Lapierre, dík za vysvetlenie, aspoň už nebudem šíriť moje bludy
Inak to "ohýbanie", ako som tento jav nazval, som samozrejme nemyslel, že sa tá trubka ohne o 1cm alebo viac, keďže je to pri durale nemožné, ale v radoch milimetrov. Práve z tohto dôvodu by som ho nebral, keďže dochádza k väčšiemu namáhaniu materiálu a z dlhodobého hladiska by som tomu neveril (i keď je asi zanedbateľné) (na túto tému už radšej končím ).
NOISE, kúp radšej niečo s vyšším zdvihom, Top Fuel je závodný stroj. Pre teba by bol vhodnejší taký Fuel EX alebo Trance X, prípadne iný bike s podobným zdvihom (120-130mm).
Za tú cenu ma síce perfektnú výbavu, ale zdvih 90mm je v dnešnej dobe pre nechrta málo, navyše pri použití "inteligentých" systémov akým je napr. VPP, FPS2, DW-Link alebo Maestro.
Lapierre, dík za vysvetlenie, aspoň už nebudem šíriť moje bludy
Inak to "ohýbanie", ako som tento jav nazval, som samozrejme nemyslel, že sa tá trubka ohne o 1cm alebo viac, keďže je to pri durale nemožné, ale v radoch milimetrov. Práve z tohto dôvodu by som ho nebral, keďže dochádza k väčšiemu namáhaniu materiálu a z dlhodobého hladiska by som tomu neveril (i keď je asi zanedbateľné) (na túto tému už radšej končím )...
vieš to ohľadne toho namáhnia .. to je ako by si tvrdil že neveríš HT lebo je zadná stavba dlhodobo namáhaná, alebo by si sa mal báť hlavovej trubkly lebo namáhanie v krute od vidlice je tiež pomerne veľké a dlhodobé...
skôr ide o komfort zadnej stavby - keď máš o jeden čap naviac nielenže ušetríš na biku dural o jeno namáhanie ale sa aj zmení trajektória kolesa a rám sa stane o niečo komfortnejším ... v akej miere to už záleží od umiestnenia čapu
> a k zadnej stavbe: aj ja som za virtuál štvorčap poprípade niečo ako LP Zesty (ako inak )
zadný trojuholník sa vôbec nemusí ani ohýbať ani deformovať
ak posúvate zadné koleso hore, ľavé vahadlo ide hore k rámu a tlmič je stláčaný a rotovaný takisto k rámu
nepotrebujete 4. stupeň voľnosti, opakujem, ten je tam pridávaný predovšetkým na optimalizáciu chodu zadnej stavby
... našiel som foto, nažerte sa:
Sorry ale uz píšeš fakt kraviny. Skus si to poskladať z lega alebo čo. Možno to pochopis z pridanej fotky. Jedna kružnica opisuje pohyb okolo osi vahadla druha okolo hlavného čapu zadnej stavby.
Žigo ... vyššie sme dospeli k tomu že ten ohyb je minimálny a vplyv na životnosť to určite nemá
Okamžite jak som zbadal tulenikov príspevok tak som zacal rysovať, to ze si uz niečo stvoril predomnou som si nevšimol. V com si vlastne rysoval/kreslil ten tvoj obr., na CAD to nevyzera a v skicary som funkciu kružnice nenašiel.
NOISE: jednoklb s nizsko polozenym stredom neber, je to strasne lenive(nereaguje na vacsie prekazky) a hupe sa pri slapani. Ak by si velmi chcel jednoklb tak mozno Mongoose alebo GT ale aj tak bude asi rozumnejsie nejake to VPP.
NOISE: jednoklb s nizsko polozenym stredom neber, je to strasne lenive(nereaguje na vacsie prekazky) a hupe sa pri slapani. Ak by si velmi chcel jednoklb tak mozno Mongoose alebo GT ale aj tak bude asi rozumnejsie nejake to VPP.
a ktore biky maju ten 'jednoklb s nizsko polozenym stredom?' ... v tych nazvoch mam chaos lebo mam pocit ze si pomaly kazdy vymysla vlastne :}
a ktore biky maju ten 'jednoklb s nizsko polozenym stredom?' ... v tych nazvoch mam chaos lebo mam pocit ze si pomaly kazdy vymysla vlastne :}
Podla mna tie pri ktorych sa koleso pocas priebehu zdvihu posuva aj dopredu(pri jazde vpred malokedy dochadza k narazu zozadu).
Alebo takto: Pri jednoklbe sa koleso vzdy pohybuje po kruznici. Ak je ale stred otacania vo vyske naboja alebo tesne nad nou, tak vacsina trajektorie kolesa smeruje nahor a vpred, co neni velmi ziaduce.
Okamžite jak som zbadal tulenikov príspevok tak som zacal rysovať, to ze si uz niečo stvoril predomnou som si nevšimol. V com si vlastne rysoval/kreslil ten tvoj obr., na CAD to nevyzera a v skicary som funkciu kružnice nenašiel...
rozumnejsie nejake to VPP.
neuveríš ale robil som to v skicári hehe trošku to bolo handmade ale nič som rýchlejšie nenašiel ... treraz ma napadlo že zoner má myslim túto funkciu
Pre vacsinu ludi je optimalne trajektoria kolasa v tvare "J" , ktore urcite nesmeruje vpred. Vzdy sa dopredu urcite neposúva, pozri napr. spominany mongoose(freedrive), Maverick, Canfield atd.
Skus pouzit linkage.
vieš to ohľadne toho namáhnia .. to je ako by si tvrdil že neveríš HT lebo je zadná stavba dlhodobo namáhaná, alebo by si sa mal báť hlavovej trubkly lebo namáhanie v krute od vidlice je tiež pomerne veľké a dlhodobé...
skôr ide o komfort zadnej stavby - keď máš o jeden čap naviac nielenže ušetríš na biku dural o jeno namáhanie ale sa aj zmení trajektória kolesa a rám sa stane o niečo komfortnejším ... v akej miere to už záleží od umiestnenia čapu
> a k zadnej stavbe: aj ja som za virtuál štvorčap poprípade niečo ako LP Zesty (ako inak )
Čím máš viac čapov ešte neznamená,,že zadná stavba bude komfortnejšia,jazdil som Giantovské Maestro,teraz jazdím GT i-drive a hovorím,že i-drive je komfortnejší
Čím máš viac čapov ešte neznamená,,že zadná stavba bude komfortnejšia,jazdil som Giantovské Maestro,teraz jazdím GT i-drive a hovorím,že i-drive je komfortnejší
to s tým čapom platilo u dvojice Fuel vs. Fuel EX
Maestro a i-drive sú úplne odlišné systémy ale zas musíš brať ohľad na zameranie biku .. neivem či aj to GT má rovnaký zdvih ako Maestro čo si jazdil ale netvrdím že čím viac čapov tým pohodlnejší bike to vôbec nie
Čím máš viac čapov ešte neznamená,,že zadná stavba bude komfortnejšia,jazdil som Giantovské Maestro,teraz jazdím GT i-drive a hovorím,že i-drive je komfortnejší
aky Giant to bol?Jednocap zvykne byt citlivejsi ako VPP,ale do kopca zase hupe viac...
Trance teraz Force,jasne je tam rozdiel zdvihu,ale aj tak,trebárs pri prejazde koreňov kde myslím zdvih až takú rolu nehrá Force ich krásne vyžehlí nehovorím,že na Trance to bolo špatné,ale tá noblesa i-drivu to nebola ,do kopca sa mi nezdá,že by nejak viac pohupoval,možno má Maestro málinko navrch ,ale ja aj tak radšej z kopca dole
urcite tam hra rolu aj zdvih,predpokladam,ze Trance s 100mm vzadu...(opytaj sa napr. Matheosa ako sa mu viac zdala zehliva Domaina ako Pike,tiez tam hra rolu vyska zdvihu).Netvrdim,ze I-drive je zly,zatial som nemal moznost oskusat,ale verim,ze funguje fajn.Skus si radsej Reigna a potom porovnaj
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inak to "ohýbanie", ako som tento jav nazval, som samozrejme nemyslel, že sa tá trubka ohne o 1cm alebo viac, keďže je to pri durale nemožné, ale v radoch milimetrov. Práve z tohto dôvodu by som ho nebral, keďže dochádza k väčšiemu namáhaniu materiálu a z dlhodobého hladiska by som tomu neveril
NOISE, kúp radšej niečo s vyšším zdvihom, Top Fuel je závodný stroj. Pre teba by bol vhodnejší taký Fuel EX alebo Trance X, prípadne iný bike s podobným zdvihom (120-130mm).
Za tú cenu ma síce perfektnú výbavu, ale zdvih 90mm je v dnešnej dobe pre nechrta málo, navyše pri použití "inteligentých" systémov akým je napr. VPP, FPS2, DW-Link alebo Maestro.
Inak to "ohýbanie", ako som tento jav nazval, som samozrejme nemyslel, že sa tá trubka ohne o 1cm alebo viac, keďže je to pri durale nemožné, ale v radoch milimetrov. Práve z tohto dôvodu by som ho nebral, keďže dochádza k väčšiemu namáhaniu materiálu a z dlhodobého hladiska by som tomu neveril
vieš to ohľadne toho namáhnia .. to je ako by si tvrdil že neveríš HT lebo je zadná stavba dlhodobo namáhaná, alebo by si sa mal báť hlavovej trubkly lebo namáhanie v krute od vidlice je tiež pomerne veľké a dlhodobé...
skôr ide o komfort zadnej stavby - keď máš o jeden čap naviac nielenže ušetríš na biku dural o jeno namáhanie ale sa aj zmení trajektória kolesa a rám sa stane o niečo komfortnejším ... v akej miere to už záleží od umiestnenia čapu
> a k zadnej stavbe: aj ja som za virtuál štvorčap poprípade niečo ako LP Zesty (ako inak
ak posúvate zadné koleso hore, ľavé vahadlo ide hore k rámu a tlmič je stláčaný a rotovaný takisto k rámu
nepotrebujete 4. stupeň voľnosti, opakujem, ten je tam pridávaný predovšetkým na optimalizáciu chodu zadnej stavby
... našiel som foto, nažerte sa:
Sorry ale uz píšeš fakt kraviny. Skus si to poskladať z lega alebo čo. Možno to pochopis z pridanej fotky. Jedna kružnica opisuje pohyb okolo osi vahadla druha okolo hlavného čapu zadnej stavby.
Okamžite jak som zbadal tulenikov príspevok tak som zacal rysovať, to ze si uz niečo stvoril predomnou som si nevšimol. V com si vlastne rysoval/kreslil ten tvoj obr., na CAD to nevyzera a v skicary som funkciu kružnice nenašiel.
NOISE: jednoklb s nizsko polozenym stredom neber, je to strasne lenive(nereaguje na vacsie prekazky) a hupe sa pri slapani. Ak by si velmi chcel jednoklb tak mozno Mongoose alebo GT ale aj tak bude asi rozumnejsie nejake to VPP.
Podla mna tie pri ktorych sa koleso pocas priebehu zdvihu posuva aj dopredu(pri jazde vpred malokedy dochadza k narazu zozadu).
Alebo takto: Pri jednoklbe sa koleso vzdy pohybuje po kruznici. Ak je ale stred otacania vo vyske naboja alebo tesne nad nou, tak vacsina trajektorie kolesa smeruje nahor a vpred, co neni velmi ziaduce.
inak podla mna sa koleso vždy posúva trochu aj dopredu... nie len hore
rozumnejsie nejake to VPP.
neuveríš ale robil som to v skicári hehe trošku to bolo handmade ale nič som rýchlejšie nenašiel ... treraz ma napadlo že zoner má myslim túto funkciu
Skus pouzit linkage.
skôr ide o komfort zadnej stavby - keď máš o jeden čap naviac nielenže ušetríš na biku dural o jeno namáhanie ale sa aj zmení trajektória kolesa a rám sa stane o niečo komfortnejším ... v akej miere to už záleží od umiestnenia čapu
> a k zadnej stavbe: aj ja som za virtuál štvorčap poprípade niečo ako LP Zesty (ako inak
Čím máš viac čapov ešte neznamená,,že zadná stavba bude komfortnejšia,jazdil som Giantovské Maestro,teraz jazdím GT i-drive a hovorím,že i-drive je komfortnejší
to s tým čapom platilo u dvojice Fuel vs. Fuel EX
Maestro a i-drive sú úplne odlišné systémy ale zas musíš brať ohľad na zameranie biku .. neivem či aj to GT má rovnaký zdvih ako Maestro čo si jazdil ale netvrdím že čím viac čapov tým pohodlnejší bike to vôbec nie
aky Giant to bol?Jednocap zvykne byt citlivejsi ako VPP,ale do kopca zase hupe viac...