ďalej je tu iný fakt, človek s nejakou výkonnosťou a limitom 25kmh pôjde po rovine bez podpory 27kmh, a ten istý človek pôjde s podporou motora tú istú rovinu 31 kmh. odkiaľ sa vezme energia na ten rozdiel? predsa z baterky.
To nemusi byt tak celkom pravda.
Boli sme 5 a spravili sme asi 60km v okoli Banskej Stiavnice, kde su celkom slusne kopce. Jeden z nas bola pani, ktora sice mala celkom dobru kondicku, ale vytrvalo jazdila tazke prevody aj do kopcov. Cely cas sme jej dohovarali, ze nech si hodi lahsi prevod, ze to menej zatazi
baterku v tom kopci lebo jej dojde a pod, ale nedala si povedat.
Vo finale mala viac
baterky na konci ako dalsi 2 pani, co vsak bolo urcite sposobene aj rozdielnymi hmotnostami (90kg vs cca 50kg), ale co mna osobne prekvapilo, ze tu baterku tym slapanim na tazky prevod do tych kopcov proste nevymlatila. Ona naozaj isla nejaku 19, kde my sme mali bezne 36-40.
Pre mna pomerne zahada, cakal som, ze takymto stylom vymlati tu baterku zachvilu, ale evidentne vplyva na jej spotrebu vyrazne aj hmotnost jazdca.
Btw ja mam 85kg a mal som cca o 10% lepsiu hodnotu ako ti 90kg borci, ale to beriem zase tym, ze sme nemali rovnake bicykle(baterie), kedze pocitam, ze dopomoc sme vyuzivali cca rovnako.