matko001 napísal:
Zobrať nový, ale ten tune, čiže nastavenie je vždy hádanka + 200x51 sa blbo zháňa - ja som ho mal na cube a bolo to dosť náročné.

Niekde som sa dočítal, že fox 200x57 sa dá prerobiť podložkou na 200x51, ale osobne s si na to netrúfol, takže ďalej ako k teórii som sa nedostal.

https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/tlmice/rockshox-zadny-tlmic-monarch-rt3-200x517875x20-debonair3vhigh-volumeeyeletlreblco.html

https://www.bike24.com/p2135298.html?sku=492211

https://www.bike24.com/p2458439.html

https://www.bike24.com/p2337120.html

    10.09.2022 - 07:28:54
    00
    Dakujem chlapi za info
    Mate pravdu, pouzity sa zle zhana
    Bazar ma sto tlmicov, 200x51 jeden
    Pozeral som aj rakusko, je to bieda
    200/300e je tak cena 1/3 celeho bajku, tak to dam do servisu
    12.09.2022 - 08:07:25
    00
    Ahojte, viete niekto poradiť, či je možné zmenšiť zdvih (stroke) pružinového tlmiča o 5 mm, resp. či sa to dá zvládnuť aj v domácich podmienkach.
    Potreboval by som z 190x50mm vyrobiť 185x45mm (keďže takýto tlmič na pružine sa zohnať neda)
    18.09.2022 - 14:31:29
    00
    Minule,ked som servisoval moj dhx,tak som nad tym rozmyslal a teoreticky ano.
    Stacilo by dat podlozku a asi dlhsiu skrutku co drzi vsetky tie podlozky po kope.
    Zalezi aky mas tlmic.
    18.09.2022 - 15:42:03
    10
    Zatiaľ nemám žiadny, preto píšem všeobecne. Pokiaľ to je na FOX v pohode a na RS nie, alebo naopak, tak budem riešiť podľa toho.
    Druhá možnosť je custom vidlička
    18.09.2022 - 16:38:45
    00
    Len ak iba o 5mm,tak to bude problem s dakou redukciou.
    Teoreticky staci dat na piest podlozku s rovnakym vonkajsim priemerom ako je ta posledna.
    Najlepsie zo silonu.

    Prílohy:

    Screenshot_20220918_180104_com.android.chrome_edit_1449884771187094.jpg
    Screenshot_20220918_180104_com.android.chrome_edit_1449884771187094.jpg 111.17 KiB thumb_up0thumb_down

    18.09.2022 - 17:58:57
    10
    Šlo by to teoreticky ako píše Trial, ak tým " spacerom" nezavrieš prietokový otvor odskoku v na piesnici. Tým znížiš dĺžku oko-oko. Zároveň musíš dať rovnaký travel spacer nad seal-head, aby si z 50mm zdvih obmedzil na 45mm.
    19.09.2022 - 08:23:56
    00
    Nemusí? Tým spacerom uberie prvých 5mm zdvihu takže bude už len 45... Odporúčam do toho spacer nvrtat nejaké prietokové kanály, kamoš si takto upravoval zhodou okolností aj Foxa aj Marzocchi tlmiče... S 240x75 si spravil "metriku" 230x65... Spacer si dal vytočiť s teflonu, no myslím ze aj silon bude fungovať úplne bez problemov
    19.09.2022 - 08:49:20
    00
    A neviem ako pri foxe, ale v pripade RS by pravdepodobne musel zmenit aj hlbku IFP, specialne pri inline tlmicoch
    19.09.2022 - 09:01:37
    00
    Toto boli v oboch prípadoch pružinové tlmiče s expanzkou... IFP nechával v rovnakej hĺbke ako pri neskratenej verzii... Oba tlmiče fungujú vyše roka bez ujmy ? reálne ale neviem koľko hodín majú nalietane
    19.09.2022 - 09:04:33
    00
    🤦
    To som si neuvedomil, máš FiLus pravdu.
    Pri vzduchovom by takáto úprava zmenila polohu transfer-portu vo vzduchovej komore, takze tam by nastal asi problém s nastavením ideálneho tlaku, tým pádom aj prejavu pružiny.
    19.09.2022 - 09:23:01
    00
    To áno. Pri vzduchu si takúto jednoduchu úpravu veľmi neviem predstaviť
    19.09.2022 - 09:52:31
    00
    Viete mi niekto vysvetlit ako funguju tie tune verzie pri tlmicoch?
    Mam LL380 Deluxe+ a kupil som MM320 Super Deluxe Ultimate. M pruzenie som prerobil na L1 - zatial prve testy vyzeraju, ze to bude OK, ale okrem toho, ze som to poskladal podla dokumentacie (za pomoci tlmica na nahradne diely), mi nieje uplne jasne, ako by sa to malo spravat.

    M Pruzenie ma vyrazne viac shims ktore blokuju prietok oleja ako L alebo L1 (nepocitam spacery na doplnenie spravnej vysky celeho stacku). Ked som skusal M, tak som sa nedevel dostat za polovicu zdvihu, teraz to ide uz smerom k 3/4 az celemu.
    Ale ma to tak byt?
    Nieje tam nieco co som si nevsimol, alebo by som mal vediet?
    Mozem mat kombinaciu M rebound a L1 damping?
    19.09.2022 - 12:01:13
    00
    Otazka je, co bol ciel upravy?
    Pokial je to nevyuzitie celeho zdvihu (pri tvojom style jazdenia pri spravnom sagu/tlaku), tak by sa to malo riesit primarne tokenmi vo vzduchovej komore. Odobrat pokial tam nejake este su.
    19.09.2022 - 12:39:16
    00
    Odobrat prave uz nebolo co - tlmic uz prisiel bez tokenov. Sag mam necelych 35% co je pri deluxe ma byt medzi 30 az 35%, takze toto by malo byt OK. Na fox na to bol kedysi extra large air can, ale na Rockshox som nic podobne nenasiel.

    Ano, ciel upravy bolo nevyuzitie celeho zdvihu a hlavne som povodne chcel nechat ten novy ako bol, cize na M, ale zistil som, ze zrazu vyuzijem este menej zdvihu ako predtym napriek tomu, ze mam rovnaky tlak, rovnaky sag, rovnaku vzduchovu komoru, cize logicky prave tento tune je to, co to ovplyvnuje. Teoreticky by pri HSC mal tune L ist lahsie do zdvihu ako tune M.

    Videl som aj nejake pekne grafy a videa, kde zopar ludi hovorilo, ze ked vymenili povodnu tlmic za novy na M (nie OEM sa v principe predava iba M) , tak sa bike spraval inak. Ale viac ako ludom z youtube by som veril niekomu kto takuto upravu uz naozaj robil a vie ako sa to spravalo / malo spravat.

    Jeden z obrazkov je napriklad tu:
    www.mtbr.com
    19.09.2022 - 12:58:45
    00
    cron
    keyboard_arrow_up