Kategórie
Bike-techTi, co kazia meno normalnym cyklistom # cestná cyklistika # komunita # cyklodoprava # skúsenosti # poradenstvo # diskusia # jazda v teréne
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2208060219281939&id=1025467950874511
posledný komentár: 5. 7. 2023 o 16:53
posledný komentár: 2. 9. 2011 o 21:22
-35% Bianchi Infinito CV Disc Rival eTap AXS bicykel, sivá, veľ. 57
3 899 €
-35%
MOC 5 999 €
-13% Giant Propel Advanced 1 28 bicykel, orion nebula, testovací
4 199 €
-13%
MOC 4 799 €
Novinka -28% Pinarello Dogma X DuraAce Di2 bicykel, xolar sun
od 10 999 €
-28%
MOC 15 299 €
-16% BMC Teammachine SLR THREE bicykel, sparkling blue/brushed alloy
4 699 €
-16%
MOC 5 599 €
Výpredaj -24% Pinarello Dogma F Dura-Ace Di2 VISION METRON 45 SL DB bicykel, svetlomodrá/čierna
11 299 €
-24%
MOC 14 799 €
Novinka -15% Giant Propel Advanced 1 bicykel, lcicle white
3 549 €
-15%
MOC 4 399 €
-38% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, carbon/strieborná
999 €
-38%
MOC 1 609 €
-33% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, čierna/strieborná
999 €
-33%
MOC 1 489 €
-31% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, biela/čierna, poškriabaný
949 €
-31%
MOC 1 379 €
-28% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, multicam/strieborná
999 €
-28%
MOC 1 609 €
Zamer bol mozno dobry ale pesiaci v BA na nieco take kaslu, radsej asfalt lebo je to lahsie a mozu chodit 4 vedla seba co v lese nejde. A mozno len par ludi z MLBA chcelo lepsiu trasu lebo maju radi lesnu turistiku tak si spravili pre seba tuto cervenu.
Ak chodec ide napriek všetkému na tú asfaltku, tak už je to jeho vec. Treba však dodať, že je obrovský rozdiel v šírke tej asfaltky v porovnaní s tým chodníkom, preto sa dá úplne racionálne zhodnotiť, že tam ten stret nie je tak kritický.
A napokon si myslím, že chodec má vo všeobecnosti v takomto teréne prednosť, pokiaľ nie je reč o nejakých DH tratiach, ktoré by však mali byť veľmi dôsledne vyznačené.
Ruku na srdce, ak si chcem dobre zajazdiť a pustiť sa aj dolu kopcom rýchlejšie, nejdem do Bratislavského lesoparku a vyberám si miesta a čas tak, aby tam bolo ľudí čo najmenej. Schopnosť posúdiť situáciu s ohľadom na množstvo ľudí na trase, považujem za prejav elementárnej súdnosti. Tým by som aj uzavrel za seba všetky tie náreky o tom, ako chodci "provokujú" cyklistov na bratislavskej hrádzi a podobných miestach. Treba trénovať nielen svaly, ale aj psychickú odolnosť.
Zlate 90 roky
2000-2010 to tiez este bolo ok... odkedy som sa vratil na bike do lesa sa nestiham cudovat kam sa "to" dostalo...
Praveze bez tej ciarky je to presny opak toho co si chcel napisat 😁
este dako do 2008 sa to dalo ale pak sa to dako .... kazdy menezeris podlahovich krytin si kupil lepsi bike bo sa stali financne dostupnejsie a zacal si vybijat frustraciu na nom. Pred par rokmi som zacal behat ultra a tam som objavil to co sa v cyklistike stratilo aj na pretekoch brutal ohladuplnost a typek v pohode pusti osobak ak potrebujes na trati pomoct.
Tak jednoducho aby toi to nepripadalo komplikovane. Chces oddelit pesich od cyklistov, tak ze vytvoris chodnik pre pesich tam kde jazdia MTB cyklisti (ucelove komunikacie) a pritom ani nezabranis, aby chodili nadalej tadial, kadial chodili predtym, to jest po asfalte. Co si teda oddelil ? Vlasnte si len rozdelil pesiakov na dve cesty.
Chces oddelit, tak najprv zamedz, aby boli pesiaci vsasde, nasledne vytvor segregovane trasy pre tych co sa nemaju stretmnut. Ak je dopyt po chodzi lesom, OK. Ale ak na to zaberies ucelovu komunikaciu, kadiela predtym jazdili MTB jazdci mal by si im dat morlane aj pravne nahradu. Tou nie je asdfalt, kadial chodia chodci nadalej.
Nemozes segregovat chodcov ak chodia kadialkolvek, Chapes ?
Ak chodec ide napriek všetkému na tú asfaltku, tak už je to jeho vec. Treba však dodať, že je obrovský rozdiel v šírke tej asfaltky v porovnaní s tým chodníkom, preto sa dá úplne racionálne zhodnotiť, že tam ten stret nie je tak kritický.
A napokon si myslím, že chodec má vo všeobecnosti v takomto teréne prednosť, pokiaľ nie je reč o nejakých DH tratiach, ktoré by však mali byť veľmi dôsledne vyznačené.
Ruku na srdce, ak si chcem dobre zajazdiť a pustiť sa aj dolu kopcom rýchlejšie, nejdem do Bratislavského lesoparku a vyberám si miesta a čas tak, aby tam bolo ľudí čo najmenej. Schopnosť posúdiť situáciu s ohľadom na množstvo ľudí na trase, považujem za prejav elementárnej súdnosti. Tým by som aj uzavrel za seba všetky tie náreky o tom, ako chodci "provokujú" cyklistov na bratislavskej hrádzi a podobných miestach. Treba trénovať nielen svaly, ale aj psychickú odolnosť.
OK, Budem ta parafrazovat. Cize chodec ma prednost lebo medved, moze ist kadial chce, kludne aj v pravo po asfaltovej ceste, kludne 4 vedla seba, kludne po cyklotrail a kludne volnym lesom. Ked sa ocitne na DH traily tak je to pre to, ze ho babraci bikeri nedostatocne oznacili (nie je to na kazdom strome iba kzadom druhom a tie klopky sa v lese rodia svine uz uplne vsade, tako podla nich nejde poznat ci je na traily)
Ked sa to nejakemu cyklistovi nepaci, je netolerantny a ma sa riadit zakladnou slusnostou, jazdit ked v lese nikto nie je (10 min po odchode chodcov, pred nastupom polovnikov) a to najlespie len po DH trailoch, ktore si sam vybuduje a oznaci. Ma sa na ne dostat po ucelovych komunikaciach, ktore ale nesmu byt TZ. Ked su na jeho trase chodci, ma posudit ich pocet a ak je ich vela ma od svojho jazdenia radsej upustit a prelozit ho na inokedy, aby sa zachoval podla elementarnej slusnosti. Ak su chodci na cesticke pre cyklistov kam im zakazuje vstup vyhlaska tak nikoho npeprovokuju a ked si nahodou cyklista dovoli k tomu nieco povedat, tak nema nariekat a ma si trenovat psychicku odolnost.
Tlieskam, ty prosim ani slovo tolerancia, slusnost a zaklade porozumenie do ust neber. Neuveritelne!
Potom sa cudujes, ze ked niekto stretne niekoh s takym nazorm ma chut mui rovno dat jednu, alebo dve cez ten otvor odkial take veci vychadzaju.
Na lesnom pozemku nie, ani ako spravca , ani ako vlastnik, zakon o lesoch, zakon o ochrane a zakon o polovnictve je nadradeny. Okrem vynimky v pripade ako ked hrozi poziar a pod. ale to sa riesi nejako inak, nepamatam.
Ale inak neviem o com bola debata, a citat sa mi to nechce, lebo vidim vela textu (
1. udajne niekolko EN bikerov na ucelovej komunikacii ktora je sucastne TZ boli slusne upozorneni ze sa maju otocit a ist spat na asfalt, lebo je tam zakaz vjazdu cyklistom. Vraj su tam skutocne nejake cedule zakazujuce vjazd, ale nejedna sa o doprvne znacenie
2. udajne bikeri checli po vymene nadavok dat chodcovi cez papulu, ale pre pocet prizerajucich sa tak vraj nestalo.
3. zvysik debvaty je moja snaha o vysvetlenie preco tadial chceli ist a ze tie cedule tam nemaju co robit vs zvysok sveta tvrdiaci vsetky mozne osocenia na moju osobu a osobu tych bikerov.
Kludne sa zapoj chce to tu torcha racia lebo mna nikto nepocuva je jdeno ci sem dam moj nazor, fakt, alebo citat z vyhlasky. A ked preukazem, ze sa tadial jazdit moze tak som netolerantny a bezohlady egocentrik. O to horise ked poviem, ze cylista moze s chodcom kludne zdielat chodnik a z nikoho neubudne.
Bolo to tu smerom na JZ