Ahojte, vyberam si novy bike a do uvahy prisla aj ponuka jednoprevodnika 1x12, kazeta 10-36t a 46z prevodnik, ma niektore relne skusenosti s jednoprevodnikom hlavne v kopcoch ? Mam v plane aj strme kopce a bojim sa ze od 10% a viac stupania by boli trapenie, som skor univerzalny jazdec nezameriavam sa ani na roviny ani na kopce, avsak jazdim vela maratonov a v plane su aj Alpy vramci sustreni, preto sa obavam ako by sa na tom jazdilo v horach.

Dakujem
16.03.2022 - 11:25:53
00
Cestny bajk s 1x12? Nebude to nahodou gravel? Ak jazdis cestu, gravel mi nepride ako dobry napad, okrem inych prevodov, ktorych rozsah ti na ceste nebude stacit, ina geo, ine kolesa...
16.03.2022 - 18:37:38
02
46x36 v 10+% kopcoch bude mnam 😁
16.03.2022 - 20:00:43
03
Nie ide o cesťák na sade Sram force eTap AXS 1x12 :)
16.03.2022 - 21:23:13
00
to je gravel group set... alebo ide o nejaku hybrid skladacku DYI? Nemas ziadne skusenosti na ceste? Ved pises, ze jazdis... tak si to supni do kalkulacky a rozsah uvidis.
16.03.2022 - 21:31:43
00
šak si to nahoď do bike gear calc... 46x36 je ťažší ako 34x28 čo bežne idem na Nemcovu dolku- si z KE tak to asi poznáš... vzadu mám ešte 32-ku ale tá je "zaprášená" pretože na nej idem málokedy. no všetko je pravda aj o kondičke
16.03.2022 - 21:46:22
00
Presne to kombo akurat vozim, je to velmi blizko 52/36 a 11-28. Akurat tam mam 43mm gumy tak mne sa to posuva blizsie ku klasike 53/39 rozsahovo. Z toho si uz mozes spravit zaver ci ti nohy budu stacit.

Dudo Nie je to cestna sada, napr Specialized to osadzal na Tarmac, 3T na ich Stradu. Po skoro 40000km na graveloch ti poviem ze najvacsi rozdiel robia plaste oproti cestaku,
16.03.2022 - 23:49:50
01
Tiez sim donedavna vozil 52/36 a 11-28. Aktualne testujem kombo 52/34
17.03.2022 - 08:17:54
00
Vďaka za odpovede, asi to nebudem riskovať a pôjdem do klasiky, najlepšie by bolo to prv vyskúšať, keď človek do niečoho takého ide lebo takto je to trocha krok do neznáma, trocha sa tam obávam aj veľkého rozostupu prevodov. Neviem či by to bolo vhodné na súťaženie.
17.03.2022 - 12:34:15
00
Ak sa tam da dat presmyk na ram, tak si len dokupis presmyk a prevodniky a mas klasiku, ak by si mal problem.
17.03.2022 - 12:46:28
00
Plánoval som si to aj takto, že to vymením ale prebehol som si eshopy a nájsť prevodník je skoro nereálne, keďže ie doba aká je tak nájsť menšiu kazetu a prevodník je pohroma :/
17.03.2022 - 17:41:24
00
Na tvojom mieste by som sa toho nebál.
Podľa Stravy máš kondičku, aj nejaké KOMy tam ukazuje.
Jazdím 53/39 na kazete 12-28 a tých 39/28 je o niečo tažší prevod ako 46/36.
Jasné že začiatky sezóny sú niekedy frustrujúce, ale po 1000km sa to zmení.
Ja osobne by som takúto kombináciu zobral.
V tomto roku chcem vyskúšať na aktuálnom setupe aj Sitno, tak som zvedavý ako to dopadne.
18.03.2022 - 07:35:29
00
Rozsah nemusi byt problem, ale odstupnovanie, ktore ty s dvojprevodnikom necitis :-).
18.03.2022 - 08:19:01
02
Presne tak. Aj keby si mal rozsah ok, tak odstupnovanie ti bude pit krv. Pojdes po rovine prevod ok, trochu fukne a ty zrazu budes mat bud prilis tazky alebo prilis lahky prevod.

Na ceste sa vozia kazety 13-25 - s malickymi rozdielmi medzi zubmi. Kazety 11-28 sa beru ako "horske".
Toto sa deje roky. A do toho pride niekto s rozsahom 10-40 na rovnakom pocte prevodov.

Viem ako ma stve na mojom XC bajku skok medzi 10 a 12 zubmi, ked som dlhsie na asfalte.
18.03.2022 - 09:35:19
00
Ale malo by to ísť na najmenších po zube:
10-36t:10,11,12,13,15,17,19,21,24,28,32,36

10-12-14-16(17) by to bolo zle

user_id napísal:
Rozsah nemusi byt problem, ale odstupnovanie, ktore ty s dvojprevodnikom necitis :-).


Ako mi dvojprevodník ovplyvní odstupňovanie kazety?
18.03.2022 - 17:34:10
00
keyboard_arrow_up