Ak sa chceš s objemom vzduchu trochu pohrať, tak na RS SuperDeluxe je k dispozícii MEGNEG.
19.09.2022 - 13:18:31
00
No lenze to urobi presne opacny efekt ako potrebujem - zvacsi to negativnu komoru, cize budem musiet fukat vyssi tlak na SAG a zaroven mi zvysi odolnost aby som nesiel v zdvihu az do dorazu, co ale zase presne nepotrebujem, kedze k dorazu sa ani omylom nedostanem. Ja nemam problem s malymi nerovnostami, ale s tym, ze pri 35% sag sa nedostanem na viac ako 3/4 zdvihu - uz uplne bez tokenov.
19.09.2022 - 13:42:20
00
Spomínal si, že na FoXE bol kedysi extra large can...to je niečo asi ako Megneg u RS...samotný FOX má aktuálne na to EVOL, čo práve pracuje s väčším objemom. Ja čo som mal RS SuperDELUXE tak som práve riešil, že ten tlmič je v úvode nie extra citlivý a potom ide rýchlo až na doraz. Mám len 80kg+bike. Musel som tam dať 1 token, ale bolo to také celkom mŕtve. Skáčem malé skoky tak s dĺžkou max 5-6m, dropy tak do 1m výšky. Vymenil som to za pružinu a rovnako ide hodne do zdvihu, ale začiatok a stred je omnoho citlivejší.
Celý zdvih tlmiču ale pokiaľ nerobíš skoky, prípadne drsné enduro nedosiahneš pri doporučenom SAGu, budeš ho musieť podfúknuť. Prípadne ako uvažuješ správne preskladať kompresiu z M do L - dosiahneš vyššiu citlivosť a väčšie zanáranie.
19.09.2022 - 14:04:15
00
OK, ta posledna veta bola ta ktoru som chcel pocut: preskladal som kompresiu z M do L1 (ano, este vacsi extrem), ale nebol som si isty, co to vlastne urobi. Moja teoria je, ze HSC sa tymto zlepsi, takze sa bude viac zanarat, ale mam aj kolecko na LSC, takze budem vediet pri beznom jazdeni ostat trochu vyssie vo zdvihu. Lenze toto je teoria od pocitaca, takze moja primarna otazka je, ci o tom vie niekto nieco viac a moje teoriu mi vie potvrdit / vyvratit.
19.09.2022 - 14:16:58
00
Hlavne zanáranie tlmiča je dané okruhom LSC. Ak máš samostatný okruh HSC, tak to máš najnovší SUPER Deluxe Ultimate. Inak mali RS tlmiče len LSC. A tým vyriešiš problém čiastočne. Ale na celý zdvih aj tak budeš musieť znížiť tlak, alebo zmeniť jazdný štýl....ešte to vieš trochu zaktívniť zrýchlením odskoku, ale to už môže byť nepríjemné zas na jazdu. Všeobecne RS či už tlmiče, alebo vidly sú sériovo ladené hodne tvrdo, skôr až na závody.
19.09.2022 - 14:27:30
00
Kazdy tlmic ma LSC aj HSC okruh, len HSC je zvycajne dane od vyroby a neda sa menit nejakym "kolieckom", jedine interne prestavbou "tune-u" ako prave riesi matko001..

Ad fox a large volume can - fox ho ponuka preto, lebo defaultne ich tlmice maju pomerne vyrazne mensiu pozitivnu komoru ako RS a teda aj dosahuju vyssie kompresne pomery a teda fox tlmice su v priemere progresivnejsie ako RS..
Pokial ide o RS a megneg, ten len zvacsuje negativnu komoru a to je to posledne co teraz mato potrebuje :)

matko001 kolko pls vazis a co jazdis ked vies s M tune-om dosiahnut len cca 50% zdvihu? Pride mi to trocha zvlastne, kedze Spectral zas nie je nejako extra moc progresivny ram (30%)..
btw, Deluxe a SD na Spectrale najlepsie pracuju medzi 25% az 30% sagu
19.09.2022 - 19:52:19
02
Som "trošku väčší" a ťažší - pri mojich 2m a postave maca mám okolo (cez) 120kg, čiže na 35% musím fúkať nejakých 280 psov.

Skúsil som teraz ten L1 tune okolo domu a robí to presne čo som čakal - krásne citlivý pri zo skončení z obrubníku alebo pokuse o bunny hop a zároveň LSC pri 9 klikoch z 11 úplne akurátny.
Mám na tom naozaj len pár kolečiek okolo domu, takže len prvé dojmy.

Ešte sa dostanem na trail, nech to naozaj vyskúšam, ale aj tu pri "skákaní" pred domom som bol už na 3/4 zdvihu ale úplne mäkké maximum, čiže fajn.
19.09.2022 - 21:30:31
00
Da sa to. Mozes vyrobit silonovu podlozku, ale aby mohol prudit olej. Nemam foto, pozri v mojom videu na 1:43. Ked budes mat otazky, napis, mozeme si zavolat.


https://youtu.be/cdFIhktgmOE


bimjeam napísal:
Ahojte, viete niekto poradiť, či je možné zmenšiť zdvih (stroke) pružinového tlmiča o 5 mm, resp. či sa to dá zvládnuť aj v domácich podmienkach.
Potreboval by som z 190x50mm vyrobiť 185x45mm (keďže takýto tlmič na pružine sa zohnať neda)
19.09.2022 - 23:58:44
10
Na Duroluxe36 sa podlozkami znižuje zdvih taktiež, takže prečo by to nefungovalo?
20.09.2022 - 08:18:01
00
duroluxa 36 bez EQ ma negatívnu oceľovú pruzinu... Nemusíš riešiť polohu portu a piestu na vyrovnávanie tlaku medzi pozitívnou a negatívnou komorou... Pokiaľ viem pri novšej EQ verzii to už podložka mi nieje možné riešiť, alebo sa mýlim a pani so Suntour ró neja osefovali?
20.09.2022 - 08:26:59
00
Pravdu máš.
https://nsmb.com/articles/sr-suntour-durolux-36-boost-eq-fork/
20.09.2022 - 09:15:09
00
Ahojte, píšem za kamaráta, má CTM RAWER 2018 celopero, na ktorom je asi tento tlmič
https://www.mtbiker.sk/bazar/komponenty/vidlice-a-tlmice/tlmice/337440/rock-shox-monarch-rt-debonair-200x57-novy.html

teda ešte ten dvojpolohový (open/lock), nie RT3 čo sa predáva teraz (open/lock/pedal). Ja osobne som celopero nikdy nemal tak sa nevyznám. Tlmič ako taký funguje. Problém je páčka, ktorá po 1-2 odpruženiach sama skáče z z otvorenej polohy do zatvorenej. Páčka je na dotyk úplne voľná, nekladie žiadny odpor. Ak ju prilepím nejakou páskou v otvorenej polohe, tlmič funguje. Odniesol to do miestneho servisu kde mu povedali že to je na repas a že to bude stáť okolo 250eur. Tak by som rád počul názor od vás, v čom by mohol byť problém, pretože sa mi zdá, ako laikovi, že taká "prkotina" by nemala stáť 250eur keď tlmič ako nový sa predával do 200eur.
23.09.2022 - 12:08:49
00
Ak je packa uplne volna, tak najpravdepodobnejsie zlyhalo tesnenie na IFP pieste a/alebo samotny ventil netesnil a doslo k uniku dusika z IFP komory.. v kazdom pripade je to na velky servis..
23.09.2022 - 13:03:35
01
Ale ani velky servis by nemal stat 250 euri.Tak do 150 komplet aj so sadou max
23.09.2022 - 13:11:06
02
DanoL91 napísal:
Ak je packa uplne volna, tak najpravdepodobnejsie zlyhalo tesnenie na IFP pieste a/alebo samotny ventil netesnil a doslo k uniku dusika z IFP komory.. v kazdom pripade je to na velky servis..


Ešte predtým možno skúsiť, či nie je problém len v indexovaní (skrutka, pružinka a gulička tlačiaca na vačku a tým robí a drží "polohu" páčky)
23.09.2022 - 13:55:57
04
keyboard_arrow_up