vela priamovstrekovych benzinov bez DPF filtra.

Ked kupis novy diesel 1.6, tak na tvoje jazdenie je to asi to najlepsie.
01.12.2021 - 09:57:54
02
1.6tka diesel v Kia/Hyundai je asi najspoľahlivejší malý diesel, ktorý sa dá aktuálne kúpiť. V práci máme štyri Ceedy SW, 1g 2g aj poslednú aktuálnu 3generáciu. Najstarší atakuje pol milióna km a nikdy nebol žiaden problém. Do 450tisíc len predpísaný servis a spotrebák, potom sa menilo turbo a spojka. Okolo 300tisíc myslím, že sa menili žhaviče.
01.12.2021 - 10:13:21
02
Vďaka za rady. Tiež ma to ťahá ostať pri nafte. Nájazd nad 1000km na plnú nádrž je fajn. a tiež pri dnešnej cene palív ( aj keď obyčajnú naftu som už pár rokov nenatankoval ). Momentálne mám starú 308SW r.2010 1.6HDi 80kw. a spotreba 4,6-4,7 tak snáď aj tie novšie motory sú na tom stále podobne. Už mám na ňom takmer 200 000 najazdených a riešil som len povinné veci ako rozvody, brzdy, olej každých 10 000 a filtre. Preto ma to viac ťahá do 308 lebo sa mi aj viac páči a mám dobrú skúsenosť no zároveň na kiu viem dostať lepšiu cenu a tiež má dobré ohlasy. Uvidím teda ešte ktoré s nich vyberiem no zrejme ešte ostanem verný nafte.
01.12.2021 - 10:18:32
01
Pocitaj trochu vyssiu spotrebu - DPF a emisie. Ale dlhodobo vies byt pri nizsej strednej triede na 5-5.5 l/100km.
01.12.2021 - 10:23:36
01
Ad PSA:

1,5 BlueHDi je koncepcne dobry motor, ale muchy zial ma. Problemy moze robit cerpadlo AdBlue, vstrekovac AdBlue, sonda NOx, alebo hlucna vodna pumpa. Ak robi problemy cerpadlo, tak tam vyrobca preplaca cenu materialu na opravu aj po zaruke ak boli dodrzane servisne prehliadky v autorizaku (zakaznik plati len pracu). Ak robi problemy vstrekovac alebo sonda NOx, tak v ramci zaruky by to malo byt kryte, po zaruke uz asi na vlastne naklady. Ak robi problemy hlucna vodna pumpa, tak napr. Citroen uz oficialne vydal TSB a meni vodnu pumpu aj rozvodovy remen, Peugeot ale este take TSB nevydal pokial viem. Cerpadlo AdBlue aj vodna pumpa uz boli modifikovane, tzn. pri kupe noveho auta teraz by uz problemy byt nemali. Ale zdoraznujem to slovicko "nemali".

1,2 PureTech je problematicky motor, nakolko ma rozvodovy remen v oleji a pri studenom starte sa dost riedi olej benzinom a ten benzin v oleji potom postupne poskodzuje ten rozvodovy remen, cize remen sa musi priebezne kontrolovat (vidno nanho cez otvor pre nalievanie oleja) a v pripade zacinajuceho popraskania sa musi menit, lebo ak sa to neodsleduje / nevymeni vcas, tak sa remen zacne rozpadat. Pri väcsom poskodeni potom ciastocky remena zanesu sitko olejoveho cerpadla a klesne tlak mazania, pripadne jemnejsie ciastocky sa dostanu v ramci okruhu vsade, cize mozu zaniest dokonca aj podtlakovu vyvevu a nastane problem s poklesom brzdneho vykonu. Bola na to aj zvolavacka, aj modifikovali remen a skratili interval na vymenu remena na cca polovicny cas (aktualne asi okolo 100k km / 5-6 rokov myslim), ale principialne ked sa nejaka pryz maca v zmesi oleja a benzinu, tak to asi dlhodobo idealne nebude. Nehovoriac ze aj mazanie asi nebude dokonale ak je benzinu v oleji privela, cize z dlhodobejsieho hladiska moze byt aj problem zvyseneho opotrebenia motora. Cize 1,2 PureTech pri pouziti len na dlhe trasy je relativne OK, ale na jazdenie kratkych tras po meste je to casovana bomba a urcite nebrat. Naviac moze robit problem aj palivove cerpadlo a vtedy sa tiez do oleja dostava benzin v zvysenej miere pokial si dobre spominam, cize treba priebezne kontrolovat hladinu oleja.

A este im robila problem aj manualna prevodovka - hucala pri urcitych rychlostiach. Niekomu len jemne, niekomu vyraznejsie. Aj tam bola nejaka modifikacia a nove prevodovky by uz problem mat nemali.

Cize pri PSA je to co sa tyka motorov problematicke a je dobre zvazit predlzenu zaruku. Motor na jazdenie po meste vlastne v ponuke nemaju ked to trochu prezeniem, kedze diesel potrebuje obcas regenerovat filter (a to je pri kratkych trasach v meste nerealizovatelne) a ten ich benzin je do mesta uplne nevhodny...

P.S. Druha vec je, ake problemy maju aktualne verzie motorov od inych vyrobcov, lebo problemy maju pomaly snad vsetky, len tie insiderske info treba tahat z dobrych zdrojov. V kazdom pripade by som bol velmi opatrny pri akomkolvek priamovstrekovom benzine, lebo sa zda, ze je to najproblematickejsia kategoria motorov. Nakoniec asi jediny spolahlivy motor bude Dacia s tym jej neznicitelnym bezproblemovym turbotrojvalcom s retazovym rozvodom a nepriamym vstrekom s tovarenskym LPG. :)
01.12.2021 - 11:20:55
07
pri tom 1,2 PureTech by okrem kontroly remena nepomohla aj vcasnejsia vymena oleja? ja napr. v 1,4t-gdi menim olej z dovodu jazdy na kratke trasy kazdych 7k km (kazdy polrok)
01.12.2021 - 11:32:14
00
dnes mi akurát menia rozvodový remeň v 1,2 puretech :) áno skacovali interval výmeny remeňa na každých 100k KM a celé rozvody každých 200k KM. aktuálne tam mám za 3,5 roka 117,200km a remeň je zatiaľ OK, olej mením každých 25k km :) na benzín ale v podstate len štartujem (+ jazda 500m-1km) potom auto prepína na LPG.

Uvidíme v akom stave bol remeň čo tam bol doteraz :)
01.12.2021 - 11:45:37
00
RoyalNatal napísal:
pri tom 1,2 PureTech by okrem kontroly remena nepomohla aj vcasnejsia vymena oleja? ja napr. v 1,4t-gdi menim olej z dovodu jazdy na kratke trasy kazdych 7k km (kazdy polrok)

Ano, to je takmer jedine co sa da spravit.

Najdolezitejsie je, aby to auto aspon na tyzdennej baze absolvovalo dlhsiu trasu kde sa dostatocne prehreje cela olejova napln. Vtedy sa tie lahsie benzinove frakcie dokazu z oleja ciastocne odparit. Ale tie tazsie sa uplne neodparia, kedze olej v motore nedosahuje take teploty. Takze kto takyto motor ma, tak najlepsie co moze urobit z pohladu zivotnosti remena aj motora je:

- pravidelne dostatocne zahriatie oleja dlhsou jazdou (v zime to odhadujem na minimalne 30-40 km suvislej jazdy)
- vcasna vymena oleja (pri iba dlhych trasach niekde na urovni 10-12k km, pri iba mestskej prevadzke asi niekde na urovni tych 6-7k km)
01.12.2021 - 12:03:50
01
čo sa mňa týka tak naozaj len dlhé trasy. jazdu pod 30km som mal naposledy snáď niekedy pol roka dozadu :D Ale tak či tak ten 1,2 benzín teda určite nezoberiem. Viac ma láka tá 1,5 blueHDi. DPFko mám aj teraz a ešte za 200 000 km sním nebol žiaden problém. pravidelne regenerujem. Ak by som sa predsalen odhodlal ísť do benzínu tak radšej pôjdem asi do kie kde ma láka to T-Gdičko.
01.12.2021 - 12:30:28
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up