predny je na suchy zips a zadny na gumicky - takze zhodit to ide velmi jednoducho - aj nahodit:)
21.09.2022 - 09:47:01
00
lapaloma Nie su napevno, vzadu su stahovacie gumicky a vpredu suche zipsy (velcro) z jednej strany s nejakym silikonom, aby to dobre drzalo. A drzia fakt dobre aj na strkovej ceste. Aj ked to na zaciatku vyzera, ze to je komplikovane, po case ich nahodis do 5 minut. Dole sa daju dat do minuty. Testovali ich aj v MTBIKER, inak to je aj dobre video ako ich namontovat. To ze mu to odstava si nevsimaj, tie vzpery sa daju skratit aby pekne kopirovali koleso. Kukni si moje vyjazdy, mam tam fotky.

thumb_up0thumb_down
21.09.2022 - 09:53:54
01
Chalani díky moc za rady, nakoniec som to zvazil a rozhodol som sa pre MTB. Dostal som moznost pri predajni sa previezt na graveli (moja prva skusenost) a citil som sa velmi neisto, traslavo :)..To by bolo na dlhe zvykanie si. Navyse ta nova poloha brzd, radenia. A uz vobec si za seba neviem predstavit, ze by som mal s nim jazdit aj mimo asfaltu.
21.09.2022 - 10:03:26
02
zvykol by si si pomerne rychlo, vyhoda baranov je prave variabilita uchopov :) ale hlavne nech sluzi ...
21.09.2022 - 10:24:08
00
v piestanoch ano ale nie v okoli ziliny. tam fakt neviem kde by som jazdil na graveli. na xc-ku mam pred ocami hned niekolko peknych tras. ja myslim ze spravil dobre.
21.09.2022 - 10:56:07
02
Stále to je o osobných preferenciách. Sú ľudia, čo na peknú pevnú rovnú poľnú cestu potrebujú full s 160mm zdvihni a sú ľudia, čo tade bez problémov jazdia na cesťákoch s 23c pláštami.
21.09.2022 - 11:50:52
01
ja mám gravel nejakých 6 rokov, mal som to v kombinácii s cestákom a starým HT na 27,5 s tým som jazdil ozaj len čisto terén a hlavne zima na snehu a jeseň, keď som si kúpil gravel tak som viac menej každú jeseň strávil v teréne na ňom... výhodu oproti horáku to pre mna malo v spoznávaní širšieho okolia ako na HT... že som sa vždy niekam presunul rýchlo po asfalte a preskúmal nejaký terén... + v zime a na jar som to v kombinácii s celoblatníkmi používal ako klasický zimák.... vlani som si ale kúpil XC full, moderná geo, jednoplacka, 29ny a trochu som si ťukal na čelo, že prečo som jazdil terén na gravel.... akože dá sa na tom prejsť fakt vela... ale s tým fullom to je úplne iná jazda terénom... a nevadí mi na ňom aj nejaký asfaltový presun..(oproti tomu HT). ide to celkom svižne na tých 29, určite nie tolko čo gravel, ale zas všetko sa dobehne prípadným zjazdom a nemusím hladať kompromisy, že hentade nejdem, lebo sú tam skaly a podobne... aj na chrbát a celkovo je to príjemnejšie... v lete som šiel na gravel takú akciu zvážnica že 200km za deň prevažne po lesných cesták a celý čas som tam sníval po fulle, že jak by som ktorým zjazdom bez kompromisu letel... aj ma pekne bolel vrch tela, ruky.. po tých 12h, keď si vyklepaný a takmer všetko sa musí zjazdovať v stojke a obchádzať každý kamen, haluz koren alebo ísť pomaly cez to... takže teraz má pre mna gravel funkciu už len zimáku, resp keď je mokro vďaka tým blatníkom a pre zmenu si na tom dám nejaké rozbité cesty alebo teréne prepoje... ale na lopeník a podobne už ho veru nezoberiem ako kedysi..
21.09.2022 - 19:56:47
05
V podstate dnes smerom od Chrastkovej na Bolesov. Celkom dobra strkova cesta, ale na graveli nemam to srdce (a ani zdravie :D ) to tam pustit. Keby som siel na htcku tak dole valim ani neviem... Ale zase z Bolesova do TN asfalt a na htcku by to nebolo ono, na graveli som siel okolo 30km/h nonstop bez problemov.
Vsetko ma svoje pre a proti.
21.09.2022 - 20:14:21
00
Mne chvilu trvalo kym som sa s gravelom vzil v terene. Jazdim sice len karpaty vacsinou, ale davam vsetko okrem "enduro" trailov. Na to mam iny bajk
21.09.2022 - 21:12:52
01
Co nieco medzi ako alternativa? Gravel s rovnymi rajdami (flatbar) ak to chcete mat blizsie ku gravelu alebo rigid mtb ak to chcete mat blizsie k xc.
Osobne som gravel len skusal, najviac som sa na tom vozil len par hodin v kuse cez vikend. Mam ale rigid Konu Unit asi siedmy rok. Bral som to ako univerzal medzi xc a gravelom a teda tu univerzalnost (pre moje potreby) to splnilo.
Ma to:
- Posuvne patky takze moznost singlespeedu i upravy dlzky zadnej stavby. Patky vzadu znamenaju vacsiu stabilitu na trailoch, rychlejsie jazdenie sirsimi stopami, jednoduchsie vyslapy, menesiu unavu na dlhych vyjazdoch po asfalte a sotolinkach (100-170km). S patkami vpredu je zase bike hravsi, agilnejsi a o dost lepsie zvlada pumptrack
- Jazdim tam 32, 34 a 36 zubove prevodniky, neviem teraz ci tam ide dat i nieco vacsie (fora pisu ze vraj ano, ja trochu pochybujem, nemam vyskusane,nahodenu mam 32 a s nou tam vyzera byt miesta este dost) ale tych 36 zubov mne osobne staci.
- 2,4" plaste ktore na ten starsi model co mam dam su celkom ok i ako univerzalne na traily i cestu (ardenty). Do terenu odfuknem, na cestu prifuknem. Nove modely uz zvladaju i 2,6" 29" plaste.
- 1,9" plaste su celkom fajn na strk, polia, lesne cesty a zvladaju i asfalt. 40 to nejde ale na rozumnu cestovnu rychlost cca 32 sa dostanem a udrzim ju dlhodobo (11z vzadu). Uzsie plaste by uz chceli asi uzsie rafiky ale nie je problem mat dva pary kolies kde jedny budu do terenu a druhe kludne 1,5" viac na strk a asfalt.

Na nejake rozbitejsie strkove cesty mi to pri porovnani prislo pohodlnejsie a rychlejsie ako gravel so 40mm plastami. To iste nase lesne a polne cesty. Na hladuckom rakuskom strku bol uz o nieco schopnejsi gravel. Na asfalte tiez gravel. Teren, lesy, traily a commuting vyhrava u mna rigid. Rovnako pumptrack, skoky a strmsie vyslapy. Ten rigid na druhu stranu ale nie je ani jedno ani druhe, ale vobec nelutujem. Zo vsetkych bajkov to je zatial to najuniverzalnejsie co som pre svoje potreby mal. Proste rano commuting so zastavkou na pumptracku, cestou z prace bud rychle xc alebo traily. 100km poldnovy vyjazdik niekde v AT v pohode. Bikepacking normalnym tempom uplne super. Viem si predstavit i ten gravel s rovnymi rajdami ako alternativu co bude mat zase blizsie ku gravelu.
21.09.2022 - 21:50:07
01
nakoniec aj tak skoncis pri XC-ku lebo sa stym da jazdit vsetko :-) XC-cko je totiz presne v strede medzi vsetkymi tymi bicyklami specialne na nieco urcenymi. ale na druhej strane vieme na co je dobry univerzal - na vsetko a zaroven na nic :-D pokial sa chces slobodne vozit a nie rozmyslat na co je ten moj special vhodny tak XC-ko. ak mas v hlave vyhraneny "teren" a iny jazdit nechces kup si na to special.
21.09.2022 - 22:13:06
05
Dal som to sem len ako alterativu k "ciernobielemu" gravel vs xc. A vyslovene pisem ze to ako univerzalne funguje pre mna. Co funguje mne nemusi fungovat niekomu inemu, niekto iny moze ako univerzal vidiet xc, niekto uplne iny zase trailbike atd. Ked sa ale nevedia ludia rozhodnut medzi gravelom a xc tak je myslim fajn spomenut i takuto moznost. Plus samozrejme su i ine dalsie alternativy.

K tej univerzalnosti trochu ot: Uz par mesiacov jazdim iny hlavny bike ktorym som chcel konu nahradit a posunut to viac k agresivnejsiemu jazdeniu. Odpruzena vidla, agresivnejsia geo, hydrauliky, pevne osy, tuhsi stred, .... nazvime to agresivne dc ht so 120mm vidou. Viem sice skakat vacsie skoky a traily jazdit rychlejsie ale na rovinkach, asfalte a strku to zaostava. Aj s locknutou vidlicou a rovnakymi plastami mam na tom uz po 70km rovnaky pocit ako na rigide po 100km. Zamknut to uz nechcem kdekolvek cize ani ako commuting to nie je to prave orechove, servis si to pyta tiez viac (vidlica, brzdy, a trochu teleskopka), stavat na to tarp uz tiez nechcem tak ako som zvykol (odobrat predne koleso a postavit na vidlicu kde je teraz tocitko na jednej nohe), brasna do ramu nesedi takmer ziadna takze som musel sit vlastnu a stratilo to trochu i na zabavnosti a vyrovnanosti predku voci zadku. Proste oba bajky zvladnu vsetko ale ako vacsi univerzal mi stale prijde prave ta kona rigid. A pochybujem ze pevna vidla ktoru asi na novy bike kupim moj pohlad na univerzalnejsi bajk zmeni. Vo vysledku si bud konu necham a preskladam to na uzsie plaste a tazsie prevody alebo to vymenim za gravel. Cize namiesto jedneho univerzalu budu asi dva biky :D XC som skusal nejake lahsie pretekove od cannondalu, specializedu, ht i full, na vikend pozicane, a prislo mi ze tie zaostavali z oboch stran. Oproti Kone na sotoline a oproti dc ht na trailoch. Ako keby nemali rovnako siroky zaber toho co vedia dostatocne dobre zvladnut. Ale je to len moj pohlad, mozno sa len ten starsi rigid presne trafil do toho co mi sedi a bavi ma najviac.
21.09.2022 - 23:31:41
01
keyboard_arrow_up