Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
To upozornenie na prestávku by sa malo dať nastaviť cez displej rádia, cez nastavenie vozidla -> nastavenie asistentov -> asistent sústredenia, alebo niečo podobné by tam malo byt napísané. Mne na i30 sa to rozsvietilo, ak mi za jazdy viackrát vyskočilo nejaké upozornenie, napr. prechádzanie pruhov bez blinkra, varovanie pred kolíziou,...
1. Nikdy mi to nepovedalo, vzdy som mal uroven pozornosti vysoka, nanajvys jedna "palicka" ubudla, a to aj ked som schvalne pustal volant a sledoval, ako mu ide drzanie v pruhu. Neviem, z coho tu pozornost zistuje, hadal som ze zo zasahov asistentov, ale nepotvrdil som si to.
2. Tlak v pneu sa v nizsich vybavach (Gold+ a nizsie) nemeria priamo (TPMS senzory v kolesach), ale v diferencialne cez otacky kolies, ktore sleduje senzor ABS. Takze na zhruba rovnake tlaky by nemal nic hovorit. Ked vies, ze mas tlaky ok, zresetuj si to na gombiku vlavo pod volantom.
// az teraz citam ze mas TPMS; si si tym isty?
// dalsi edit- oni to celkovo oznacuju ako TPMS, ale po Gold+ to TPMS znamena cez ABS snimace, senzory tlaku su az Platinum/GT, aj z cennika mi to vyplyva https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/sk/sk/assets/contents/utility/cennik_2021/q4-2/KIA_Cennik_Ceed_SW_MY22_4Q2021.pdf
pozri polozky, ktore prinasa navyse Platinum oproti nizsim
Fakt verim a dufam ze to tak je, inak sa mi zimne kolesa predrazia o dalsich 150e
Inak moje poznatky takto.
Negativne/meh: hluk od kolies ma otravuje, akurat som objednal material z ahifi, ak pride vcas, v piatok sa do toho pustim. Za mna najvacsia slabina auta. Dvakrat sa mi stalo, ze nechcel zapnut tempomat- pocitac povedal, ze "Nie su splnene podmienky pre CC", aj ked som si nijakeho problemu nebol vedomy, onedlho to zas slo. Ked ideme dvaja so sparovanymi telefonmi cez Carplay a ten, ktory premieta, sa nabija kablom, obcas sa Carplay zacne odpajat, pricom sa (asi) pokusi pripajat druhy a je z toho celkovo zmateny jak lesne vcely a furt frfle, ze telefon nereaguje. A najvacsia divnost za mna je, ze pri posuvani pesnicky na volante dopredu jednym kliknutim len vrati na jej zaciatok, az dvojklikom posunie dalej (obdobne spravanie ako pri posuvani dozadu, ale tu to postrada akukolvek logiku). Displayiky nastavenej teploty klimy cervene ako na starom radiobudiku, nie je ich dobre vidiet so slnecnymi okuliarmi. A napokon radenie- nie je ani nepresne, ani gumene ci bez odozvy ala ceske ci rumunske auta, ale po Civicu 8g, ktory si tie rychlosti akoby vcucol na koniec drahy, to skratka nie je taky super pocit. Iba taky meh.
Pozitivne: pohodlie sedaciek (sedi mi tvar aj makkost), spracovanie interieru, posuvatelna hlavova opierka, pohodlie podvozka (a vlastne aj ticho- do karoserie akoby sa nic neprenasalo)- tuhost a nezavisle zavesenie vzadu je fajn. Ten "infotainment" je podla mna v pohode (pocul som aj ine nazory), co som hladal som nasiel, vacsinu casu mi to len zrkadli Waze. Aj celkovo ovladanie je dostatocne intuitivne, spracovanie interieru vyborne, aj napriek nizsej triede nic nevrzga, gombiky maju feedback (az na dotykove na radiu ofc) a nemam pocit, ze sedim v lacnom plastovom odliatku. Jazdnym vlastnostiam tiez nemam co vytknut- drzi pevne, nenaklana sa, na rodinny kombik, bars maly, je to prijemne agilne. Motor pri beznej prevadzke velmi tichy, ked ho vytocim, ma taky zvlastne surovy zvuk, ale mne sa tato kombinacia prejavov paci. Dynamika uplne dostacujuca, ked zaberie turbo tak vykon ide pekne linearne. A spotreba za prvych 8kkm pri normalnom jazdeni (dialnica/medzimesto/mesto pomer 45/40/15) 5.8 podla pocitaca, podla par tankovani co som prepocital odrbava asi o tri deci.
ani nie, bezpecnostny prvok, ak nefunguje 1 zo snimacov co deaktivuje tempomat, nedovoli spustit tempomat, niektorym medzikusom medzi sedackou a volantom by to nedoplo a kto vie akou nehodou by to skoncilo..
Tak keby som mal stále takto potvrdiť funkciu niektorého zo snímačov brzdového pedálu, tak takmer zakaždým pri výjazde z pumpy na diaľnicu musím najprv zabrzdiť. Ešte som takýto "check" osobne nezažil na aute s manuálnou prevodovkou a tempomatom. Keď nebol k dispozícii, tak mi to oznámilo auto hneď po štarte (bez stlačenia brzdového pedálu, iba spojky).
To teda znamená, že vypnem motor (napr na tej pumpe), vybavím čo treba, nastartujem a odchádzam bez brzdy a tempomat je deaktivovany až dovtedy, pokiaľ nestlacim brzdový pedál? Alebo sa to nejakou ďalšou podmienkou zruší?
Neuveriteľne prešpekulované... Pripomína mi to služobný Citroen *****sso, na ktorom som jazdil tak 2x ročne. Aj som si prečítal návod, aj som to nepochopil a vždy za jazdy špekuloval, tak zapnúť, zvýšiť alebo znížiť rýchlosť.
Zlaté nemecké hlavičky, konkrétne tempomat je urobený systémom bombensicher und idiotenfest.
Renault to ma vymyslene najlepsie. Je klasicke tlacidlo na tempomat a obmedzovac. Ked je prepinac v tempomate kedykolvek staci stlacit set volante na nastavenie rychlosti a fici. Netreba nic aktivovat on/off . Tym ze to je stlacene mechanicke tlacidlo, tak to funguje vzdy aj po nastartovani.
Nahodou VW koncern mal tampomat super. Na Alhambre som ho nemal tak som použil packu na ovládanie radia ktorá sa nepoužívala. Tempomat bol v riadiacej jednotke a stačili tri tlacitka. A to aj chudobnej Fabii junior.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
2. Tlak v pneu sa v nizsich vybavach (Gold+ a nizsie) nemeria priamo (TPMS senzory v kolesach), ale v diferencialne cez otacky kolies, ktore sleduje senzor ABS. Takze na zhruba rovnake tlaky by nemal nic hovorit. Ked vies, ze mas tlaky ok, zresetuj si to na gombiku vlavo pod volantom.
// az teraz citam ze mas TPMS; si si tym isty?
// dalsi edit- oni to celkovo oznacuju ako TPMS, ale po Gold+ to TPMS znamena cez ABS snimace, senzory tlaku su az Platinum/GT, aj z cennika mi to vyplyva
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/sk/sk/assets/contents/utility/cennik_2021/q4-2/KIA_Cennik_Ceed_SW_MY22_4Q2021.pdf
pozri polozky, ktore prinasa navyse Platinum oproti nizsim
Fakt verim a dufam ze to tak je, inak sa mi zimne kolesa predrazia o dalsich 150e
Inak moje poznatky takto.
Negativne/meh: hluk od kolies ma otravuje, akurat som objednal material z ahifi, ak pride vcas, v piatok sa do toho pustim. Za mna najvacsia slabina auta. Dvakrat sa mi stalo, ze nechcel zapnut tempomat- pocitac povedal, ze "Nie su splnene podmienky pre CC", aj ked som si nijakeho problemu nebol vedomy, onedlho to zas slo. Ked ideme dvaja so sparovanymi telefonmi cez Carplay a ten, ktory premieta, sa nabija kablom, obcas sa Carplay zacne odpajat, pricom sa (asi) pokusi pripajat druhy a je z toho celkovo zmateny jak lesne vcely a furt frfle, ze telefon nereaguje. A najvacsia divnost za mna je, ze pri posuvani pesnicky na volante dopredu jednym kliknutim len vrati na jej zaciatok, az dvojklikom posunie dalej (obdobne spravanie ako pri posuvani dozadu, ale tu to postrada akukolvek logiku). Displayiky nastavenej teploty klimy cervene ako na starom radiobudiku, nie je ich dobre vidiet so slnecnymi okuliarmi. A napokon radenie- nie je ani nepresne, ani gumene ci bez odozvy ala ceske ci rumunske auta, ale po Civicu 8g, ktory si tie rychlosti akoby vcucol na koniec drahy, to skratka nie je taky super pocit. Iba taky meh.
Pozitivne: pohodlie sedaciek (sedi mi tvar aj makkost), spracovanie interieru, posuvatelna hlavova opierka, pohodlie podvozka (a vlastne aj ticho- do karoserie akoby sa nic neprenasalo)- tuhost a nezavisle zavesenie vzadu je fajn. Ten "infotainment" je podla mna v pohode (pocul som aj ine nazory), co som hladal som nasiel, vacsinu casu mi to len zrkadli Waze. Aj celkovo ovladanie je dostatocne intuitivne, spracovanie interieru vyborne, aj napriek nizsej triede nic nevrzga, gombiky maju feedback (az na dotykove na radiu ofc) a nemam pocit, ze sedim v lacnom plastovom odliatku. Jazdnym vlastnostiam tiez nemam co vytknut- drzi pevne, nenaklana sa, na rodinny kombik, bars maly, je to prijemne agilne. Motor pri beznej prevadzke velmi tichy, ked ho vytocim, ma taky zvlastne surovy zvuk, ale mne sa tato kombinacia prejavov paci. Dynamika uplne dostacujuca, ked zaberie turbo tak vykon ide pekne linearne. A spotreba za prvych 8kkm pri normalnom jazdeni (dialnica/medzimesto/mesto pomer 45/40/15) 5.8 podla pocitaca, podla par tankovani co som prepocital odrbava asi o tri deci.
To teda znamená, že vypnem motor (napr na tej pumpe), vybavím čo treba, nastartujem a odchádzam bez brzdy a tempomat je deaktivovany až dovtedy, pokiaľ nestlacim brzdový pedál? Alebo sa to nejakou ďalšou podmienkou zruší?
Zlaté nemecké hlavičky, konkrétne tempomat je urobený systémom bombensicher und idiotenfest.
Áno bolo to na Z, keď som si to celé prečítal teraz
Zlaté nemecké hlavičky, konkrétne tempomat je urobený systémom bombensicher und idiotenfest.
No, zlatý Citoen a nie tie nem. pitchoviny.