Normalne by si mal
tlmic servisovat kazdy rok-dva a aj ked to nebudes robit pravidelne tak to obcas
servis bude potrebovat hlavne koli vymene tesneni a oleju. Ak sa ti zavzdusnuje tlmic ked dlhsie stoji tak to bude najskor prave vadnymi tesneniami (vydrate castym pouzivanim alebo nemazanim, znecistenim olejom, stecenym olejom atd). Ak sa ti to deje kazdy rok pravidelne cez zimu tak skus menit mazaci olej v komore aj cez sezonu alebo skus zmenit servis. Nechce sa mi verit ze by tlmic mal az taky problem, to by bolo na zvolavacku.
Mozes skusit upravit tlmic nejakou sluzbou kde to ponukaju, napriklad suspension clinic alebo mozes skusit vymenit tlmic. Ta vymena tlmicu ale nie je az taka jednoducha. Tlmice maju aj interne nastavenia podla typu ramu, napriklad odskok, kompresiu a samozrejme i velkost komory. Napriklad odskok ktory nastavujes tocitkom nastavujes od nejakej hodnoty po nejaku hodnotu, je tam nastaveny nejaky rozsah ale interne vies ten rozsah, v ktorom to nastavujes tocitkom, zmenit. Rovnako je urobena kompresia. Tlmice to potom maju nejak zaznacene, napriklad rebound L, compression M, ... Cize aby ti tlmic sadol musis pozerat dlzku oko-oko, dlzku piestu, to interne nastavenie aby sadlo ramu. Plus tu progresivitu velkostou komory. Interne nastavenia si vies nechat upravit aby ti to sadlo, progresivitu vies tiez menit ci uz volume tokenmi alebo rovno zmenou velkosti komory. Cize ked toto vsetko splnis a zmesti sa ti tam ten tlmic tak mozes zvolit akykolvek tmic ktory bude mat podobny priebeh. Najistejsie je ale popozerat ake tlmice tam daval vyrobca v danom roku alebo nasledujucich rokoch ak sa
ram nemenil, to vies ze to tam fungovalo, ze to vyrobca s tym tlmicom testil a bike fungoval tak ako to on chcel. Canyon tam mal urcite i nejaky rs monarch s ktorym mozes zacat ak nechces fox. Alebo tutovka je zohnat zhodeny tlmic z rovnakeho biku niekde z druhej ruky.