Kym RockShox Judy Silver sa sprava asi tak akoby som cakal od takejto vidly, tak Suntourka je taka...ani to neviem popisat dobre, ale nemam z nej dobry pocit, reaguje pomaly, pruzi akoby vetcho...a to som samozrejme skusal stelovat odskoky, ale nic extra sa nezmenilo. Na Judy mam nastaveny stred.
Bohuzial nemam cim doma zmerat tlak v Suntourke, ale predpokladam, ze je nafuknuta na nejaku beznu hmotnost 80-90kg, co zodpoveda zrovna mojim 85kg, Judy by mala byt priamo na moju vahu lebo mi ju nastavovali priamo v predajni.
Obe vidly su air, obe 100mm, ale spravaju sa uplne rozdielne.
Je to zlym nastavenim do vyroby, je to tym, ze porovnavam HT s elektrobajkom, ci su to proste rozdielne vidlice, kde je citit rozdiel?
Mozno som len zblbnuty, pretoze vzdy ked presadnem z elektra na HT mam pocit, ze mam zrazu pod rukami namiesto traktora nieco velmi hrave, co skace same od seba a chodi to neskutocne lahko, co je vsak sposobene len rozdielnym vnimanim hmotnosti urcite (pochybujem, ze geometriou).
Začni tým, že si pozrieš sag, či máš na obidvoch rovnaký.
A daj si krúžok úplne dole aby si po výjazde videl, koľko zdvihu naozaj využiješ.
Potom budeš múdrejší
2 - mozu byt nastavene inak, jedna spravne na tvoju vahu a bicykel, druha uplne zle
3 - jedna moze byt nejakym sposobom "pokazena", vyzera ze by si to nespoznal
Daj si to pozriet niekomu kto sa do toho vyzna a komu s tym budes doverovat.
Ak to chces riesit tu tak ten popis je velmi slaby.
Ako uz matko predomnou pisal pozri si sag. Kolko mm sa vidlica zanori ked sedis ci stojis nabajku. Je jedno ci budes stat alebo sediet, ci budes obleceny alebo nie, dolezite je aby si to rovnakym sposobom skontroloval na oboch bikoch. Ta hodnota by mala byt velmi podobna ak to je len nastavene na tvoju vahu.
Skus viac rozpisat co sa deje s vidlicou, co ti na nej vadi.
a.) Pruzenie = to co robi pruzina, jej stlacanie a uvolnovanie, v tvojom pripade je pruzina = vzduch v komore
b.) Tlmenie = to co tlmi chod pruziny ci uz pri stlacani (kompresia) alebo navrate po stlaceni (rebound/odskok)
- Neutlmena vidlica bude moc aktivna a rychla, bude oscilovat a budes citit ze dostavas supy do ruk alebo bude predok biku skakat.
- Viac nafukanu vidlicu dobre nestlacis
- Malo nafukanu vidlicu stlacis az moc lahko
- rychly odskok nebude dobre tlmit navrat vidlice po stlaceni, to su tie supy do ruk a skakanie bicykla
- pomaly odskok bude az moc spomalovat navrat vidlice a budes z toho mat taky zvlastny pocit ze sice sa vidlica stlaci ale ako keby tam stlacena primrzla a vracala sa pomalsie. mozes to citit aj ako uder a mozes mat problem ze na dalsiu prekazku pojdes so stlacenou vidlicou takze po par prekazkach uz budes dostavat vacsie supy do ruk
- kompresiou mozes mat nastavenie tlmenie pri ceste do zdvihu. Uplne zavretie je lock, uplne otvorenie je citliva ale lahko zanarajuca sa vidlica
- vidlici moze chybat zakladny servis, olej, suche gufera atd. Moze ti to drhnut, chodit to sekavo namiesto plynulo
- vyteceny olej (ak to nejaky ma), prerazene tesnenie atd moze tiez zmenit chod vidlice aj jej zvukovy prejav. Moze cvachtat, nemusis ju vediet dostat na doraz, tlmenie nemusi fungovat bez ohladu na poziciu tocitok, moze sa zdat tvrdsia atd atd.
Samozrejme su to lacne vidlice takze uplne zazraky od toho necakaj ako napr uplne plynuly chod a super citlivost.
Dúfal som, že na jar ako sa postupne oteplí, tak vidlica pôjde ľahšie, ale ide strašne tuho.. Vážim 65 kíl, tú spodnú šrúbu z dolnej strany vidlice (sag) som stočil úplne, čiže odskok je okej, len keď idem niekam do lesa, do terénu, tak vidlica tlmí takmer nulovo a ide strašne tuho. Používam aj olej, keď ju namastím a popružím ňou, tak ide super, len po pár minutách jazdy to ide zase tuho.. Je to tým, že vidla patrí medzi tie lacnejšie alebo bude treba urobiť servis?
Dá sa povedať, že vidlica je skoro nová, na bajku jazdím aktívne dva mesiace..
Sag sa nenastavuje odskokom ale zmenou tlaku vo vidlici, popripade ked som mal staru suntour xcr tak sa to nastavovalo na lavej nohe hore, lenze to bola pruzina.