ja nevidim ziadny dovod, preco by
brzdy mali byt elektronicke, ci uz s kablom, alebo bez. Neviem si predstavit myslienky pri vyvoji:
spravime to elektricky! Obcas niekto zabudne nabit baterku, obcas sa moze preseknut kabel. V zime bude vydrz ina. Tak to spravme bezdrotovo, aspon bude mat kazdy prvok svoju
baterku a asi nedojdu vsetky naraz za jazdy. Mame komunikaciu, aby za jazdy urcite nedoslo k oneskoreniam a vypadkom? Ako budeme riesit to, ze ked zlyha mechanika, aspon to prestane brzdit, ale ked zlyha elektrika, moze sa stat, ze sa brzdy naplno zaseknu?
Viem, ze lietadla s fly-by-wire problem nemaju, ale su servisovane uplne inak ako nase bicykle. Vsetko je myslim v trojnasobnom pocte, ak by doslo k chybam. Tam to naozaj aj nejaky problem riesi, mechanicky by uz museli byt neskutocne komplexne a nachylnost na chyby vyrazne vacsia, moznosti diagnostiky mensie.
Inac videli ste, ake velke piesty su potrebne na tie nedavno predstavene koncepty ABS pre bajky? Takze to nielen nic nebude riesit, este aj hmotnost nebude "aspon porovnatelna s mechanikou".
Viem, ze tieto argumenty vobec nie su nepriestrelne (roztrhnut mozes aj hydraulicku hadicu, na autach sa s tym tiez obcas experimentuje), argumentovat s vami moc nechcem, ale skuste uz tie bezdrotove brzdy prosim nechat tak