Kategórie
Bike-techServis vidlíc, tlmičov a teleskopických sedloviek # údržba # vidlica # tlmič # oprava # poradenstvo # náhradné diely # technické otázky # servisovanie
mam otazku, kolko vas priemerne stoji servis vasho (vzduchoveho) Fox tlmica a kde si ho davate servisovat? Ja ho musim zaslat priamo do Slovkolexu pretoze potrebujem vymenit jeden diel aby som si ho mohol servisovat neskor sam, ale ta cena ma celkom dviha zo stolicky (108 Euro).. Hadam to bude jednorazova investicia.
resp. ak by mal niekto doma pokazenu/zlomenu dhx 5, odkupil by som ju na nahradne diely
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
-30% RockShox Deluxe Ultimate RCT Trunnion tlmič, 205 x 60 mm, OEM
329 €
-30%
MOC 469 €
Akcia -21% RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 62.5 mm
589 €
-21%
MOC 919 €
Akcia -14% FOX Float DPS Trunnion Remote Up Factory PTL SV EVOL tlmič, 165x45 mm
509 €
-14%
MOC 649 €
savings RockShox Super Deluxe Ultimate Flight Attendant RC2T tlmič, 185x55 mm
709 €
savings
MOC 1 049 €
savings RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 65 mm
579 €
savings
MOC 909 €
savings RockShox Service Kit Basic pre tlmiče Monarch DebonAir AirCan (2015-2016)
15,19 €
savings
MOC 24,99 €
-19% RockShox 200 hod/1 rok servisná sada pre tlmič Super Deluxe
53,99 €
-19%
MOC 66,99 €
-19% RockShox 200 hodín / 1 rok servisný kit - SUPER DELUXE THRUSHAFT C1 - TREK (2021)
53,99 €
-19%
MOC 66,99 €
https://www.bike-components.de/en/Fox-Racing-Shox/Removal-Tool-for-32-34-36-40-Suspension-Side-32-Damping-Side-p53796/
ci mi ostava len si to sam vyvrtat a narezat zavit ?
netuším aký tam bol povoden aký je tam teraz ale po reklamácii je citelne lenivejší, ako bol od novoty.. nastavenie aj tlak vzduhovej komory mám rovnaký
https://www.bike-components.de/en/Fox-Racing-Shox/Removal-Tool-for-32-34-36-40-Suspension-Side-32-Damping-Side-p53796/
ci mi ostava len si to sam vyvrtat a narezat zavit ?
Oska zo stvorhran stredu zvonku zbrusena aby to tam pasovalo.
Teda aspon moja stara fox32 to tak mala,
Ak si dobre pamatam tak by mal byt 500psi. Ale nemyslim si ze ak by mu uletel ten tlak hore dole 100psi ze by to takto drasticky zmenilo chod tlmica. Ostava ti asi len reklamovat robotu alebo niekomu dat pozriet. Ak chces menit tlak musis zase vymenit aj to tesnenie cez ktore sa to ihlou plni dusikom.
Podľa toho čo píšeš je problém inde ako v tlaku.
DPS tlmiče už nemajú Boost Valve mechanizmus, pri ktorom zmena tlaku znamenala zmenu sily/funkčnosti mechanizmu. DPS sú čisto "mechanické" čiže CT, RT a LT sa riešia planžetami a ich preskladaním, tlak v IFP nemá výrazný vplyv. Dôležité však je aj to, akou silou zatiahneš skrutku ktorou je utiahnutý labyrint v piestnici resp. samotný DPS labyrint pre lock. Pri slabšom utiahnutí zostane medzera na prietok oleja v open/mid polohe menšia, čo môže mať prejavy ako popisuješ. Olej predpokladám, že použili rovnako 10w červený, v tom by teda nemal byť rozdiel.
a ta malá citlivosť tlmiča ako bonus....
Meranie zdvihu tejto lockoutovej planžety od labyrintu je na overenie správnej miery utiahnutia celej zostavy piestu - o tom som už písal na minulej strane. Pri odobratí určených planžiet sa dá ešte mierne upraviť odpor mid/open módu tlmiča.
To, že by bol diel s lockoutovou planžetou kratší mi príde v prípade Fox veľmi nepravdepodobné.
Ak sa teda nezmenila zostava planžiet, predpokladám, že sa vzdialenosť po utiahnutí nachádza v dolnej hranici tolerancií. Ale samozrejme, je to len môj názor a predpoklad a môžem sa mýliť.
V komore dolu je potrebne 300 psi? - na obr "modra".