Ahoj, viete mi odporučiť zadný tlmič ktorý sa bude dať zamknúť naozaj skoro ,,na tvrdo,, ?
(Ideálne na diaľkove ovládanie)

Mám CUBE AMS a zadný tlmič FOX float CTD, má 3 polohy páčky ale medzi ,,descend,, a ,,climb,, je minimálny rozdiel. Cítim že časovka do kopca mi trva odosť dlhšie ako na predchádzajúcom Hardtrail CUBE LTD
(Áno viem že ten tlmič nikdy nebude uplne tvrdý..)
(Btw. otázka č.2 : prečo sa predná vidla dá zamknúť na tvrdo ale zadný tlmič nie? Pričom zadný tlmič je oveľa väčší žrút energie a wattov pri výšlapoch...)
Vďaka.
11.07.2022 - 13:38:39
00
to vyzera, ze je v nom nieco pokazene .. inak napr. nejaky rockshx
11.07.2022 - 14:19:19
01
Starsie tlmice fox ctd nemali velky rozdiel medzi strednou a zavretou polohou. Neskor presli na dps kde ma najtvrdsia poloha samostatny okruh pre olej a ta je uz uplne tvrda. Takze riesenim je vymena tlmica za fox dps. Treba ale dat pozor okrem spravnych rozmerov tlmica aj na vnutorne nastavenie stupna kompresie a odskoku aby bolo rovnake s povodnym tlmicom.
11.07.2022 - 15:43:26
10
Mal som CTD a ten rozdiel tam teda medzi dvomi krajnymi polohami bol citit. Takze bud nevies ako to mas citit (a teda nevies slapat), mas zle interne nastavenu kompresiu alebo mas nieco s tlmicom preco ti to netlmi (zavzdusneny cvachtajuci tlmic?)

Mam pocit ze Fox Float RL (rebound/lock) mali lock co bol lock, len to bola lacnejsia rada ako ctd cize neviem ci presne toto chces docielit. Aktualne asi vsade mas aspon trochu to tlmenie otvorene ale priskrtene alebo schopne otvorit sa pri naraze. Ak neslapes plynulo ale dupes do toho tak sa ti ten tlmic moze otvarat.

BTW videl som niekolko amaterskych testov kde na xc-bikoch skusali o kolko sa zmeni cas pri otvorenom a zatvorenom tlmici, pri slapani do kopca po hladkom povrchu. No a na xc-bikoch s xc tlmicmi tie rozdiely pri rovnakych wattoch boli uplne minimalne, v ramci odchylky, par sekund (2-3s pri 3:30 alebo tak nejak). Jeden rozdiel som si vsimol a to par tepov viac pri otvorenom tlmici.
No a myslim ze to tlmenie vidlice a tlmica je priblizne podobne, akurat je par rozdielov ze ten pocit z toho je taky ze su uplne rozdielne. Jednak je to umiestnenie tlmica a kinematika ramu, prepakovanie i to ze prave cez retaz dost ovplyvnujes ten tlmic a ten ma pri tahani za retaz tendenciu sa bud stlacat alebo roztahovat. Vidlica na druhu stranu je pred tebou, v kopci ju moc nezatazujes plus aj ten uhol ktorym je pri dupani zatazovana nie je kolmy ako pri tlmici takze ju trochu tlmi i trenie - a i ten sag mas pri vidlici spravidla mensi. Keby si zatazoval tlmic i vidlicu z rovnakej ci podobnej rady s podobnym nastavenim rovnakym sposobom bez prepakovania, tak by tam az taky rozdiel nebol. Preto maju tlmice rozne interne nastavenia kedy vies menit interne hodnoty kompresie a reboundu, aby si to vedel naladit na ram, pripadne i daneho cloveka. Moje ctd pred x rokmi toto nastavenie malo i na sebe napisane/zakreslene. Ked som si to daval menit tak som sa rovno rozhodol vymenit komplet tlmenie za custom, takze i toto moze byt cesta. U mna bol ale prroblem iny, odskok bol velmi pomaly a chcel som zvysit i citlivost a progresivitu. To pritvrdzovanie fungovalo velmi dobre, dokonca som pri tej vymene prisiel ako keby o ten climb mod a packou nastavoval pomalu kompresiu v inom rozsahu cize moj lock bol cca to co bol trail mod.
11.07.2022 - 16:03:19
00
vrabc0: ,, No a myslim ze to tlmenie vidlice a tlmica je priblizne podobne, akurat je par rozdielov ze ten pocit z toho je taky ze su uplne rozdielne. ,,
Nie nieje to isté, a že len ja mám pocit, že je to rozdielne, - nieje to tak. Viem že si to tak nemyslel ale niektorí ludia na fórach si myslia že ostatní sú amatéri ktorí si možno od svojej prvej BMXky teraz sadli na poriadny bajk.. :D nič v zlom to bol len joke a taký moj pocit. - Viem sa bicyklovať.. A pri výšlapoch do kopcov sa snažím ísť plynulo, nedupať do pedálov, nedvíhať sa zo sedla kým to nieje nutne pri určitých prevýšeniach %.
Viem aký ma vplyv váha a aj architektúra rôznych rámov na tlmiče ale tu je problém že tá zámka tlmiča absolútne nereaguje.
- Samozrejme aj predna vidla ma mierne odpruženie v zamknutom stave pre ochranu vnutorného systému (je to ta ista značka ako zadny tlmič - FOX CTD 120mm) ale tú vidlu ked zamknem tak je tvrda jak kameň.
20.07.2022 - 09:23:16
00
https://youtube.com/shorts/bIiyoryu2AE
20.07.2022 - 09:24:14
00
Pozri, ak mas nefunkcny tlmic tak nedava zmysel ze hladas novy namiesto fixnutia toho co mas. Preto si clovek skor mysli ze nepoznas rozdiel medzi pritvrdenou a povolenou kompresiou.
Ak packa skutocne nic nerobi, (co takym stlacanim nemusis vobec zistit), tak mas naprd tlmic. Bud velmi otvorenu kompresiu, chybajuci olej (zavzdusnenie) alebo nejaky iny problem.
20.07.2022 - 09:30:59
01
keyboard_arrow_up