zdravim vas,

vcera som bol na biku trosku von a skoro ma porazilo.
chcel som malinko vypustit vzduch z komor, lebo vidla sa mi zdala tvrda.
ked som zatlacil ventil na spodnej komore, tak mi namiesto vzduchu odtial curil olej.
vidla bola kupovana na kolokrame a pred 4 mes. bola na zarucnu prehliadku (vymena oleja a zmena zdvihu na 100mm) Ked som tam volal tak ze oni si za svojou pracou stoja a vraj ju mam poslat tam kde som ju kupil.
viete mi poradit co s tym?


Naposledy upravil peto dňa 10.07.2008 - 12:15:04, celkovo upravené 1 krát.

09.07.2008 - 11:44:40
00
Nechapem o co ti ide. Vidla sa fuka aj sfukava pumpu. Navyse je vacsine ludi jasne ze vo vzduchovej komoje je aj trocha oleja na mazanie/tesnenie, takze ak je ventil na spodnej strane snazim sa vzduch vypustat ventilom nahor (gravitacia je svina).
09.07.2008 - 12:00:33
00
aha tak to som teda nevedel ze tam je olej. nie som v tom odbornik.
je ale zvlastne ze ked som volal do shopu kde mi ju servisovali tak chlapik povedal ze olej tam rozhódne nema byt.
tak teraz uz fakt nechapem.
09.07.2008 - 12:26:05
00
Ja ked som kupil RS Recon Solo air tak mi prišla dosť tvrda, jednoducho som zobral čo som mal prvé po ruke a vypustil vzduch, vyšplechlo mi trochu asi oleja rovno do oka :D
Potom som už robil všetsko s pumpou a všetko je ok.
09.07.2008 - 12:37:57
00
Po garančnej prehliadke som dofukoval vidlu a pri demontáži hadičky sa zaserkalo všetko od toho sajrajtu, podla mňa to je absencia odkalovača a zachytávača oleja na kompresore v servise.
To čo som mal ja vo vnútri nebol olej ale nejaká vodnatá olejová emulzia.
09.07.2008 - 12:52:50
00
aha tak to som teda nevedel ze tam je olej. nie som v tom odbornik.
je ale zvlastne ze ked som volal do shopu kde mi ju servisovali tak chlapik povedal ze olej tam rozhódne nema byt.
tak teraz uz fakt nechapem.

olej tam je a slúži na mazanie tesnení. Otázne je množstvo. V negatívke by ho malo byť zanedbatelné, ale pri stlačení ventilu to vystrekne ako keby ho tam bolo pol litra. Olej sa nahromadí nad ventilom a pri stlačení to len vyletí.
V priebehu jazdenia sa olej z pozitívnej komory, ktorí maže piestik a zabranuje prepúštaniu vzduchu do negatívky (aj pri rovnakých tlakoch ... to je na dlhšie) postupne dostane na negatívnu stranu ..... taký večný kolobeh. Preto je nutné sledovať hladinu oleja nad piestikom.
09.07.2008 - 12:59:42
00
Po garančnej prehliadke som dofukoval vidlu a pri demontáži hadičky sa zaserkalo všetko od toho sajrajtu, podla mňa to je absencia odkalovača a zachytávača oleja na kompresore v servise.
To čo som mal ja vo vnútri nebol olej ale nejaká vodnatá olejová emulzia.


olejový tmavý grc je obrus z AL častí vidly. Ked dáš nový olej tak v prebehu dvoch výjazdov bude tmavý. Pokial tam nenajdeš pevné čiastočky je to v poriadku a robia to viac menej všetky vidly (hlavne Manitou vzduchová časť)
09.07.2008 - 13:03:27
00
keyboard_arrow_up