Ja by som aj tak šiel po bikoch, ako po oblečení. Lenže bežný človek ak nie je znalý vidí proste len "bicykel". Max by si zapamätali farbu.
10.06.2022 - 07:30:55
01
Polícia SR - Trnavský kraj
RAPÍDNY NÁRAST NEHÔD S 🚶‍♂️, 🚲 a 🛴
NAOPAK MENEJ ICH BOLO S ALKOHOLOM
15 NEHÔD S CHODCAMI A CYKLISTAMI
11 cyklistov a 4 chodci, z ktorých 2 boli deti, sa stali účastníkmi májových dopravných nehôd. Vinníkmi boli 6 cyklisti, z toho 1 bol opitý, a 1 chodec. Vo zvyšných prípadoch nehody zavinili vodiči.
🚲 🛴 Cyklisti a kolobežkári zas zavinili od januára 18 dopravných nehôd, čo je o 11 nehôd viac ako za prvých 5 mesiacov v roku 2021. Tretina z nich jazdila pod vplyvom alkoholu.


Ako znizis pocet dopravnych nehod kde boli ucastnikmi cyklisti , ked z 11iich nohod 6 zavinili cyklisti ? No predsa spravis akciu na meranie rychlosti aut.

Ako znizis poct cyklistov a kolobezkarov pod vplyvom alkoholu ? No predsa das fukat vodicom aut.
11.06.2022 - 16:08:44
00
Tak v Nemecku to funguje. Osvetu treba robiť na oboch stranách ale povedzme si pravdu, ľahšie sa to vymáha od vodiča auta...
V Nemecku je zákon, že odbočovanie nákladných automobilov doprava len rýchlosťou chôdze. Prečo? Pretože pri odbočovaní doprava bolo veľa kolízii s chodcami a cyklistami... Tí si totiž neuvedomili, že auto neni na koľajniciach. Ale tak ľahšie sa prenesie zodpovednosť na vodiča a spravili osvetu a vodiči si to teraz už strážia sami. A kolobežkar pod vplyvom alkoholu je problém? Veď je to chodec...
12.06.2022 - 16:40:18
01
Osveta ano, este lepsie trening eduakcia a zase trening a potom skusky. Pre vodicov aut aj kazdeho kto chcne byt ucastnik cestnej premavky. To je jedno na com/scim aj na skatebord. Vodicky preukaz nedavat za dochadzku, ale za schopnosti a pre ostanych tiez primerane opravnenie, ktore im pojde vziat.

K odbocovaniu, nie je nahodu predpis ze chylista nesmie predchadat vozidlo odbocujuce v pravo z pravej strany ? Ako pomoze ak bude nakladiak odbocovat 5km za hod? Ked prejde niekomu cez brucho zadnou naravou v 5km/h aby trpel o par sec dlhsie, ako ked ho prejde v 40km/h. Nemoze ho vedla seba vidiet tak ani tak. Jedine by pomohlo ak by zastavil a vystupil isiel pozriet a potom rychlo utekal do nakladiaku a presiel odbocku skor ako pride cyklista... Alebo zavoznik by musel davat pozor, kde vlastne zmiuzol zavoznik ? To je prinos pre bezpecnost nechat to na jednom cloveku ? A zasa sme pri peniazoch.

Kolobezkar aj chodec pod vplyvom je problerm, ked narazi do auta a poskodi ho a seba prizabije. No a potom je obrovsky problem, ze tomuto hovorime kolobezka aj ked ide o elektricky motocykel. Dokonca aj PZ to vo vlastnej needukovanosti casto povazuje za kolobezku :swear:
cdn.hamletovygumy.sk
1500W
2 mista
45km/h
To je viac motorka ako korado, alebo babeta.
12.06.2022 - 17:49:34
00
To, že odbočuje rýchlosťou chôdze pomôže v tom, že vodič nákladného auta dokáže rýchlejšie reagovať a takisto chodec/cyklista má viac reakčného času... Ale to je jedno, my sme tu neni na polemiku o zákonoch...
Tam v nakladnom máš 6zrkadiel takže vidíš aj pod nárazník a aj pod predné pravé koleso...
12.06.2022 - 18:55:19
02
Pod prave predne koleso ? Ty vole tak taky nakladiak som nie len ze este nesoferoval ale ani nevidel. Ale asi nie je nakladiak ako nakladiak. Kazdopadne, ak vidi neznamena, ze sa dokaze uhnut, mnoho krat ma co robit aby nepresiel zadnou napravou po chodniku a prednpou nesiel cez protismer. Inym slovom cyklista, motorkar, kolobezkar, nema co vedla nakladiaku odbocujuceho v pravo co robit a chodec duplom ten ma byt na opacnej strane vozovky. Cize ak vodic nakladiaku prejde niekoho co sa nacpal medzi neho a krajnicu ked odbocoval v pravo, tak zrazenemu darvinovu cenu a soferovi nakladiaku odskodnenie za psychicku ujmu.
12.06.2022 - 19:49:14
02
Vidno, že máš bohaté skúsenosti, to sa ti odskriepit nedá... Z toho príspevku hovoria roky praxe 😂
Ale neee... Z toho príspevku vidno, že si asi ešte ani eurotrucksimulátor nehral... Ale na tom nieje nič zlé, proste sa vyznáš v iných témach, do ktorých zas ja nevidím... Táto debata je ako keď sa baví ochranár (dajme tomu vyštudovaný ekonóm), čo má problém odlíšiť srnu od jelenice a poľovník, ktorý strávil v lese pol života pozorovaním zveri a má fakt reálny obraz o jej stavoch a stratégiu udržateľného stavu. Zase nič proti ochranárom...
12.06.2022 - 20:19:39
02
Poznám šoférov s 30+ ročnými skúsenosťami, či už kamiónov, alebo autobusov MHD (kĺbový). Aj keby tam mal 30 zrkadiel, stále sú tam obrovské slepé uhly. Nie je to 5m osobák ale 18m dlhá vec. Eurotruck simulátor je super, ale stále len hra. Hra vám nesimuluje cyklistu, ktorý vás bude predbiehať po pravej strane lebo niekde počul že môže. Čo na tom, už mu ušlo to, že podľa zákona, ak dáva auto znamenie o smere jazdy, tak mu má dať prednosť a nemá sa tam tlačiť, ak to teda nezmenili. Alebo chodec, čo si pamätá, že na prechode má prednosť a všade sa hovorí, že šoféri musia predvídať. Tak načo sa pozrieť, či niečo ide (aj chodec má nejaké povinnosti). Alebo ak keď ste na hlavnej a odbáčate na vedľajšiu a je to užšie celé a neviete tam odbočiť, lebo proste ste dlhý a autá na vedľajšej vás blokujú a ak aj tí 2-3 pochopia, že zavadzajú a zmiznú, tak chruňo za nimi sa tam narve, lebo mu nedopne, že kamión to proste musí zobrať trocha cez protismer. Hlavne v mestách, kde sú staršie ulice, užšie ulice a podobne. Občas som jazdil ako spolujazdec v kamióne. Pritom väčšina ľudí má hrôzu šoférovať dodávku, lebo je veľká a zrazu 18m kamión sa má zmestiť všade.
12.06.2022 - 21:34:56
02
corsair vidis, bolo Ti to treba, Tvoja predposledna veta ako vyšitá :)...a vlastne cely prispevok, podpisujem. Len neprezrad pocet rokov a stotisicov km, lebo susedovie babky svagor a podobne podporne argumenty sa vytiahnu ako na beziacom pase.
12.06.2022 - 21:47:34
01
corsair Moze byt, mas ciastocne pravdu. Nikdy som nehral eurotrucksimulátor nikdy som nesoferoval kamion inde ako na prkovisu par 100m aj to bez navesu. Trocha som pojazdil s dodavkou nad 3.5t vela s Jumperom. Chviku som za nim tahal 8m vlecku s kolobezkami hore dole na Hrebienok v Tatrach a otacal sa pred restikou na tej ploche cca 12x15m. Ak je to tak ako hovoris je to ale troska oximoron. Toti za 1. ako motorkar a vodic auta som bol v pravo vedla kamionu niekolko krat a pozitivne viem, ze ma vodic opakovane nevidel (nie pri odbocovani, dokonca pri jazde rovno) Ak tam nozaj vidiet, tak ma oklamal a proste sa nepozeral. O tom ale pochybujem. Bol som svadkom nehody, kde kamin drcol auto pred sebou lebo sa mu zaradilo z praveho prudu do medzery medzi neho a kamion pred nim. Nevidel ho potiahol, auto trubilo on isiel dalej. Zistil ze tam je az ho pritlacil o kamion pred sebou. A to bol osobak nie cyklista. Ja som bol v pruhu vedla, cele som to mal ako na dlani. Proste neviel z kamona ani Civic 50cm pred naraznikom.
2. hovoris, ze je nutne odbocovat rychlostou chovdze, na co, ked je tam vidiet ? Preco je tam vlea kolizii ked je tam vidiet ? Mozno sa tam neda divat sucastne s riesenim aut v protismere a pred sebou. OK, ale co to potom pomoze ze tam mam zrkadla ked sa do nich nedivam.
3. Nikto na planete ma zatial nedokazal presvedcit, ze pomalsia jazda znizuje sancu na koliziu, znizuje jej nasledky ale pravdepodobnost vzniku urcite nie. Za seba ti mozem povedat, ze na osobaku najhorsie co mi mozes urobit pri jazde je donutit ma ist krokom pri cuvani, parkovani odbocovani v stiesnenych priestoroch. Tym totiz vznikne stav kedy sa situacia zmeni, za cas kym dokoncim manever a priestor, ktory som si odkontroloval pred sebou, ked som don vchadal, uz nemus byt volny ked sa don dostanem. 2. Sam stratim orientaciu preto, ze to dlho trva. (tato vec sa tazko vysvetluje niekomu co to z praxe nepozna, ale verim ze ty vies o com hovorim). Skusim to vysvetlin na priklade. V Kittsee je pred nakupakom parking, kde priecne boxy koncia jarkom (tusim to uz zmenili ale je to jedno). Ked prichadzas predkom do boxu tak jarok pred sebou vidis, tak presne zastavis vystupis ides na nakup. Ale ked po pol hod prides spat, vela ludi zabudne, ze ma pred sebou jarok a uz ho spoza volanu nevidi ma ho pod naraznikom. Ak im nestoji oproti auto rozbehnu sa v pred a uz visa na olejovej vani. Nikdy by tam nepadli, ak by neboli zastavili. Alebo ides do pomerne ostrej zakruty. Ak v nej zastavi spomalis na rychlost chodze, naraz stratis odhatd kolo treba tocit volantom. Mal si to zratane na rychlost ktorou si do nej vchadal nie na tu ktoru mas po spomaleni a polomer zakruty uz nevidis ked si v nej. Vela veci sa u dobreho vodica za volanrtom deje na urovni podvedomeho reflexu, a to je dobre lebo rozum je pomaly. Ale podvedomy reflex nevie pracovat s extremne rozlicnymi podmienkami ten vie len to co ma nacvicene. Ak jazdis 99% casu nejakou rychlostou a naraz si donuteny ist zasadne pomalsie, musis zacat rozmyslat, instinkt je prec, reflex je prec a nastupuje omylny rozum. Ako by povedal biker stratis flow a hned si mimo trail. :)

Asi tiez klamu:
i.pinimg.com
12.06.2022 - 23:36:51
00
A toto bude ciste CGI
thumb_up0thumb_down
12.06.2022 - 23:50:05
01
Marli to nie je hejt. Corsair má v jednom pravdu. Odborník sa háda s neodborníkom. Blbý príklad ale zo života a takých ľudí na Slovensku nebude málo. Kamošky otec má skoro 40 rokov praxe za volantom osobného auta a nejak 400 000km za volantom bez nehody a pokuty. Znie to dobre. Ale všetko najazdil v Trebišove a okolí po tých dedinkách. Ako šofér bol najďalej v Michalovciach. V živote nebol autom na diaľnici, celý život podľa jeho vlastných slov jazdí max 70-75km/h aj na okreske, že kam sa ponáhľať a doteraz jazdí na Favorite. Aj ten človek sa môže hádať o tom ako treba jazdiť, lebo všetko vzťahuje na seba a situáciu čo pozná. V živote nešiel po diaľnici, nezažil zápchu, napriek tomu že Trebišov je mesto kruháčov, v živote nevidel 2 pruhový kruháč. Nemá šajnu, kam sa posunuli samotné autá a čo dokážu za tých 30 rokov, čo jazdí Favoritom. Ani Michalovce nie sú zrovna komplikované mesto na šoférovanie. Ale je schopný sa do krvi hádať, že on má 400 000km, 40 rokov praxe bez nehody a pokuty keď sa ozve jeho zať, čo má síce len 200 000km skúsenosti a 10 rokov praxe, ale najazdené to po celej Európe, Londýn, Rím, Nemecko - mestá aj diaľnice s neobmedzenou rýchlosťou, že čo on nevie čo je to šoférovanie. Keď bude mať toľko rokov praxe a km, má sa ozvať. Napriek tomu, že moja teta má vodičák skoro 45 rokov, za celý život najazdila dohromady pod 500km od ukončenia autoškoly a naposledy šoférovala rok po ukončení autoškoly aj to Škodu 100, tak zakaždým ak niekam ideme, musím ja, či môj otec počúvať, že ako zle jazdíme, akí sú šoféri teraz šialenci atď. 44 rokov nesedela za volantom auta aj to robila vodičák v Trebišove. Ale jazdí veľa na bicykli, teraz už menej, ale predtým aj 10-15 tisíc km ročne. Človek si povie, OK, isto má skúsenosti, má vodičák, mala by pravidlá ovládať. Ale opak je pravdou. Červenú neuznáva, chodník, cesta, čo ako vyhovuje, nejaké prednosti nerieši, ONA je cyklista, nech sa ostatný starajú, jednosmerka platí pre autá, autá majú svetlá, tak načo by mala ona na biku atď. Tiež má svoj názor, svoje skúsenosti. Otázkou je, či by sa mali brať ako relevantné. Nepoznať pozadie oboch prípadov, človek si môže povedať, že majú k tomu čo povedať, však majú skúsenosti. Pokiaľ nevieme aké, je to len nič nehovoriace číslo. Predsa len je rozdiel najazdiť 100 000km v Ríme či Londýne alebo v Snine. Alebo človek, čo v živote nesedel ani v električke, najväčšie mesto čo navštívil je Trnava mi bude vysvetľovať ako funguje metro v Londýne (žil som tam a cestovanie metrom nie je zrovna také rýchle a jednoduché, ako si väčšina ľudí myslí) a ako sa tam žije. Trnava a Londýn sa nedajú porovnať. Je to úplne iný svet. Ale pre niekoho je mesto ako mesto.
12.06.2022 - 23:59:03
02
Musim este jendno v ramci edukacie, nie ako snahu dokazat, ze mam pravdu. Je mi jedno ci mam pravdu, ale v tom videu su informacie co niekomu mozu zachranit plechy alebo zivot.
thumb_up0thumb_down
13.06.2022 - 00:06:00
00
Kenai

Prílohy:

IMG_20220615_115847938_HDR.jpg
IMG_20220615_115847938_HDR.jpg 259.87 KiB thumb_up0thumb_down

15.06.2022 - 12:43:54
16
Plzeň v akcii😁😁
15.06.2022 - 19:09:02
03
keyboard_arrow_up