Volodja prepáč, ale bol to týždeň zameraný ma kontrolu dodržiavania predpisov zo strany cyklistov. Teda mali ísť na problémové miesta, kde je problém s cyklistami. Namiesto toho Polícia SR merala 50tku 0,01m za tabuľou začiatok obce. Dokonca v ten týždeň dali aj jedno video na FB, čo rýchlo stiahli, lebo sa vytešoval policaj, že nameral šoféra, čo išiel v meste 57km/h, ale to, že počas toho videa na červenú prešli 9 cyklisti ho nevzrušovalo. 4 cyklisti sa tam hralo na chodcov. Leto pred koronou som bol v Košiciach, na Šírave, v Trebišove, v Humennom atď, taký predĺžený víkend. Celý Košický kraj mal týždňovú akciu zameranú na kontrolu alkoholu, proste len stopli vozidlo, dali fúkať, ak bola 0, išlo sa ďalej. Za ten týždeň skontrolovali cez 10 000 vodičov motorových vozidiel a 0 cyklistov. Ja osobne som tam za ten predĺžený víkend čo som tam bol fúkal 6x, normálne dali dopravu do jedného pruhu a išla kontrola rad za radom. V tých radoch čo som čakal na kontrolu, tak minimálne 80 cyklistov prešlo okolo, či už cesta, alebo chodník. Žiaden cyklista nedostal fúkať.

Kto hovorí o tom, že Polícia SR má kontrolovať špeciálne len cyklistov? Celý čas hovorím o tom, že majú kontrolovať všetkých rad za radom. Ak vidí porušenie zákona, má konať. Problém je ten, že polícia koná iba vtedy, ak človek sedí v aute. Chodec, či cyklista je neviditeľný. Včera večer už za tmy som sa vracal z Devina po Devínskej ceste. Stopli ma tam policajti, že cestná kontrola, doklady, fúkať. Za ten čas okolo nás prešlo 7 cyklistov bez svetiel. Žiadna reakcia zo strany policajtov. O tom hovorím. Ráno som šiel do roboty. Dolnozemská, ako je Slovnaft pumpa a odbáča na Mamateyovu smer Dom kultúry Ovsište. Policajné auto chcelo odbočiť doľava z Dolnozemskej, čakali na zelenú. Za ten čas tam na červenú prebehlo tak 10-15 ľudí, či už pešo, alebo na biku po prechodoch. Žiadna reakcia zo strany polície.

Cez zimu umrelo 4 či koľko ľudí na bicykloch, čo nemali blikačky za tmy, zrazilo ich auto. Áno, je to kontraproduktívne. Cez zimu zrazilo auto cez 20 ľudí, z 15 či koľko bolo neosvetlených, resp. nemali na sebe reflexné prvky. Išli po zlej strane vozovky, nesprávne prechádzali cez cestu, či išli priamo v pruhu. Ak tu je kontraproduktívne určite riešiť nejakých chodcov. Určite. Ako študent strednej školy tak 20 rokov dozadu som si zalietal v autobuse, lebo cyklista nezastavil na STOPke. Ja som obišiel v relatívne v pohode, narazené zápästie, rebrá, kolená, rozbitá hlava. Tak 10 či koľko ľudí brala sanitka rovno do nemocnice. 82 ročná pani spadla zo sedačky a zlomila si bedrový kĺb. Umrela na to. Pre ľudí v tom veku je to smrteľné zranenie. Bolo to moje prvé vypovedanie na polícii, že čo sa stalo. Bývalú frajerku zrazil cyklista na Ceste mládeže z Bieleho kríza smer Vojenská nemocnica. Idiot sa tam spúštal tak 60+ pritom tam je značka, že tam je povolená len 30tka a je to zmiešaná trasa pre chodcov a cyklistov. Bývalá si poležala 2 týždne v nemocnici. Keby to bolo menšie dieťa, je po ňom. V živote som tam nevidel políciu, čo by došla aspoň dohliadať, pritom pravidelne tam vidno ľudí, čo sa tam spúšťajú 60+ dole kopcom a ohrozujú koľkokrát ostatných. Došli max vtedy, keď sa niekto na niečo sťažoval, že ich zavolal.


Cyklistov na cestách značne pribúda. Žiaľ drvivá väčšina z nich má nejaké dopravné predpisy na háku. Potom to tak aj vyzerá. Z každej strany počúvam, že šofér má predvídať, ako by sa očakávalo, že bude mať vešteckú guľu. Keby som nepredvídal, tak mám na konte cez 30 zrazených cyklistov, či chodcov.


Ak už sa oháňaš alkoholom, cyklista dostane 10-20€ pokutu a zajtra si to môže zopakovať a to môže robiť každý deň. Za alkohol za volantom motorového vozidla sú iné pálky, či už finančné, alebo právne. Či by mali mať cyklisti na ceste vodičák? Ja som kľudne za. Ak ich prichytia opitých, neh im ho rovno aj zoberú. Poznám viac ako dosť prípadov, že ľudia chodia bikom do krčmy, lebo však keby šiel autom, zoberú mu papiere. Opitý cyklista je väčšine ľudí u zadku, kým neumrie. To potom veľmi radi používajú rôzne cykloorganizácie, znepokojené mamičky a podobne, že pozrite koľko chodcov a cyklistov umrelo na cestách, treba niečo robiť.
07.06.2022 - 10:17:07
02
Jano1987 napísal:
Volodja prepáč, ale bol to týždeň zameraný ma kontrolu dodržiavania predpisov zo strany cyklistov. Teda mali ísť na problémové miesta, kde je problém s cyklistami. Namiesto toho Polícia SR merala 50tku 0,01m za tabuľou začiatok obce. Dokonca v ten týždeň dali aj jedno video na FB, čo rýchlo stiahli, lebo sa vytešoval policaj, že nameral šoféra, čo išiel v meste 57km/h, ale to, že počas toho videa na červenú prešli 9 cyklisti ho nevzrušovalo. 4 cyklisti sa tam hralo na chodcov. Leto pred koronou som bol v Košiciach, na Šírave, v Trebišove, v Humennom atď, taký predĺžený víkend. Celý Košický kraj mal týždňovú akciu zameranú na kontrolu alkoholu, proste len stopli vozidlo, dali fúkať, ak bola 0, išlo sa ďalej. Za ten týždeň skontrolovali cez 10 000 vodičov motorových vozidiel a 0 cyklistov. Ja osobne som tam za ten predĺžený víkend čo som tam bol fúkal 6x, normálne dali dopravu do jedného pruhu a išla kontrola rad za radom. V tých radoch čo som čakal na kontrolu, tak minimálne 80 cyklistov prešlo okolo, či už cesta, alebo chodník. Žiaden cyklista nedostal fúkať.

Kto hovorí o tom, že Polícia SR má kontrolovať špeciálne len cyklistov? Celý čas hovorím o tom, že majú kontrolovať všetkých rad za radom. Ak vidí porušenie zákona, má konať. Problém je ten, že polícia koná iba vtedy, ak človek sedí v aute. Chodec, či cyklista je neviditeľný. Včera večer už za tmy som sa vracal z Devina po Devínskej ceste. Stopli ma tam policajti, že cestná kontrola, doklady, fúkať. Za ten čas okolo nás prešlo 7 cyklistov bez svetiel. Žiadna reakcia zo strany policajtov. O tom hovorím. Ráno som šiel do roboty. Dolnozemská, ako je Slovnaft pumpa a odbáča na Mamateyovu smer Dom kultúry Ovsište. Policajné auto chcelo odbočiť doľava z Dolnozemskej, čakali na zelenú. Za ten čas tam na červenú prebehlo tak 10-15 ľudí, či už pešo, alebo na biku po prechodoch. Žiadna reakcia zo strany polície.

Cez zimu umrelo 4 či koľko ľudí na bicykloch, čo nemali blikačky za tmy, zrazilo ich auto. Áno, je to kontraproduktívne. Cez zimu zrazilo auto cez 20 ľudí, z 15 či koľko bolo neosvetlených, resp. nemali na sebe reflexné prvky. Išli po zlej strane vozovky, nesprávne prechádzali cez cestu, či išli priamo v pruhu. Ak tu je kontraproduktívne určite riešiť nejakých chodcov. Určite. Ako študent strednej školy tak 20 rokov dozadu som si zalietal v autobuse, lebo cyklista nezastavil na STOPke. Ja som obišiel v relatívne v pohode, narazené zápästie, rebrá, kolená, rozbitá hlava. Tak 10 či koľko ľudí brala sanitka rovno do nemocnice. 82 ročná pani spadla zo sedačky a zlomila si bedrový kĺb. Umrela na to. Pre ľudí v tom veku je to smrteľné zranenie. Bolo to moje prvé vypovedanie na polícii, že čo sa stalo. Bývalú frajerku zrazil cyklista na Ceste mládeže z Bieleho kríza smer Vojenská nemocnica. Idiot sa tam spúštal tak 60+ pritom tam je značka, že tam je povolená len 30tka a je to zmiešaná trasa pre chodcov a cyklistov. Bývalá si poležala 2 týždne v nemocnici. Keby to bolo menšie dieťa, je po ňom. V živote som tam nevidel políciu, čo by došla aspoň dohliadať, pritom pravidelne tam vidno ľudí, čo sa tam spúšťajú 60+ dole kopcom a ohrozujú koľkokrát ostatných. Došli max vtedy, keď sa niekto na niečo sťažoval, že ich zavolal.


Cyklistov na cestách značne pribúda. Žiaľ drvivá väčšina z nich má nejaké dopravné predpisy na háku. Potom to tak aj vyzerá. Z každej strany počúvam, že šofér má predvídať, ako by sa očakávalo, že bude mať vešteckú guľu. Keby som nepredvídal, tak mám na konte cez 30 zrazených cyklistov, či chodcov.


Ak už sa oháňaš alkoholom, cyklista dostane 10-20€ pokutu a zajtra si to môže zopakovať a to môže robiť každý deň. Za alkohol za volantom motorového vozidla sú iné pálky, či už finančné, alebo právne. Či by mali mať cyklisti na ceste vodičák? Ja som kľudne za. Ak ich prichytia opitých, neh im ho rovno aj zoberú. Poznám viac ako dosť prípadov, že ľudia chodia bikom do krčmy, lebo však keby šiel autom, zoberú mu papiere. Opitý cyklista je väčšine ľudí u zadku, kým neumrie. To potom veľmi radi používajú rôzne cykloorganizácie, znepokojené mamičky a podobne, že pozrite koľko chodcov a cyklistov umrelo na cestách, treba niečo robiť.

Sorry, neda sa s tebou bavit o tomto. Tie cisla vycucane z prsta, rozne znamosti a dlhe historky su uplne mimo, teraz aj predtym. Mrzi ma tvoja krivda a spominanych zranenych ludi mi je luto. Snad sa z toho dostali.
07.06.2022 - 10:23:37
20
lapaloma Len konstatujem. Urcite by vsak prospelo veci, keby do cestnej premavky mohli len ti, ktori maju znalosti jej pravidiel.
07.06.2022 - 10:36:57
00
Aké čísla sú vycucané z prsta?
07.06.2022 - 10:38:39
00
Nuž, určite. Ale ešte viac by prospelo, keby do cestnej premávky mohli len tí, čo sú ohľaduplní, tolerantní, trpezliví a priateľsky naladení :)
07.06.2022 - 10:39:20
03
To, ze ma niekto vodicak trebars aj na bicykel neznamena, ze ovlada aj pravidla, alebo ich bude dodrziavat.
07.06.2022 - 10:42:08
00
System nie je dokonaly, no ale aspon by sa cast ludi odfiltrovala..
07.06.2022 - 10:49:14
00
problem nie su ludia, co nepoznaju predpisy - problem je skor to, ze na ne prdia - myslis, ze sa ludia naucia ze na cervenu sa nechodi az v autoskole?
07.06.2022 - 10:52:07
02
Vodicske opravnenie na bicykel by absolutne nic neriesilo, tak ako to absolutne nic (ano, trochu prehnane) neriesi pri autach. Kazdy den vidim X pripadov (cisla sa mi z prsta cucat nechce), ako vodici telefonuju, SMSkuju (alebo whatsappuju, facebookuju, ...), nedodrziavaju maximalku, zle parkuju (doslova zastavia, kde sa im zachce), nepouzivaju smerovky, chlastaju, ... A tiez mam pocit, ze policia si vobec, ale ze vobec, nerobi svoju robotu (ak by si robila, tak polovica vodicov, by bola bez vodicaku). To len Jano1987 stale prudi a doslova vedie vojnu proti cyklistom.
07.06.2022 - 11:21:46
08
Muso napísal:
problem nie su ludia, co nepoznaju predpisy - problem je skor to, ze na ne prdia - myslis, ze sa ludia naucia ze na cervenu sa nechodi az v autoskole?

Nie vzdy je to uplne jednoznacne...
i.imgflip.com
07.06.2022 - 12:10:30
00
Hej, da sa cast odfiltrovat cez "dopravne predpisy" - ale rozhodne by viac pomohli psychologicke testy:)
takisto v sucasnej situacii by mali byt sucastou skusky na vodicak rovnake podmienky ako na zisk zbrojneho preukazu...
07.06.2022 - 12:24:28
01
Niekedy mi to pripada, ze si poniektori hodia eurom a podla toho co im padne na striedacku pisu ako policia na cestach buzeruje ludi, alebo naopak nerobi nic.
Samozrejme ze robi aj jedno aj druhe a vzdy to bude zle, pretoze niekto predsa musi byt na vine (niekto = oni, nikdy nie my).

A preco to teda s nami (nielen) na cestach nie je idealne? Lebo to tak chceme a vyhovuje nam to. Par rokov dozadu sa hovorilo o zavedeni usekoveho merania (prejdes trasu medzi kamerami A a B prilis rychlo, automaticky ti pride pokuta) a SNS to vtedy stopla s argumentom, ze chudaci slovaci by museli platit vela pokut. A ostalo ticho, lebo status quo vacsine ludi vyhovuje. Keby nevyhovoval, uz davno to tu vyzera inak. A to plati aj o kupovani vodicakov, diplomov, kradnuti a podvadzani. Vacsine ludi to tak vyhovuje
07.06.2022 - 12:29:27
12
Len si myslim ze ten status quo ani tak nevyhovuje ludom ako ludom pri moci. To je sucast tohe ze clovek ma byt chory, hlupy, poslusny a platit dane. Vsetko na vrch je problem. Samotne obmedzovanie vodicou akymkolvek predpisom, ale nei len vodicov, vsetkych co maju zodpovednost za nasledky sposobene svojopu cinnostou je chybne. Vemime si takeho statika, ak dodrzi normy pouzije software ktory je certifikovany a dom padne, nezavru ho. Ale ak vodic ide predpisanou rychlostou na aute ktore vyhovuje TK, EK je schvalene do premavky, nie je pod vplyvom niecoho, ma platne vodicke opravnenie a poistku aj tak dojde k nehode, ako to ze to nejde na triko tvorcov predpisov ? Ako to ze zavru cloveka co vsetko dodrzal ? Kolko krat ste poculi ze by odsudili pilota za pad lietadla (ak to prezil), max ho vyhodia a to mohol zxabit ohrozit desiatky ludi. Teraz nam tlacia stale viac a viac predpispov a auto ktore si same riasia vsetko mozne. Super ale budu mat tie auta aj trtestnopravnu zodpovednost ? Akosi nevidim usilie zbavit tie auta volantu a sedadla pere vodica. Nikto predsa musi is sediet ked sa nieco pos...

Ak ma niekto che sudit za moje rozhodnutia a chyby, tak nech ma necha sa rozhodovat a robit chyby. Odmietam zodpovednost bez slobody.
07.06.2022 - 15:39:22
00
Predpisy a zodpovednost su chybne? Neviem ako si to potom predstavujes. Problem nie su predpisy, ani zodpovednost za svoje ciny. Problem je, ked su iba na papieri a pravo nie je vymahane.
V tom je prave sila institutu objektivnej zodpovednosti. Nieco spravis, pride kazdemu automaticka pokuta a vybavene. A prave preto u nas fakticky nefunguje, iba na papieri. A nie je to o ludoch pri moci. My to nechceme. Lebo sice vsetci do jedneho predpisy porusujeme, ale malokto je ochotny za to aj niest zodpovednost.
A co sa tyka zodpovednosti za skody autonomnych vozidiel. Na to su predsa poistovne a skodove fondy. Nic neriesitelne.
07.06.2022 - 16:08:38
00
cokupit ja žiadnu vojnu proti cyklistom nevediem. Rozdiel je ten, že kým jedna skupina je neustále kontrolovaná, druhá skupina si beztrestne porušuje predpisy. Opitého človeka je možné stiahnuť z obehu, zoberie sa mu vodičák, dostane mastnú pokutu. Pre väčšinu takto potrestaných to znamená, že nešoférujú. Občas sa nájde blbec, čo bude šoférovať bez papierov, ale tomu už človek nemá ako zabrániť. Ale čo a opitým cyklistom? No nič. Jazdu mu zakázať nemôžu, dostane max smiešnu pokutu a môže si veselo jazdiť ďalej a môže to robiť každý boží deň roky a nikna tým nič nespraví. Kým daná osoba sama neprestane z daným správaním sa.

Neustále tu počúvam, ako si ľudia kúpili vodičský a polovica šoférov už nemá čo robiť na cestách. Aj tu na fóre sú ľudia, čo vodičský majú a na aute možno jazdia slušne, ale ako cyklisti sa správajú ako prasatá na ceste. Je to o ľuďoch. Veľká väčšina šoférov je slušná, nie sú horší od tých v Rakúsku, či Nemecku, alebo Holandsku. Len na Slovensku je folklór, že u suseda je vždy všetko zelenšie.
07.06.2022 - 16:57:04
00
keyboard_arrow_up