Cauko.
Mam tento tlmic na canyon bike-u od vyroby - Fox Float CTD Performance tlmic 2014
"2015_14, FLOAT-A P-S, CTD BV LV".

Mam s nim problem, ze aj ked ho dam zaservisovat, tak po istom case (hlavne cez zimnu prestavku), sa tam nieco poserie a "Climb mode" prestane fungovat. Proste aj ked je zamknuty, tak tlmic pracuje skoro ako v Trail mode. Vraj je toto "znamy" problem tychto fox CTD tlmicov (prepusta do oleja vzduch ci co...).
Teraz mam na vyber, platit kazdu chvilu za servis, aby fungoval aj ked ho moc nejazdim alebo vymenit za novy.
Neviete mi dat nejaku podobnu alternativu, za ktoru by som ho vedel vymenit?
Pripadne ako to vyriesit?
Diky.
28.04.2022 - 10:35:39
00
Normalne by si mal tlmic servisovat kazdy rok-dva a aj ked to nebudes robit pravidelne tak to obcas servis bude potrebovat hlavne koli vymene tesneni a oleju. Ak sa ti zavzdusnuje tlmic ked dlhsie stoji tak to bude najskor prave vadnymi tesneniami (vydrate castym pouzivanim alebo nemazanim, znecistenim olejom, stecenym olejom atd). Ak sa ti to deje kazdy rok pravidelne cez zimu tak skus menit mazaci olej v komore aj cez sezonu alebo skus zmenit servis. Nechce sa mi verit ze by tlmic mal az taky problem, to by bolo na zvolavacku.
Mozes skusit upravit tlmic nejakou sluzbou kde to ponukaju, napriklad suspension clinic alebo mozes skusit vymenit tlmic. Ta vymena tlmicu ale nie je az taka jednoducha. Tlmice maju aj interne nastavenia podla typu ramu, napriklad odskok, kompresiu a samozrejme i velkost komory. Napriklad odskok ktory nastavujes tocitkom nastavujes od nejakej hodnoty po nejaku hodnotu, je tam nastaveny nejaky rozsah ale interne vies ten rozsah, v ktorom to nastavujes tocitkom, zmenit. Rovnako je urobena kompresia. Tlmice to potom maju nejak zaznacene, napriklad rebound L, compression M, ... Cize aby ti tlmic sadol musis pozerat dlzku oko-oko, dlzku piestu, to interne nastavenie aby sadlo ramu. Plus tu progresivitu velkostou komory. Interne nastavenia si vies nechat upravit aby ti to sadlo, progresivitu vies tiez menit ci uz volume tokenmi alebo rovno zmenou velkosti komory. Cize ked toto vsetko splnis a zmesti sa ti tam ten tlmic tak mozes zvolit akykolvek tmic ktory bude mat podobny priebeh. Najistejsie je ale popozerat ake tlmice tam daval vyrobca v danom roku alebo nasledujucich rokoch ak sa ram nemenil, to vies ze to tam fungovalo, ze to vyrobca s tym tlmicom testil a bike fungoval tak ako to on chcel. Canyon tam mal urcite i nejaky rs monarch s ktorym mozes zacat ak nechces fox. Alebo tutovka je zohnat zhodeny tlmic z rovnakeho biku niekde z druhej ruky.
28.04.2022 - 12:05:35
00
Dik za obsiahlu info.
Cele toto pisem preto, lebo tlmic som servisoval v Suspension clinic aj min rok a odjazdil som asi 30-40h BA traily, takze ziadne nicenie.
A ked som sa uz davnejsie rozpraval s chlapikom zo SC, tak mi hovoril ze tieto tlmice maju tento neduh.
Len sa mi nechce vyhadzovat 70€, kazdu sezonu za service bez ohladu, ci jazdim alebo nie.
Tak rozmyslam, ci nekupit nejaky tlmic ak ma niekto overeny na dany bajk (canyon spectral 2015).
Chapem, ze co bajk tak ine parametre a aj tie tlmice robia s inymi parametrami a ladia ich na dany model.
28.04.2022 - 12:25:51
00
Mal som cca ten isty rocnik CTD s vymenenym tlmenim od suspension clinic a ten problem co popisujes som nemal. Ale to tlmenie bolo cele vymenene cize to CTD fungovalo inak, packa menila inak kompresiu a nebol tam taky lock ako je standardne v C-mode, stale to chodilo ale na slapanie to bolo dostatocne tuhe ale i citlivejsie v inych "modoch"
28.04.2022 - 12:58:21
01
3ska: vykasli sa na CTD tlmic, asi akykovek Rockshox tlmic bude lepsi. Ak teda najdes spravny rozmer a uchyt. A na to ladenie by som nespoliehal, pochybujem, ze to nejak vyrobcovia riesia. Tych zaujima cena za nakup tlmicov na ich bajky.
28.04.2022 - 21:40:16
01
keyboard_arrow_up